Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Moderátor: Colommbo
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
... a nissan má aj iné vychytávky - najlepšia je asi "samodiagnostika" - neviem či to majú iné autá ale dajú sa "vyblikať" chybové kody aj bez nejakej externe pripojenej diagnostiky....
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
některý auta musí do servisu pro elektronický nastavení polohy škrtící klapky resp zadání nových údajů do řj o nové poloze klapky po vyčištění
Třeba u toho nissanu se to dělá tak , že se odpojí snímač polohy (u zahřátýho motoru) auto se nastartuje 2x se prošlápne plyn do 2-3tis otáček, pokud je volnoběh vysokej nebo nízkej, tak se doladí šroubem na vyplým motoru a procedura se opakuje. když je to OK tak se po vypnutí motoru připojí snímač polohy klapky a mělo by se to napojit na Nissan Consult a ta aktuální hodnota polohy zapsat ( to jsem já třeba neudělal) Ale funguje to i bez toho
miki: ta samodiagnostika není špatná ale byla mě k něčemu snad jen jednou a ještě ne na mým autě ale na primeře , ale je pravda že sme pomocí toho zjistili vadnej knock senzor na P11 GT
Třeba u toho nissanu se to dělá tak , že se odpojí snímač polohy (u zahřátýho motoru) auto se nastartuje 2x se prošlápne plyn do 2-3tis otáček, pokud je volnoběh vysokej nebo nízkej, tak se doladí šroubem na vyplým motoru a procedura se opakuje. když je to OK tak se po vypnutí motoru připojí snímač polohy klapky a mělo by se to napojit na Nissan Consult a ta aktuální hodnota polohy zapsat ( to jsem já třeba neudělal) Ale funguje to i bez toho
miki: ta samodiagnostika není špatná ale byla mě k něčemu snad jen jednou a ještě ne na mým autě ale na primeře , ale je pravda že sme pomocí toho zjistili vadnej knock senzor na P11 GT
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
ja som to robil trošku inač - podľa servis manualu ale to je jedno.....
podstatné je že sa to dá a dá sa to aj využiť - ja som napr. takto doma zmenil nastavenie volnobežných otáčok, geniálne je že nepotrebujem ísť do servisu a strácať hlavne čas....
Za mňa Nissan
podstatné je že sa to dá a dá sa to aj využiť - ja som napr. takto doma zmenil nastavenie volnobežných otáčok, geniálne je že nepotrebujem ísť do servisu a strácať hlavne čas....
Za mňa Nissan
- Colommbo
- Příspěvky: 9956
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
"Vyblikat závady" uložené v paměti závad ŘJ propojením dvou pinů v diagnostické zásuvce je možné u většiny aut, na to nemusí mít člověk japonce... A plně elektronická škrtící klapka si kupř. po jejím čištění udělá základní nastavení sama, jen to chce před prvním startem nechat půlminutku zapnuté zapalování a je slyšet servomotorek klapky, jak otevírá a zavírá a osahává dorazy...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
no vidíte... tak super načo potom kupujú diagnostiky?
- Colommbo
- Příspěvky: 9956
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Protože vyčtení paměti závad ŘJ není diagnostika, přestože je lidé za ni velmi často považují... Setkal jsem se už s mnoha případy, kdy si lidi pořídí nějakou krabičku kupř. z Aukra (aby ušetřili za servis a mohli si dělat "diagnostiku" samo-domo), po napíchnutí jim přístroj zobrazí kódy závad a oni se pak stejně shánějí po tom, co ty kódy znamenají a co by mohlo být příčinou...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Svatá pravda! Jenže kdo nikdy se skutečnou diagnostikou nepracoval, stejně nepochopí.Colommbo píše:Protože vyčtení paměti závad ŘJ není diagnostika, přestože je lidé za ni velmi často považují... ...
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
v com je vlastne problem?Colommbo píše:Protože vyčtení paměti závad ŘJ není diagnostika, přestože je lidé za ni velmi často považují... Setkal jsem se už s mnoha případy, kdy si lidi pořídí nějakou krabičku kupř. z Aukra (aby ušetřili za servis a mohli si dělat "diagnostiku" samo-domo), po napíchnutí jim přístroj zobrazí kódy závad a oni se pak stejně shánějí po tom, co ty kódy znamenají a co by mohlo být příčinou...
ved to je normalny dalsi krok nie ?
zobrazia sa mi kody a zistim si to znamenaju
a nasledne hladam zavadu ....
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
No, ved o tom je diag, ze vycitas z auta chybove kody a podla nich zistis, v com je problem. Aj to je predsa diagnostika.Colommbo píše:Protože vyčtení paměti závad ŘJ není diagnostika, přestože je lidé za ni velmi často považují... Setkal jsem se už s mnoha případy, kdy si lidi pořídí nějakou krabičku kupř. z Aukra (aby ušetřili za servis a mohli si dělat "diagnostiku" samo-domo), po napíchnutí jim přístroj zobrazí kódy závad a oni se pak stejně shánějí po tom, co ty kódy znamenají a co by mohlo být příčinou...
Samozrejme univerzalna diagnostika toho dokaze menej, ako fabricka - ale uz aj tie lacnejsie vedia otestovat na aute celkom pestru skalu veci. S fabrickou potom samozrejme vies testovat uz komplet vsetko na aute a hodnoty porovnavat s vopred urcenymi normami vyrobcu. Ale drahe fabricke diagnostiky vlastni fakt ze malo servisakov. Napriklad na moje auto su na Slovensku az 3! [jedna stoji okolo 3k eur]
Edit: a uz ked si niekto vie vygooglit a kupit univerzalnu diagnostiku z netu, tak snad si vie vygooglit aj par chybovych kodov z tej diagnostiky..
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
toto je klucova informaciaS fabrickou potom samozrejme vies testovat uz komplet vsetko na aute a hodnoty porovnavat s vopred urcenymi normami vyrobcu.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Ale houby! Názorný příklad (jeden z mnoha): motor ztrácel výkon, v diagnostice žádná chybová hláška; teprve jízda s napojeným firemním testerem ukázala, že ztrátu výkonu provází pokles předstihu zážehu. Tím chci říct asi tolik, že vyblikáním by se na nic nepřišlo a i ten firemní tester je třeba umět správně použít + k tomu samozřejmě ještě také přemýšlet, aby to, co se dá změřit, bylo také správně interpretováno v zájmu nalezení a odstranění problému (tím byla v daném případě příliš velká - ale stále ještě v rámci předpisu výrobce motoru - ventilová vůle, kterou při vydatném využívání výkonového potenciálu motoru čidlo klepání vyhodnocovalo jako detonační spalování a ŘJ motoru srážela předstih zážehu).
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
No ved dobre, ale co to meni na veci ? Jedna diagnostika vie viac, ina menej. Kazdy nema prachy na tovarensku diag a na vacsinu pripadov (urcit beznu chybu) staci aj lacna. Ved vacsina mechanikov, co poznam v okoli tak ani jeden nema original fabricke pocitace.Misojogi píše:toto je klucova informaciaS fabrickou potom samozrejme vies testovat uz komplet vsetko na aute a hodnoty porovnavat s vopred urcenymi normami vyrobcu.
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
A moj priklad je zase taky, ze som mal auto na original diagnostike u original servisaka (lebo zdochynalo pocas jazdy) a auto mi opravit nevedel. Nakoniec to spravil iny mechanik, pripojenim tlakomera na palivovu sustavu. Vymenil cerpadlo a auto islo. Tak je to diskutabilne tvrdit, ze LEN fabricky pocitac je ta prava diagnostika. Diagnostika je vsetko, co ti pomoze zistit chybu - napriklad tlakomer "z aukra".Guest píše:Ale houby! Názorný příklad (jeden z mnoha): motor ztrácel výkon, v diagnostice žádná chybová hláška; teprve jízda s napojeným firemním testerem ukázala, že ztrátu výkonu provází pokles předstihu zážehu. Tím chci říct asi tolik, že vyblikáním by se na nic nepřišlo a i ten firemní tester je třeba umět správně použít + k tomu samozřejmě ještě také přemýšlet, aby to, co se dá změřit, bylo také správně interpretováno v zájmu nalezení a odstranění problému (tím byla v daném případě příliš velká - ale stále ještě v rámci předpisu výrobce motoru - ventilová vůle, kterou při vydatném využívání výkonového potenciálu motoru čidlo klepání vyhodnocovalo jako detonační spalování a ŘJ motoru srážela předstih zážehu).
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Nic takového jsem netvrdil! Jen tvrdím, že vyblikání závad je úplně stejně na ho.no, jako dílenský tester v rukou paka.Tomas-SA píše:...Tak je to diskutabilne tvrdit, ze LEN fabricky pocitac je ta prava diagnostika...
Ze života: "Motor sice nejde natočit, ale poněvadž tester nic neukazuje, tak tam žádná chyba být nemůže." Byla - tři ze čtyř válců neměly za studena kompresi kvůli chybně seřízené ventilové vůli.