MOTUL 300V 10W-40
Moderátor: Colommbo
MOTUL 300V 10W-40
Zdravím,
přemýšlím o oleji motul 300v 10w40 pro použití ve starším čtyřválcovém motoru BMW. Je to vhodná kombinace? Prostě chci kvalitní olej. Auto do teď jezdí na nějakou syntetiku 5w40, ale vzhledem k nájezdu cca 250 tkm přemýšlím o 10w40...
Díky za odpovědi, B
přemýšlím o oleji motul 300v 10w40 pro použití ve starším čtyřválcovém motoru BMW. Je to vhodná kombinace? Prostě chci kvalitní olej. Auto do teď jezdí na nějakou syntetiku 5w40, ale vzhledem k nájezdu cca 250 tkm přemýšlím o 10w40...
Díky za odpovědi, B
Pokud má motor najeto čtvrt mega, spíš bych uvažoval o změně viskozity na 5w50.
A pokud chceš kvalitní olej, (aspoň uvažuj o) Mobil1 Rally Formula 5w50 -
- taky obsahuje esterovou složku (jako ten Motul 300V). Ona totiž při provozní teplotě motoru "padesátka" lépe dotěsní vůle v motoru, než olej xw/40.
Ale ten Motul 10w40 samozřejmě použít můžeš.....
A pokud chceš kvalitní olej, (aspoň uvažuj o) Mobil1 Rally Formula 5w50 -
- taky obsahuje esterovou složku (jako ten Motul 300V). Ona totiž při provozní teplotě motoru "padesátka" lépe dotěsní vůle v motoru, než olej xw/40.
Ale ten Motul 10w40 samozřejmě použít můžeš.....
Řada 300V je určena spíš na okruh než na normální ježdění. Poněkud mi uniká čeho chcete dosáhnotu přechodem z nejspíš kvalitního oleje na kvalitní olej s vyšším zimním číslem. Budete jezdit na okruhu ? Žere vám to olej ? Chcete ušetřit peníze ? Chcete dát za olej víc peněz (on ten Motul asi nebude žádná extra láce ...)? Chcete pro motor to nejlepší bez ohledu na peníze ? (ale to pak musíte uvést jak to auto používáte).
Auto používám na normál ježdění s tím, že dostkrát jezdím celkem svižně. No a při stálé svižné jízdě to už trochu oleje sežere. Dostal jsem radu, že při tomhle nájezdu by se vaplatilo asi dát nějakou kvalitní 10w40, že by mohly být menší úniky a olej "lépe vymezí" to, co má už motor za sebou. Já sám o tom nic nevím, proto se zajímám...
A na tom, jestli zaplatim o něco víc, nebo míň mi nějak nesejde. Prostě chci, aby bylo vše v pořádku a kvalitní.
díky
A na tom, jestli zaplatim o něco víc, nebo míň mi nějak nesejde. Prostě chci, aby bylo vše v pořádku a kvalitní.
díky
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=668
TU je ten Mobil 5W-50
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=840
Valvoline VR1-racing 5W-50
Doporučuji také 5W-50 tady jsou 2 příklady olejů
TU je ten Mobil 5W-50
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=840
Valvoline VR1-racing 5W-50
Doporučuji také 5W-50 tady jsou 2 příklady olejů
Oleje 10w-40 a 5w-40 jsou za provozní teploty přibližně stejně husté, takže rozdíl ve spotřebě oleje asi moc velký nebude.
Zkusil bych Valvoline Maxlife 5w-40 nebo 10w-40 (řada olejů pro motory co už mají něco za sebou) nebo to co radili kolegové: olej 5w-50.
Určitě by neškodilo, kdyby olej odpovídal specifikaci co předepisuje pro daný motor výrobce (BWM Longlife-98 / -01 / -04). Viz návod k autu.
Zkusil bych Valvoline Maxlife 5w-40 nebo 10w-40 (řada olejů pro motory co už mají něco za sebou) nebo to co radili kolegové: olej 5w-50.
Určitě by neškodilo, kdyby olej odpovídal specifikaci co předepisuje pro daný motor výrobce (BWM Longlife-98 / -01 / -04). Viz návod k autu.
Předpokládám, že když jedeš svižně, tak máš motor dostatečně prohřátý.Bohdan píše:Auto používám na normál ježdění s tím, že dostkrát jezdím celkem svižně. No a při stálé svižné jízdě to už trochu oleje sežere.....
A v tom případě jsou oleje 5w40 a 10w40 z hlediska viskozity (hustoty/řídkosti) STEJNÉ.
A pokud Ti to při té svižné jízdě už trochu oleje sežere, může pomoci použití hustějšího oleje při provozní teplotě motoru - právě tu "padesátku", která oproti "čtyřicítce" lépe dotěsní vůle.
hm...
poviem to po lopate... na 3 motoroch ktore zrali olej som skusal v priebehu dlhsich obdobi rozne oleje roznych viskozit a znaciek... od 5w30 v acea A1 cez 0w40 po 10w50, 5w40,10w40,5w50 acea A3..spotreba oleja bola vzdy absolutne rovnaka! jediny rozdiel bol taky, ze oleje 5w po studenom starte pri teplotach pod +5°C kratsie klepali (cca 3 s vs.7-8sekund pri 10w) a druhy, pre mna ovela podstatnejsi rozdiel bol pri olejoch xW50 taky, ze vsetky auta od naliatia tohto oleja zrali asi o liter viac benzinu, znizila sa im maximalka a motor sa po zahriati tazsie vytacal, bol taky "priduseny"...po tychto skusenostiach lejem do svojich aut len 10w40 na leti a 5w40 resp. 5w30 na zimu...motory honda a mazda
Re: hm...
Nechci být "rejpal", ale proto dávají do soutěžáků olej 10w60;pajo píše:rozdiel bol pri olejoch xW50 taky, ze vsetky auta od naliatia tohto oleja zrali asi o liter viac benzinu, znizila sa im maximalka a motor sa po zahriati tazsie vytacal, bol taky "priduseny".....
aby se motor hůř vytáčel, měl vyšší spotřebu a nižší maximální rychlost.....
Já osobně jezdím s Hondou v zimě 5w40, a v létě 10w50 - a nic z toho, co popisuješ u olejů xW50 jsem nezpozoroval.....
Re: hm...
pitris ja dobre chapem co chces povedat...avsak ja som medzi riadkami chcel naznacit, co si vlastne aj sam medzi riadkami povedal. nikdo z nas tu nejazdi zavodak napriek tomu ze som ten olej skusal na motore co toci skoro 7500 a ze v tych otackach bol velmi casto, pri beznom jazdeni v normalnych otackach pokial som zrovna nesiel "blbnut" tak som citil to co som pisal vyssie. ani po 30tich kilometroch na dialnici v otackach +6000rpm sa nic nezlepsilo a stale som mal maximalku nizsiu o 10km/h oproti maximalke ktoru som mal s olejom 10w40 predtym a potom (nebola to zhoda nahod, ani pocasie, ani vietor, skusane viackrat, a ver ze citim v aute kazdu drobnu zmenu)Pitris píše:Nechci být "rejpal", ale proto dávají do soutěžáků olej 10w60;pajo píše:rozdiel bol pri olejoch xW50 taky, ze vsetky auta od naliatia tohto oleja zrali asi o liter viac benzinu, znizila sa im maximalka a motor sa po zahriati tazsie vytacal, bol taky "priduseny".....
aby se motor hůř vytáčel, měl vyšší spotřebu a nižší maximální rychlost.....
Já osobně jezdím s Hondou v zimě 5w40, a v létě 10w50 - a nic z toho, co popisuješ u olejů xW50 jsem nezpozoroval.....
zaver pre mna z toho vyplyvajuci je, ze oleje xw50 nikto z nas nevyuzije. imho, uz som to tu viackrat pisal, honda do svojho nasilnejsieho 4valca K20 predpisuje a aj z vyroby dava 5w20!!! sam urcite vies kolko ten motor toci a ake ma parametre. a ked tomuto klenotu staci 5w20, nerozumiem preco trapit daleko obycajnesie motory 5Otkou. rovnaky olej predpisuje aj do svojich J30 a J35, napr accord coupe, legend alebo odyssey. a dalsi priklad, odjazdil som na okruhu 4x20minut plny kotel stale okolo 6000rpm na 5w30 ktora uz mala za sebou asi 5000km a cuduj sa svete, nic sa mi s motorom nestalo??? akoze je mi to jedno, lejte si tam kto co chcete, ale tvrdim jedno, ak motor zerie olej, vymena za iny mu nepomoze a chybu treba riesit priamo (prekruzkovanim), nie spekulovanim nad viskozitou
to pajo: budiž, jenže:
A pokud jsou už v motoru provozem zvětšené vůle, může pomoci při zvýšené spotřebě oleje (ale netvrdím, že vždy pomůže) "hustější" olej.....
Bohdan píše:......přemýšlím o oleji......pro použití ve starším čtyřválcovém motoru BMW......vzhledem k nájezdu cca 250 tkm.....
.....starší motor BMW se "čtvrt milionem kilců na hrbu" je "něco jiného", než nové Hondy.Bohdan píše:Auto používám na normál ježdění s tím, že dostkrát jezdím celkem svižně. No a při stálé svižné jízdě to už trochu oleje sežere.....
A pokud jsou už v motoru provozem zvětšené vůle, může pomoci při zvýšené spotřebě oleje (ale netvrdím, že vždy pomůže) "hustější" olej.....
K jakému oleji to je? K tomu Motulu? To fakt nevypadá špatně.....bjukemen píše:...čo viem tak ma schvalenie subaru STI a je to viac než good olej...nejaké parametre: viscosity at 100C 14
at 40C 89.5
viscosity index 161
HTHS viscosity 150C 4.19
Pour Point -36C
Flash Point 226C
TBN 11.7
...no zvlašt hodnota TBN je zaujímavá