Takže pořád nechápu označení C2/C3 je to nesmysl. Když C3 automaticky zvládá i C2. ACEA C2 je fuel economy a to je jeho přednost nic víc. A proto označovat oleje s normální HTHS ACEA C2 prostě považuji za hloupost.
C2 - fuel economy snížená HTHS
Dej tady odkaz na oleje C2 s normální HTHS a jdu studovat.
e1H píše:
Takže C2-ka nie je fuel economy olej, ale olej ktorý sa môže dávať do motorov prispôsobených aj pre redšie oleje (HTHS 2,9 a vyššie). Ak to takto nechápeš, tak inak ti to už vysvetliť nedokážem.
Ty řidší oleje jsou právě fuel economy. Proto se vyrábějí to je jejich hlavní výhoda nic víc. Tvrdit, že řidší olej se sníženou HTHS není fuel economy a je to jenom olej pro motory uzpůsobené na řidší oleje je celkem zvláštní tvrzení na to jak dlouho jsi na olejích.
C2 fuel economy je. Proto ta kategorie vznikla. Promiň, ale tohle si budeš muset doplnit nebo se někoho zeptat.
Motul oleje:
100% syntetický olej (Mid-SAPS). "Fuel Economy" motorový olej speciálně určený pro automobily, s turbomotory, přímé vstřikování benzínu nebo motory plnící emisní normu EURO IV a EURO V, vyžadující ACEA C2 motorový olej, s nízkým třením, nízkou HTHS a "Mid-SAPS ". Kompatibilní s filtrem pevných částic (DPF). Doporučení: Peugeot a Citroën, motory HDi s filtrem pevných částic (DPF) nebo bez.
ACEA Normy: ACEA C2
API Normy: API SM/CF
Schválení OEM : PSA B72 2290 ; Renault RN0700 ; FIAT 9.55535-S1
e1h: píše
Ak by tam bolo iba C3, tak by si ho do auta ktoré má povolený olej C2 nenalial, pritom ten olej špecifikácii C2 vyhovuje tiež.
Ak by medzi C2 a C3 bol rozdiel iba v minimálnej HTHS (sú tam ďalšie rozdiely), dalo by sa povedať, že s pohľadu nárokov motorov C2 v sebe zahrňuje aj C3-ku. Pravda to ale nie je, lebo sú tam ďalšie rozdiely v povolených hodnotách fosforu a minimálnej TBN.
V jedný větě píšeš, že C3 vyhovuje C2, ale nenalil bys ho tam, když by bylo povoleno C2 a měl olej s C3. (nechápu proč bys ho teda nenalil, když vyhovuje) A pak na konci zase, že nevyhovuje, protože jsou jiný. (buď platí jedno nebo druhý nemáš v tom jasno)
Ty normy ACEA a ostatní musíš chápat v souvislostech a ne jen v jejich strohých hodnotách. ACEA C2 jsou oleje se sníženou HTHS proto ta kategorie vznikla. Jinak by nemusela vznikat.
Potřebuješ kategorii low a mid SAPS olejů (nebo tomu říkej požadavky motorů je to fuk. Je to jen slovíčkaření není to podstata problému)
i v provedení se sníženou HTHS. A to jsou kategorie C1 a C2
Pak máš low a mid SAPS v provedení s normální HTHS a to je C3 a C4.
Proto ten předpoklad dole neplatí a nemá žádný reálný základ.
e1H píše:HTHS viskozita nie je uvedená ani u jedného z nich, ale nakoľko sú ACEA C2 a nemajú ACEA A1/B1/A5/B5, dá sa predpokladať že nebudú mať zníženú HTHS viskozitu.
Ten předpoklad je omyl. Tohle neplatí.
Proto jsem to psal ty předešlý příspěvky.
Platí toto:
C1 - low SAPS snížená HTHS
C2 - mid SAPS snížená HTHS
C3 - mid SAPS normální HTHS
C4 - low SAPS normální HTHS