Utěsňovač chladiče
Moderátor: Colommbo
Utěsňovač chladiče
Zdarec, koupil jsem si přípravek na utěsnění chladiče a v návodu je napsaný, že ho tam mám nalejt při běžícím motoru?! To mám jako nastartovat a pak otevřít expanzku??? Vždyt je to pod tlakem? Nebo otevřít, nastartovat a pak nalejt?
Jsem úplnej laik, takže sorry za "stup..ost" dotazu.
Dík za odpovědi!
Jsem úplnej laik, takže sorry za "stup..ost" dotazu.
Dík za odpovědi!
Jelikož a protože jste úplný lajk, tak Vás chci upozornit na levný trik prodeje onoho utěsňovače.Jedná se o chem.sloučeninu, která v určité formě nějak reaguje na Vaší nemrznoucí směs.Když už teda se pustíte do této akce tak vypusťte nemrz.směs, nalijte vodu do chlad.soustavy,onen přípravek nalijte do chladiče přívodní hadicí nebo víčkem, aby to mělo efekt, buď budete muset vyndat termostat, aby cyrkulace probíhala okamžitě, nebo počkat až otevře termostat a okamžitě nějakým způsobem dostat do chladiče onen utěsňovač=Těžký hazard.Pak tedy počkejte na nějaký proběh a vypusťte obsah chlad.soustavy a raději jí ještě jednou propláchněte.Jestli to nalijete expanzkou či jiným otvorem je jedno , zasviníte si chladící soustavu čímsi.Vykašlete se na to, vyhoďte chladič ven a buď ho nechte zrepasovat nebo pořiďte jiný.Ten chladič také můžete utěsňovačem utěsnit na vždy a nebude to chladič, ale radiátor.
Přesně tak po nalití se ucpal radiátor topení. Oprava byla dražší jak oprava chladiče kvůli kterýmu jsem to tam nalil.Brembo píše:u modernejsich aut hrozi upchatie vykorovacieho telesa ale i chladica. Dnes su tie kanale podstatne uzsie nez za ery 105. Ostatne na forach s tymito zazrakmi nie su dobre skusenosti.
Já jsem tyto přípravky používal na dřívější sieře a bez problémů. Rozdíly tam však jsou a dost velké. Některé utěsnili max. měsíc, dva, jiné víc jak rok a to byl naprasklý plast boku chladiče. Nakonec stejně pomohlo nejlíp zavaření plastu chladiče. Je však možné, že auta, která mají komplikovanější chladící systém s úzkým vedením to nemusí ustát.
bylo
je
je
Re: Utěsňovač chladiče
...mám síce veľmi malý, ale predsa únik z radiátora kúrenia, ktorý som menil pred cca 2 až 3 rokmi - ten pôvodný tam vydržal 10 rokov, ale potom začal tiecť celkom slušne. Náhradné diely typu "after" sú takej kvality akej sú aj keď sú deklarované ako značkové a dokonca aj v prípade, že boli vyrobené tou istou fabrikou ako prvovýroba. Tak som začal rozmýšľať nad prípravkom, ktorý utesňuje chladiacu sústavu. V jednom obchode som našiel za cca 3 až 4,-€ taký na pohľad grafitový prášok s tým, že je to na 12l chladiacu sústavu a v návode je napísané iba toľko, že sa to vsype do chladiacej sústavy a nechá sa zohriať motor - viac ani "ň".
Má s tým niekto skúsenosť ako a či vôbec to funguje v praxi?
Má s tým niekto skúsenosť ako a či vôbec to funguje v praxi?
Naposledy upravil(a) FF dne pon pro 16, 2013 23:55, celkem upraveno 2 x.
Re: Utěsňovač chladiče
mal by si to dat do chladica vtedy ked vies ze bude jazdit
pockas az sa trocha zahreje motor a potom zastanes, vsypes do dnu do chladica a jazdis (aby prasok sa neusadil na dne ale dostal tam kam ma)
me takto kvapkal chladic na Favorite a odvtedy co som tam takto nasypal prasok a jazdil
mam stalu hladinu vody
je to vsak vhodne len na male a drobne opravy
velku dieru takto nezalepis ... tu treba zavarit ... alebo vymenit dielec ...
ved vyskusaj ...
pockas az sa trocha zahreje motor a potom zastanes, vsypes do dnu do chladica a jazdis (aby prasok sa neusadil na dne ale dostal tam kam ma)
me takto kvapkal chladic na Favorite a odvtedy co som tam takto nasypal prasok a jazdil
mam stalu hladinu vody
je to vsak vhodne len na male a drobne opravy
velku dieru takto nezalepis ... tu treba zavarit ... alebo vymenit dielec ...
ved vyskusaj ...
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Utěsňovač chladiče
A jak ten prášek (přípravek) pozná, při své inteligenci, že ucpává zrovna to správné místo?
Re: Utěsňovač chladiče
...predpokladám, že sa dostane na to miesto spolu s chladiacou kvapalinou a celé to tam po vyparení kvapaliny uschne ako lepidlo...
Re: Utěsňovač chladiče
Já taky těmto "záplatám" moc nevěřím, ale kolega v práci letos na jaře použil http://www.valvolineeurope.com/czech/pr ... _stop_leak a tvrdí, že zatím neteče.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Utěsňovač chladiče
Žádný strach, funguje to, překvapivě až do značné velikosti netěsnosti! Rozdíly mezi přípravky samozřejmě jsou, doporučuji něco amerického původu, tam se totiž auta během dlouhé cesty takhle "spravují" zcela běžně.FF píše:...predpokladám, že sa dostane na to miesto spolu s chladiacou kvapalinou a celé to tam po vyparení kvapaliny uschne ako lepidlo...
Re: Utěsňovač chladiče
Už se tu ptal v.vilik, ale jak ten přípravek pozná, která díra tam patří, a která je navíc.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Utěsňovač chladiče
...to je ako keď sa pýtam niektorých šífnikov ako tá voda pozná, kedy má "lepiť" a kedy "odpudzovať", keď každý ti povie, že napr. šalung, náradie alebo fúrik musíš najprv namáčať, aby sa ti betón/malta nelepila a naopak ak chceš aby ti omietka dobre chytila musíš podklad tiež namáčať...
...asi inteligentné molekuly!!!
...asi inteligentné molekuly!!!
Re: Utěsňovač chladiče
Pitris píše:Už se tu ptal v.vilik, ale jak ten přípravek pozná, která díra tam patří, a která je navíc.....
Díra, která má z jedné strany vodu a druhé vzduch, bude pravděpodobně navíc.