Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Moderátor: Colommbo
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
No on už se ten full ecology olej přepaluje už v motoru.Tedy myšleno ty omaštěné vodičky se sníženou viskozitou.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Tak neviem či je to ekonomicky výhodné. Za každu splnenu normu,na ktoru je ten konkretny olej testovaný a splní,musí výrobca zaplatit.A ked jeden olej splnil povedzme A1 a označíme ho ako olej A a druhý olej B splní taktiež A1,tak platí 2x.e1H píše:Ekonomické dôvody by sa našli. Ak dokážeš skĺbiť viacero schválení a tried do jedného, nemusíš vyrábať tak veľa rozličných olejov. Tým pádom môžeš vyrábať z jedného druhu viac, čo je pravdepodobne lacnejšie, tak isto máš menšiu réžiu na balenie a distribúciu a aj tvoji MO predajcovia budú radšej, lebo pre nich bude lacnejšie držať celý tvoj sortiment na sklade, hlavne ak je podmienkou nejaký minimálny odber (kartón, paleta, atď.).
Samozrejme ak sa na to pozrieme z pohľadu skúsenejšieho motoristu, tak takýto olej je kočkopes, ale väčšine ľudí to nevadí. Hlavne že olej má správne schválenie, viskozitu, prípadne výkonnostnú triedu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Kolaps turba způsobuje v 99-ti % právě to olejové čerpadlo / dává malý tlak a je potřeba vyčistit i intercoler. A použít olej s normální HTHS viskozitou....NOVON píše:Kamarád má Focus 2006 1.6 TDCi,najeto 190 tis.km a má tam už 3 tí turbo..Je z toho auta neštastný.
Měnil už i olejové čerpadlo,sací koš,trubičku mazání turba.Celý olejový systém je několikrát propláchnutý....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
1.6HDi má údajně nevhodný tvar olejové vany, která nejde úplně vypustit. Řešením je tu vanu vytáhnout. Je na to nějaký spešl vercajk.
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Olej sa dá aj odsávať a väčšinou sa to robí cez kanál olejovej mierky. Lepšie, resp. neautorizované servisy tieto odsávačky väčšinou majú, lebo umožňujú meniť olej bez potreby dávať auto na zdvihák a tým pádo dokážu obslúžiť naraz viac zákazníkov. Je ale podmienkou aby si sa cez ten kanál dostal dole až po olejovú vaňu.
Druhá možnosť je podľa tvaru olejovej vane zdvihnúť auto tak, aby niektorá strana bola naklonená a tým pádom vytieklo viac oleja.
Po tretie, je možné odsávanie aj zospodu, ale musíš si k tomu spraviť trubičku vhodného tvaru, tj. účelový nástroj. Piplačka.
A nakoniec ak neexistuje iné riešenie, môžeš dať dole celú olejovú vaňu.
Druhá možnosť je podľa tvaru olejovej vane zdvihnúť auto tak, aby niektorá strana bola naklonená a tým pádom vytieklo viac oleja.
Po tretie, je možné odsávanie aj zospodu, ale musíš si k tomu spraviť trubičku vhodného tvaru, tj. účelový nástroj. Piplačka.
A nakoniec ak neexistuje iné riešenie, môžeš dať dole celú olejovú vaňu.
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Ne, ne, čerpadlo ne, je to připálený karbon na sitku k mazání turba již známého oleje B1.Pitris píše:Kolaps turba způsobuje v 99-ti % právě to olejové čerpadlo / dává malý tlak a je potřeba vyčistit i intercoler. A použít olej s normální HTHS viskozitou....NOVON píše:Kamarád má Focus 2006 1.6 TDCi,najeto 190 tis.km a má tam už 3 tí turbo..Je z toho auta neštastný.
Měnil už i olejové čerpadlo,sací koš,trubičku mazání turba.Celý olejový systém je několikrát propláchnutý....
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Nie, ze by som objavil Ameriku, ale v tomto dokumente
http://www.infineum.com/Documents/Crank ... s-2010.pdf
je na strane 2 a 3 nieco popisane o HTHS viskozite a opotrebeni.
http://www.infineum.com/Documents/Crank ... s-2010.pdf
je na strane 2 a 3 nieco popisane o HTHS viskozite a opotrebeni.