Ford Mondeo ST200: 2,5 V6, prechod z A1 na A3??
Moderátor: Colommbo
Ford Mondeo ST200: 2,5 V6, prechod z A1 na A3??
Prosel jsem cast fora a zdejsi clanky a hledam odpoved na nasledujici: Ford doporucuje do meho, znacne upraveneho motoru obycejnou ACEA A1.
Motor ma nyni najezdeno 192,000km, nespotrebovava prakticky zadny olej. Muj dotaz zni - je duvod pro prechod na A3? Jaka jsou rizika, resp. negativa takoveho prechodu?
Diky!
Motor ma nyni najezdeno 192,000km, nespotrebovava prakticky zadny olej. Muj dotaz zni - je duvod pro prechod na A3? Jaka jsou rizika, resp. negativa takoveho prechodu?
Diky!
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Re: Ford Mondeo ST200: 2,5 V6, prechod z A1 na A3??
Pokud nemáte problém, zústaňte u toho, co Vám funguje.ZonixX píše:Prosel jsem cast fora a zdejsi clanky a hledam odpoved na nasledujici: Ford doporucuje do meho, znacne upraveneho motoru obycejnou ACEA A1.
Motor ma nyni najezdeno 192,000km, nespotrebovava prakticky zadny olej. Muj dotaz zni - je duvod pro prechod na A3? Jaka jsou rizika, resp. negativa takoveho prechodu?
Diky!
Re: Ford Mondeo ST200: 2,5 V6, prechod z A1 na A3??
Jak napsali kluci - pokud je A1 O.K., dá se u ní zůstat, když by to začalo "baštit" olej, je možné (a vhodné) přejít na A3 5w40.ZonixX píše:Prosel jsem cast fora a zdejsi clanky a hledam odpoved na nasledujici: Ford doporucuje do meho, znacne upraveneho motoru obycejnou ACEA A1.
Motor ma nyni najezdeno 192,000km, nespotrebovava prakticky zadny olej. Muj dotaz zni - je duvod pro prechod na A3? Jaka jsou rizika, resp. negativa takoveho prechodu?
Diky!
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
Re: Ford Mondeo ST200: 2,5 V6, prechod z A1 na A3??
Je mozny/zmysluplny aj opacny prechod, t.j. z A3/B3 na A1/B1? Prip. ich pri vymenach striedat?
Samozrejme len pri motoroch, pre ktore vyrobca schvalil oleje s ACEA A1/B1...
Samozrejme len pri motoroch, pre ktore vyrobca schvalil oleje s ACEA A1/B1...
Re: Ford Mondeo ST200: 2,5 V6, prechod z A1 na A3??
PROČ Z A1/B1 na A3/B3 ano, ale potom zase zpět na A1/B1?modus ponens píše:Je mozny/zmysluplny aj opacny prechod, t.j. z A3/B3 na A1/B1? Prip. ich pri vymenach striedat?
Samozrejme len pri motoroch, pre ktore vyrobca schvalil oleje s ACEA A1/B1...
Možné ano, tam kde je použití olejů A1/B1 povoleno, ale zbytečné,
a zřejmě motoru nic nepřinášející.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
Re: Ford Mondeo ST200: 2,5 V6, prechod z A1 na A3??
Dovodom moze byt napriklad vyhodna cena oleja A1/B1 v case, ked je uz v motore A3/B3. A3/B3 moze byt vyhodne pouzit v letnom obdobi pri dlhsich cestach po juznej Europe (A1/B1 tusim nie je vo viskozite xW-40, ci xW-50). Ked sa moze javit vyhodne menit znacky olejov, tak preco nie aj specifikacie, pokial ich vyrobca motora schvaluje...Pitris píše:PROČ Z A1/B1 na A3/B3 ano, ale potom zase zpět na A1/B1?
Možné ano, tam kde je použití olejů A1/B1 povoleno, ale zbytečné,
a zřejmě motoru nic nepřinášející.
Naposledy upravil(a) modus ponens dne pon bře 01, 2010 21:52, celkem upraveno 1 x.
Re: Ford Mondeo ST200: 2,5 V6, prechod z A1 na A3??
Když Ti těch pár korun-euro stojí za to..... Ono A1/B1 NENÍ lepší, jak A3/B3.modus ponens píše:Dovodom moze byt napriklad vyhodna cena oleja A1/B1....
Já osobně ale preferuji jistotu mazání před (snad možnou) úsporou "pár halířů - centů".
Ale jo, pokud Ti výrobce motoru umožňuje olej se sníženou viskozitou, použít ho můžeš
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
Re: Ford Mondeo ST200: 2,5 V6, prechod z A1 na A3??
Nejde (primarne) o cenu (ako som aj pisal inde na tomto fore). Vyrobca nie ze umoznuje, ale vyhradne predpisuje iba ACEA B1. To by mohlo indikovat, ze motor nema s tymito olejmi ani dlhodobo problem (v opacnom pripade by som cakal negativne skusenosti majitelov). Tym vsak nechcem povedat, ze A3/B3 oleje nie su vo vseobecnosti "bezpecnejsie" z hladiska hrubky mazacieho filmu. Islo mi najma o to, ci moze mat striedanie olejov s normalnou a znizenou HTHS viskozitou nejaky negativny dopad na motor.Pitris píše:Když Ti těch pár korun-euro stojí za to..... Ono A1/B1 NENÍ lepší, jak A3/B3.
Ale jo, pokud Ti výrobce motoru umožňuje olej se sníženou viskozitou, použít ho můžeš
Re: Ford Mondeo ST200: 2,5 V6, prechod z A1 na A3??
Smím se zeptat, co je to za motor, a který rok?modus ponens píše:.....Vyrobca nie ze umoznuje, ale vyhradne predpisuje iba ACEA B1.....
Je fakt, že je "pár" motorů, do kterých je předepsán olej se sníženou viskozitou
při 150-ti °C, ale to jsou spíš vyjímky (např. některé Hondy, nebo VW) - a tam je samozřejmě vhodné tyto oleje používat / potom ale nechápu, proč by tam mělo být A3/B3.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
Re: Ford Mondeo ST200: 2,5 V6, prechod z A1 na A3??
Ide o 2.0 D-4D od Toyoty, r.v. 2008. V manuale je predpisana iba ACEA B1.Pitris píše:Smím se zeptat, co je to za motor, a který rok?
Je fakt, že je "pár" motorů, do kterých je předepsán olej se sníženou viskozitou při 150-ti °C, ale to jsou spíš vyjímky (např. některé Hondy, nebo VW) - a tam je samozřejmě vhodné tyto oleje používat / potom ale nechápu, proč by tam mělo být A3/B3.
A3/B3 preto, lebo B1 je tusim len vo viskozite 5W-30 a kedze nazory na teplotne podmienky pre tuto viskozitu sa roznia (5W-40 je "bezpecnejsia" pri vysokych teplotach), B3 by mohla byt alternativou. Je to len uvaha na zaklade prispevkov tu na fore.
Btw, znamy ma pre Porsche Boxster predpisanu takisto A1-ku.
Re: Ford Mondeo ST200: 2,5 V6, prechod z A1 na A3??
Tyto některé (obecně - nové a moderní) motory (a nemusí být jen "japonské" výroby) jsou už na používání olejů se sníženou viskozitou přizpůsobeny konstrukčně (menší tolerance, jiná technologie výroby), a mají (oproti svým "starším bráškům") i vyšší účinnost, a výkonnější chlazení - tím pádem menší podíl odpadního tepla, a těmto motorům vyhovují oleje se sníženou viskozitou, a v pohodě je "umažou" i při letních teplotách i oleje SAE xw/30 (a jsou i oleje xw/20, které mají "extra" sníženou viskozitu / pod 2,9mm2/s - pohybuje se kolem hodnoty 2,6 / např. Fuchs, Motul, Petro-Canada).modus ponens píše:.....Ide o 2.0 D-4D od Toyoty, r.v. 2008. V manuale je predpisana iba ACEA B1.......znamy ma pre Porsche Boxster predpisanu takisto A1-ku.
Myslím si, že do těchto motorů není nutné (a ani vhodné - i když možné asi ano) použití olejů A3/B3 - na rozdíl od starších motorů (které už mívají obvykle i dost najeto), do kterých bych zase oleje se sníženou viskozitou nedával - byť jejich použití výrobce umožňuje.
A pravdu máš v tom, že oleje se sníženou viskozitou dle ACEA při 150°C jsou v letních třídách 30 (a 20), a oleje s normální viskozitou jsou 40 (a více), ale i tady jsou i "třicítky". (SAE 0 nebo 5w30 ACEA A3/B3).
Tady se trochu plete viskozita a použití při teplotách. Oleje jak 5W30 nebo 5W40 nebo 10W40 mají při pracovní teplotě motoru stejné vlastnosti, až na jednu, a to je velikost mazacího filmu u A1 a A3. Proto je třeba míti v motoru stejnou viskozitu , a jen se může měnit třeba 5W30 zima a 5W40 léto, popřípadě u větší porce km kolem moře i 10W40. Nejsem zastáncem oleje A1, který je doporučován manuály Ford na které jsem již alergický, ale kvalitní A3, u které nemusím při každém přišlápnutí pedálu a řádnému protáhnutí motoru , nejprve dolít litr oleje, a pak ještě přemýšlet , jestli ten olej, co to sežralo , motor kvalitně umazal. Nyní pak meditace, jestli těch 5l benzínu při A1 oleji ušetřených na 1000km a spáleného 1l oleje vydá méně emisí, jako spálených 5l benzínu navíc při A3. Proto doporučuji všem forďákům kvalitní A3 , teplotní použití nechám na zvážení, jak se auto používá, krátké - dlouhé trasy, okrsky, dálnice a hlavně v létě moře a v zimě hory. Zde u těch posledních dochází k velkému teplotnímu rozdílu kolem 60 st. C.
Re: Ford Mondeo ST200: 2,5 V6, prechod z A1 na A3??
Souhlasím. Honda do benzínu 1.8 VTEC předepisuje Acea A1 nebo A3 a viskozity od 0w-20 až po 5w-40. A to platí pro všechny země Evropy, včetně zemí jako je Řecko, kde je v létě vedro k zalknutí. Pouze tam doporučují zkrátit interval výměny. Tzn. moderní oleje s vyšší teplotou neztrácí schopnost udržet mazací film (HTHS A1 je prostě A1 a je celkem jedno jestli je to 0w-30 nebo 5w-40) a není důvod proč do relativně normálně používaného auta strkat něco mimo specifikaci výrobce jen proto, že jednou pojedu v létě na dovolenou na jih a doufat, že tím spáchám nějaké dobro. Lze očekávat, že výrobce auta tuší jaká je pracovní teplota oleje v jeho motoru.Pitris píše: Tyto některé (obecně - nové a moderní) motory (a nemusí být jen "japonské" výroby) jsou už na používání olejů se sníženou viskozitou přizpůsobeny konstrukčně (menší tolerance, jiná technologie výroby), a mají (oproti svým "starším bráškům") i vyšší účinnost, a výkonnější chlazení - tím pádem menší podíl odpadního tepla, a těmto motorům vyhovují oleje se sníženou viskozitou, a v pohodě je "umažou" i při letních teplotách i oleje SAE xw/30 (a jsou i oleje xw/20, které mají "extra" sníženou viskozitu / pod 2,9mm2/s - pohybuje se kolem hodnoty 2,6 / např. Fuchs, Motul, Petro-Canada).
A pravdu máš v tom, že oleje se sníženou viskozitou dle ACEA při 150°C jsou v letních třídách 30 (a 20), a oleje s normální viskozitou jsou 40 (a více), ale i tady jsou i "třicítky". (SAE 0 nebo 5w30 ACEA A3/B3).
Ten 0w-20 se asi ani nedá v A3 sehnat, má HTHS 2,6 mm2/s (speciální varianta Acea A1).
0w-30 a 5w-30 se dají koupit jak v A1, tak v A3 - sám mám autě 0w-30 ACEA A3.
Souhlas s oběma předešlými příspěvky, ale v každém je jedna "nepřesnost".....
(A to i v případě, že je A3/B3)
- "čtyřicítky" (a víc) jsou s viskozitou NORMÁLNÍ.
5w40 a 10w40 jsou při provozní teplotě (téměř) stejné, ale "třicítka" je mírně "řidší".Hombre píše:......Oleje jak 5W30 nebo 5W40 nebo 10W40 mají při pracovní teplotě motoru stejné vlastnosti......
(A to i v případě, že je A3/B3)
Oleje se sníženou viskozitou jsou JEN xw/20, a (některé) xw/30 -Shi píše:.....HTHS A1 je prostě A1 a je celkem jedno jestli je to 0w-30 nebo 5w-40.....
- "čtyřicítky" (a víc) jsou s viskozitou NORMÁLNÍ.