OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

Původně jsem byl skeptickej k používání 2T oleje, ale po zjištění mazivosti Maxxe budu asi muset taky mazat dvoutaktem. Takže podle bádání polosyntetika : 2T-olej API TC , ISO L-EGC třeba Liqu Moly 1052.
Při posledním tankování 95 l Maxxe jsem si nechal ukázat dodací list od Maxxe, ale ÖMV má své dodáky univerzální a hodnoty podle normy a ne skutečnosti. Takže mazivost tam byla uvedená 460 což je dle normy hraniční hodnota. U cetanu byla taky normohodnota a tak dodák je nepoužitelnej pro přesné hodnoty.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1890
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od rousini »

Taky jsem trochu googlil. Měl by se používat ropný olej s nízkým "obsahem" popela. Předpokládám, že se jedná o popel vzniklý vyhořením a ne jako příměs... :D
Údajně by to mohl splňovat Castrol garden 2T (takový co mají v každém OBI 1l balení). Kdo tomu víc hoví, tak napište nějaké běžně dostupné produkty. Dík.
Taky nechci odejít od Maxxe, ale přitom mám trošku obavu z té mazivosti. Hlava říká, že zbytečnou, ale červ se zabydlel :?: Jde o to, abych si nedodrbal filtr pevných částic.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Návštěvník

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Návštěvník »

rousini píše:Taky jsem trochu googlil. Měl by se používat ropný olej s nízkým "obsahem" popela. Předpokládám, že se jedná o popel vzniklý vyhořením a ne jako příměs... :D
Údajně by to mohl splňovat Castrol garden 2T (takový co mají v každém OBI 1l balení). Kdo tomu víc hoví, tak napište nějaké běžně dostupné produkty. Dík.
Taky nechci odejít od Maxxe, ale přitom mám trošku obavu z té mazivosti. Hlava říká, že zbytečnou, ale červ se zabydlel :?: Jde o to, abych si nedodrbal filtr pevných částic.


A co olej, který leješ do motoru. Filtr je na něj zvyklej a určtě máš v garáži nějaké zbytky.
Míla

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Míla »

Pánové, nechci vám kazit radost s vylepšováním nafty. Ale co se takhle trochu víc zamyslet, než tady začnete psát ty vaše "rozumy"... Myslíte si, že v rafineriích jsou úplní blbci, co nevědí, jaké paremetry má mít nafta? Máte vystudovanou VŠCHT? Děláte v oboru paliv a maziv? Víte, jaké jsou teploty ve válci při hoření? Víte, co udělá za téhle teploty olej, který do nafty přidáte??? Narazili jste někde ve světě nebo u nás na odkaz, kde by psali, že prémiovky MaxxMotion nebo Aral Ultimate, kterým vyšla v testu SM horší mazivost, odrovnaly motor???
Vaše návody jsou jako od pejska a kočičky: "Když dáme do dortu 10 dobrot, tak ten dort bude 10x lepší a chutnější..." Rafinérky, a je jedno jestli je to OMV, Shell, Čepro nebo Unipetrol, nejsou likérka Drak, co "profesionálně" míchá své produkty někde ve skladu ve Vizovicích. Jestli vás to zajímá, tady máte odkaz z fóra Skodahome na certifikační list OMV Maxxmotion Diesel z letošního února: http://up.picr.de/9634822soj.pdf. Můžete si v něm přečíst všechny důležité parametry zimní verze jejich prémiovky. Mazivost tam je také. HFRR 397 μm... Tady je pro úplnost produktový list Maxxmotion Diesel s normami, které by měl splňovat: http://up.picr.de/9635011lor.pdf Jinak si můžete na benzínce poprosit o aktuální dodací list s certifikací. Pokud nenarazíte na kyselou obsluhu, tak vám jej jistě ráda ukáže.
Ve finále je to vaše věc, jak si budete tunit naftu a jak budete "pomáhat" svému miláčkovi...
Hezký slunečný víkend!
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

Jak je ten svět malej, ty PDF jsem dával já na to forum a získal jsem je od ÖMV na základě žádosti, když jsem chtěl přejít na bezproblémovou naftu co se týče biosložky a mrazuodolnosti.
Nyní když jsem na čerpačce požádal o dodací list k Maxxovi tak ochotně přinesli pouze hromadný výcuc z normy a to dávaj ke každý dodávce a tím se sichrují že když přijede ČOI na kontrolu tak jejich vzorek vyhoví normě. Takže přesné údaje se získají jen z centrály ÖMV.
Ta mazivost se v mezičase možná trošku posunula k hranici normy, viz ten test v SM Diesel, ale může to být na vrub rozprylu měření.
V každým případě se zvyšují vstřikovací tlaky neustále, u mě je to 1600 Bar a tak u klasiky s 200 Bar stačí na mazání nic moc nafta a u vysokých tlaků se již láme chleba u mazivosti. A další vstřikovací tlaky jsou 1800 Bar až 2000 Bar a tam již záleží opravdu na všem.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27615
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Pitris »

Já si to myslím taky, a taky jsem to tu už párkrát psal. Nechápu, proč cpát do nafty aceton, olej či jiné ***** . A zvláště, pokud je motor vybaven filtrem pevných částic. Když už máte pochybnosti o mazivosti či mrazuvzdornosti nafty, dejte tam to, co je k tomu určeno. Ať už např. zde "propíraný" VIF, Ekolube Diesel Tex nebo Envirox, něco od Liqui Moly, nebo Diesel Power ECOMAX od "milera". Uděláte líp.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1890
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od rousini »

Pitrs: jde o to, že 2T olej nijak neposouvá aditivaci, která je u Maxxe nějak nastavena. Když tam hodím VIF, tak se účinem aditiv může rušit, zhoršit...
Prostě aditivně z toho udělám kočkopes, to může být kontraproduktivní. Vif je dobrý do obyčejné nafty nebo Vervy což je obyč nafta s VIFem.
Debatu o 2T oleji vnímám jako iniciativu zúčastněných hledat další info. Nic víc...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Návštěvník

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Návštěvník »

rousini píše:2T olej nijak neposouvá aditivaci, ... Když tam hodím VIF, tak se účinem aditiv může rušit, zhoršit...
Nevím, jak současné spojení těchto dvou myšlenek nazvat, ale žádné trefné a přitom ještě veřejně publikovatelné označení mne nenapadá. :evil:
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1890
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od rousini »

OT znamená mimo téma, což je tvoje mudrování a nikam neposouvá diskuzi. Pokud je to pro tebe nezajímavé, tak si založ svoje vlákno.
I kdyby moje úvahy byly liché, tak laskavě svoje výpady nerozšiřuj mimo okruh rodiny. Mluv k tématu, k problematice, oprosti se osobních invektiv.
Tady máš o vlivu aditiv rozhovor s člověkem, který tomu rozumí víc než já. Můžeš ho taky obvinit z debility.
Jinak se divím, že mi stojí za komentář někdo, kdo nemá koule na to, aby se zaregistroval a obhajoval svoje stanoviska.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27615
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Pitris »

to rousini: Ony ale ty dvě myšlenky fakt moc dohromady nejdou.
2T olej Ti neposune nikam aditivaci nafty, ale může Ti posunout do věčných lovišť Filtr Pevných Částic. Když si vezmeš motorové oleje pro motory s FPČ, tak je tam rozhodující každá desetina procenta síry, fosforu a popela, aby ten olej nezlikvidoval FPČ, a to se toho oleje tam dostane minimum. A Ty chceš vzít olej, kde se na LOW SAPS nehraje, a naliješ ho přímo do nafty.....No nevím, jestli Ti FPČ "nepoděkuje" :(
A aditivy, která jsou PŘÍMO určeny na zvýšení mazivosti, nebo pro snížení bodu vylučování parafínů, naftu "nerozhodíš"; maximálně zvýšíš procento těch složek v naftě. Rozhodně víc jí "ublíží" mix oleje a acetonu. Ale ono to bude stejně nakonec na Tobě, jak se zařídíš a co tam dáš..... A jak říkal Švejk, "v životě lidským nastanou někdy okamžiky, kdy je člověk ke všem radám slepej a hluchej"...... :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Jerry3 »

rousini píše:OT znamená mimo téma, což je tvoje mudrování a nikam neposouvá diskuzi. Pokud je to pro tebe nezajímavé, tak si založ svoje vlákno.
I kdyby moje úvahy byly liché, tak laskavě svoje výpady nerozšiřuj mimo okruh rodiny. Mluv k tématu, k problematice, oprosti se osobních invektiv.
Dobře, posuneme tedy diskusi k tématu dodatečné aditivace paliv kupředu!

Je snad prohlášení, že "nevím, jak současné spojení těchto dvou myšlenek (2T olej nijak neposouvá aditivaci, ... Když tam hodím VIF, tak se účinem aditiv může rušit, zhoršit...) nazvat, ale žádné trefné a přitom ještě veřejně publikovatelné označení mne nenapadá", OT? To je naopak velmi k věci! Žádnou invektivu jsem nepoužil, každý má možnost se znemožnit sám, což se také stalo.
rousini píše:Tady máš o vlivu aditiv rozhovor s člověkem, který tomu rozumí víc než já. Můžeš ho taky obvinit z debility.
Proč bych ho měl obviňovat z debility? A že tomu rozumí? Určitě nesrovnatelně více, než tazatelé a ti, kdož sice na jeho odpovědi odkazují, ovšem je buď pořádně nečetli anebo nepochopili! Kromě toho neřekl nic, co by již nebylo známo těm, kdož se o problematiku paliv zajímají.
rousini píše:Jinak se divím, že mi stojí za komentář někdo, kdo nemá koule na to, aby se zaregistroval a obhajoval svoje stanoviska.
No ale že tě to rádně vytočilo! Už jsi spokojený? :twisted:

Abych si přisadil, v jak hlubokém nevědomí žiješ:
- každá přísada je aditivem (vždyť jde o synonyma!);
- 2T olej je sám o sobě vysoce aditivovaný produkt, ale ani kdyby toho nebylo, nemůže platit, že "2T olej nijak neposouvá aditivaci", tj. že (nejspíše negativně) neovlivní některý z více jak 20 sledovaných parametrů paliva;
- přípravky určené k dodatečné aditivaci paliv v naprosté většině případů nelze předávkovat, s rostoucí koncentrací se pouze vytrácí "přidaný" efekt a leze to do peněz, což je ostatně uvedeno i v odpovědích odkazovaného odborníka.

A konečně: Nemám žádnou potřebu obhajovat "moje stanoviska", fakta jsou daná, můžeme o nich sice diskutovat, ale nic to na nich nezmění! Pokud si chce někdo sám vylepšovat paliva "dle vlastního uvážení", je to jeho věc, jeho riziko. Amen!
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1890
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od rousini »

Nevyjádřil jsem se přesně. Olej 2T neposouvá zásadně aditivaci ve smyslu většiny parametrů ovlivňovaných aditivy do nafty (cetan, pěnivost, bod tuhnutí...). Kdo to četl celé, tak se dovtípí, že se hledá zpúsob zvýšení mazivosti nafty. No asi neočekáváte, že budu něco dokládat věrohodnými testy. To by potom nemohlo existovat fórum o kosmonautice, protože český kosmonaut je jen JEDEN.
Jde-li o to udělat z laika blbce, tak to fórum zařízněte. Nikdo doma nevymyslí lepší olej než ten nejhorši na trhu a mazací plány jsou všude...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Návštěvník

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Návštěvník »

rousini píše:Nevyjádřil jsem se přesně. Olej 2T neposouvá zásadně aditivaci ve smyslu většiny parametrů ovlivňovaných aditivy do nafty (cetan, pěnivost, bod tuhnutí...).
Ale, ale! Jak tohle můžeš odpovědně prohlásit?
rousini píše:Kdo to četl celé, tak se dovtípí, že se hledá zpúsob zvýšení mazivosti nafty. No asi neočekáváte, že budu něco dokládat věrohodnými testy.
Diskutovat lze o čemkoli, na faktech to stejně nic nezmění. Přinejmenším ne bez rozsáhlého laboratorního výzkumu, který ovšem není předmětem ani účelem tohoto fóra.
rousini píše:To by potom nemohlo existovat fórum o kosmonautice, protože český kosmonaut je jen JEDEN.
Zato každý, kdo má pod kapotou diesel, nade vší pochybnost rozumí naftě. :P
rousini píše:Jde-li o to udělat z laika blbce, tak to fórum zařízněte. Nikdo doma nevymyslí lepší olej než ten nejhorši na trhu a mazací plány jsou všude...
Proč hned z někoho dělat blbce? Můžeme se přece bavit o tom, na kterou naftu to komu lépe jezdí. Ale je naprosto bezpředmětné řešit, jak si doma "na koleně" rádoby vylepšovat některý z parametrů paliva, aniž bychom vůbec tušili, jak to ovlivní ty zbývající, neméně důležité. A pokud tam je filtr pevných částic, platí beze zbytku to, co už výše napsal Pitris!
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1890
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od rousini »

Návštěvník píše:Proč hned z někoho dělat blbce? Můžeme se přece bavit o tom, na kterou naftu to komu lépe jezdí. Ale je naprosto bezpředmětné řešit, jak si doma "na koleně" rádoby vylepšovat některý z parametrů paliva, aniž bychom vůbec tušili, jak to ovlivní ty zbývající, neméně důležité. A pokud tam je filtr pevných částic, platí beze zbytku to, co už výše napsal Pitris!
Já jsem tu dobu, kdy někteří rozhodovali o tématech k diskuzi zažil...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Mav »

Dobrý den pánové, přeji Vám všem hezkou adventní Neděli.

Odebral vzorek z nádrže a test na -20C dopadl výborně. Kombinace letních 42 litrů Max motion ze dne 29.10 ( teplota vylučování parafínů -20 ) a 12 l Benzina topQ ( teplota vylučování parafínů -20C ) + 2Cm2 Wifu + Nitrojet + Envirox + 2 dl 2T liqui moly ( podle nálady, někdy 1,5, někdy 2 dl.) ) - žádné krystalky, žádné zakalení. Docela mě to dostalo, vzhledem k tomu, že Motion a aditivace dokázaly ošetřit cca 0,8 l měřa. Foto dodám.

Nádrž jsem ohřál v garáži( nevyhřívaná ) infražárovkou nad 5C a pro jistotu přidal 3 l ohřátého JET 1A ( to je do - 55C) s dalším 55 cm Wifu, a párkrát zakýval vozem, aby se šploucháním nafta promíchala.

Včerejší cesta do D přes Šindelovou ( -20 / -23 ) mezi 6-7 bez problémů. http://portal.chmi.cz/files/portal/docs ... =sindelova.

Nerad se nechám od někud tahat kvůli vlastní lenosti, anebo frajeřiny. Musím zaklepat, se Š 120 mě nikdo nikdy netahal, naopak já jsem tahal Seata a favorita, Octa 1,9Tdi ALH zatím také v pohodě. A o tom to je. Mít spolehlivý auto.

K oleji. Jaký ekologický přínos pro planetu má filtr pevných částic? Zvedá spotřebu o minimálně 0,5 litru, zachycený bordel vypustí v přírodě v okolí polí, a spotřeba 0W-30 low saps je za 15.000,-Km cca. dle zkušeností 2 litry vysoce aditivovaného oleje ve válci.Moje spotřeba oleje na 15.000 km je 0.5 motorového a 2 l dvoutaktu. Takto jezdím 10 let, NitroJet cca.6 let a zatím dobré.

Moje aditivace snižuje spotřebu v průměru o 8% - envirox, Wif, a můj levný NitroJet:) , viz též http://www.liquimoly.cz/detail/prisada- ... -zrychleni. Aceton v množství promile nemá šanci naleptat těsnící kroužky ( konzultováno s materiálovými inženýry, jen zlepší rozprášení paliva a zlepší hoření - to mi sdělil chemik palivář- to je celé.) Máte pravdu, že do PD se aceton dát nesmí!!!Tam jdou materiály na doraz. Pro potíže s materiálem a jeho mazáním nekvalitními palivy byla tato cesta opuštěna. Jedině mě napadá, nevyzkoušel někdo PD vstřiky oštřit RVS, anebo XADO ( to je to samé). Docela by mě to zajímalo.
U AUDI v Mnichově mají jedno rčení: Naše převodovky mají celoživotní náplň:) Naše vstřiky PD vydží tak akorát 150.000,-Km - a pak rychle s Autem do Čech, nebo na východ, to je tak akorát životnost Audi, abys jenom jezdil a nemusejí do něj dát ani Cent!!! - mám to od čecha, co se tam osobně v osmdesátých letech vyučil a jeho němečtí kamarádi mu to řekli. Nyní zde má autoservis.

Proto se zatím poctivý octy 1,9 ALH nebudu zbavovat, ta je projektovaná na 15 let , až za tři roky a krom běžného opotřebení a náplní nic nic nechce, s ničím jiným se tak levně nesvezu. A pro ekology - 129g Co2 / na km a 1,5 tuny na silnici také není k zahození.... ato vše bez hybridu.:) Kolik CO2 se spotřebuje na výrobu hybridu v porovnání s obyč dieselem?
A jednu poznámku na závěr: s nakoupeným palivem ve svém motoru si budu vždy dělat, co chci. Olejářské koncerny vůbec nemají na mysli Vaši spokojenost a prospěch :) To jsou jen marketingové kecy!!! Jde o Zisk a prachy na osobních kontech ředitelů!!! Ty se dělají jak? no minimalizováním nákladů, pak mi akcionáři schválí milion na vánoční odměně!!!. To že jsme do mrtě využili vlastnosti nové biosložky, která sama o sobě má bod tuhnutí -35C je naše plus. A že mazivost jde do kelu? koho to zajímá, lidi k nám budou rádi jezdit tankovat, najedou více kilometrů a nezamrnou!!!! Co by chtěli, Abychom snížili zisk přidáním aditiva nad normu? K čemu?No nejsme blbí, že... Normu splníme a všemu je učiněno zadost. Rakušák má čecha rád asi jako osinu v prdeli, pro ně jsme stále sluhové jako před 100 lety.
Hezký víkend.

Mav
Odpovědět