Kamaráde, první podmínka je nesmyslná, ovšem vyšší cenu bohatě kompensují provozní náklady;Itall píše:Já bych to i zkusil, a to za několika podmínek:Colommbo píše:Teda při vší úctě - automat mi nesmí do baráku (auta)...
1) automat nebude dražší, než manuál
2) potíže s ním nebudou větší, než s manuálem (= žádné)
3) spotřeba nebude vyšší, než já + manuál
Doufám, že to nejsou moc tvrdé podmínky .
druhá podmínka je dávno s reservou splněna, (bez ohledu na značku,)
třetí podmínka už je rovněž splněna (u většiny novějších aut)...
Navíc:
Většina automatů /příště jen už pouze "AT"/ má lepší pružné zrychlení,
(tedy na př. ze 40km/h na 80km/h, ze 60km/h na 100km/h, z 80km/h na 120km/h nebo na 160 km/h) než jaké dokáží automobil. experti s běžnou mech. skříní.
Jediná slabina klasického AT bývá, díky hydrodynam. měniči, akcerelace s pevným startem, tedy z 0 na 100km/h, ale i to už je srovnatelné. Viz na př. zde: http://www.subaru.de/fileadmin/download ... ster08.pdf
Spotřeba Subaru Forester je, i když nepatrně, přece jen nižší u vozů s AT než u klasických, tedy s MT.
Mimo to, pokud budou s MT jezdit často po větším městě, tak po 100 tkm je čeká spojka, což obnáší v servisu 15 až 25 tis. Kč. zatímco s AT jsou to dvě výměny ATF cca po 3.000 Kč, pokud si to udělá sám, což vůbec není žádný problém, tak 2x 1.800 Kč. Totéž, tedy olej do MT, vyjde na 1.000 Kč; intervaly výměn jsou stejné.
Ceny máš v odkazu taky, tak když to takhle spočítáš, ať počítáš, že to prodáš po 150 tkm, nebo po 250 tkm, (páč to už by pak hrozila výměna synchronů, nejčastěji 1., 2., event. 3. rychl stupně). jednoznačně musíš přijít k závěru, že Tě auto s AT vyjde ve finále levněji. Tam se totiž na "spojce" a na skříni, nespravuje nic.
Mimo to jsem pominul nervy v městských zácpách a předměstských kolonách, a následné křečové žíly v levé noze....
Je to jenom příklad, z toho, co teď dobře znám, ale těžko mi můžeš říci, že nemám pravdu....