motorovy olej
Moderátor: Colommbo
Re: motorovy olej
To Autoxxxrady: Problém vidím v tom, že příchozí návštěvníci fora / možná i někteří "zdejší" / si vezmou ten vzorec za své a budou podle toho odvozovat žebříček jednotlivých olejů.
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorovy olej
V tom bych problém vůbec neviděl, bo ten "vzoreček" nemá o motorovém oleji vypovídací hodnotu pražádnou... A pokud ji tam někdo najde, uvidí, je to kouzelník, jediná proměnná veličina ovlivnitelná lidským faktorem je logicky toliko interval výměny...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: motorovy olej
Teď ti vůbec nerozumim? To nemá s kvalitou oleje přece nic společného. Že motor zatěžuje olej nemá s kvalitou oleje nic společného. Jak bys jsi z toho odvozoval žebříček olejů? Jako, že výrobce předepisuje olej do motoru. Ty si spočítáš zatížení podle vzorce? A tím řekneš, že ten olej co je v motoru s větším zatížení je lepší než druhý?e-panolin.cz píše:To Autoxxxrady: Problém vidím v tom, že příchozí návštěvníci fora / možná i někteří "zdejší" / si vezmou ten vzorec za své a budou podle toho odvozovat žebříček jednotlivých olejů.
Re: motorovy olej
Promiň bio, ale morseovu abecedu jsem už zapomněl, tak ti nerozumim.
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorovy olej
.... je písmeno H, s dovolením
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: motorovy olej
Jasně, vzoreček nemá s kvalitou oleje nic společného.
Jen chci říct, že dva stejné vozy a oleje se rovná stejné "číslo zatížení" , ovšem rozdílné provozní podmínky, nerovná se stejný výsledek. Čili tolik ke zevšeobecňování. Doufám že je to jasné?.!
Jen chci říct, že dva stejné vozy a oleje se rovná stejné "číslo zatížení" , ovšem rozdílné provozní podmínky, nerovná se stejný výsledek. Čili tolik ke zevšeobecňování. Doufám že je to jasné?.!
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorovy olej
Jasné je to nad Slunce a jestli to někomu nepoleze do kebule, tož je to jeho věc - ve dvou stejných motorech budou (vycházejíce ze vzorečku) oleje prvoplánově zatíženy měrou stejnou, nakolik však budou zatíženy druhoplánově a jak budou zatížení odolávat, bude záležet na mnoha okolnostech subjektivních i objektivních...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: motorovy olej
e-panolin.cz píše:Jasně, vzoreček nemá s kvalitou oleje nic společného.
Jen chci říct, že dva stejné vozy a oleje se rovná stejné "číslo zatížení" , ovšem rozdílné provozní podmínky, nerovná se stejný výsledek. Čili tolik ke zevšeobecňování. Doufám že je to jasné?.!
No je to jen zatížení oleje toť vše. To je spíš pro porovnání motorů.
Nerovná se stejný výsledek čeho? Tady jde jen o výsledek toho zatížení. Porovnání motorů.
Prostě to má jenom znázornit, jak se zvětšilo zatížení olejů.
např. VWGolf
1.8i 66kw výměna 15 000km olejová náplň 3.8l
výsledek 146 000
dnes
1.4TSI 118kw výměna 30 000km olejová náplň 3,6l
výsledek 708 000
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorovy olej
A že tedy lze odvodit, u jakých (kterých) motorů je předpoklad, že olej bude dostávat víc na zadek a tedy by měl být použit pokud možno odpovídající kvality...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: motorovy olej
TSi umře dříve na hydraulický napínák řetězu než na olej
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: motorovy olej
U sportovních, které jsou hodně zatěžovány teplotně a výkonově. Protože tam je olej zatěžován jak z hlediska oxidační stability, tak i z hlediska pevnosti olejového filmu.Colommbo píše:A že tedy lze odvodit, u jakých (kterých) motorů je předpoklad, že olej bude dostávat víc na zadek a tedy by měl být použit pokud možno odpovídající kvality...
HTHS viskozita je hodně důležitáAutoxxxrady píše:Moment, kdy může dojít k porušení celistvosti filmu je dán pevností mazacího filmu. Z běžně udávaných parametrů motorového oleje se lze nejlépe orientovat z údajů HTHS (High Temperature High Shear) viskozity. Bohužel, tento údaj, vyplývající i z výkonových specifikací, je často zanedbáván. Čím je HTHS viskozita vyšší, tím je většinou vyšší i pevnost mazacího filmu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorovy olej
Poznámka k tloušťce mazacího filmu.
HTHS udává její tloušťku. I když je větší tloušťka, tak olej s menší tlouštkou může mít olejový film pevnější, takže vydrží víc než ten olej s tlustším filmem. HTHS neudává pevnost mazacího filmu. Pak záleží na aditivech. Proto například oleje do Formulí můžou mít nízké viskozity a olejový film se neporuší. Nějáký kvalitní olej pro závodní použití běžně k dostání např. 5W-30 sice má nižší viskozitu než například 5W-50 pro komerční použití, ale olejový film může mít pevnější a odolnější proti přetržení.
HTHS nemá přímou úměru s pevností mazacího filmu!!!
To jen pro trochu osvěty, že s opravdu špičkovými oleji se neni třeba honit bezhlavě za co nejvyšší viskozitou.
HTHS udává její tloušťku. I když je větší tloušťka, tak olej s menší tlouštkou může mít olejový film pevnější, takže vydrží víc než ten olej s tlustším filmem. HTHS neudává pevnost mazacího filmu. Pak záleží na aditivech. Proto například oleje do Formulí můžou mít nízké viskozity a olejový film se neporuší. Nějáký kvalitní olej pro závodní použití běžně k dostání např. 5W-30 sice má nižší viskozitu než například 5W-50 pro komerční použití, ale olejový film může mít pevnější a odolnější proti přetržení.
HTHS nemá přímou úměru s pevností mazacího filmu!!!
To jen pro trochu osvěty, že s opravdu špičkovými oleji se neni třeba honit bezhlavě za co nejvyšší viskozitou.
Re: motorovy olej
Tak olej pro ef-jedničky sem snad tahat nebudeme Tam je potřeba hodně nízkoviskózní olej, aby při těch otáčkách vůbec stihnul protéct A aditivační balíček těchto olejů by byl hóóóóódně drahý.
HTSH sice nemá přímou úměru s pevností mazacího filmu, ale za prvé pro běžné oleje (kterých je tak možná 9 z 10-ti) je to dobré vodítko pro kvalitu a pevnost olejového filmu, a za druhé málokdo si pro běžné použití koupí Millera CFS nebo Motul 300V. A Redline je u nás k sehnání hodně těžko.
A hodnota HTHS viskozity třeba u Motulu 300V 5w30 je 3,5mPa.s, a Mobil1 5w50 má 4,21mPa.s.
A např. Redline 5w30 má HTHS 3,8mPa.s (což je asi u 5w30 nejvíc) a Redline 5w50 už 5,9mPa.s.
A Redline 5w40 s HTHS 4,6 je fakt víc, než ten Mobil1 5w50, ale Redline je absolutní TOP mezi oleji.
HTSH sice nemá přímou úměru s pevností mazacího filmu, ale za prvé pro běžné oleje (kterých je tak možná 9 z 10-ti) je to dobré vodítko pro kvalitu a pevnost olejového filmu, a za druhé málokdo si pro běžné použití koupí Millera CFS nebo Motul 300V. A Redline je u nás k sehnání hodně těžko.
A hodnota HTHS viskozity třeba u Motulu 300V 5w30 je 3,5mPa.s, a Mobil1 5w50 má 4,21mPa.s.
A např. Redline 5w30 má HTHS 3,8mPa.s (což je asi u 5w30 nejvíc) a Redline 5w50 už 5,9mPa.s.
A Redline 5w40 s HTHS 4,6 je fakt víc, než ten Mobil1 5w50, ale Redline je absolutní TOP mezi oleji.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF