jaky olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

MBN

jaky olej

Příspěvek od MBN »

Zdar uz to bylo parkrat reseno, potrebuju radu jaky olej do Octavie II,r.v.2006. Auto je dovezene z nemecka, samozrejme nikde zadny stitek a v servisni knizce udaj o typu oleje taky chybi... Prosím o radu jaky olej tam vrazit, s autem jezdim spise kratke vzdalenosti, cca denne 5 km do prace, 5 km z prace...predem děkuji za odpovědi
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27600
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Už to tu párkrát bylo - je potřeba uvést co je tam za motor, má-li DPF a kolik to má najeto.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Moja

Příspěvek od Moja »

Já bych tam nalil hódně mastné! :lol: :lol: :lol:
MBN

Příspěvek od MBN »

Omlouvam se, byl sem mimo. najeto to ma 101tisic, a je to motor 1.9TDI PD, 77kw. Jak sem uvedl v prvnm prispevku, mam to to auto vylozene spis na popojizdeni, par kilometru denne...diky
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

Norma VW 505.01 v SAE 5W40 nebo VW 507.00 v SAE 5W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9993
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Příspěvek od Colommbo »

Čekej, že ti kolegové taky napíšou, že pokud sis koupil TDI PD na takový krátký couračky, žes nezvolil dobře, bo prakticky stále studenej motor bude dostávat pěkně za uši. A budou mít pravdu :roll: Takže to bude chtít hodně dobrej olej specifikace min. 5W40, ale jakej konkrétní, to ti tady jistě rádi sdělí daleko zkušenější harcovníci :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
PPP

Příspěvek od PPP »

Take nieco by som nikdy nenapisal, ked si kupil mazutaka na 5km poskakovacky tak mozem odporucat len co najlacnejsi olej, ktory este splna specifikacie ziadane vyrobcom motora a menit tak casto ako to penazenka a svedomie dovoli, za usi bude dostavat kvoli tomu, ze bude mat v motore po 10tkm naftu:olej mozno aj 1:1 a aj tak ho nevymeni lebo ten olej "stal tak vela". Inak ked to zratam 250(pocet prac. dni) x 10 = 2500km rocne, tak tomu neverim ze pojde po roku menit olej aj keby najazdil 5tkm vyletami cez vikendy a leto. Proste to v ludoch je, ze "ten olej to este vydrzi". Uz som pocul aj nazor ze nafta v oleji je lepsia ako benzin, lebo nafta predsa MAZE :roll: .
Zase je to aj tak jedno, pretoze predpokladam, ze toto auto bude v terajsom vlastnictve tak 50-100tkm/5-10rokov potom pojde z domu a to ten motor prezije aj keby tam teraz nalial fritol a uz ho nevymenil.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

Jo tak na 5 km tam a 5 km zpět je PD "jak dělané"...Měnil bych olej po 5 tis km,protože to pak bude už "naftoolej"... :lol:

Tyhle motory právě umíraj po nekontrolovatelném přetočení,kdy olej ředěný naftou se dostane přes odvětrání bloku do sání a pak se motor přetočí a je po něm...Tohle se ovšem netýká vozů provozovaných na delší vzdálenosti a po dálnici...No jo není TDi jako TDi..PD už bohužel není "nesmrtelná" rotačka a ted ty nové TDi CR už vůbec ne :? :?
Naposledy upravil(a) NOVON dne sob úno 18, 2012 19:48, celkem upraveno 1 x.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

Pánové, přestává mě bavit pořád slyšet hospodské kecy, že je nafta na krátké jízdy na p*ču.

Takže čekám smysluplné názory. Děkuji...
Mrkev, 1.5 TSI 110 kW, 2019
bjukemen
Příspěvky: 4925
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..Demo ja ta nepoznavam :(

..inak aj ja zaryty maniak do nafty som si musel priznat ze tak ci tak by mi na behacky po meste do 5km bol lepší benzim som to pocotal tak to mi bezne vide priemerka v zime 10L a necj mi nikto nepovie že to je usporne to urobim na hociktorok benzine a dokonca lepšiu,zvlašt že auto nekuri je v nom zima a tak
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
v.vilik

Příspěvek od v.vilik »

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27600
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Už to sem "hodil" e-panolin: pokud motor nemá filtr pevných částic, tak olej VW505.01 ACEA B3 nebo B4, pokud tam DPF je, tak buď VW505.01 ACEA C3, nebo VW507.00.
A určitě měnit po maximálně 10-ti tkm nebo po 1roce (ale spíš i dříve) - a včetně filtru.
Já bych asi volil VW505.01 SAE 5w40 - protože jsou levnější, než 5w30, a měnil dřív.
http://www.oleje.cz/eshop/seznam_prod.php?ss=VW+505.01
http://www.oleje.cz/eshop/seznam_prod.p ... %2F+507.00

A ještě - píšeš r.v.2006 - nebylo by od věci vyměnit i převoďák a chladicí kapalinu.....
Naposledy upravil(a) Pitris dne ned úno 19, 2012 20:58, celkem upraveno 2 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

bjukemen - já v tomto případě neřeším spotřebu... Já řeším, proč by ten motor měl dostávat víc za uši...
Mrkev, 1.5 TSI 110 kW, 2019
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27600
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Protože nafťák se ohřeje a prohřeje za delší dobu, než benziňák. A při krátkých jízdách je ten motor a olej vlastně pořád studený (nebo neohřátý) - proto je víc opotřebováván.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

PPP píše:.... za usi bude dostavat kvoli tomu, ze bude mat v motore po 10tkm naftu:olej mozno aj 1:1 a aj tak ho nevymeni lebo ten olej "stal tak vela"....


Tak to bude muset mít objem olejové náplně možno aj 8 l, aby se mu tam to 1:1 vešlo. :lol: A nebo mu to musí žrát víc oleje než nafty. :lol:
Odpovědět