Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
Moderátor: Colommbo
Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
Dd, potreboval bych vedet, zda je mozne pouzit tento olej - Total Transmission Syn FE 75-90 *1l API GL4/5 do rucni prevodovky / rozvodovky a difu (predni + zadni), kdy vyrobce predepisuje: Rucni prevodovka + rozvodovka - API GL4 75W/90 a dif. predni + zadni 80W/90 API GL5, s tim, ze jsou umozneny i jine viskozity dle pouziti vozidla, nicmene u tech difu doporucuje pri pouzici 75W/90 kontrolu prusaku.. Predem diky za info.
Re: Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
Není to úplně k tématu, ale u Suzuki jest to vůbec zajímavé. V návodu ke Splashi je při použití originálního převodového oleje Suzuki tento bez výměny, jen při ztížených provozních podmínkách se mění po 75000 km. Při použití jiného převodového oleje stejné specifikace a viskozity se tento mění po 45000 km běžně ( ).
Re: Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
to Hunter: Zřejmě by šlo použít ten Total FF pro všechno. S tím 75w v difu to bude lepší za studena;
a obavu, že by to mohlo sáknout, bych měl spíš při použití oleje s nižším letním číslem, a ne zimním.
a obavu, že by to mohlo sáknout, bych měl spíš při použití oleje s nižším letním číslem, a ne zimním.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
ok diky moc, taky si to myslim
Re: Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
API GL 5 se do hlavní převodovky dát nesmí v žádném případě tedy ani 4/5, obsahuje příliš velké množství siřičitanů a to poškozuje barevné kovy, tedy synchrony.
Suzuki Jimny oleje:
Hl. převodovka API GL4 75W90
redukční převodovka 80W140 běžný provoz, využíti v terénu neboo trvalá zátěž 75W140 nic jiného se tam nesmí dát kvůli řetězu stálého převodu
Diferenciály API GL5 W90 výjimečně API GL4 90H v žádném případě nepoužívat 75W90 pokud neprovozujete auto na Sibiři
GL5 oleje nahrazují Hypoidní oleje, tedy lze pouzít u tu GL4 v Háčku ale GL 5 je všeobceně lepší hlavně pro vibrace a zátěž
Suzuki Jimny oleje:
Hl. převodovka API GL4 75W90
redukční převodovka 80W140 běžný provoz, využíti v terénu neboo trvalá zátěž 75W140 nic jiného se tam nesmí dát kvůli řetězu stálého převodu
Diferenciály API GL5 W90 výjimečně API GL4 90H v žádném případě nepoužívat 75W90 pokud neprovozujete auto na Sibiři
GL5 oleje nahrazují Hypoidní oleje, tedy lze pouzít u tu GL4 v Háčku ale GL 5 je všeobceně lepší hlavně pro vibrace a zátěž
Re: Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
GL5 nebo 4 rozdily znam.. servisni manual pro auto doporucuje pro prevodsovku a reducku stejnou viskmozitu, tedy 75w/90, nevim tedy, z ceho cerpate ten udaj o 80w/140... jinak ono jde o to, ze 80w/90 v APIGL5 za rozumny peniz nenic nic moc k sezhani. a do tech difu servisnu manual doporucuje 80w/90, jak jsem psal, ale umoznuje i pouziti jinych viskozit, jak jsem tez psal.. tak by me opravdu zajimalo, z ceho cerpate, abychom to mohli porovnat..
eDIT: a jeste dodatek, pokud tedy vyrobce uvadi spec. API GL4 a GL5 a uvadi, ze je olej urceny jak pro synchr. tak i nesynch. prevodovky, tak to tak tedy neni?
eDIT: a jeste dodatek, pokud tedy vyrobce uvadi spec. API GL4 a GL5 a uvadi, ze je olej urceny jak pro synchr. tak i nesynch. prevodovky, tak to tak tedy neni?
Re: Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
z 20 leté praxe s Suzukama ze závodů, jinak pro redukční je předpis 80W140 i v manuálu a máteli v manuálu cokoliv jiného tak ho vyhoďte, žádnej řetěz v převodovceničím jiným nenamažete, taky jsem si z blbosti nalil onen 75W90 do redukční převodovky a za necelou 24 hodinovku jsme řetěz oddělaliHunter píše:GL5 nebo 4 rozdily znam.. servisni manual pro auto doporucuje pro prevodsovku a reducku stejnou viskmozitu, tedy 75w/90, nevim tedy, z ceho cerpate ten udaj o 80w/140... jinak ono jde o to, ze 80w/90 v APIGL5 za rozumny peniz nenic nic moc k sezhani. a do tech difu servisnu manual doporucuje 80w/90, jak jsem psal, ale umoznuje i pouziti jinych viskozit, jak jsem tez psal.. tak by me opravdu zajimalo, z ceho cerpate, abychom to mohli porovnat..
eDIT: a jeste dodatek, pokud tedy vyrobce uvadi spec. API GL4 a GL5 a uvadi, ze je olej urceny jak pro synchr. tak i nesynch. prevodovky, tak to tak tedy neni?
80W90 lze použít jen do převodovek s ozubenými koly, jako má Samurai
75W90 se do hlavní převodovky používá proto aby řadila za studena, řídký olej za studena synchrony vytlačí dobře, u redukční převodovky synchrony nejsou a právě proto je vhodný olej hustší tedy 80W90 nebo jen W90 ale opět se bavíme o kolových převodovkách
řetězové převodovky mají naprosto odlišná specifika právě kvůli řetězu kde se používá i Dextron a pod.
Co se týká cen, tak olej je to poslední na čem bych šetřil a že šetřit umím ale na oleji nikdy, a to ještěneznáte cenu té 80W140 to se teprve potento
Re: Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
Tak ja nevim.. To auto ma kamarad a nikde nemohl sehnat olej, tak me pozadal, zda bych se po tom nepodival. Vsude (mineno servisy) reknou, ze 75W/90 prevodovka + reducka a 80W/90 dify. Sehnal jsem servisni manual, tedy ne uzivatelsky ale primo servisni manual, kde je mj. uvedeno i to, co jsem zminoval. To auto je rv. 2005 1.3 motor. I vsude na zahr. forech, ktera jsem procital, se uvadi 75w/90 a pochybuji, ze by to vsem, kteri to tam dali, do 24 hodin odeslo, nikde o tom nebyla ani zminkla... Proto jsem se ptal, z ceho cerpate. A s tim setrenim naprosto souhlasim, ten olej se tam nemeni kazdy den, ale kdyz to nekdo proste nehodla akceptovat, musi se sehnat neco, co odpovida jeho cenovemu pozadavku.
Re: Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
Jak sem řekl, dát tam můžete pochopitelně cokoliv, ta 24 hodinovka je myšlen 24 hodinový maraton v terénu, nicméně ty převodovky repasuji dost často a řetězy měním právě díky nevhodnému oleji a ono 8000 za řetěz umí znechutit a nedej bože aby byla chycená i kola to jsme už na 14k.
Jinak servisních manuálů je na netu víc než dost, i u mně na webu je jeden ke stažení, popravdě to nepoužívám tak ani nevím co tam píšou, vím jen co se tam má lejt a co se tam nesmí lejt.
Jinak servisních manuálů je na netu víc než dost, i u mně na webu je jeden ke stažení, popravdě to nepoužívám tak ani nevím co tam píšou, vím jen co se tam má lejt a co se tam nesmí lejt.
Re: Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
Tak jsem se do servisního manuálu podíval a tam opravdu píšou 75W90 jako jeden ze tří možných,
pak jsem se podíval do manuálu originálního Japonského a tam rozlišují použití vozu, kdy pro běžné ježdění uvádějí i 75W90, ale pro trvalou zátěž jako jízda s přívěsem v terénu a podobně doporučují 80W140.
A protože, tady valná většina uživatelů Jimni používá tyto auta právě pro jízdu do terénu mám zafixováno používat výhradně 80W140.
Tak se tedy omlouvám nicméně radu ohledně oleje co jsem napsal nepodceňuji a stojím si za ní.
pak jsem se podíval do manuálu originálního Japonského a tam rozlišují použití vozu, kdy pro běžné ježdění uvádějí i 75W90, ale pro trvalou zátěž jako jízda s přívěsem v terénu a podobně doporučují 80W140.
A protože, tady valná většina uživatelů Jimni používá tyto auta právě pro jízdu do terénu mám zafixováno používat výhradně 80W140.
Tak se tedy omlouvám nicméně radu ohledně oleje co jsem napsal nepodceňuji a stojím si za ní.
Re: Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
ok diky moc za ochotu, ten kamarad to ma maximalne do lesa, takze poodove jezdeni.. tak se mi ulevilo..
EDIT: tak presne ten stejny manual, ktere mate na webu, mam i ja..
EDIT: tak presne ten stejny manual, ktere mate na webu, mam i ja..
Re: Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
No jezdeni v lese neni zrovna pohodovy pro ten agregat. Kdyz uz chcete setrit na olejich tak mu tam pricmrdnete aspon Metaltec, do tech prevodovek.
Re: Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
No to jezdeni je ve smyslu maximalne lesni ceste, kde al enejsou pulmetrove koleje... Fakt s tim nedela nic brutalniho..
Re: Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
Vpohode, ja jsem na nektere veci puntickar. Mame zavodniho Jimnho a vim co nas spatne oleje uz staly.
U civilniho auta se nevhodnej olej projevi o vyrazne delsi dobu, ale prave proto ze lidi nemaj penize nutim jim drahe veci.
Ten Metaltec o kterem jsem psal, je hodne dobra vec, loziska v kolech vydrzej dvakrat tolik s Metaltecem, prevodovky to same, a naliti do paliva dela divy s motorem. Ale pozor od koho se ten Metaltec kupuje, bohuzel i tohle se u nas pancuje a prodava napr. pod nazvem Miltec.
Nejlepsi reseni kupovat primo u zastopeni www.nezadres.cz
U civilniho auta se nevhodnej olej projevi o vyrazne delsi dobu, ale prave proto ze lidi nemaj penize nutim jim drahe veci.
Ten Metaltec o kterem jsem psal, je hodne dobra vec, loziska v kolech vydrzej dvakrat tolik s Metaltecem, prevodovky to same, a naliti do paliva dela divy s motorem. Ale pozor od koho se ten Metaltec kupuje, bohuzel i tohle se u nas pancuje a prodava napr. pod nazvem Miltec.
Nejlepsi reseni kupovat primo u zastopeni www.nezadres.cz
Re: Suzuki Jimny 2005 1,3 - prevodove oleje
Koukal jsem se na to http://www.metaltec-1.cz/new/soubory_he ... likaci.pdf a zaujalo mě "Je prostředkem pro zušlechťování kovů nejlepší jakosti, neměnící plastické vlastnosti kovů..." Potěšilo mě utvrzení, že mi to nebude plasticky deformovat, precipitačně zpevňovat, zpevňovat substitučními či intersticiálními atomy nebo martenzitickou přeměnou, že mi to nebude popouštět či žíhat nebo jakkoliv jinak měnit plastické vlastnosti kovů.
Jenom pořád nechápu jak může zušlechťovat kovy... totiž zušlechťování kovů obvykle zahrnuje značně destrukční metody a velice specifické podmínky, které by motor neměl šanci přežít a ani splnit
Jenom pořád nechápu jak může zušlechťovat kovy... totiž zušlechťování kovů obvykle zahrnuje značně destrukční metody a velice specifické podmínky, které by motor neměl šanci přežít a ani splnit