Svět Motorů

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Svět Motorů

Příspěvek od Jezevcik »

Dnes jsem si po několika letech koupil tento časopis a byl jsem příjemně překvapen článkem,který vyvrací mýtus o dramatických rozdílech ve spotřebě při jízdě z kopce na volnoběh a při zařazené rychlosti a povoleném plynu.Už před lety jsem četl,že moderní auta mají v posledně jmenovaném případě spotřebu nula a celková spotřeba tím výrazně klesne,zatímco na volnoběh tam určitá spotřeba je vždy a takový vůz je tím pádem méně ekonomický.Již tehdy se mi to moc nezdálo,už jen z důvodu,že ta deklarovaná"nula"je asi jen do 1.400 otáček,kdy opět zasáhne elektronika a přívod připojí.Nebudu se tu více rozepisovat,pokud máte zájem,tak doporučuji koupi tohoto čísla SM,je to docela obsáhlé a podle mne dost objektivní.Další sympatickou věcí byl fakt,že pro měření spotřeby použili průtokoměr.Tento časopis jsem si kupoval dlouhá léta a dost mne otrávil v době,kdy mu šéfoval Ondřej Běhal,kdy dělali testy spotřeby stylem tankování"do plna"u běžné benzínky,kde ani nemohli mít jistotu,že každé testované auto stojí na stejném místě a ve stejné rovině a že se tam zrovna neudělá vír,po kterém tam narvou další litr.Nevím,jak je to dnes,ale v té době hodně srovnávacích testů SM vyhrávala Fabia nebo Octavia.Celkově na mě ten časopis působí o dost lépe.
Když bude mít někdo zájem,tak to naskenuju a připíchnu to sem.Snad to nějak jde.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

urcite mam zaujem

stale neviem, ci je lepsie pri jazdeni na spotrebu podtacat motor
alebo naopak s co najvacsim zrychlenim dosiahnut pozadovanu rychlost a potom udrziavat atd ...
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
TomasPV

Příspěvek od TomasPV »

No ja mam zjíštěné že když z kopců vyřadím spotřeba je nižší než s kvaltem, protože zaprvé když vykvaltuju dojedu asi 4krát dál než s kvaltem který auto brzdí.. a navíc hodinová spotřeba na volnoběh je asi 0.9litru takže na ty dvě minuty nebo tři je to prd.. Tam kde vím že budu muset brzdit dojíždím s kvaltem.. Jinak nikdy... Není to ekonomické!!!
Tirika

Příspěvek od Tirika »

Myslím,že podtáčení je podstatně horší pro životnost - jeden rodinný příklad

Bráchova 105tka honěná,ani po 100 tis žádný významný problém,dědova 105tka dost silně podtáčená,v 60 tis zralá na generálku...
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

POZOR!
Pánové, fotky jsem odstranil - autorská práva
Demo
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Když jsem jel letos z dovolené v Chorvatsku(dálnice Rijeka-Praha),tak jsem v kopcovitém terénu pravidelně vyřazoval kvalty.Celkem jsem to sledoval a počítal a za tu cestu jsem ujel okolo šedesáti kilometrů na volnoběh.V žádném případě jsem nebyl brzdou provozu,naopak se naložené auto někdy rozjelo tak,že jsem musel přibrzďovat.Být prázdná dálnice a nebýt rychlostních limitů,tak je ta vzdálenost ještě o mnoho delší.Nevím,kolik jsem ušetřil,ale jel jsem asi za 4,3(2.0D),ještě více naložen než při příjezdu.
Dalším faktem,který hovoří pro jízdu na volnoběh je opotřebení motoru.Sice to nebude markantní,člověk to do určité doby nijak nepozná,ale je to prostě fakt,protože 800 rpm a 3.000 rpm je rozdíl.Věřím,že v dlouhodobém horizontu se to musí částečně projevit,zrovna tak,jako u auta z města,které tráví život v zácpách a sbírá zbytečné otáčky do sbírky.
Itall

Příspěvek od Itall »

TomasPV píše:No ja mam zjíštěné že když z kopců vyřadím spotřeba je nižší než s kvaltem, protože zaprvé když vykvaltuju dojedu asi 4krát dál než s kvaltem který auto brzdí.. a navíc hodinová spotřeba na volnoběh je asi 0.9litru takže na ty dvě minuty nebo tři je to prd.. Tam kde vím že budu muset brzdit dojíždím s kvaltem.. Jinak nikdy... Není to ekonomické!!!
No právě, vždyť také případů, kdy se chce zpomalit, je drtivá většina. Proto dojíždění "s kvaltem" je ekonomičtější. Podle PP u Fábie vždy asi nad 1/3 otáček max.výkonu nebo výše je spotřeba 0. A minuta s minutou se sčítá, i po vteřinkách. Mě se to tedy osvědčuje, spotřebu mám (prý) nízkou :lol: a pomalu nejezdím.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Ahoj Italle,vítám Tě zpátky.Hned na úvod však musím kontrovat.Aby mělo smysl dělat to,co píšeš,musel by sis zjistit,při jakých minimálních otáčkách se obnovuje dodávka paliva u Tvého vozu.To znamená sledovat do zblbnutí otáčkoměr a pak stejně dojdeš k tomu,že dříve,či později vyřadíš,pokud chceš využívat do syta této"přednosti".Nechci rýpat do výbavy,ale jak je to u TPCA s otáčkoměry?
Edit:teď čtu,že píšeš konkrétně o Fabii a ne o Kolíněti.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jezevcik píše:.....Dalším faktem,který hovoří pro jízdu na volnoběh je opotřebení motoru.Sice to nebude markantní,člověk to do určité doby nijak nepozná,ale je to prostě fakt,protože 800 rpm a 3.000 rpm je rozdíl.Věřím,že v dlouhodobém horizontu se to musí částečně projevit,zrovna tak,jako u auta z města,které tráví život v zácpách a sbírá zbytečné otáčky do sbírky.


Ani s opotřevením to nebude tak jednoznačné. Aby se v klikových ložiscích vytvořil olejový film, musí se otáčet. Při větších otáčkách je film lepší.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

To že s roztoucími otáčkami roste tlak v mazací soustavě je jasný (samozřejmě na určitou hodnotu). Když sešlápnu plyn a motor bude točit 3000 ot/min. tak budou působit určité síly na píst a tyto síly se budou přenášet do klikovky a tudíš i na olejový film. Pokud ale budu brzdit motorem, tak motor bude točit 3000 ot/min jako při akceleraci, tlak oleje bude taky stejný,ale síly přenášené do kliky musí být zákonitě menší. Nebo se pletu?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Anonymous píše: Ani s opotřebením to nebude tak jednoznačné. Aby se v klikových ložiscích vytvořil olejový film, musí se otáčet. Při větších otáčkách je film lepší.
Jednoznačně nejlepší způsob jízdy bude spočívat ve vhodné kombinaci obou variant.Otázkou zůstává,kdo by takto dokázal jezdit.Jistě se časem najde nějaká automatika,která bude měnit režimy dle potřeby.Důkazem toho může být právě zmíněný počin VW v článku SM.
Klidně mě opravte,ale není ten olejový film při volnoběhu dostačující vzhledem k počtu momentálních otáček?
Sakra tady chybí modelář! :D
Ital

Příspěvek od Ital »

Jozefčíku, nejlepší "automat" je řidič. Kromě otáčkoměru je hlavně potřeba PP. V kolíněti nemám ani jedno. Při znalosti rychlostí na jednotlivé rychlostní stupně otáčkoměr nepotřebuji, počítat umím. Vycházím z toho, že nastavení odstavení :roll: dodávky paliva bude vesměs podobné. Tak se držím té 1/3 ot. a více. Zdá se, že to funguje.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Jak vidíte,skeny byly odstraněny.Respektuji to a tímto nabízím jejich zaslání formou SZ.
Italle,s tím"automatem"máš asi pravdu,ale každý není tak technicky vyspělý,aby intuitivně jednal dle sluchu a domnění.Jednou jsem viděl fotku motoru po několik desítek kilometrů dlouhé jízdě na vytočenou jedničku.Jednalo se o"řidičku",která takto k smrti utrápila auto z půjčovny.Ten motor byl rozteklý jak zmrzlina.Umíš si představit takové individum,jak sleduje jízdní režimy?
Itall

Příspěvek od Itall »

Jenže já nejednám intuitivně, ale informativně a výpočetně :lol: .

Jo, takovou jsem také znal. Se Š100 jezdila na jedničku a plný plyn nejméně první kilometr, i více. Pak za dvě, a to už jí stačilo až do cíle (většinou jela jen ve městě do práce). Za kolik jezdila, nevím :lol: .
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Tak potvrdí nebo vyvratí někdo moji doměnku? viz výše
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět