Najel jsem s tim LT ted asi 300km o vikendu. Olej je stále průhledný. Spotřeba oleje se zdá být trochu lepší, cca 1l na těch 300km. Co je zajímavý, když se motor zahřeje, tak skoro nekouří, ale stačí aby se motor trochu ochladil (cestou z kopce) a začne hulit jak Wartburg...
jezevcik: no tak to nemam tuseni... koupil jsem ho uz s nefunkcnim tachometrem.
Me by zajimalo, jak na tom ten motor je - jestli jsou valce, pisty, krouzky tak opotrebovane nebo jestli jen nejsou pripecene, prilepene krouzky... Muj mechanik rika, ze je to bezne, ze treba nekdo da auto od garaze, nejezdi s nim treba pul roku a pak se uz krouzky nehnou a zacne to postupne zrat olej ve velkym... (a tohle taky chvili stalo).
No na to se ale neprijde, pokud se to nerozdela... jo,,, kdyby ten motor nebyl tak velkej a nemusel se vyndavat kabinou...
Tak situace s motorem se vyvinula tak, že došlo k transplantaci. Šel tam jiný motor z Volva (stejný blok od VW), ale musela se přehodit vana.
Mám tu fotku vany z toho špatného motoru - byla úplně čistá, a to jak říkám se tam lily ty nejlevnější oleje např. Carlson.
http://merkur_sound.sweb.cz/vana1.jpg
No ten z Volva měl vanu jen o malinko špinavější (semtam nějaký malý žmolek). Kámoš co to měnil tam nalil teď Shell Helix 15W-40.
Každopádně s novým motorem to jede o dost líp, a z výfuku už nic modře nečoudí...
hanzs píše:....vana z toho špatného motoru - byla úplně čistá, a to jak říkám se tam lily ty nejlevnější oleje....
No pokud je to vana z toho motoru, co měl spotřebu litr oleje na 100km, tak se ani nedivím, že byla čistá, protože si tam vlastně pořád lil nový čistý olej.....
Na těch bazarových fotkách je nejspíš Volvo 740. Těch 240 tam někdo dolepil, nejspíš to pochází ze staré řady MB 123. Do staré dvoustovková řady by se šestiválec VW nevešel, vyčníval by. Stará dvoustovková řada Volvo zhusta používala motory Renault.
Jestliže původní motor VW ještě jakž takž chytal a hulil při přidání plynu po jízdě z kopce, tak je možné, že by ho ještě na chvíli zachránila výměna těsnítek na ventilech, jestli tedy ještě nějaká má. Srkání oleje podle dříků ventilů umí udělat docela zajímavou spotřebu oleje.