Stary diesel - vice dotazu

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Jezevcik píše:
Freev píše:spotřeba mot.oleje 1 L na 100 km?, není to překlep ?
Vidíš,toho jsem si ani nevšiml,podvědomě jsem asi předpokládal 1L/1000 km.
Kdysi jsem, jako mladý nadšenec, koupil Mercedes Benz W 110 190 D z r. 1961. Než jsem ho dal dohromady, tak žral taky litr oleje na 100 km...... :lol:


Otázka je kudy všudy to ještě navíc teče na zem..... :wink:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
hanzs
Příspěvky: 34
Registrován: ned srp 21, 2011 16:55

Příspěvek od hanzs »

Najel jsem s tim LT ted asi 300km o vikendu. Olej je stále průhledný. Spotřeba oleje se zdá být trochu lepší, cca 1l na těch 300km. Co je zajímavý, když se motor zahřeje, tak skoro nekouří, ale stačí aby se motor trochu ochladil (cestou z kopce) a začne hulit jak Wartburg...
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Když je to správně teplé, olej shoří ve válcích. Jakmile se to trochu ochladí, jde ven výfukem.

Jestliže to takto reaguje, je třeba, mimo jiné, také zkontrolovat funkci thermostatu.
Pokud tam vůbec je. :wink: :)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
hanzs
Příspěvky: 34
Registrován: ned srp 21, 2011 16:55

Příspěvek od hanzs »

No já si myslel, ze když je ta teplota vyšší, tak se zvětší písty a líp to těsní...
Jo termostat asi nebude uplne o.k...
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

hanzs píše:No já si myslel, ze když je ta teplota vyšší, tak se zvětší písty a líp to těsní...
To si myslíš dobře, zvětší, právě proto když se to ochladí, jsou horší podmínky pro spalování. Proto to pak kouří. :wink:

Jak to tak čtu, ten motor je před smrtí. :( On se nemusí rozsypat, ale bude časem neúnosné s ním jezdit. :)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Kolik má ten motor najeto?Pokud je to u takhle starého auta vůbec možno zjistit.
hanzs
Příspěvky: 34
Registrován: ned srp 21, 2011 16:55

Příspěvek od hanzs »

jezevcik: no tak to nemam tuseni... koupil jsem ho uz s nefunkcnim tachometrem.
Me by zajimalo, jak na tom ten motor je - jestli jsou valce, pisty, krouzky tak opotrebovane nebo jestli jen nejsou pripecene, prilepene krouzky... Muj mechanik rika, ze je to bezne, ze treba nekdo da auto od garaze, nejezdi s nim treba pul roku a pak se uz krouzky nehnou a zacne to postupne zrat olej ve velkym... (a tohle taky chvili stalo).
No na to se ale neprijde, pokud se to nerozdela... jo,,, kdyby ten motor nebyl tak velkej a nemusel se vyndavat kabinou...
hanzs
Příspěvky: 34
Registrován: ned srp 21, 2011 16:55

Příspěvek od hanzs »

Tak situace s motorem se vyvinula tak, že došlo k transplantaci. Šel tam jiný motor z Volva (stejný blok od VW), ale musela se přehodit vana.
Mám tu fotku vany z toho špatného motoru - byla úplně čistá, a to jak říkám se tam lily ty nejlevnější oleje např. Carlson.
http://merkur_sound.sweb.cz/vana1.jpg
No ten z Volva měl vanu jen o malinko špinavější (semtam nějaký malý žmolek). Kámoš co to měnil tam nalil teď Shell Helix 15W-40.

Každopádně s novým motorem to jede o dost líp, a z výfuku už nic modře nečoudí... :wink:
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

Šel tam jiný motor z Volva (stejný blok od VW)
chces povedat ze mercedes pouziva motory od VW ?
Mercedes predsa vzdy mal vlastne motory ....
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

až na to, že se bavíme o VW... :D
Mrkev, 1.5 TSI 110 kW, 2019
hanzs
Příspěvky: 34
Registrován: ned srp 21, 2011 16:55

Příspěvek od hanzs »

Ano bavíme se o VW a Volvu.
VW proste dodávalo naftový motor 2,4D.
Tady je to Volvo: http://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo ... oFrom=list
- z podobného jsme ho vyndavali.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27532
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

hanzs píše:....vana z toho špatného motoru - byla úplně čistá, a to jak říkám se tam lily ty nejlevnější oleje....
No pokud je to vana z toho motoru, co měl spotřebu litr oleje na 100km, tak se ani nedivím, že byla čistá, protože si tam vlastně pořád lil nový čistý olej.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Pokud se nemýlím, tak 240 měla první sériově montovanou lambda sondu :D
bjukemen
Příspěvky: 4896
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..pokial viem tak Volvo aj SAAB pouzili lambdu v roku 1976
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
dci
Příspěvky: 46
Registrován: úte říj 07, 2008 18:01
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od dci »

Na těch bazarových fotkách je nejspíš Volvo 740. Těch 240 tam někdo dolepil, nejspíš to pochází ze staré řady MB 123. Do staré dvoustovková řady by se šestiválec VW nevešel, vyčníval by. Stará dvoustovková řada Volvo zhusta používala motory Renault.
Jestliže původní motor VW ještě jakž takž chytal a hulil při přidání plynu po jízdě z kopce, tak je možné, že by ho ještě na chvíli zachránila výměna těsnítek na ventilech, jestli tedy ještě nějaká má. Srkání oleje podle dříků ventilů umí udělat docela zajímavou spotřebu oleje.
Odpovědět