Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Moderátor: Colommbo
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Vím, jak to myslíš, ale jestli jsi někdy zažil mokré chorvatské silnice, tak musíš uznat, že cesta na zimácích (správných, dobrých, s dobrým dezénem) do Chorvatska není nutně zcela nesmyslná... Jen těm zimákům notně ubereš na životnosti, ale třeba se vyhneš nejedné velice nepříjemné události (čehož jde z části dosáhnout i stylem jízdy).
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Na zimních gumách jezdí v létě poměrně dost Chorvatů. Všiml jsem si už opakovaně. Pouze jsem nedělal průzkum na 100 autech, jako u nás. Až tam pojedu příště...
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
@Jan Nowak: No, jestli narážíš na extrémní kluzkost chorvatských silnic kvůli použitému kamenivu (v oblasti Dinárských hor převážně vápenec) krátce poté, co začne pršet, nemyslím si, že by zimáky byly zrovna tím nejlepším obutím. A za hustého deště pak už vůbec ne.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
A to má být argument na popření fyzikálních zákonů či alespoň výsledků měření přinejmenším brzdné dráhy letních a zimních gum na suchu při letních teplotách v řádu desítek procent? O porovnání brzdné dráhy za mokra a odolnosti vůči aquaplaningu (proto ony min. 4 mm v Rakousku ) ani nemluvě!Itall píše:Na zimních gumách jezdí v létě poměrně dost Chorvatů. Všiml jsem si už opakovaně. Pouze jsem nedělal průzkum na 100 autech, jako u nás. Až tam pojedu příště...
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ne, to není argument, pouze konstatování .Návštěvník píše:A to má být argument na popření fyzikálních zákonů či alespoň výsledků měření přinejmenším brzdné dráhy letních a zimních gum na suchu při letních teplotách v řádu desítek procent? O porovnání brzdné dráhy za mokra a odolnosti vůči aquaplaningu (proto ony min. 4 mm v Rakousku ) ani nemluvě!Itall píše:Na zimních gumách jezdí v létě poměrně dost Chorvatů. Všiml jsem si už opakovaně. Pouze jsem nedělal průzkum na 100 autech, jako u nás. Až tam pojedu příště...
Podle mé zkušenosti, brzdná dráha na suchém či mokrém asfaltu závisí na tom, jaké pneu jsou nazuty a v jakém jsou stavu. Rozlišení zimní - letní neplatí. Některé zimní brzdí skvěle a jiné špatně, totéž platí o letních.
Pokud jde o Rakousko, nikde jsem nenašel potvrzeno to, co tvrdíš, tedy že na zimních gumách se vzorkem pod 4 mm se tam v létě nesmí jezdit. Naopak už 2x jsem našel tvrzení, že takové sjeté zimní gumy jsou považovány za letní. Např. zde:
http://www.prepisy-vozidel.cz/novinky/5 ... y-v-Evrope
nebo zde:
http://finexpert.e15.cz/zimni-pneumatiky-v-evrope
Netvrdím, že informace na těchto stránkách nemůže být mylná. Někdo se tu mýlit musí .
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
zaujimalo by ma co take specialne vyzadujes co nie je schopny poskytnut aj dedula v pneuservise v Hornej marikovej (kde lisky davaju dobru noc)a na přezouvání jezdím stovky km tam, kde jsou schopni to udělat podle mých požadavků.
bol som uz v roznych pneuservisoch a je to plus minus rovnake ked to vies robit ....
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
S přihlédnutím k počtu ojetých sad (navíc výhradně lowend-ových) pneumatik statisticky zcela nevýznamná osobní zkušenost popírající objektivní měření přesně odpovídající teoretickým předpokladům vycházejícím z fyzikálních pouček? No to snad už ani nemůže být míněno vážně!Itall píše:Ne, to není argument, pouze konstatování .
Podle mé zkušenosti, brzdná dráha na suchém či mokrém asfaltu závisí na tom, jaké pneu jsou nazuty a v jakém jsou stavu. Rozlišení zimní - letní neplatí. Některé zimní brzdí skvěle a jiné špatně, totéž platí o letních.
Znám důvěrně situaci a předpisy ve třech evropských zemích, v Rakousku, Švýcarsku a Francii. To proto, že jsem v nich mnoho let prožil. A ty renomovanější autory (např. Autoklub ČR) podobných "rad" pro české motoristy jsem už dokonce opakovaně upozorňoval na zcela zásadní chyby, které se v těch jejich rádcích objevují. Ostatně prostým porovnáním obsahu informací jen ve dvou shora citovaných odkazech člověk rychle dospěje k závěru, že "tady něco nesedí"...Itall píše:Pokud jde o Rakousko, nikde jsem nenašel potvrzeno to, co tvrdíš, tedy že na zimních gumách se vzorkem pod 4 mm se tam v létě nesmí jezdit. Naopak už 2x jsem našel tvrzení, že takové sjeté zimní gumy jsou považovány za letní. Např. zde:
http://www.prepisy-vozidel.cz/novinky/5 ... y-v-Evrope
nebo zde:
http://finexpert.e15.cz/zimni-pneumatiky-v-evrope
Netvrdím, že informace na těchto stránkách nemůže být mylná. Někdo se tu mýlit musí .
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Zeptej se toho děduly, zda machuje, a podle výrazu jeho tváře hned pochopíš!Misojogi píše:zaujimalo by ma co take specialne vyzadujes co nie je schopny poskytnut aj dedula v pneuservise v Hornej marikovej (kde lisky davaju dobru noc)
bol som uz v roznych pneuservisoch a je to plus minus rovnake ked to vies robit ....
P.S.: Proti dědulům, kteří něco umějí a pracují na moderních mašinách schopných zobrazit i axiální a radiální házivost zvlášť pneumatiky a disku, rozhodně nic nemám.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Když mi někdo vyhoví, peníze nepočítám: zaplatím, kolik si řeknou, a pokud je to po projížďce dle mých představ, vracím se a mechanikovi (ne provozovateli servisu), který na tom pracoval, nechávám dobré spropitné.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
to je uz snad vsade alebo nie ?pracují na moderních mašinách schopných zobrazit i axiální a radiální házivost zvlášť pneumatiky a disku,
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Jasně, i u děduly v největším zapadákově!
Skutečně jsi mne pobavil, ale až tam půjdeš příště, poptej se - když už to na té mašině sám nepoznáš.
Skutečně jsi mne pobavil, ale až tam půjdeš příště, poptej se - když už to na té mašině sám nepoznáš.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
nuz ano
bol som teraz na strednom slovensku a riesil som defekt a zda sa ze mal len obycajny stroj ale v BA maju vsetci ten modernejsi ...
bol som teraz na strednom slovensku a riesil som defekt a zda sa ze mal len obycajny stroj ale v BA maju vsetci ten modernejsi ...
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
No a teď už jde jen o to, zda ho skutečně používají k tomu, k čemu je mj. (kromě vyvažování) určen, tj. k machování.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Je pravda že pneuservisů, kde když zjistí při obouvání nevyváženost a nedovyvažují ji závažím ale dají si práci s otáčením pneu na disku, až najdou "kdy k sobě pasuje" disk a guma nejlíp je minimum.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF