TDI PD - olej VW505.01
Moderátor: Colommbo
Řekl bych, že při výměně po 10-ti tkm a popsaných jízdních podmínkách
je olej normy VW505.01 a SAE 5w40 optimální pokud jde o značku oleje, vybírej mezi renomovanými výrobci - u té Q8 je solidní kvalita za rozumnou cenu.
Co se týče toho přechodu na 5w30 - problém by to asi nebyl, ale v normě VW505.01 jsou většinou jen 5w40, musel bys zřejmě hledat olej 5w30 s normou 507.00; a ty bývají většinou dražší, a je možné, že by Ti trochu stoupla spotřeba oleje.
A platí - Co dobře funguje, neměň.....
je olej normy VW505.01 a SAE 5w40 optimální pokud jde o značku oleje, vybírej mezi renomovanými výrobci - u té Q8 je solidní kvalita za rozumnou cenu.
Co se týče toho přechodu na 5w30 - problém by to asi nebyl, ale v normě VW505.01 jsou většinou jen 5w40, musel bys zřejmě hledat olej 5w30 s normou 507.00; a ty bývají většinou dražší, a je možné, že by Ti trochu stoupla spotřeba oleje.
A platí - Co dobře funguje, neměň.....
ok, tak zůstanu u té 5w40.. ano na tu q8 nemohu říct nic špatného, ale jak se dívám po cenících tak se mi zdá, že oleje šly trochu dolů... takže ta q8 vychází cca na 900kč/5l... a nebráním se tomu něco připlatit, když to bude mít smysl a vzít třeba něco lepšího... ale jestli tam není rozdíl tak by to byla blbost... jinak motor je trochu upraven, takže mu chci dát to co si zaslouží, aby dobře sloužil
SOTO-taky mám PD a taky používám Q8 s výměnou po cca 12 tkm.Podívej se na cenu u Olejspol.cz-tam beru já a je to bez problémů s dodávkou.Mám Seat,dříve jsem tam lil Repsol 5w40,nežralo to nic,tu Q8 mi to taky nežere.Za ty peníze to je myslím škoda měnit značku-přešel jsem z Repsolu kvůli ceně,i když jsem to předem konzultoval tady na foru-a právě Pitris mi jako jednu z možných variant doporučil právě Q8.
ktore filtre su este OK ?Vzhladom na velku presnost vyroby vstrekovacich systemov by som pouzil radsej znackove filtre ako Mann,Clean filter, Champion,UFI,Purflux,Nippart. Nejake Eiltron a made in Poland,na to radsej zabudnut.
modelar tu ale spominal ze Mann pre aftermarket je vyrazne horsi ako prvomontaz ...
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Misojogi píše:ktore filtre su este OK ?Vzhladom na velku presnost vyroby vstrekovacich systemov by som pouzil radsej znackove filtre ako Mann,Clean filter, Champion,UFI,Purflux,Nippart. Nejake Eiltron a made in Poland,na to radsej zabudnut.
modelar tu ale spominal ze Mann pre aftermarket je vyrazne horsi ako prvomontaz ...
..Purflux
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
to NN: Omlouvám se, ale na nějaký rádobyodborný pře s Vámi, pane Chytrej, nemám momentálně nejmenší náladu a ani to nepotřebuju a nevyhledávám, považuju to za ztrátu času. A jo, jsem spokojenej, když věci fungujou, jak mají...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Tato spokojenost ovšem vyvěrá z neznalosti a nepochopení, že by mohly fungovat mnohem lépe, kdyby se ovšem někteří nespokojili jenom s tím, že vůbec fungují: zde připomínám třeba přímo objev roku, totiž že Mobil1 je mnohem lepší olej, než většina ostatních, a dokonce ani není dražší, než ty další, rovněž funkční.Colommbo píše:... A jo, jsem spokojenej, když věci fungujou, jak mají...
P.S.: Oceňuji spojení "u mě dobrý" v podpisu - naprosto dokonale to vyjadřuje podstatu této naší "pře".
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Předpokládám, že máme oba na zřeteli toliko auta (motory) a s nimi související záležitosti a nechceme se pouštět do nějakých filosofických debat o fungování světa jako takovýho, na to v tomhle fóru není prostor a není k tomu ani určeno... A pokud se tedy toho týká, snažím se svýmu autu dopřát vše, co potřebuje a to v míře pokud možno vysoké, včasné a kvalitní (Mobil1 5W50 mám teď zrovna v motoru a zatím u mě dobrý ) Žádnej učenej z nebe nespad a lidi získávají zkušenosti všelijak, já třeba i na tomhle fóru. A přeju úspěch všem novátorům, průkopníkům a experimentátorům - nosičům pokroku nejen automobilovýho - a koneckonců i tobě, anonyme, i když se v některých věcech asi prostě neshodneme.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90