Já bych řekl, že začátek je OK, nicméně konec právě naopak - kvůli té vyšší odolnosti vůči detonačnímu spalování, tj. díky "delšímu" hoření. A s teplotou spalování se to má asi tak, že z hlediska rizika poškození motoru (podpálení výfukových ventilů, propálení pístů) jsou mnohem důležitější teplotní špičky než teplotní průměr. Beru to tak, že teplotní průměr může být při spalování benzínu o vyšším o.č. vyšší, ale poněvadž postrádá výrazné teplotní špičky, je pro motor bezpečnější.bouchy píše:...vyšší OČ udělá benzín odolnější proti hoření, hoří až při vyšším tlaku, tudíž kratší (přesněji definovanou) dobu ve srovnání s N95 a ohřátí je kratší a menší(?). Nebo se pletu? ...
Zdůrazňuji, že to, co jsem právě napsal, v daném případě odráží pouze můj "názor" vycházející ze znalosti některých faktů, nejedná se tedy o kvalifikovaný popis skutečnosti.