VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Přesně na to jsem narážel. Jinde, ve smyslu "mimo VAG", je totiž normální mít převodovku dostatečně dimenzovanou, protože pak ji mj. mohu použít v kombinaci s mnohem větší paletou motorů.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
plati to aj pre starsie auta z 90 rokov? pretoze Set Ibiza Cordoba Inca Caddy maju dva druhy prevodovky, jedna pre diesle a druha pre benzin Rozslivanie pre SDI (47kW) a TDI motor (66kW) som tam nenasielProblém je "pouze" v tom, že VAG v zájmu úspor téměř všude používá převodovky dimenzované tzv. na hraně.
tak sa pytam ci to zabudli do knihy(Jak na to - manual na Ibiza Cordoba Inca) dat alebo ci vtedy bol este VW normalny.
Ozaj a nerobi PSA nahodou to iste ?
uz som videl viacero prevodoviek Berlingo/Partner ktore boli rozsypane (zaujimave ze len benzin a nie diesel)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Teď jde ale o to, jestli ty "dva druhy" tam v daném případě nejsou hlavně kvůli rozdílnému zpřevodování, což by potvrzovalo rozlišení na "pro benzín" a "pro naftu", ale nikoli už "pro slabší diesel"Misojogi píše:...maju dva druhy prevodovky, jedna pre diesle a druha pre benzin Rozslivanie pre SDI (47kW) a TDI motor (66kW) som tam nenasiel...
a "pro silnější diesel".
Mně však nešlo ani tak o rozdílné zpřevodování, což je logické, jako spíše o rozdílné dimenzování z hlediska schopnosti limitně přenášet takový či onaký točivý moment. Přitom s párováním motorů s převodovkami bez jakékoli rezervy v tomto ohledu jsem se setkal pouze u VAGu.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Třeba u Fordu byla stejná převodovka jak u 90 koňového escorta, tak pro 145 koní v Mondeu.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ty převodovky v devadesátkách se lišily na dva typy podle způsobu ovládání spojky a řazení - hydraulika s lanovody a bowden s táhlem řazení. Kde hydraulickou spojku měly většinou silnější motory. Do těchto dvou obalů se dávalo různé zpřevodování jednotlivých rychlostí, tak i stálých převodů. Celkově tyhle starý převodovky, bych si troufl říct byly naddimenzovány, poddimenzování přišlo až s novým miléniem a 6q převodovkami...
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
dik za odpoved, vystizna a mal som aj take tusenieCelkově tyhle starý převodovky, bych si troufl říct byly naddimenzovány, poddimenzování přišlo až s novým miléniem
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Dneska mám v plánu vyměnit olej v převodovce na O1,teď tam mám 75W90 a naleju 75W,tak jsem zvědavý na rozdíl v řazení a hlučnosti převodovky.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Posledně jsem zkusil dát místo klasiky 75w90, 75w140 CRX od millersu, kvůli horšímu řazení za tepla. Kromě zlepšení zmiňovaného řazení za tepla, mě překvapilo obrovské zlepšení řazení za studena, ze kterého jsem měl trochu strach.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Mno tak hlučnost se nezměnila a řazení mi přijde o něco lepší,ale ujel jsem ještě málo na posouzení.NOVON píše:Dneska mám v plánu vyměnit olej v převodovce na O1,teď tam mám 75W90 a naleju 75W,tak jsem zvědavý na rozdíl v řazení a hlučnosti převodovky.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Zdravím pánové. Mám prosbu. Jelikož jsou oleje pro mě španělskou vesnicí, rád bych radu od někoho znalého. Pořídil jsem si nový vůz VW Sharan, 2,0TDI, 110kW, DFLA, najeto 170000km. V současné době je servisní interval proměnlivý a já bych chtěl přejít na pevný, předpokládám, že je v motoru olej. náplň Castrol. Motor má předepsanou normu 504,00/507,00. Roční nájezd mám cca 20 - 30 tisíc, cesta do práce z práce 80 km, popojíždění po městě, nákupy, děti ze školy, dvakrát do měsíce delší cesta cca 300km, prostě klasický provoz rodinného vozu. Jaký olej by jste mě poradili použít, abych dal motoru pokud možno to nejlepší? Díky za názor!
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ahoj, urcite budes oznaceny za koncernaka, pac na prvni strane jsou tema na 2.0 TDI Pises, ze jezdis kratke i dlouhe trate. Potom bych dal kterykoli olej zname znacky 5w40 nebo 0w40. Hodne se pouziva i 5w30. Pokud chces co nejvic prospet motoru, je dulezita vcasna vymena max. po 15tkm. Nejlip treba uz ve 12tkm, podle provozu.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
To nejlepší pro motor už chceš udělat: Přejít na pevný interval
Při Tvém nájezdu bych měnil 2x ročně; a je několik variant....
1) zůstat u oleje VW507, a dávat na zimu 0w30 a na léto 5w30
2) celoročně jednu z nich
3) nebo - když by byla vyšší spotřeba oleje bo ten minulý "LL" interval se na motoru určitě "podepsal" - dát olej 5w40 VW505.01 ACEA C3
Ze značek doporučím Shell, Ravenol nebo třeba Yacco
Při Tvém nájezdu bych měnil 2x ročně; a je několik variant....
1) zůstat u oleje VW507, a dávat na zimu 0w30 a na léto 5w30
2) celoročně jednu z nich
3) nebo - když by byla vyšší spotřeba oleje bo ten minulý "LL" interval se na motoru určitě "podepsal" - dát olej 5w40 VW505.01 ACEA C3
Ze značek doporučím Shell, Ravenol nebo třeba Yacco
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ano, nepochybně (když už jsem byl vyzván ): "nejlepší olej" do "nového vozu" (se 170000 km na hrbu), dle předpisu/norem výrobce + ten "věčně zelený" Castrol.tomvm píše:Ahoj, urcite budes oznaceny za koncernaka, pac na prvni strane jsou tema na 2.0 TDI
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Díky všem za reakce a omlouvám se, že se ptám na věc, která už zde byla řešená, v té záplavě informací jsem to přehlédl.
Původně jsem měl v úmyslu právě variantu ad b), zůstat u toho, co tam je, jen to prostě měnit častěji. Na olej 5w-40 jsem bez optání neměl odvahu přejít, abych něco nepo*ral. V předchozím autě, také Sharan 1.9 TDI PD jsem dával Q8 5w-40 a měl nájezd 500000 km. Nechci psát, že bez problémů, ke konci už dost žral olej. Jaký vůbec by byl názor na olej Q8 5W-30? Konkrétně Q8 Formula VX Long Life 5W-30Pitris píše:To nejlepší pro motor už chceš udělat: Přejít na pevný interval
Při Tvém nájezdu bych měnil 2x ročně; a je několik variant....
1) zůstat u oleje VW507, a dávat na zimu 0w30 a na léto 5w30
2) celoročně jednu z nich
3) nebo - když by byla vyšší spotřeba oleje bo ten minulý "LL" interval se na motoru určitě "podepsal" - dát olej 5w40 VW505.01 ACEA C3
Ze značek doporučím Shell, Ravenol nebo třeba Yacco
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Q8 má (v té které konkrétní třídě) velmi dobré oleje které by měly být z kvalitní kuwajtské ropy. Přímo Q8 Formula VX Long Life 5w30 nevím, jen je jako každý olej VW507 zaměřen dost ekologicky....
Ale na olej 5w40 (s VW505.01 a ACEA C3) klidně přejít můžeš.
Ale na olej 5w40 (s VW505.01 a ACEA C3) klidně přejít můžeš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF