Motorovy olej do staricke skody 105

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Pitris »

Pedro píše: Tome, muj nazor. S1000MB ano. Prevratny typ. Mel jsem. S100 NE, i tu jsem mel. Fejstlift 1000ky. S120 ano, mel jsem. Jen se nemela delat tak dlouho. S130-6 ano., mela se delat od r. 81,2...
Táta měl Š1000 r.v.1965, upravený motor -> převrtaný blok na 1100, zvětšené a vyleštěné kanály ve snížené hlavě, větší ventily, odlehčený setrvák, dvoustupňový karbec, ostřejší vačku, otočené mazání, samodomo výfuk z nerezu a další.... Na podvozky upravené brzdy. Byla dodo :P
V roce asi 1980 koupil Š1100 De Luxe r.v.68, následovala Š120 r.v.79 a asi od roku 1992 Š125 z r.86. Strýc byl taky "embéčkář" a občas dělali doma kamošům opravy a hlavně úpravy☺ Já koukal i něco pochytil :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od lengy60 »

Jerry3 píše:Jo, a z jakého roku byla? Bohužel postupem času začali omezovat dávku akcelerační pumpičky, vše bylo stále více "na chudo", sytič už skoro nesytičoval. Výsledkem pak bylo, že sebemenší přidání plynu (vyřazovalo sytičový okruh) vedlo ke chcípnutí motoru. A nemuselo ani mrznout. :x
Kupoval jsem ji v roce 1986.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Jerry3 »

A mezi Š120 z r. 1985 a z r. 1987 už byl z hlediska probírané záležitosti podstatný rozdíl.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od lengy60 »

No,já si mohl vybrat mezi samonavíjecími a normálními pásy nebo maticovým a hřebenovým řízením. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Hombre »

Já měl MB1000 s automatickým sytičem, jen jsem na něm měl na karbecu 2 rýsky, léto, zima. V obou případech chytal motor na drc i v - 20 °C.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Jerry3 »

lengy60 píše:No,já si mohl vybrat mezi samonavíjecími a normálními pásy nebo maticovým a hřebenovým řízením. :lol:
Tak o tom dost pochybuji: model M už měl výhradně hřebenové řízení. A v r. 1986 se již vyráběl pouze model M.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Jerry3 »

Hombre píše:Já měl MB1000 s automatickým sytičem, jen jsem na něm měl na karbecu 2 rýsky, léto, zima. V obou případech chytal motor na drc i v - 20 °C.
Jo, akorát ta bimetalická pružina časem dost zlobila, tak se to přestavovalo na mechanické ovládání - přes jednu "zbytečnou" páčku na středovém tunelu (původně se přes ní ovládala klapka na tělese větráku ventilace nad pravým zadním podběhem v motorovém prostoru).
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Jerry3 »

A jen pro pořádek připomínám, že tu neřešíme "startovatelnost studeného motoru", ale jeho "použitelnost pro jízdu ihned pro nastartování", což, jak jistě uznáte, není jedno a totéž.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Hombre »

Mimo OT, vedle ruční brzdy jsem měl jezdce na zatahování clony chladiče a s tím bimetalem nebyl problém, lepší než lidský faktor- zapomenutí vypnutí sytiče.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:A v r. 1986 se již vyráběl pouze model M.
A řekl bych že už aspoň 2 roky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od lengy60 »

Jerry3 píše:
lengy60 píše:No,já si mohl vybrat mezi samonavíjecími a normálními pásy nebo maticovým a hřebenovým řízením. :lol:
Tak o tom dost pochybuji: model M už měl výhradně hřebenové řízení. A v r. 1986 se již vyráběl pouze model M.
Když jsem napsal,že jsem měl na výběr tak tomu klidně věř,dokonce jsem za ten hřeben nějakou kačku připlácel.Jestli to bylo tím,že jsem měl 105 L netuším,možná to měly ve standardu jen 120,fakt nevím.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Pitris »

A nekoupil sis minimálně rok starou uloženku, kde byl hřeben ještě za příplatek? :P http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=279
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od lengy60 »

Jarku je to možné,přišel jsem do krámu,že chci auto,něco nabídli a já to koupil.Koukal jsem teď v rychlosti na wiky a tam třeba píší,že 105 měla jen ty malé světlomety,přičemž kolega kupoval 105 pár měsíců po mně a měl již velké.Ovšem naprostá špic bylo to seřizování světlometů páčkou pod světlometem na tom mezitypu nebo co to bylo. :lol: Ale co,sloužila dobře a s bezdotykovým zapalováním made in doma se nestačili někteří majitelé 120 divit. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Jerry3 »

Karle, pokud si vzpomínám, tak tam, tedy přinejmenším u té naší, byly pouze dvě páčky: bílá na kohout topení a černá na tu klapku na tělese větráku, kterou se ovládala intenzita foukání. No a právě ta se předělávala na sytič.

Nám ten bimetalický odešel poměrně brzy: nezavíral se úplně.

Jinak otec nadával na absenci dečky na chladiči, kterou měla předchozí oktávka. Tak jsme pořídili dečky na průduchy v zadních blatnících.
tomvm
Příspěvky: 201
Registrován: úte črc 21, 2009 9:34

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od tomvm »

Kucííí, ještě bych měl připomínku ohledně převodového oleje. Chcu měnit letos převoďák, pač už se tam točí 5 let. Zkoušel jsem tenkrát nalít paramo 75W LF, za tepla šlo strašně blbě řadit, přitom doporučená PP80 nemá od toho daleko. Nevíte proč ? Nešlo dobře vyřadit ani zařadit kvalt. S mogulem syntrans 75w90 sem byl spokojenej, jen když přišli mrazy pod -10°C tak celá převodovka byla hezky zatuhlá :lol: . Nejradši bych dal nějaký 75W80, aby nebyl tak hustý za studena, jen mám obavy s blbým řazením za tepla :lol: ... jak byste to vyřešili ? :oops:


A...poslední dobou sem projížděl oleje a nejvíc se mi zamlouval buď castrol multivehicle75W90, kterej jako snad jediný v 75w90 má dobrou tekutost i při -40°C. A nebo všude doporučovaný Tutela Car Technyx 75w85, který je při -40°C hustší, ale při ostatních teplotách může být klidně s hustotou jinak.

Zajímal by mě váš názor :wink:
Odpovědět