Návštěvník píše:
Kompresor klimy nenaskočí, pokud je venkovní teplota nižší, než cca +4 st. C. Čelní sklo z jedné strany oškrábeš a z druhé ti v mezidobí namrzne. Jedeš vysokou rychlostí ve velkém mrazu a ani topením zevnitř nenahřeješ čelní sklo natolik, aby ti s výjimkou malé oblasti těsně nad výdechy vzduchu nenamrzalo. Jedeš za hustého sněžení při teplotě dost st. C pod nulou a sníh shrnutý stěrači mimo jejich dráhu ti okamžitě namrzá na čelním skle. K tomu ti namrzají samotné stěrače, které tím pádem přestávají plnit svou úlohu. Tohle všechno jsou situace, kdy je vyhřívání čelního skla nenahraditelné!
...tak to mas teda blbe s tou klimou, holt cim modernejsie
Ja to tak nemam - zapnem gombik - ide , vypnem gombik - nejde . Ziadne vonkajsie teploty to nepozna.
k situaciam co popisujes - no tu kde zijem byva tak max. -25 stupnov. A navyse ked je taketo pocasie urcite nejazdim extremne rychlo.
Neviem akou az kozmicky vysokou rychlostou by som musel v mraze jazdit aby mi primrzlo predne sklo ( alebo v akej arktickej zime). Tento problem som v nasich zemepisnych sirkach riesil naposledy u F850. Ale to bolo auto z roku 1968 a nemalo práve stastne vyriesene kurenie. Myslel som ze posledne auto s podobnym problemom bola skodovka radu 120. Som dost prekvapeny ze mas taketo starosti u auta iste vyssej triedy ak ma vyhrievane sklo.
U mojej Cariny aj ked je -20 mam vnutri smelo aj 30 stupnov ak chcem a to sa ani nemusi snazit. Namrzanie skla som kazdopadne este na nej nezazil.
To rozmrazovanie stieracov som ani ja doteraz celkom nepochopil ( popravde ani som to neskusal) , ale myslim ze sa to bude asi tykat zohrievania samotnych ramienok. Totiz plast velmi teplo nevedie ako vieme , tak mi nie je jasne ako by sa zohrial samotny stierac ked je na ramienku nasadeny plastovym uchytom.