jaky olej
Moderátor: Colommbo
jaky olej
Zdar uz to bylo parkrat reseno, potrebuju radu jaky olej do Octavie II,r.v.2006. Auto je dovezene z nemecka, samozrejme nikde zadny stitek a v servisni knizce udaj o typu oleje taky chybi... Prosím o radu jaky olej tam vrazit, s autem jezdim spise kratke vzdalenosti, cca denne 5 km do prace, 5 km z prace...predem děkuji za odpovědi
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Čekej, že ti kolegové taky napíšou, že pokud sis koupil TDI PD na takový krátký couračky, žes nezvolil dobře, bo prakticky stále studenej motor bude dostávat pěkně za uši. A budou mít pravdu Takže to bude chtít hodně dobrej olej specifikace min. 5W40, ale jakej konkrétní, to ti tady jistě rádi sdělí daleko zkušenější harcovníci
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Take nieco by som nikdy nenapisal, ked si kupil mazutaka na 5km poskakovacky tak mozem odporucat len co najlacnejsi olej, ktory este splna specifikacie ziadane vyrobcom motora a menit tak casto ako to penazenka a svedomie dovoli, za usi bude dostavat kvoli tomu, ze bude mat v motore po 10tkm naftu:olej mozno aj 1:1 a aj tak ho nevymeni lebo ten olej "stal tak vela". Inak ked to zratam 250(pocet prac. dni) x 10 = 2500km rocne, tak tomu neverim ze pojde po roku menit olej aj keby najazdil 5tkm vyletami cez vikendy a leto. Proste to v ludoch je, ze "ten olej to este vydrzi". Uz som pocul aj nazor ze nafta v oleji je lepsia ako benzin, lebo nafta predsa MAZE .
Zase je to aj tak jedno, pretoze predpokladam, ze toto auto bude v terajsom vlastnictve tak 50-100tkm/5-10rokov potom pojde z domu a to ten motor prezije aj keby tam teraz nalial fritol a uz ho nevymenil.
Zase je to aj tak jedno, pretoze predpokladam, ze toto auto bude v terajsom vlastnictve tak 50-100tkm/5-10rokov potom pojde z domu a to ten motor prezije aj keby tam teraz nalial fritol a uz ho nevymenil.
Jo tak na 5 km tam a 5 km zpět je PD "jak dělané"...Měnil bych olej po 5 tis km,protože to pak bude už "naftoolej"...
Tyhle motory právě umíraj po nekontrolovatelném přetočení,kdy olej ředěný naftou se dostane přes odvětrání bloku do sání a pak se motor přetočí a je po něm...Tohle se ovšem netýká vozů provozovaných na delší vzdálenosti a po dálnici...No jo není TDi jako TDi..PD už bohužel není "nesmrtelná" rotačka a ted ty nové TDi CR už vůbec ne
Tyhle motory právě umíraj po nekontrolovatelném přetočení,kdy olej ředěný naftou se dostane přes odvětrání bloku do sání a pak se motor přetočí a je po něm...Tohle se ovšem netýká vozů provozovaných na delší vzdálenosti a po dálnici...No jo není TDi jako TDi..PD už bohužel není "nesmrtelná" rotačka a ted ty nové TDi CR už vůbec ne
Naposledy upravil(a) NOVON dne sob úno 18, 2012 19:48, celkem upraveno 1 x.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
..Demo ja ta nepoznavam
..inak aj ja zaryty maniak do nafty som si musel priznat ze tak ci tak by mi na behacky po meste do 5km bol lepší benzim som to pocotal tak to mi bezne vide priemerka v zime 10L a necj mi nikto nepovie že to je usporne to urobim na hociktorok benzine a dokonca lepšiu,zvlašt že auto nekuri je v nom zima a tak
..inak aj ja zaryty maniak do nafty som si musel priznat ze tak ci tak by mi na behacky po meste do 5km bol lepší benzim som to pocotal tak to mi bezne vide priemerka v zime 10L a necj mi nikto nepovie že to je usporne to urobim na hociktorok benzine a dokonca lepšiu,zvlašt že auto nekuri je v nom zima a tak
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Už to sem "hodil" e-panolin: pokud motor nemá filtr pevných částic, tak olej VW505.01 ACEA B3 nebo B4, pokud tam DPF je, tak buď VW505.01 ACEA C3, nebo VW507.00.
A určitě měnit po maximálně 10-ti tkm nebo po 1roce (ale spíš i dříve) - a včetně filtru.
Já bych asi volil VW505.01 SAE 5w40 - protože jsou levnější, než 5w30, a měnil dřív.
http://www.oleje.cz/eshop/seznam_prod.php?ss=VW+505.01
http://www.oleje.cz/eshop/seznam_prod.p ... %2F+507.00
A ještě - píšeš r.v.2006 - nebylo by od věci vyměnit i převoďák a chladicí kapalinu.....
A určitě měnit po maximálně 10-ti tkm nebo po 1roce (ale spíš i dříve) - a včetně filtru.
Já bych asi volil VW505.01 SAE 5w40 - protože jsou levnější, než 5w30, a měnil dřív.
http://www.oleje.cz/eshop/seznam_prod.php?ss=VW+505.01
http://www.oleje.cz/eshop/seznam_prod.p ... %2F+507.00
A ještě - píšeš r.v.2006 - nebylo by od věci vyměnit i převoďák a chladicí kapalinu.....
Naposledy upravil(a) Pitris dne ned úno 19, 2012 20:58, celkem upraveno 2 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Protože nafťák se ohřeje a prohřeje za delší dobu, než benziňák. A při krátkých jízdách je ten motor a olej vlastně pořád studený (nebo neohřátý) - proto je víc opotřebováván.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF