Sachmar, jasno, Gustav, riml....

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
jasno
Příspěvky: 18
Registrován: čtv lis 22, 2018 7:11

Re: Mazda Premacy

Příspěvek od jasno »

Pitris píše:
jasno píše:Kdyz vim,ze potrebuji napr. 5W30 ?
Á jé. Další šoumen. Že jste se vyrojili :P
Tak 5w30.... To je jen když ne třetina, tak půlka informací. Co API a ACEA. Ale ty seš asi stejně tribotechnicky vzdělán jako Sachmar. Rimle :)
Ono totiž SAE můžeš klidně od 0w30 do 10w50. Ale musíš dodržet API a měl by sis ohlídat i ACEA z důvodu HTHS vs. jízdní podmínky a typ motoru.
A hlavně "plnou"....:)
Takze kdyz je doporuceny olej Total Ineo ECS 5w30,B71 2290 tak snad splnuje API i ACEA pro dane auto,nebo ne? Normalni clovek na to spoleha.
Nebo se meli ti blbci amatersky nejdriv poradit v Praze nebo v Brne aby zjistili,ze jejich specifikace doporuceneho oleje je na ho.no? :mrgreen:
C5 (X7) 140 HDi,FAP
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda Premacy

Příspěvek od Pitris »

jasno píše:5w30,B71 2290
A C2 :( A určitě do benziňáku. No potěš koště :) To není nejvhodnější olej, ale pojistka na blbost. Je to jak VW504/507, co taky lze do všeho koncernového, ale téměř vždy je vhodnější varianta....

Když ty chceš bejt aspoň někde trochu platnej, a vono to nejde co :?: :cry:
60-ti tisícový interval na olej ti tady nikdo nevěří, s mathy-m neprorazils, a teď ještě ta C2 :) To je život že :?: :twisted: A tak nebuď smutnej, to přejde :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Mazda Premacy

Příspěvek od skodovkar »

Gustav píše:Plně souhlasím,a to co všude tam psal Sachmar tj.fuk každopádně já používám ve svém autě také Castrol a no problem. Tomu co tu něktří píší proti Castrolu tomu se člověk opravdu musí smát.
Nemyslím si, že někdo píše něco proti celému "Castrolu". Castrol umí dělat špičkové oleje. Ale v případě motorových olejů je jeho gloriola neopodstatněná a zde nemá smysl si za něj připlácet. Ale když bude GTX za dobrou cenu, tak proč by ne... myslím si, že by s ním nikdo neměl problém.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda Premacy

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:Nemyslím si, že někdo píše něco proti celému "Castrolu". Castrol umí dělat špičkové oleje....
Jenomže ad1) to těm pěti z Pětipes (luboal, riml, jasno, Sachmar a Gustav - i když z pěti podle IP adres dvěma z Dubova) to nevysvětlíš, páč jsou jak bedna kytu :(
a ad2) to tady bylo (a kupodivu i mnou :)) několikrát napsáno že Castrol má super některé převoďáky, "racing" oleje a ostatní provozní kapaliny, a že průser je jen u Magnatecu při určitých jízdních podmínkách s připečenými úsadami, ale JTM, JTM, JTM....
A začnu rozdávat BANány jako "odměnu" za několik registrací....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1764
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mazda Premacy

Příspěvek od kornel »

V Sparte sa zbavovali kriplov hadzaním z útesu.. odtiaľ ale našťastie miznú dobrovoľne, napr. na skodaforum
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Mazda Premacy

Příspěvek od Misojogi »

Tak nevim ale kazdy Pepa Normalspotreba se sotva pri vyberu a koupi oleje zajima o nejake vizkositni krivky ci dynamickou nebo kinematickou viskozitu.Je to tak hrozne dulezite pro koupi oleje mit udaje o stavu tacho,zda garazuji,jak casto a jak jezdim.... ?Kdyz vim,ze potrebuji napr. 5W30 ?
Je fakt ze Bezny Franta Uzivatel nic netusi o viskozitnej krivke ani o dalsich veciach a motor to nejako vydrzi - su ale motory ktore nevydrzia iny olej ako predpisany, vyhladaj si na nete napriklad motory Alfa Romeo a ako sa spravaju ked nemaju Seleniu a ked ju maju. (napriklad Defens blog) Samozrejme nejde o vyrobcu oleja ale o to aby splnal normy automobilky FIAT.
Dalsia vec je ked chces mat z auta maximum co sa da dosiahnut
Napriklad ked chces zvysit zivotnost motora tak je dobre olej menit skor ako interval predpisany vyrobcom (obzvlast ak jazdis kratke trasy)
Dalej na kratke trasy sa mi osvedcilo co najnizsie zimne cislo (aby dobre mazal uz pri trocha zahriatom motore) preto pouzivam 0W40

Zaujimalo by ma ze ako vies ze potrebujes prave olej 5W30 ? akym myslienkovym postupom si k tomuto nazoru dospel? Aj ked si to pouzil mozno len ako priklad aj tak ma zaujima ze ako uvazujes a preco
(totizto uvazovat o olejoch som sa naucil od ludi na tomto fore, predtym som o tom vela nevedel, takze som zvedavy ze ako rozmyslas ty, ktory zrejme cerpas z inych zdrojov)
jsme vsichi,kteri se ridi podle toho,co je pro dane vozidlo predepsane nebo doporucene vyrobcem,absolutni blbci,kteri nemaji poneti....
vidim to ako komunikacne nedorozumenie, co takto skusit sa nad to povzniest?
co to tu je za forum,když někdo řekne svoji zkušenost s oleji
nejako mi uniklo ze aka skusenost s olejom bola vyslovena a nepochopena, mozes mi prosim citovat?
Takze kdyz je doporuceny olej Total Ineo ECS 5w30,B71 2290 tak snad splnuje API i ACEA pro dane auto,nebo ne? Normalni clovek na to spoleha.
Ked hovorime o skusenosti
ja som si objednal olej Motul Ester a s hrozou som zistil ze sa totalne nehodi na moje auto a tak som ho bol uspesne vratit (islo totizto o olej so znizenou HTST oznacena ako A1/B1) skoncil by som so zadrenym motorom (uz boli take pripady) a pritom Motul je spickov vyrobca, ale uvedeny olej je urceny na ine auta (hybridny Ford) - cize neplati ze najdrahsie je to najlepsie

Vela automechanikov oznacuje a triedi oleje na syntetika-5W40 polosyntetika-10W40 a mineral-15W40
toto som zistil ze je mytus (pozri aj odborne clanky z katedry tribologie na tejto stranke, nielen forum samotne) - tato informacia je nedostatocna na rozhodnutie aky olej si dat do auta
někdo píše něco proti celému "Castrolu".
Castrol mal u nas skvelu reklamu este niekedy v 70 rokoch ked si ludia davali nalepky na sklo Jazdim na Kastról :-)
ale nie je to jediny olej na svete,
To co tuna kritizuje je neodovodnena gloriola dokonalosti sposobena vyhradne marketingom a nie parametrami

Vek auta a kilometraz? na starsie auta je dobre dat hustejsi olej
kamarat kupil v AAA fabiu HTP ktora tiekla ako reseto (zrala olej)
tak na radu z fora som mu zohnal olej 5W50 a odvtedy mal pokoj a nakoniec ju uspesne predal zasa v AAA :-D
Inak povedane pre starsi a vybehany motor su specialne oleje ktore predlzia zivotnost a pouzitelnost motora

Garazovanie ako kriterium oleja?
Doteraz som uplatnil cca 90% Jeryho rad a fungovali, asi ma dovod preco to tvrdi, nechces sa ho na to spytat?

Sposob pouzivania?
no ja na zaklade informacii z fora uspesne pouzivam 0W40 uz cca 60 000 km na Matizovi a som spokojny, obzvlast ked som mal moznost vyskusat aj inych Matizkov

Sachmar
Tak a teď začnou ty jejich profi názory.
vidim ze ty si zacal rypat. Ak mas namietku mal si povedat ze v com - namiesto ironickych zhadzovacnych poznamok, Ak sa mylia tak to podloz odbornymi argumentami. Ak mas vyrazne odlisnu skusenost tak ju napis. Ale tym ze si sa vzdal argumentacie tak si nepriamo priznal ze argumenty nemas ... Je to tak?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Mazda Premacy

Příspěvek od Misojogi »

Jerry
napisal si ze vyber oleja pre motor zavisi od toho ze ci je garazovane
Mozem sa spytat ze akym sposobom toto vplyva na vyber? Pretoze este si viem predstavit vyhrievanu garaz ze nepotrebujes olej 0W40 ale staci ti 15W40 aj v zime (hlavne ak vobec neparkujes mimo garaze - napriklad mas taxik)
Ale vacsina garazi je studena takze je to jedno
ale nejaky dalsi dovod vplyvu pouzivania gazare na druh pouziteho oleja mi nenapada
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Mazda Premacy

Příspěvek od Jerry3 »

Ten důvod spočívá v tom, že i kdyby nakrásně šlo o zcela samostatně stojící nevyhřívanou garáž, jakože takových je dnes už pomálu, auto v ní stejně nevymrzne tak, jako když stojí volně na ulici. A úplně přesně řečeno, zem drží teplo, stačí něčím ohradit a zakrýt prostor nad ní.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Mazda Premacy

Příspěvek od Misojogi »

auto v ní stejně nevymrzne tak, jako když stojí volně na ulici.
a ako sa to prejavi na volbe oleja?
a okrem ineho ved aj tak ked ides napr do prace - auto nechas pod holym nebom
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Mazda Premacy

Příspěvek od Jerry3 »

Projeví se to tak, že nemusíš jít se "spodním číslem" tak nízko. Navíc platí, že i kdybys nakrásně parkoval u práce venku, tak většina lidí je v práci přes den, kdy jsou teploty v průměru vyšší než nad ránem.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda Premacy

Příspěvek od Pitris »

Misojogi píše:Zaujimalo by ma ze ako vies ze potrebujes prave olej 5W30 ? akym myslienkovym postupom si k tomuto nazoru dospel?
Tak on ten myšlenkový pochod zas tak složitý nebyl bo v normě B71 2290 je to (zřejmě) jediná SAE. (Možná tam je pár 0w30, ale nechce se mi to hledat). Jenomže zrovna ta norma 2290 je zářný příklad toho, že výrobce auta - v tomto případě Peugeot, či něco z koncernu PSA, zcela podlehl tlaku ekologů, bo drtivá většina (možná všechny krom Mobilu1 - viz níže) těchto olejů je ACEA C2. Což je za:
a) olej pro motory s filtrem pevných částic - tudíž nevhodný pro benziňák
b) olej se sníženou hodnotou HTHS viskozity (min. 2,9 mPa.s.) - tudíž nevhodný pro dlouhé jízdy nebo starší motory
c) olej s nízkou hodnotou TBN (alkalické rezervy) - tudíž nevhodný pro časté starty a krátké jízdy

A znovu napíši že NEVHODNÝ - nikoliv nepoužitelný. Ano, dá se.... Motor se s ním nezadře*), jen se mu zkrátí životnost, ale téměř vždy je na výběr i vhodnější a lepší varianta oleje.
A kdo k 2290 ještě navíc praktikuje i dlouhý interval jeho výměny 20 nebo 30 tkm (PSA taky doporučený), brzo spláče nad výdělkem - resp. nad stavem motoru :( :cry: Při krátkých jízdách je i 15 tkm MOC :!:
*) Nezadře - jak kdy. Když se olej se sníženou HTHS viskozitou použije tam kde je předepsána normální, tak je riziko fatálního poškození motoru velmi vysoké.

Ano: Je tam vyjímka, a tou je v B71 2290 olej Mobil1 5w30 ESP Formula - ten je ACEA C2/C3.
U něj je hodnota HTHS normální (3,58 mPa.s.) a tak tam neplatí bod b).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Sachmar, jasno, Gustav, riml....

Příspěvek od Misojogi »

Projeví se to tak, že nemusíš jít se "spodním číslem" tak nízko.
neplati ze cim nizsie tym lepsie? alebo jednoducho ide o usporu za lacnejsi olej a pritom dostatocne kvalitny?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Sachmar, jasno, Gustav, riml....

Příspěvek od Jerry3 »

Na tuhle otázku není snadné jednoznačně odpovědět. Záleží totiž na tom, jak kdy, resp. jak a co. Většina lacinějších olejů totiž dosahuje "nízkoviskozity" napěchováním většího množství modifikátorů viskozity, což není dobré z hlediska "životnosti" oleje. Naopak ty oleje, jejichž "nízkoviskóznost" zajišťuje lepší základový olej, jsou zase výrazně dražší. Obecně tedy platí, že je lepší se bez "nízkoviskozitního" oleje obejít, pokud je to jen trochu možné.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Mazda Premacy

Příspěvek od pepoh »

Pitris píše: Jenomže zrovna ta norma 2290 je zářný příklad toho, že výrobce auta - v tomto případě Peugeot, či něco z koncernu PSA, zcela podlehl tlaku ekologů, bo drtivá většina těchto olejů je ACEA C2. Což je za:
a) olej pro motory s filtrem pevných částic - tudíž nevhodný pro benziňák
b) olej se sníženou hodnotou HTHS viskozity (min. 2,9 mPa.s.) - tudíž nevhodný pro dlouhé jízdy nebo starší motory
c) olej s nízkou hodnotou TBN (alkalické rezvy) - tudíž nevhodný pro časté starty a krátké jízdy
vsetci sa zhodneme ze ekooleje su peklo. b71 2312 je este horsi.
mam na pamati na stary clanok, kde 10w* bezny olej mal znizeny obsah zddp, a malo to fatalny efekt na zadieranie vaciek stareho motoru (ziadne rolny).
ten zazrak zddp zvysuje tbn, a je proti oteru. myslim ze low saps = malo zddp :oops:

preto si myslim ze low/mid saps je vacsi problem, ako znizena hths.
zaroven berem na vedomie ze nizky hths na dalnici moze sposobit beh ciastocne nasucho :oops:
acea c* ruky prec ak je ta moznost.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Sachmar, jasno, Gustav, riml....

Příspěvek od Pitris »

Jenomže zrovna ta norma 2290 je pro jasna / rimla (nebo jak si chce kýho výra ještě říkat) modla a cpe to do benziňáku. A to se tu nedávno chlubil i s tím že s jakýmsi aditivem mění ten olej po 60-ti tkm :P No nic -> jeho věc, jeho motor, jeho prachy :( Ale jestli je to pravda, tak dvě ty výměny, a motor udělá pá pá.
pepoh píše:....preto si myslim ze low/mid saps je vacsi problem, ako znizena hths....
Jak u kterého motoru ale oboje je pro motor špatně :x Tady je to dobře popsané (stačí poslední odstavec). https://www.znackoveoleje.cz/Soucasny-t ... -a5_11.htm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět