Nehodlám se již vracet k Vašim předchozím vývodům o nichž sice lze polemizovat, ale za dané situace je to bezpředmětné a potvrzení nebo vyvrácení Vašich názorů by vyžadovalo další zkoušky výrobců těchto motorků s nimiž se dá jen těžko počítat. Možná kdybyste jim navrhnul, že je zaplatíte. Zatím se tedy budeme držet doporučení výrobců a neexperimentovat!Anonymous píše: - používejte pouze vysoce kvalitní detergentní oleje SAE 30 nebo 10W-30, který má API "servisní klasifikaci" SF, SG, SH, nebo SJ.
O oleji nic víc ani slovo. Že by výrobce nevěděl nic o výsledcích těch testů motorů B&S, které jste zmiňoval a které už nemáte k dispozici? Vždyť to střihové namáhání musí ten 10W-30 úplně zničit, nemyslíte? Poslat jeho viskozitu někam daleko níže, než v případě SAE 15W-40, nezdá se Vám?
Chtěl bych pouze reagovat na Váš poslední chybný vývod o oleji SAE 10W/30. Jedná se totiž o zásadní rozdíl od olejů např. 15W40 příp.10W/40.
Moderní oleje třídy 10W/30 jsou vesměs vyráběny na bázi syntetických olejů např. hydrokrakátů a ty jako takové nemusejí obsahovat množství zvyšovačů viskozitního indexu tak jako běžné minerální a polosyntetické.
Nehrozí tedy nebezpečí střihové nestability a budete se divit, ale po mechanickém namáhání sníží takový olej viskozitu procentuálně daleko méně než třeba klasický15W/40 nebo i 10W40. Všimněte si rovněž velikosti viskozitního rozpětí v jednotlivých třídách. 10W/30 jej má nejmenší. Při použití kvalitního základového oleje tedy téměř nepotřebuje střihově nestabilní polymery. Proto tuto klasifikaci jsou výrobci malých motorů ochotni připustit. Pozor! nejédná se však o oleje typu M3AD apod.!