Hliníkové rameno zavěšení kola je výrobek nesrovnatelně fajnovější, než svařenec z plechových výlisků a i než ocelový díl kovaný do zápustky. Zvláště pak v případě, kdy je v jedné třetině jeho délky o něj opřen pseudo-McPherson. Sice neznám originální technologii jeho výroby, ale předpokládám, že jde o nějakou "lepší" slitinu hliníku upravenou kováním, protože jinak by to nic nevydrželo. To je také hlavní důvod, proč se hliníková ramena příliš neujala: jsou výrobně příliš drahá a přesto nedostatečně spolehlivá v provozu, bez ohledu na jejich pozitivní přínos jízdním vlastnostem z důvodu snížení neodpružených hmot.
POkial som spravne pochopil diskusiu
tak su drahe a ako nahrady diel vela stoja
co brani niekomu vyrobit ich z ocele? trebars ako vykovok alebo odliatok z legovaneho plechu ?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
viem co je darwin zaujima ma co to ma z cenou ramien..ked najazdí na aute rocne 10 000km tak mu stacia viac nez dost ,stale lepsie ako vymlete origo..volajako tu iba filozofujete ale poriadny argument som este nepocul
30 000 Km ?
A srát se stim ? Děláš si srandu ?
Po 10 000 km být nervozní,kdy to začne znova vydávat zvuky a čekat co bude dál ?
Bjuki,toto s tvojí pečlivostí nehraje...
Nevím, co Ti na tom vadí, bjukemene. Vždyť se nezabiješ Ty, ale Tvůj kámoš. Ta ramena totiž drží kola a bez nich, jak známo, se auto na vozovce neudrží. No a když takové "blátivé" hliníkové rameno při jízdě prdne, je to pak už jen o vrtkavé štěstěně. A jestli něco klepe dříve nebo později, to je z daného hlediska zcela nedůležité.