Kazdorocna STK (buzeracia zo strany EU)

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Kazdorocna STK (buzeracia zo strany EU)

Příspěvek od Misojogi »

Staršie vozidlá budú musieť na Slovensku v budúcnosti prejsť Stanicou technickej kontroly (STK) nie každé dva roky, ako je to v súčasnosti, ale každý rok. Vyplýva to z návrhu nových pravidiel, ktoré dnes prijala Európska komisia pre celú EÚ.

http://ekonomika.sme.sk/c/6456924/stars ... y-rok.html


Opatrenie v rámci EÚ sprísňuje systém kontroly technického stavu vozidiel a rozširuje jeho pôsobnosť. Schváliť to však ešte musí Európsky parlament.


co sa nacisto zblaznili ?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Jo to jsem slyšel, ale i ADAC se proti tomu postavil, tak jsem myslel, že to neprojde. Zjevně projde, ale alespoň se budou zapisovat najeté kilometry.
hanzs
Příspěvky: 34
Registrován: ned srp 21, 2011 16:55

Příspěvek od hanzs »

Jo je to prostě tak, automobilový průmysl drží ekonomiku EU nad vodou (na Slovensku nejvíc pokud vím) a proto je nutné automobilovému průmyslu pomáhat. Takže je to tlak, aby se kupovala nová auta, nebo kdo nemá na nový, aby si kupoval víc náhradních dílů...
... jo umělé vytváření poptávky na to je EU mistr světa.
A taky to povede s celou EU k neslavnému konci, pokud se něco zásadně nezmění.
TomášPV

Příspěvek od TomášPV »

Že denně v evropě zemře 5lidí příčinou špatného stavu vozidla pro mě není argument.. Víc lidí zemře že sebou švihne na chodníku a taky se stav botů nekontroluje... Je to čisté lobby, jak prodat více aut.. Automobilky více vydělají a koneckonců nějaké to euro z automobilek půjde i do bruselu, takže proč né... S takovou se u nás za chvíli nebude dát žít slušným životem.. Už tak mám jednou nohou nakročeno do států.
TomášPV

Příspěvek od TomášPV »

Ale stejně si myslím že to neprojde, protože celý tento výmysl je protiustavní a diskriminuje slušné řidiče co se o své auta starají a budou ročně platit stk navíc oproti těm co si koupí 2roky starém auto.. Pokud bude cena Stk poloviční, jsem pro.. A pokud to schválí a budou se každý rok dělat i emise pak si o tom každý udělá obrázek sám. Asi si otevřu firmu na měření...
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Misojogi.-
vzhledem co 'mas na krku',te lituju a omotej si tam i kvalitni provaz....
Jinak je to zhovadilost,smrdici ne zlep.tech.stavu aut,ale prachama.

Nokia C2
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9957
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Příspěvek od Colommbo »

Naprosto souhlasím s názorem, že za tím je někdo v pozadí a s hóóódně dlouhými prsty, to mě taky napadlo jako úplně první... :evil: Nicméně dívejme se na to zatím jen jako na návrh, jehož (případná) konečná podoba a (případné) uvedení do praxe jsou zatím nejisté... Dle mého soudu to stejně k ničemu nepovede - řidiči mající či se snažící mít auto v cajku je takové budou mít i dál a "oje*ávači" jezdící na STK bokem či mnohdy tam nejezdící vůbec v tom budou stejně pokračovat. Obě skupiny to bude jen stát dvojnásobek peněz a první skupinu, přiznejme si, i nervů, bo když technik bude chtít za každou cenu závadu najít, tož (si) ji najde... Souvisejícím problémem, který bude zapotřebí řešit, ale může být množství a kapacita STK. Již dnes se mnohde stojí fronty, podle nových pravidel má STK na jedno auto předepsáno, tuším, 20 minut a provozní doba není nafukovací, stejně jako kontrolní linky a stanoviště. Takže asi nutnost rozšiřovat síť STK s potřebnou úrovní kvality, ale kdo to zaplatí...? Tedy jako vždy všecko souvisí se vším a jako v jiných podobných případech mám dojem, že dnes je i v Bruselu nejaktuálnější heslo "když něco funguje, tož poďme, chlapi, rozje*eme to"... :evil:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Tirika

Příspěvek od Tirika »

Za sebe si myslím,že při anální speleologii našich vládnoucích to z celé EU nakonec bude jen u nás :(
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27537
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Tak jak registrační značky. U přepisu člověk zaplatí 800,- Kč, a je jim to pořád málo :(
Tak to zdraží o 6 stovek / za každou 300,- Kč / prý aby mělo ministerstvo víc peněz na jejich výrobu; na kterou má ale monopol jedna firma s čistým ročním ziskem skoro 100 miliónů.
A navíc jsou firmy, které by mohly ty značky dělat za polovinu ceny...... Něco je špatně :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Co se vám na tom nelíbí?? Podle stejné logiky jako vy navrhujete zkracování výměnných intervalů čehokoliv (protože je to lepší), tak nám unie navrhuje zkrácení intervalu STK.
Raduna

Příspěvek od Raduna »

Já jsem pro! Jestliže je technicky nanejvýš opodstatněné oservisovat každý vůz přinejmenším (opět s přihlédnutím k charakteru provozu) jednou ročně, pak má svou logiku, aby někdo nezávisle zkontroloval, zda se tak opravdu stalo a s jakým výsledkem. Zásadní problém mám však se stávající metodikou (technická kontrola bez jízdní zkoušky postrádá smysl), organizační a finanční stránkou věci (provozování STK soukromoprávními subjekty je pouze byznys, jehož hlavním smyslem je tvorba zisku, s bezpečností to nemá mnoho společného). Věc by byla snadno řešitelná např. státními kontrolory dohlížejícími na práci autoservisů s tím, že jejich kompetence kontrolovat by šla ruku v ruce s jejich odpovědností za stav oservisovaných a zkontrolovaných vozidel. Pak by žádné STK nebyly třeba :!:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Já nejsem pro, se svým autem najedu max 800Km, tak bych je poslal ři*i.
bjukemen
Příspěvky: 4896
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..premna za mna nech je aj kazdy rok ale nech klesne cena za takuto STK a pojdem, ale inak to nieje nic iba tahanie penazi z vrecka
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
kaskader

Příspěvek od kaskader »

Anonymous píše:Co se vám na tom nelíbí?? Podle stejné logiky jako vy navrhujete zkracování výměnných intervalů čehokoliv (protože je to lepší), tak nám unie navrhuje zkrácení intervalu STK.
Nepáči sa mi na tom to, že kontrolou na STK nezískam absolútne nič. Pretože ako všetci vieme, je to KONTROLA, prípadnú opravu si musím dať spraviť inde za ďalšie peniaze, alebo svojpomocne. A to nebudem hovoriť o tom, že nálepky na spôsobilé auto stoja 60,- € a na nespôsobilé 80,- €
Raduna

Příspěvek od Raduna »

kaskader píše:Nepáči sa mi na tom to, že kontrolou na STK nezískam absolútne nič. ...
Přesně tak! To, že auto úspěšně prošlo STK, nemusí znamenat, že je bezpečné a v pořádku, a naopak že to, které neprošlo, je nebezpečné. A už vůbec mi uniká smysl kontroly např. sbíhavosti, když na STK nemají příslušné tabulky, aby tam mohli říct, že taková či maková sbíhavost na daném voze je nebo není OK. Celé je to pak především o nastavení odpovědnosti: servis neodpovídá za to, že oservisoval vůz tak, aby STK bez problémů prošel, a STK pro změnu neodpovídá ani za to, že v případě nehody hned po cestě z STK by pojišťovna nenašla na technickém stavu nic, pro co by se mohla vyvázat z pojistného plnění. Za všechno odpovídá výhradně provozovatel, přitom je však nucen platit v autoservisu za práce, které nejsou řádně udělány, a ještě si připlácet za buzeraci na STK. Ideální podhoubí korupce - typicky české! :evil:
Odpovědět