Kazdorocna STK (buzeracia zo strany EU)
Moderátor: Colommbo
Kazdorocna STK (buzeracia zo strany EU)
Staršie vozidlá budú musieť na Slovensku v budúcnosti prejsť Stanicou technickej kontroly (STK) nie každé dva roky, ako je to v súčasnosti, ale každý rok. Vyplýva to z návrhu nových pravidiel, ktoré dnes prijala Európska komisia pre celú EÚ.
http://ekonomika.sme.sk/c/6456924/stars ... y-rok.html
Opatrenie v rámci EÚ sprísňuje systém kontroly technického stavu vozidiel a rozširuje jeho pôsobnosť. Schváliť to však ešte musí Európsky parlament.
co sa nacisto zblaznili ?
http://ekonomika.sme.sk/c/6456924/stars ... y-rok.html
Opatrenie v rámci EÚ sprísňuje systém kontroly technického stavu vozidiel a rozširuje jeho pôsobnosť. Schváliť to však ešte musí Európsky parlament.
co sa nacisto zblaznili ?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Jo je to prostě tak, automobilový průmysl drží ekonomiku EU nad vodou (na Slovensku nejvíc pokud vím) a proto je nutné automobilovému průmyslu pomáhat. Takže je to tlak, aby se kupovala nová auta, nebo kdo nemá na nový, aby si kupoval víc náhradních dílů...
... jo umělé vytváření poptávky na to je EU mistr světa.
A taky to povede s celou EU k neslavnému konci, pokud se něco zásadně nezmění.
... jo umělé vytváření poptávky na to je EU mistr světa.
A taky to povede s celou EU k neslavnému konci, pokud se něco zásadně nezmění.
Že denně v evropě zemře 5lidí příčinou špatného stavu vozidla pro mě není argument.. Víc lidí zemře že sebou švihne na chodníku a taky se stav botů nekontroluje... Je to čisté lobby, jak prodat více aut.. Automobilky více vydělají a koneckonců nějaké to euro z automobilek půjde i do bruselu, takže proč né... S takovou se u nás za chvíli nebude dát žít slušným životem.. Už tak mám jednou nohou nakročeno do států.
Ale stejně si myslím že to neprojde, protože celý tento výmysl je protiustavní a diskriminuje slušné řidiče co se o své auta starají a budou ročně platit stk navíc oproti těm co si koupí 2roky starém auto.. Pokud bude cena Stk poloviční, jsem pro.. A pokud to schválí a budou se každý rok dělat i emise pak si o tom každý udělá obrázek sám. Asi si otevřu firmu na měření...
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Naprosto souhlasím s názorem, že za tím je někdo v pozadí a s hóóódně dlouhými prsty, to mě taky napadlo jako úplně první... Nicméně dívejme se na to zatím jen jako na návrh, jehož (případná) konečná podoba a (případné) uvedení do praxe jsou zatím nejisté... Dle mého soudu to stejně k ničemu nepovede - řidiči mající či se snažící mít auto v cajku je takové budou mít i dál a "oje*ávači" jezdící na STK bokem či mnohdy tam nejezdící vůbec v tom budou stejně pokračovat. Obě skupiny to bude jen stát dvojnásobek peněz a první skupinu, přiznejme si, i nervů, bo když technik bude chtít za každou cenu závadu najít, tož (si) ji najde... Souvisejícím problémem, který bude zapotřebí řešit, ale může být množství a kapacita STK. Již dnes se mnohde stojí fronty, podle nových pravidel má STK na jedno auto předepsáno, tuším, 20 minut a provozní doba není nafukovací, stejně jako kontrolní linky a stanoviště. Takže asi nutnost rozšiřovat síť STK s potřebnou úrovní kvality, ale kdo to zaplatí...? Tedy jako vždy všecko souvisí se vším a jako v jiných podobných případech mám dojem, že dnes je i v Bruselu nejaktuálnější heslo "když něco funguje, tož poďme, chlapi, rozje*eme to"...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Tak jak registrační značky. U přepisu člověk zaplatí 800,- Kč, a je jim to pořád málo
Tak to zdraží o 6 stovek / za každou 300,- Kč / prý aby mělo ministerstvo víc peněz na jejich výrobu; na kterou má ale monopol jedna firma s čistým ročním ziskem skoro 100 miliónů.
A navíc jsou firmy, které by mohly ty značky dělat za polovinu ceny...... Něco je špatně
Tak to zdraží o 6 stovek / za každou 300,- Kč / prý aby mělo ministerstvo víc peněz na jejich výrobu; na kterou má ale monopol jedna firma s čistým ročním ziskem skoro 100 miliónů.
A navíc jsou firmy, které by mohly ty značky dělat za polovinu ceny...... Něco je špatně
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Já jsem pro! Jestliže je technicky nanejvýš opodstatněné oservisovat každý vůz přinejmenším (opět s přihlédnutím k charakteru provozu) jednou ročně, pak má svou logiku, aby někdo nezávisle zkontroloval, zda se tak opravdu stalo a s jakým výsledkem. Zásadní problém mám však se stávající metodikou (technická kontrola bez jízdní zkoušky postrádá smysl), organizační a finanční stránkou věci (provozování STK soukromoprávními subjekty je pouze byznys, jehož hlavním smyslem je tvorba zisku, s bezpečností to nemá mnoho společného). Věc by byla snadno řešitelná např. státními kontrolory dohlížejícími na práci autoservisů s tím, že jejich kompetence kontrolovat by šla ruku v ruce s jejich odpovědností za stav oservisovaných a zkontrolovaných vozidel. Pak by žádné STK nebyly třeba
Nepáči sa mi na tom to, že kontrolou na STK nezískam absolútne nič. Pretože ako všetci vieme, je to KONTROLA, prípadnú opravu si musím dať spraviť inde za ďalšie peniaze, alebo svojpomocne. A to nebudem hovoriť o tom, že nálepky na spôsobilé auto stoja 60,- € a na nespôsobilé 80,- €Anonymous píše:Co se vám na tom nelíbí?? Podle stejné logiky jako vy navrhujete zkracování výměnných intervalů čehokoliv (protože je to lepší), tak nám unie navrhuje zkrácení intervalu STK.
Přesně tak! To, že auto úspěšně prošlo STK, nemusí znamenat, že je bezpečné a v pořádku, a naopak že to, které neprošlo, je nebezpečné. A už vůbec mi uniká smysl kontroly např. sbíhavosti, když na STK nemají příslušné tabulky, aby tam mohli říct, že taková či maková sbíhavost na daném voze je nebo není OK. Celé je to pak především o nastavení odpovědnosti: servis neodpovídá za to, že oservisoval vůz tak, aby STK bez problémů prošel, a STK pro změnu neodpovídá ani za to, že v případě nehody hned po cestě z STK by pojišťovna nenašla na technickém stavu nic, pro co by se mohla vyvázat z pojistného plnění. Za všechno odpovídá výhradně provozovatel, přitom je však nucen platit v autoservisu za práce, které nejsou řádně udělány, a ještě si připlácet za buzeraci na STK. Ideální podhoubí korupce - typicky české!kaskader píše:Nepáči sa mi na tom to, že kontrolou na STK nezískam absolútne nič. ...