nabíječka,tady baterií
Moderátor: Colommbo
Re: nabíječka,tady baterií
O tom nepochybuju, že s malým proudem nabiješ lépe to je jasný .) Nabíječe o výkonu 15A a podobně jsou pro profesionály, který musí nabíjet rychle. V servisu když potřebuješ oživit akumulátor, tak nemáš čas dva dny šmudlit jeden ampér do akumulátoru .) Tam to potřebuješ mit do dvou hodin v provozu.
Když budeš nabíjet při teplotě kolem 20°C tak ten rozdíl nemusí být velký jestli budeš mit nastaveno na 14,4V nebo 14,8V, ale v mrazu to může udělat větší rozdíl. Ale nemám to vyzkoušeno jak velký rozdíl. A nikde o tom informace skoro nejsou o nabíjení v zimě.
Když budeš nabíjet při teplotě kolem 20°C tak ten rozdíl nemusí být velký jestli budeš mit nastaveno na 14,4V nebo 14,8V, ale v mrazu to může udělat větší rozdíl. Ale nemám to vyzkoušeno jak velký rozdíl. A nikde o tom informace skoro nejsou o nabíjení v zimě.
Re: nabíječka,tady baterií
FF píše:...už ma síce predbehli, ale tých 15,8V majú v špeciálnych režimoch...Quido píše:Podle manuálů v pdf mají 15,8 V všechny.
Mimochodom - pri podchladenom akumulátore je viac dôležité nabíjanie malým prúdom (max. 1A) ako posunutie ukončovacieho napätia - napr. pri 0,5A@14,4V nabijeme akumulátor viac ako pri napr. 3,5A@15,0V...
P. S.: ...ale ináč som rád, že sa tomu nejakí výrobcovia venujú viac ako iní...
P. S.2: ...pri používaní tej Lidlovky (cca 1 rok) sa nestačím čudovať ako mi rastie hustota elektrolytu po konečných nabitiach - žeby tých cca 12kHz predsa len desulfátovalo a premiešavalo?! ...možno aj ten menší prúd (0,8A) robí akumulátoru neustále "dobre"
Autoxxxrady píše:To máš vyzkoušený?
Tam jde o to, že ty když to nabíjíš velkým proudem, tak ho stejně nemůže akumulátor využít, protože se nedokáže rychle nabíjet v nízkých teplotách. Jestli vůbec dokáže.
FF píše:Tento rok som nevydržal a urobil údržbu akumulátora skôr ako cez Vianoce - kúpil som si totiž elektronickú nabíjačku v Lidli a neodolal som ju vyskúšať a niečo pomerať.
Zaujímavé bolo, že akumulátor nebolo treba dolievať...???!!! Pritom každý rok si pýta - tomu teda nerozumiem, ale čo už.
Refraktometrom som nameral:
[kg/l]
- (mínus)
1.: 1,225
2.: 1,235 (oko - je zelené!)
3.: 1,240
4.: 1,240
5.: 1,240
6.: 1,205
+(plus)
v Januári 2012 to bolo:
[kg/l]
- (mínus)
1.: 1,205
2.: 1,225 (oko - je zelené!)
3.: 1,228
4.: 1,223
5.: 1,228
6.: 1,190
+(plus)
...zdá sa, že stav sa zlepšil???!!!
...alebo to je to Lidl nabíjačkou, ktorá pri dosiahnutí cca 14,0V zníži prúd z 3,8A (3,5A) na 0,8A a dokáže do akumulátora dostať viac energie ako môj starý Bosch Battmax Automatic, ktorý tam "valí" cca 4arith/6efA a napätie cca 14,4V dosiahne tým pádom skôr?!
Re: nabíječka,tady baterií
Vždy sa nabíjalo, nabíja sa a bude sa nabíjať!
Nabíjači všetkých krajín spojte sa!
Nabíjači všetkých krajín spojte sa!
Re: nabíječka,tady baterií
LoL. Precital som Tvoju prvu vetu a hned ma napadla ta druha.
Potom som precital aj druhu vetu a ona tam fakt bola
Nabijame na 110%, kolektiv zdravy bez urazu !
Edit:
Inak neviem, ci som to tu spominal, ale zrobil som si v garazi mininabijacku. Ono to mala byt povodne udrziavacia nabijacka, ale po 3-5 dnoch ju musim dat dole, lebo uz tlaci moc vysoko. Spravil som to z 24V zaliateho, skratuvzdorneho trafa - dal som jednu diodu, zadekloval do krabice a namontoval na stenu. Na prazdno ma to trafo okolo 30V. Po pripojeni na zataz samozrejme klesne a pomalicky stupa s nabitou baterkou.
Tlaci nejakych 100-120mA, co je uplne v pohode. Vlastne tlaci len polovicu sinusoidy, takze trochu aj pulzuje do baterky. Ked pripojim auto [s dvoma baterkami paralelne - 70 + 60 Ah] s napatim dajme tomu 12,5 V, tak za 3-4 dni pekne vystupa na 14 V aj nejake drobne. Vtedy to musim odpojit - lebo trafo by tlacilo baterky este vyssie a to uz nechcem.
Mam doma tu Lidlacku elektronicku nabijacku a tiez mam aj jednu Einhell sprostu nabijacku a fakt mozem povedat, ze toto male trafo mi nabucha baterky najlepsie. Asi preto, ze ich pomalicky tlaci hore niekolko dni. Po odpojeni nabky 4-litrovy liatinovy motor startuje ako jeden Lusk. Po tych dvoch spomenutych nabijackach az tak pekne nestartuje.
Potom som precital aj druhu vetu a ona tam fakt bola
Nabijame na 110%, kolektiv zdravy bez urazu !
Edit:
Inak neviem, ci som to tu spominal, ale zrobil som si v garazi mininabijacku. Ono to mala byt povodne udrziavacia nabijacka, ale po 3-5 dnoch ju musim dat dole, lebo uz tlaci moc vysoko. Spravil som to z 24V zaliateho, skratuvzdorneho trafa - dal som jednu diodu, zadekloval do krabice a namontoval na stenu. Na prazdno ma to trafo okolo 30V. Po pripojeni na zataz samozrejme klesne a pomalicky stupa s nabitou baterkou.
Tlaci nejakych 100-120mA, co je uplne v pohode. Vlastne tlaci len polovicu sinusoidy, takze trochu aj pulzuje do baterky. Ked pripojim auto [s dvoma baterkami paralelne - 70 + 60 Ah] s napatim dajme tomu 12,5 V, tak za 3-4 dni pekne vystupa na 14 V aj nejake drobne. Vtedy to musim odpojit - lebo trafo by tlacilo baterky este vyssie a to uz nechcem.
Mam doma tu Lidlacku elektronicku nabijacku a tiez mam aj jednu Einhell sprostu nabijacku a fakt mozem povedat, ze toto male trafo mi nabucha baterky najlepsie. Asi preto, ze ich pomalicky tlaci hore niekolko dni. Po odpojeni nabky 4-litrovy liatinovy motor startuje ako jeden Lusk. Po tych dvoch spomenutych nabijackach az tak pekne nestartuje.
Re: nabíječka,tady baterií
Tento mesiac máme záväzok nabíjať na 110% a v budúcej päťročnici by sme sa chceli dostať postupne až na 200%.
Česť práci!
Česť práci!
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
O pár rokov nebude už nikto nič vedieť o nejakých päťročnicách a osobných záväzkoch...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: nabíječka,tady baterií
Nevíte někdo kdy zas budou mít v Lidlu tu nabíječku? Pátrám po ní asi půl roku a furt nic
Re: nabíječka,tady baterií
Vyrobil som si konektor k Lidlovke, aby som mohol nabíjať cez zapaľovač a som sklamaný - mám dojem, že sa akumulátor nabije o niečo menej, pretože (asi) prechodové odpory spôsobia, že na zásuvke je už ukončovacie napätie dosiahnuté, ale na akumulátore ešte tesne nie - alebo to súvisí povedzme s polovodičmi v nabíjacej sústave automobilu?
Skrátka po pripojení priamo ku svorkám akumulátora (bez odpojenia od palubnej siete) sa nabilo viac...
Skrátka po pripojení priamo ku svorkám akumulátora (bez odpojenia od palubnej siete) sa nabilo viac...
Re: nabíječka,tady baterií
Odpověděl sis sám. Nabíjení by mělo být
a) co nejblíže k baterii
b) pokud ne, použít takový průřez vodičů, aby ztráty byly co nejmenší. Což zapalovač určitě nesplňuje.
Proč je od alternátoru silný kabel vedený pokud možno nejkratší cestou k baterii?
a) co nejblíže k baterii
b) pokud ne, použít takový průřez vodičů, aby ztráty byly co nejmenší. Což zapalovač určitě nesplňuje.
Proč je od alternátoru silný kabel vedený pokud možno nejkratší cestou k baterii?
Re: nabíječka,tady baterií
...ten je preto "hrubý", lebo alternátor dodá až 70A (v mojom prípade), ale pre nabíjanie stačí max. 3,8A...
Re: nabíječka,tady baterií
Nevim kdy budou mit v Lidlu, ale můžeš koupit kolem tisícovky nabíječku co ti bude stačit na dobíjení.
http://www.battery-import.cz/nabijecky- ... 12v--900ma
http://www.battery-import.cz/nabijecky- ... -12v--1-8a
http://www.ctek.cz/product.php?id_product=42
http://eshop.micronix.cz/akumulatory-a- ... ate-2.html
http://www.battery-import.cz/nabijecky- ... 12v--900ma
http://www.battery-import.cz/nabijecky- ... -12v--1-8a
http://www.ctek.cz/product.php?id_product=42
http://eshop.micronix.cz/akumulatory-a- ... ate-2.html
Re: nabíječka,tady baterií
To jo, ale víš kudy a jak dlouhý je vodič, nebo lépe cesta napětí od baterie k zapalovači? Víš přes kolik přechodových odporů projde?FF píše:... ale pre nabíjanie stačí max. 3,8A...
Udělej si test. Nastartuj auto, nech ho tak 5 minut na volnoběhu a pak změř napětí na silové svorce alternátoru a porovnej to s tím, kolik neměříš na svorce baterie. Budeš překvapen rozdílem. Na silném kabelu, který jde přímo od altíku k baterce. A teď si uvědom, že zapalovač jde podstatně delší trasou, přes pojistku, u některých aut i přes zapalovací skříňku.