StartStopSystém
Moderátor: Colommbo
Re: StartStopSystém
Pokud došlo k havárii, kdy už vystřelil airbag (vystřelily airbagy), musí dojít k výměně všech bezpečnostních pásů, pod nimiž v tu chvíli seděli lidé. Kdyby kvůli ničemu jinému, tak proto, že došlo k jejich vytažení, a tedy i ztrátě pružnosti, kterou mají z toho důvodu, aby na lidském těle nezpůsobily více škody než užitku. A je s podivem, že tohle mechanik neví.
Re: StartStopSystém
Doteď jsem nechápal, proč bylo kdysi nutné znemožnit uživatelskou deaktivaci ABS pro danou jednotlivou jízdu, tj. do příštího nastartování. Teď už je mi to jasné: kvůli takovým, jako jsi ty. A vůbec bych se nedivil, kdyby to s možností dočasné deaktivace stop/start systému dopadlo úplně stejně.kornel píše:Nikde som neriešil legálnosť-nelegálnosť deaktivácie S/S, mimo to, že som na žiaden príspevok konkrétne nereagoval, ale písal vo všeobecnosti.
A že je nelegálne jazdiť s deaktivovaným S/S po cestách.. tzn. presne čo? Len s trvale deaktivovaným S/S? alebo aj jeho deaktivovaním vždy po naštartovaní?
Re: StartStopSystém
Ano zapomněl jsem to dodat, což tímto napravuji. Poněvadž zhovadilý zákazník vybírá auto podle deklarované hodnoty průměrné spotřeby, když právě v onom simulovaném cyklu, v němž ta následně deklarovaná hodnota vzniká, lze s pomocí stop/start systému nějakou tu desetinu litru na 100 km ušetřit.Itall píše:Ještě Návštěvník zapomněl dodat, že může za to (kurvítko) zhovadilý zákazník, který pokřivuje trh nebo tak něco...
Re: StartStopSystém
To je taky jediný důvod, proč se to tam montuje. V podstatě typického zákazníka zajímají asi čtyři hodnoty v tomto pořadí: spotřeba, velikost kufru, výkon a měkčená palubní deska.
Re: StartStopSystém
Si dosť mimo.. Položil som relatívne jednoduchú a stručnú otázku.. pokiaľ nevieš jasnú a jednoznačnú odpoveď bez vytvárania konšpirácií, tak nevadí, nikto na svete predsa nieje všeznalý.Návštěvník píše: Doteď jsem nechápal, proč bylo kdysi nutné znemožnit uživatelskou deaktivaci ABS pro danou jednotlivou jízdu, tj. do příštího nastartování. Teď už je mi to jasné: kvůli takovým, jako jsi ty. A vůbec bych se nedivil, kdyby to s možností dočasné deaktivace stop/start systému dopadlo úplně stejně.
P.S A že je S/S systém zhovadilosť najhrubšieho zrna je fakt a že to ty ideš spájať a dávať do nejakého súvisu s ABS, a na základe toho vytvárať nejakú konšpiráciu, je už totálne uletené.
Re: StartStopSystém
Podotýkám, že i když spotřebu sleduji, start/stop bych nechtěl. Stejně jako nízkoviskozitní oleje. Důvod je zjm. ekonomický, neboť se snažím, v rámci mých možností, skutečně dopočítávat do konce všech nákladů. Další jemu na roveň postavený důvod je - nemít zbytečné potíže.otass píše:To je taky jediný důvod, proč se to tam montuje. V podstatě typického zákazníka zajímají asi čtyři hodnoty v tomto pořadí: spotřeba, velikost kufru, výkon a měkčená palubní deska.
Vzpomněl jsem si na diskusi o použití tepelných čerpadel, kde prodejce čerpadel počítal náklady a byl dost nervózní, když se začalo připomínat, že čerpadlo je drahé, má určitou životnost, pak se musí vyměnit, musí se udržovat, a to vše je také starost - uživatele. Kdežto při dálkovém vytápění uživatele není nic až na patu domu a v domě nemá prakticky žádné zařízení, které by vyžadovalo extra péči. Takže pokud ho dodavatel tepla vysloveně neodírá, může si spokojeně mlaskat.
Re: StartStopSystém
Odpověď dávno předcházela tvou přihlouplou otázku. Pro pořádek ji odcituji:kornel píše:Si dosť mimo.. Položil som relatívne jednoduchú a stručnú otázku.. pokiaľ nevieš jasnú a jednoznačnú odpoveď bez vytvárania konšpirácií, tak nevadí, nikto na svete predsa nieje všeznalý.Návštěvník píše: Doteď jsem nechápal, proč bylo kdysi nutné znemožnit uživatelskou deaktivaci ABS pro danou jednotlivou jízdu, tj. do příštího nastartování. Teď už je mi to jasné: kvůli takovým, jako jsi ty. A vůbec bych se nedivil, kdyby to s možností dočasné deaktivace stop/start systému dopadlo úplně stejně.
Návštěvník píše:Nepsal jsem nic o tom, co se dá či nedá, ale co je legální a co není ... A aby to bylo úplně zřejmé: jestliže s tím systémem byl vůz homologován, musí zůstat defaultně aktivní, poněvadž jinak nemá ten vůz na silnici co dělat, jelikož nesplňuje podmínky homologace, tedy nemá "platnou technickou".
Jestliže o problematice technických předpisů pro konstrukci silničních kolových vozidel nic nevíš, jakože to svými zdejšími reakcemi neustále dokazuješ, pak by ses k nim raději neměl vyjadřovat, poněvadž se tím pouze ztrapňuješ.kornel píše:P.S A že je S/S systém zhovadilosť najhrubšieho zrna je fakt a že to ty ideš spájať a dávať do nejakého súvisu s ABS, a na základe toho vytvárať nejakú konšpiráciu, je už totálne uletené.
Re: StartStopSystém
Ako som už skonštatoval.. si úplne mimo a ako vždy, ak ti to niekto náhodou šplechne do tváre, tak sa to snažíš zakryť tými tvojimi typickými litániami a vytrhávaním vecí z kontextu.
Ja som sa opýtal jasne, stručne a konkrétne, nič medzi riadkami.. naviac ničím som ťa tou otázkou a v tej otázke neurážal, nevysmieval, nezosmiešňoval ani nič podobné som v úmysle nemal.. bohužial, to sa o tebe povedať nedá. Vo všetkom vidíš nejaké konšpirácie a vytváraš tu svojimi divnými dedukciami, nejaké tvoje vlastné domnienky, ktoré prezentuješ za slovo božie.
Každý normálny človek odpovie na konkrétnu otázku v duchu toho o čom otázka bola, egocentrické indivídum, si naopak potrebuje niečo neustále dokazovať a hľadať na to akúkoľvek zámienku, hoc aj keď žiadna neexistuje.
Bohužial na jednej strane si znalý v mnohých oblastiach, na strane druhej, sa nevieš správať a chovať k ľuďom, si egocentrický úbožiak a to neguje všetko to normálne a chválihodné u teba. Alebo sa takto chováš len na PC? ..odpovedať ale nemusíš, tvoje názory sú mi od teraz ukradnuté a je mi úplne jedno, čo si o mne taký človek ako ty, myslí.
P.S a ešte teda na záver ..ak má byť teda nejaký systém vozu, s ktorým bol homologizovaný v základnom nastavení-továrenskom prednastavení, tzn. bez akéhokoľvek zásahu užívateľa, čo sa má aj zachovať.. možnosť dočasnej deaktivácie, je tam ako jablko v rajskej záhrade jo?
Ja som sa opýtal jasne, stručne a konkrétne, nič medzi riadkami.. naviac ničím som ťa tou otázkou a v tej otázke neurážal, nevysmieval, nezosmiešňoval ani nič podobné som v úmysle nemal.. bohužial, to sa o tebe povedať nedá. Vo všetkom vidíš nejaké konšpirácie a vytváraš tu svojimi divnými dedukciami, nejaké tvoje vlastné domnienky, ktoré prezentuješ za slovo božie.
Každý normálny človek odpovie na konkrétnu otázku v duchu toho o čom otázka bola, egocentrické indivídum, si naopak potrebuje niečo neustále dokazovať a hľadať na to akúkoľvek zámienku, hoc aj keď žiadna neexistuje.
Bohužial na jednej strane si znalý v mnohých oblastiach, na strane druhej, sa nevieš správať a chovať k ľuďom, si egocentrický úbožiak a to neguje všetko to normálne a chválihodné u teba. Alebo sa takto chováš len na PC? ..odpovedať ale nemusíš, tvoje názory sú mi od teraz ukradnuté a je mi úplne jedno, čo si o mne taký človek ako ty, myslí.
P.S a ešte teda na záver ..ak má byť teda nejaký systém vozu, s ktorým bol homologizovaný v základnom nastavení-továrenskom prednastavení, tzn. bez akéhokoľvek zásahu užívateľa, čo sa má aj zachovať.. možnosť dočasnej deaktivácie, je tam ako jablko v rajskej záhrade jo?
Re: StartStopSystém
Pro kornela a další, kteří prostě neumějí číst, nechtějí chápat anebo si ze všeho berou jenom to, co se jim tzv. hodí do krámu, to celé zopakuji.
Chápu, že kornelovi a dalším není po chuti, když upozorním na "nedostatky", v daném případě legální povahy, v jejich uvažování. A nemažu se s tím, to je fakt. Jenže já se s tím nemažu ani v osobním styku: přece nebudu někomu mazat med kolem huby jenom proto, že se dnes nosí "politická korektnost". Ostatně na tu naše společnost jednou, a třeba to už nebude dlouho trvat, zajde...
Abych se vrátil k věci samé: s množením nejrůznějších elektronických systémů se množí i požadavky na ochranu "průměrných ovladačů" před jejich účinky. A tak se kdysi řešilo, zda může systém ABS zůstat vypínatelný, nebo ne. Stejně tak se později řešilo, zda může být ponechána možnost uživatelské, ale pouze dočasné deaktivace ESP. Výsledek byl v těchto dvou případech diametrálně odlišný. Ovšem není vyloučeno, že s legislativní možností deaktivace ESP to brzy dopadne stejně jako s možností deaktivace ABS před 35 lety. No a ti, kdož se budou chovat podle tohoto
Ponechávám na posouzení publika, zda "obecnému blahu" více škodí moje otevřené (tak, aby to bylo všem jasné) upozornění na to, že se někdo projevuje přinejmenším egoisticky, když si svým přístupem k věci přímo koleduje o zpřísnění legislativní úpravy, nebo právě ten, kdo koná ve svém individuálním zájmu momentální povahy bez ohledu na dlouhodobý zájem celku.
Z citací jednoznačně plyne, že závěrečná otázka je naprosto od věci: nelegální je jezdit s taktokornel píše:Nikde som neriešil legálnosť-nelegálnosť deaktivácie S/S, mimo to, že som na žiaden príspevok konkrétne nereagoval, ale písal vo všeobecnosti.Návštěvník píše:Nepsal jsem nic o tom, co se dá či nedá, ale co je legální a co není A je to úplně stejné, jako "úprava stavu" tachometru, vyhození filtru pevných částic či namontování modrých blinkrů místo oranžových. To poslední jsem uvedl schválně, kvůli patrnosti už na první pohled - stejně jako ta deaktivace stop/start systému. A aby to bylo úplně zřejmé: jestliže s tím systémem byl vůz homologován, musí zůstat defaultně aktivní, poněvadž jinak nemá ten vůz na silnici co dělat, jelikož nesplňuje podmínky homologace, tedy nemá "platnou technickou".kornel píše:napr. u VAG vozidiel sa uz da tato zhovadilost natrvalo deaktivovat..
A že je nelegálne jazdiť s deaktivovaným S/S po cestách.. tzn. presne čo? Len s trvale deaktivovaným S/S? alebo aj jeho deaktivovaním vždy po naštartovaní?
upraveným autem.kornel píše:napr. u VAG vozidiel sa uz da tato zhovadilost natrvalo deaktivovat..
Chápu, že kornelovi a dalším není po chuti, když upozorním na "nedostatky", v daném případě legální povahy, v jejich uvažování. A nemažu se s tím, to je fakt. Jenže já se s tím nemažu ani v osobním styku: přece nebudu někomu mazat med kolem huby jenom proto, že se dnes nosí "politická korektnost". Ostatně na tu naše společnost jednou, a třeba to už nebude dlouho trvat, zajde...
Abych se vrátil k věci samé: s množením nejrůznějších elektronických systémů se množí i požadavky na ochranu "průměrných ovladačů" před jejich účinky. A tak se kdysi řešilo, zda může systém ABS zůstat vypínatelný, nebo ne. Stejně tak se později řešilo, zda může být ponechána možnost uživatelské, ale pouze dočasné deaktivace ESP. Výsledek byl v těchto dvou případech diametrálně odlišný. Ovšem není vyloučeno, že s legislativní možností deaktivace ESP to brzy dopadne stejně jako s možností deaktivace ABS před 35 lety. No a ti, kdož se budou chovat podle tohoto
vzorce, se třeba "zaslouží" o to, že už nikdo nebude mít možnost byť jen dočasně (pro danou jízdu, tj. do příštího nastartování motoru) stop/start systém vypnout.kornel píše:napr. u VAG vozidiel sa uz da tato zhovadilost natrvalo deaktivovat..
Ponechávám na posouzení publika, zda "obecnému blahu" více škodí moje otevřené (tak, aby to bylo všem jasné) upozornění na to, že se někdo projevuje přinejmenším egoisticky, když si svým přístupem k věci přímo koleduje o zpřísnění legislativní úpravy, nebo právě ten, kdo koná ve svém individuálním zájmu momentální povahy bez ohledu na dlouhodobý zájem celku.
Re: StartStopSystém
Vieš všetko tak krásne zaobaliť, predniesť vo svetle v akom to vyhovuje len tebe, to je fakt.. to ti neberiem a neberiem ti ani to podstatné čo píšeš, pretože a bohužiaľ.., si si ale nevšimol, že v tej podstate sa zhodneme.. Neviem, či moja pôvodná otázka bola tak debilne položená, že som bol zaškatuľkovaný pomaly do suterénu či podpalubia technického a racionálneho prístupu ale nevadí.
..A trebárs k tomu ABS, ESP.. nejaké tie dva-tri roky, som si odkrútil na vozidle bez ABS, bez ESP a všakovakých elektronických podporných vecičiek a nikdy som s tym problém nemal a nikomu problém ani nespôsobil a to jazdím relatívne dosť svižne. No to neznamená, že ak by so mal možnosť deaktivovať na kompletku ABS, ESP v aktuálnom vozidle, že to robiť budem jediné, do čoho občas drgnem, je deaktivácia ASR (ESP je aktívne ale podľa mojich info s menej citlivým nástupom-korekciou), ak tomu idem vypáliť a to z jednoduchého dôvodu.. tak debilne vyriešený elektronický protipreklz, ako to vyriešil VAG v tomto prípade, je jednoducho pri ostrej jazde kontraproduktívny, nehovoriac, že pri takej jazde s aktívnym ASR sú niektoré konkrétne komponenty výrazne viac namáhané ... je toto snáď proti zdravému racionálnemu uvažovaniu?
..A trebárs k tomu ABS, ESP.. nejaké tie dva-tri roky, som si odkrútil na vozidle bez ABS, bez ESP a všakovakých elektronických podporných vecičiek a nikdy som s tym problém nemal a nikomu problém ani nespôsobil a to jazdím relatívne dosť svižne. No to neznamená, že ak by so mal možnosť deaktivovať na kompletku ABS, ESP v aktuálnom vozidle, že to robiť budem jediné, do čoho občas drgnem, je deaktivácia ASR (ESP je aktívne ale podľa mojich info s menej citlivým nástupom-korekciou), ak tomu idem vypáliť a to z jednoduchého dôvodu.. tak debilne vyriešený elektronický protipreklz, ako to vyriešil VAG v tomto prípade, je jednoducho pri ostrej jazde kontraproduktívny, nehovoriac, že pri takej jazde s aktívnym ASR sú niektoré konkrétne komponenty výrazne viac namáhané ... je toto snáď proti zdravému racionálnemu uvažovaniu?
Re: StartStopSystém
No a teď si představ, že po zavedení nevypínatelného ABS (jako argument pro zrušení vypínatelnosti se tehdy použilo dosažení dostatečné úrovně spolehlivosti) si Švýcaři začali prorážet garážová vrata garáží umístěných v suterénu (v CH nejobvyklejší řešení): oni totiž měli ovládací zámek (vrata už byla mechanizovaná, ale ještě ne na dálkáč) na nájezdu, na němž však v případě ledovky (ani vyhřívání toho nájezdu tehdy ještě neexistovalo) to vozidlo s nevypínatelným ABS nedokázali zastavit. Další související pokračování by bylo na dlouhé povídání. Ale přijeď někdy na sraz, můžeme to probrat do detailů.
Re: StartStopSystém
toto naseriejestliže s tím systémem byl vůz homologován, musí zůstat defaultně aktivní, poněvadž jinak nemá ten vůz na silnici co dělat, jelikož nesplňuje podmínky homologace, tedy nemá "platnou technickou".
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: StartStopSystém
Že by pokřivený Návštěvník, obhájce "eko" EURO norem (, které jen tak mimochodem vznikly z důvodu zcela jiného než ekologie), nevěděl, že pravý důvod, proč je v autě stop/start jsou právě normy EURO a ne zhovadilý zákazník, kterému je pak tato "výhoda" jen výrobci prezentována jako snižovač spotřeby?...Návštěvník píše:Ano zapomněl jsem to dodat, což tímto napravuji. Poněvadž zhovadilý zákazník vybírá auto podle deklarované hodnoty průměrné spotřeby, když právě v onom simulovaném cyklu, v němž ta následně deklarovaná hodnota vzniká, lze s pomocí stop/start systému nějakou tu desetinu litru na 100 km ušetřit.Itall píše:Ještě Návštěvník zapomněl dodat, že může za to (kurvítko) zhovadilý zákazník, který pokřivuje trh nebo tak něco...
Re: StartStopSystém
Jan Nowak píše:Návštěvník, obhájce "eko" EURO norem
A z jakého?Jan Nowak píše:(, které jen tak mimochodem vznikly z důvodu zcela jiného než ekologie)
Jan Nowak píše:pravý důvod, proč je v autě stop/start jsou právě normy EURO
Jan Nowak píše:a ne zhovadilý zákazník, kterému je pak tato "výhoda" jen výrobci prezentována jako snižovač spotřeby?...
Re: StartStopSystém
http://www.novinky.cz/auto/388633-syste ... -neni.html
Citace: Autorizované servisy samozřejmě vypnout otravný a pro motory nedobrý systém start/stop umí, nesmí to však kvůli sankcím od importéra dělat. Sankce od importéra.... Že by
No aspoň už přišli na to, že to ku*ví motor....
Citace: Autorizované servisy samozřejmě vypnout otravný a pro motory nedobrý systém start/stop umí, nesmí to však kvůli sankcím od importéra dělat. Sankce od importéra.... Že by
No aspoň už přišli na to, že to ku*ví motor....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF