skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Moderátor: Colommbo
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Jo vás chápu a už sem to i někde psal že si sem vědom že je to skoro jedno co tam bude bude li to měněné včas a taky si sem vědom že ten rozdíl je minimální.
Já přemýšlím takhle:jak píšete že 0W je zbytečná,zřejmě ano, v 99% určitě. Na druhou stranu, je v něčem na škodu ?
Já to mám tak že mi z toho vychází, že je buřt jestli to bude 0 nebo 5, fungovat bude oboje. Nevidím nějaký větší důvod pro to abych se jasně rozhodl pro jedno či druhé. A proto se klaním spíš k 0, za a) ji předepisuje výrobce, za b) mi přijde lepší jít eventuálně z 0 na 5 než naopak. Ale možná je to nějaký mýtus. Stejně jako to, že jsem si myslel že není dobrý přecházet moc mezi značkama ( a asi sem to i někde včera četl v topicu o Ravenolu od někoho tuším). Za c) jsme si do teď myslel že ta 0w bude lepší pro ty vahazdla, ale tak to si můžu zřejmě škrtnout.
EDIT: Taky jsem uvažoval nad ESP 0W40 což zní jako fajn kompromis, protože jestli budou v létě zase vedra 35°, tak zase na volvofórum píšou že pak není dobrý to valit někde po dálnici 170 v kuse, což v létě klidně může nastat. Tohle by mohlo pokrýt jak ty zimní starty tak takovýhle situace.
Ale nějak to ztroskotalo na tom, že tuhel sae na tom motoru nemá nikdo vyzkoušený tak nechci být pokusný králík, ale na papíře to zní hezky, tak možná by to šlo ? O negativu že ten olej bude ještě víc degradovat vím, ale říkám si, při výměně co 10k km by to vadit nemělo ? Má to ještě nějaký další negativa ? Bude se to asi déle ohřívat na provozní teplotu ?
Já přemýšlím takhle:jak píšete že 0W je zbytečná,zřejmě ano, v 99% určitě. Na druhou stranu, je v něčem na škodu ?
Já to mám tak že mi z toho vychází, že je buřt jestli to bude 0 nebo 5, fungovat bude oboje. Nevidím nějaký větší důvod pro to abych se jasně rozhodl pro jedno či druhé. A proto se klaním spíš k 0, za a) ji předepisuje výrobce, za b) mi přijde lepší jít eventuálně z 0 na 5 než naopak. Ale možná je to nějaký mýtus. Stejně jako to, že jsem si myslel že není dobrý přecházet moc mezi značkama ( a asi sem to i někde včera četl v topicu o Ravenolu od někoho tuším). Za c) jsme si do teď myslel že ta 0w bude lepší pro ty vahazdla, ale tak to si můžu zřejmě škrtnout.
EDIT: Taky jsem uvažoval nad ESP 0W40 což zní jako fajn kompromis, protože jestli budou v létě zase vedra 35°, tak zase na volvofórum píšou že pak není dobrý to valit někde po dálnici 170 v kuse, což v létě klidně může nastat. Tohle by mohlo pokrýt jak ty zimní starty tak takovýhle situace.
Ale nějak to ztroskotalo na tom, že tuhel sae na tom motoru nemá nikdo vyzkoušený tak nechci být pokusný králík, ale na papíře to zní hezky, tak možná by to šlo ? O negativu že ten olej bude ještě víc degradovat vím, ale říkám si, při výměně co 10k km by to vadit nemělo ? Má to ještě nějaký další negativa ? Bude se to asi déle ohřívat na provozní teplotu ?
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Vždycky bude něco za něco....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Je to marný, je to marný, je to...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
už mlčím, něco si vylosuju a naleju to tam
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Premýšlaj,uvažuj,skúšaj všetci sme si tým prešli ...gigy píše:Já přemýšlím takhle:0W...5W... Taky jsem uvažoval nad ESP 0W40...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
ja som zacal pouzivat 0W40 pre kratke jazdy po meste (pred 8 rokmi pod vplyvom tohoto fora) a som spokojny, je to dobre prave pre pripady ked sa motor nestihne poriadne zahriatjak píšete že 0W je zbytečná,zřejmě ano, v 99% určitě. Na druhou stranu, je v něčem na škodu ?
Já to mám tak že mi z toho vychází, že je buřt jestli to bude 0 nebo 5, fungovat bude oboje.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
A na to jsi přišel jak? Pokud se motor nezahřeje, je úplně jedno jaký je v něm olej. Ta 0W má smysl pouze ve dvou případech:
1) Časté mrazivé starty
2) Předpis výrobce
1) Časté mrazivé starty
2) Předpis výrobce
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
praveze je to presne naopakPokud se motor nezahřeje, je úplně jedno jaký je v něm olej.
ked je zahriaty a ma rovnaku HTHS tak je to upne jedno aky oelj tam je, ale prave za studena je dolezita cerpatelnost a neskor aj viskozita pri cca 10-40 stupnov ked este motor nie je zohriaty
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Aha
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
0w je super při mrazivém startu z důvodu téměř okamžitého natlakování a tím taky promazání CELÉHO motoru. A pak je to o základovém oleji a aditivech, protože: cituji přísady proti opotřebení, používané v běžných motorových olejích nedosahují své plné účinnosti, dokud teplota olejového filmu, a tedy celého motoru, není 50 - 60 °C. Pokud je vozidlo provozováno na krátké vzdálenosti s delšími přestávkami, olej se nezahřeje na provozní teplotu a výsledkem je nadměrné opotřebení např. rozvodového mechanismu.
Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu.... A platí to u moto i u auta.
Zdroj: https://www.oleje.cz/clanek/Motorove-ol ... -motocykly
Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu.... A platí to u moto i u auta.
Zdroj: https://www.oleje.cz/clanek/Motorove-ol ... -motocykly
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Přesně tak. Proto nejde napsat takovou blbost, že 0W je lepší na trasy, kde se olej neprohřeje. Notabene když hodnoty viskozity při 40°C jsou u 0W a 5W kolikrát úplně naopak...Ano, je větší pravděpodobnost, že 0W bude mít lepší základový olej, ale to je asi tak všechno.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
cize pre kratke trasy po meste je najlepsi Ester olej hoci aj 5W40
nejaky konkretny pripad? co som si pozeral tabulky tak vsade bol 0W tekutejsihodnoty viskozity při 40°C jsou u 0W a 5W kolikrát úplně naopak..
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
mobil ESP 5W a 0W, viz můj dřívější příspěvěkMisojogi píše:nejaky konkretny pripad? co som si pozeral tabulky tak vsade bol 0W tekutejsi
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Ne to je právě špatně zase pro motor z důvodu, že ty estery se mohou chemicky rozpadat a tvořit kyseliny, zpět se z nich při vyšších teplotách tvoří zase estery. Takže nejhorší, co může být je, když se v esterovém oleji nahromadí vodní kondenzát a auto stojí v garáži a kyseliny škodí a škodí...Misojogi píše:cize pre kratke trasy po meste je najlepsi Ester olej hoci aj 5W40nejaky konkretny pripad? co som si pozeral tabulky tak vsade bol 0W tekutejsihodnoty viskozity při 40°C jsou u 0W a 5W kolikrát úplně naopak..
U auta provozovaného sportovně, tam žádný kondenzát nevzniká, protože se odpaří a rozpadající se estery se při vyšších teplotách rekonstrují.
Takže na krátke trasy, kdy se motor neohřeje pořádně estery škodí.
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Od toho je tam TBN. Ale tomu kdo nechá olej při studených jízdách v motoru 15 tkm nepomůže ani svěcená
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF