Manuál nebo automat
Moderátor: Colommbo
Re: Manuál nebo automat
No ved ja nemam urcene nejake extra podmienky, ze ake presne auto chcem. Teda urcite nie na typ auta, atd..
Chcem auto v slusnom stave, so slusnym vykonom a preto si prezeram a prezistujem viacere. Je na tom snad nieco spatneho ? Nikde netvrdim, ze toto konkretne auto chcem urcite brat. Proste hladam ponuky a ked ma nieco zaujme, tak to riesim.
Zrovna v tejto teme ma donedavna presviedcali, ze nic lepsie, ako automat nemozem kupit. Takze hej, mechanik radi Nie, na fore radia Ano. Netusim, ako moze ten tiptronik vypadat, preto sa snazim zistit, ako ho najlepsie vyskusat. Nemam prachy na nove auto zo salonu, tak hladam pouzivane. mam si kupit 1.4 benzin, aby automat "vypadal dobre" ?
Ja viem, mam si kupi Civica
Chcem auto v slusnom stave, so slusnym vykonom a preto si prezeram a prezistujem viacere. Je na tom snad nieco spatneho ? Nikde netvrdim, ze toto konkretne auto chcem urcite brat. Proste hladam ponuky a ked ma nieco zaujme, tak to riesim.
Zrovna v tejto teme ma donedavna presviedcali, ze nic lepsie, ako automat nemozem kupit. Takze hej, mechanik radi Nie, na fore radia Ano. Netusim, ako moze ten tiptronik vypadat, preto sa snazim zistit, ako ho najlepsie vyskusat. Nemam prachy na nove auto zo salonu, tak hladam pouzivane. mam si kupit 1.4 benzin, aby automat "vypadal dobre" ?
Ja viem, mam si kupi Civica
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Manuál nebo automat
Aspoň ve stručnosti pár poznatků, víc jsem toho zatím nenašel...
http://www.cars.cz/autorecenze/auta/Aud ... 14167.html
A Civica neeee, to už spíš Hondu Legend 3.5 V6 AT...
http://www.cars.cz/autorecenze/auta/Aud ... 14167.html
A Civica neeee, to už spíš Hondu Legend 3.5 V6 AT...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Manuál nebo automat
Promiň, ale přijde mi, že vyhazuješ zbytečně prachy z okna.V prvé řadě bych ihned poslal do hajzlu toho Jeepa a v řadě druhé bych se nehrnul do podobně rizikových auťáků, byť líbezných a nadupaných.Tomas-SA píše: Nemam prachy na nove auto zo salonu, tak hladam pouzivane. mam si kupit 1.4 benzin, aby automat "vypadal dobre" ?
Ja viem, mam si kupi Civica
Za to, co sypeš do oprav Jeepa a do jeho nenasytného chřtánu(20 litránků?), by to netrvalo dlouho a na něco solidního bys opravdu měl.
Ale je to Tvoje věc a jestli namítneš, že mi do toho nic není, tak budeš mít pravdu.
Hondy Civic bych se opravdu nebál.Type R je něco.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Manuál nebo automat
Jeep ma svoje ucely, ktore ine auto nenahradi. Toto nema zmysel riesit.
Ten Jeep by mal zostat, ako auto "na dozitie". V podstate je na nom uz kopa veci porobenych, uz len tu nestastnu prevodovku vymenit [caka na vymenu za 750Eur] a potom bude pomerne pokoj. Jeep neide prec urcite...
Spotreba v tazkom terene 30l a podobne [niekedy sa to neda ratat na kilometre, skor na motohodiny]
Osobak mam, ale chcem trochu upgradnut na nieco vykonnejsie a menej rozhrkotane, ako je moje stare Polo - to je vsetko.
Netvrdim, ze Ta do toho nic neni - ja som rad za uplne kazdy nazor !
Ten Jeep by mal zostat, ako auto "na dozitie". V podstate je na nom uz kopa veci porobenych, uz len tu nestastnu prevodovku vymenit [caka na vymenu za 750Eur] a potom bude pomerne pokoj. Jeep neide prec urcite...
Spotreba v tazkom terene 30l a podobne [niekedy sa to neda ratat na kilometre, skor na motohodiny]
Osobak mam, ale chcem trochu upgradnut na nieco vykonnejsie a menej rozhrkotane, ako je moje stare Polo - to je vsetko.
Netvrdim, ze Ta do toho nic neni - ja som rad za uplne kazdy nazor !
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Manuál nebo automat
Tom se nechce zbavit Jeepa, protože ho auto vozí na ryby a tomu rozumím jsa taky rybář...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Manuál nebo automat
A co máš proti Civicu? Tak si kup Accorda, Legenda, Lexus (ojetiny mají zajímavé ceny!), Mazda 6, Xedos(ne 2,3 s milerem), Mitsubishi Galant... výběr je obrovský. Otázka zní, kolik máš na auto připraveno éček?
Re: Manuál nebo automat
Tak si pořídí na ryby Pandu 4x4 a je to. Prut se do toho vejde (složený) a jedna dvě ryby také (víc jich nechytí ani boha). Ovšem esli tam jezdí také rybáři z Prahy (pardon z Blavy), nebude si dělat ostudu mezi těmi velkými offroady a SUV, pravda. Musí se zůstat u Jeepa.
Macka vo vreci je něco jako zajac v pytli?
Macka vo vreci je něco jako zajac v pytli?
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Manuál nebo automat
Anebo nějaký úplně jiný (nejaponský) auto... Ale to už se dostáváme jaksi mimo původní téma tohoto vlákna, takže bych navrhoval případné přesunutí další diskuse do patřičných vod...
http://www.oleje.cz/forum/jake-auto-t3861-885.html
http://www.oleje.cz/forum/jake-auto-t3861-885.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Manuál nebo automat
Přesunuto
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Manuál nebo automat
Promiň Pitrisi, ale jsi příliš stručný.Pitris píše:Přesunuto
Přesunuto co, a kam
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Manuál nebo automat
Pokračování tohoto vlákna, které se "zvrtlo" jinam. Je to ve vlákně "Jaké auto".Harry píše:Přesunuto co, a kam....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Manuál nebo automat
Automat je fajn, takový pohodlnější, v kolonách mě to s ním baví. Ale jinak mám raději manuál, občas vytočit motor k červenému...
__________________________
kuželové převodovky R3
__________________________
kuželové převodovky R3
Re: Manuál nebo automat
Vytočit motor k červenému můžeš na každém automatu, tedy pokud s ním umíš zacházet.kimis2 píše:Automat je fajn, takový pohodlnější, v kolonách mě to s ním baví. Ale jinak mám raději manuál, občas vytočit motor k červenému...
__________________________
kuželové převodovky R3
I staré automaty /AT/ mají předvolič, který v podstatě omezuje počet řazených rychlostí.
Takže když jsem na Legacy z r. 1997 na křižovatce z vedlejší na dálnici předvolil "2", padla tam "1", po ní "2" a dál už AT řadit nemohl a já ho vytočil na 6800 rpm., to bylo 130 km/h tacho, tam už se zapnul omezovač, tak jsem dal "3". Ovšem to jsem dělal velmi málo, jenom abych vyhnal pavouky.
Ono to totiž na "3" jelo 170 tacho....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Auto pro zenu
Tohle mi tak překvapilo, že mi to nedalo, abych se k tomu nevrátil.Itall píše:Mohu jen něco ze své zkušenosti:
1) Š110L - měnila se spojka + ložiska v převodovce asi po 100000 km, ale z důvodu GO motoru. Spojka tam ještě být mohla, a dlouho, a ložiska se měnila v naivní představě, že převodovka se pak ztiší, což se nestalo. Kolik by to vydrželo bez výměny, nevím. Výměny oleje nevím, pokud byly předepsány, dělaly se, to jsem ještě nedělal já.
Měl jsem v ruce doslova tisíce vozů Škoda s motorem vzadu, měl jsem řadu svých zákazníků, znal jsem další zákazníky svých kolegů, a příběhy jejich aut.
Nikdy jsem neviděl takovouto Škodovku, které by spojka vydržela víc, než 80.000 km.... Na to mohu přísahat nejen před lidmi, ale i před Bohem.
Většinou to probíhalo tak, že spojka se dělala v rozpětí ujetých 50 až 80 tkm, a kolem 110, výjímečně až 130 tkm se dělala zároveň s GO motoru.
Pokud se převodovka neztišila po výměně ložisek, tak byla špatně složena. (Nadělal jsem se jich zhruba přes 4 stovky, spojek podstatně víc, také dvě úplně sám, v jednom dni.... )
K tomu se nemíním vyjadřovat, Favoritů jsem dělal pár (desítek,) a Fabie už jsem nedělal.Itall píše:2) Favorit - najeto asi 117000 km - bez zásahů, 2x výměna oleje v převodovce, 2x 2,5 L, olej do stovky za L.
3) Fabia - najeto přes 161000 km - bez zásahů, dokonce i bez výměny oleje v převodovce. Výrobce ji nepředepisuje, ani otvory pro vypouštění a plnění nějak nejsou, než jsem to vše pozjišťoval, je prodaná .
Já jsem tedy zatím neregistroval žádné problémy s mech. převodovkou ani potřebu výměny spojky. Věřím, že Fabia (jako zástupce současných aut) by v tomto ohledu fpoho 200000 km najela. Víc nepotřebuji, nejsem ojetinář.
A jsem rád, že jsem je nedělal.....
Ale stejně se mi zdá, že jsi abnormálně šetrný a šikovný šofér.....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Manuál nebo automat
Můj Favorit 136L r.v. 1989 kupovaný v r. 1993 s najetými necelými 30tkm byl ekologicky zlikvidován v r. 2008, na počítadle cca 190tkm s původní spojkou...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90