Náhrada za kompresorový olej
Moderátor: Colommbo
Náhrada za kompresorový olej
Chcel by som sa spýtať, či je možné beztrestne zameniť kompresorový olej za olej hydraulický alebo olej pre pneu. náradie, zvlášť potom s motorovým alebo prevodovým olejom pri dodržaní viskozity.
Postavil som si kompresor / vzdušník, presostat, odlučovať, regulátor, pretlak ventil, budiky/ použitím chladničkového kompresora a plánujem vymeniť pôvodný olej určený k práci s chlad. médiom za olej k práci so vzduchom. Zistil som, že vyhovuje olej s ISO VG 46 napr. Mobil Rarus 425. Problém je, že kompresorové oleje s ISO VG 46 / Mobil , Mogul, Paramo, Lavio, Shell a i./ sa predávajú vo väčších baleniach na 3 životy a malé balenia kompresorových olejov v dostupných obchodoch sú zase neidentifikovateľné čo do viskozity aj výrobcu.
Uvažujem preto o zámene napr. za Paramo Pneumat 46,ktorý je v 1 l balení, ktorý má viskozitu ISO VG 46 ale je určený primárne ako olej do primazávačov pneu. náradia.
Čo sa týka viskozity ISO VG 46 zodpovedá pri motorových olejoch viskozite 15W,20W a pri prevodových olejoch 75 W http://www.lubstar.cz/files/cs/tabulka-viskozit.pdf ale viskozita tu asi nebude jediný parameter.
Postavil som si kompresor / vzdušník, presostat, odlučovať, regulátor, pretlak ventil, budiky/ použitím chladničkového kompresora a plánujem vymeniť pôvodný olej určený k práci s chlad. médiom za olej k práci so vzduchom. Zistil som, že vyhovuje olej s ISO VG 46 napr. Mobil Rarus 425. Problém je, že kompresorové oleje s ISO VG 46 / Mobil , Mogul, Paramo, Lavio, Shell a i./ sa predávajú vo väčších baleniach na 3 životy a malé balenia kompresorových olejov v dostupných obchodoch sú zase neidentifikovateľné čo do viskozity aj výrobcu.
Uvažujem preto o zámene napr. za Paramo Pneumat 46,ktorý je v 1 l balení, ktorý má viskozitu ISO VG 46 ale je určený primárne ako olej do primazávačov pneu. náradia.
Čo sa týka viskozity ISO VG 46 zodpovedá pri motorových olejoch viskozite 15W,20W a pri prevodových olejoch 75 W http://www.lubstar.cz/files/cs/tabulka-viskozit.pdf ale viskozita tu asi nebude jediný parameter.
Re: Náhrada za kompresorový olej
Pokud by se jednalo o pístový kompresor, tak bych problém neviděl v motorovém oleji např. SAE 10W40 nebo 5W30. Pneumat bych použil pro mazání vzduchových spotřebičů.
JInak ISO 46 pro kompresory v malém balení - http://www.oleje.cz/p/paramo-vdl-46-1-l-nalevany--2372
JInak ISO 46 pro kompresory v malém balení - http://www.oleje.cz/p/paramo-vdl-46-1-l-nalevany--2372
Re: Náhrada za kompresorový olej
tu je odkaz na rarus v litrovom balení http://www.oleje-mazivo.cz/?187,mobil-r ... -1l-baleni . Hydraulický olej,prevodový ba som radšej nepoužil z dovodu tvorby karbonu na výtlačnej vetve,olej na mazanie pneu náradia už vobec nie,je totiž aditivovaný tak,aby sa lahko miešal so vzduchom a vytváral olejovu hmlu so vzduchom-olej by sa strácal z kompresora a končil v odlučovači vo velkom množstve.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Náhrada za kompresorový olej
čosi o problematike kompresorových olejov http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... lejov.html
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Náhrada za kompresorový olej
Uvažujem preto o zámene napr. za Paramo Pneumat 46,ktorý je v 1 l balení, ktorý má viskozitu ISO VG 46 ale je určený primárne ako olej do primazávačov pneu. náradia.
Re: Náhrada za kompresorový olej
ten je uplne nevhodný. Kompresorové oleje ISO VG 46 je možné zakupit i v menšom balení.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Náhrada za kompresorový olej
http://www.oleje.cz/p/paramo-k-12-1-l-nalevany--1087
A jinak taky vhodný do posilovače řízení, proč tam rvát předražený " značkový od výrobce auta"
A jinak taky vhodný do posilovače řízení, proč tam rvát předražený " značkový od výrobce auta"
Naposledy upravil(a) Hombre dne čtv srp 01, 2013 13:27, celkem upraveno 1 x.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Náhrada za kompresorový olej
No tak minimálně japonské posilovače řízení (ale řekl bych že i většinu jiných novějších) by tento kompresorový rafinovaný ropný olej poslal do věčných lovišť
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Náhrada za kompresorový olej
V tom máš pravdu, ale které čerpadlo v autě potřebuje dolévat olej. To již jsou káry deset let a výše a tam to teče již všudy, tam není co pokazit.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Durex
- Příspěvky: 3948
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada za kompresorový olej
Tak to mám asi něco špatně. Mám 11 let starý auto,11 let starou motorku a nikde nic neteče ... Kára má za sebou 300 000 km a moto 60 000 km ... možná mi to neteče,že sem tam vždy lil to,co tam má být. To je asi špatně žejo
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis