STABILIZÁTOR DO BENZÍNU
Moderátor: Colommbo
STABILIZÁTOR DO BENZÍNU
ZDAR, EXISTUJE NĚJAKÝ ADITIVUM-STABILIZÁTOR DO BENZÍNU, KTERÉ BY PRODLOUŽILO DOBU SKLADOVATELNOSTI BENZÍNU? JEZDÍM NA LPG A BENZÍN MI V NÁDRŽI ŠPLOUCHÁ O POZNÁNÍ DÉLE NEŽ U KLASICKÉHO AUTA. U TĚCH PŘESTAVEB ČASTO DOCHÁZÍ K ZADŘENÍ PALIVOVÉHO ČERPADLA V NÁDRŽI. NAPADLO MĚ DÁVAT DO BENZÍNU STOPOVÉ (1:200) MNOŽSTVÍ OLEJE PRO DVOUTAKTY.
RADY TYPU JEZDIT OBČAS NA BENZÍN A VYJET NÁDRŽ DO DNA NECHCI, POTVRDÍ TO KAŽDEJ PLYŇÁK, ŽE NÁS JEŽDĚNÍ ZA DVOJNÁSOBEK MOC NEBAVÍ
RADY TYPU JEZDIT OBČAS NA BENZÍN A VYJET NÁDRŽ DO DNA NECHCI, POTVRDÍ TO KAŽDEJ PLYŇÁK, ŽE NÁS JEŽDĚNÍ ZA DVOJNÁSOBEK MOC NEBAVÍ
Takové přípravky existují a používají se obvykle do nádrží sezónní techniky před déletrvající odstávkou. Jejich cena je však poměrně vysoká.
Osobně se domnívám, že v případě auta, které je v pravidelném provozu, je nejdůležitější udržovat pokud možno stále plnou nádrž, což výrazně omezuje vodnatění benzínu v důsledku kondenzačních procesů v poloprázdné nádrži. Rozhodně neškodí používat aditiva vážící vodu, bohužel český laciný Velfobin, který tuto roli velmi úspěšně plnil, se údajně už nevyrábí.
Osobně se domnívám, že v případě auta, které je v pravidelném provozu, je nejdůležitější udržovat pokud možno stále plnou nádrž, což výrazně omezuje vodnatění benzínu v důsledku kondenzačních procesů v poloprázdné nádrži. Rozhodně neškodí používat aditiva vážící vodu, bohužel český laciný Velfobin, který tuto roli velmi úspěšně plnil, se údajně už nevyrábí.
Modeláři a to bereš kde?
http://www.velvana.cz/index.asp?page=600&catalogItem=35
http://www.zbozi.cz/items?q=velfobin%20 ... i1&redir=1
Ale píší, že to je jen proti zamrzávání , ale jestli to na sebe váže vodu těžko říct.
http://www.velvana.cz/index.asp?page=600&catalogItem=35
http://www.zbozi.cz/items?q=velfobin%20 ... i1&redir=1
Ale píší, že to je jen proti zamrzávání , ale jestli to na sebe váže vodu těžko říct.
To přesně ten Velfobin, o který mi jde. Jenže když jsem se po něm minulý týden týden sháněl, povětšinou se mi dostalo odpovědi, že už se nevyrábí. V každém případě jsem ho přes velkou snahu nikde neobjevil.skodovkar píše:Modeláři a to bereš kde?
http://www.velvana.cz/index.asp?page=600&catalogItem=35
http://www.zbozi.cz/items?q=velfobin%20 ... i1&redir=1
Ale píší, že to je jen proti zamrzávání , ale jestli to na sebe váže vodu těžko říct.
A co se podivat po tom Velfobinu treba tady
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=421
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=421
proti vodě stačí líh, nebo ne? nebo natankovat litr ethanolu 85 . velfobin má ve složení taky skoro samej líh nebo se pletu?
díky za odkaz na stabilizátor: http://www.oleje-mazivo.cz/?38,stabiliz ... 0ml-baleni
co si myslíte o 1:200 oleji pro dvoutakty? auťo má najeto 222222km, tak asi nebude katalyzátor v nejlepší kondici .
plnou nádrž benzínu se mně sebou nechce tahat-přece jenom něco váží-jo a požár při bouračce nebo třeba zloději zlodějský s hadičkou.
mívám tak 8 litrů v nádrži a snažím se je často spotřebovávat (jak začne svítit kontrolka, natankuju za 200)
díky za odkaz na stabilizátor: http://www.oleje-mazivo.cz/?38,stabiliz ... 0ml-baleni
co si myslíte o 1:200 oleji pro dvoutakty? auťo má najeto 222222km, tak asi nebude katalyzátor v nejlepší kondici .
plnou nádrž benzínu se mně sebou nechce tahat-přece jenom něco váží-jo a požár při bouračce nebo třeba zloději zlodějský s hadičkou.
mívám tak 8 litrů v nádrži a snažím se je často spotřebovávat (jak začne svítit kontrolka, natankuju za 200)
Z hlediska protipožární ochrany je nejbezpečnější právě plná nádrž, nikoli poloprázdná, poněvadž Brembem zmiňovaný odpar těkavých složek, které jsou nejvýbušnější, je zdaleka nejvýraznější právě u téměř prázdné nádrže!!!
P.S.: Byly zaznamenény případy, kdy v kufru zcela shořelého vozu zůstal pouze nafouknutý kanystr původně plný benzínu, jehož obsah nevybuchl, ale postupně odhoříval tak, jak jeho hrdlo pouštělo tlak ven. Naopak prázný zavřený kanystr dokázal v požářišti způsobit pěknou paseku.
P.S.: Byly zaznamenény případy, kdy v kufru zcela shořelého vozu zůstal pouze nafouknutý kanystr původně plný benzínu, jehož obsah nevybuchl, ale postupně odhoříval tak, jak jeho hrdlo pouštělo tlak ven. Naopak prázný zavřený kanystr dokázal v požářišti způsobit pěknou paseku.
Proboha proč olej na dvoutakty do benálu? Jaký by to mělo mít smysl?mikra píše:proti vodě stačí líh, nebo ne? nebo natankovat litr ethanolu 85 . velfobin má ve složení taky skoro samej líh nebo se pletu?
díky za odkaz na stabilizátor: http://www.oleje-mazivo.cz/?38,stabiliz ... 0ml-baleni
co si myslíte o 1:200 oleji pro dvoutakty? auťo má najeto 222222km, tak asi nebude katalyzátor v nejlepší kondici .
plnou nádrž benzínu se mně sebou nechce tahat-přece jenom něco váží-jo a požár při bouračce nebo třeba zloději zlodějský s hadičkou.
mívám tak 8 litrů v nádrži a snažím se je často spotřebovávat (jak začne svítit kontrolka, natankuju za 200)
Víš co ti to udělá s celým palivovým systémem,válcema, výfukem a ventily? A to radši ani nechci pomýšlet co by nastalo při občasném provozu, jak by se všecko ucpalo.
Pokud Ti jde (nejen) o ochranu palivového čerpadla před zadřením, tak určitě lepší než olej bude
třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1019
nebo http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=436
A určitě Ti benzin "zestárne a zvodnatí" dřív v malém množství, než když máš plnou.....
třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1019
nebo http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=436
A určitě Ti benzin "zestárne a zvodnatí" dřív v malém množství, než když máš plnou.....
...proti zamŕzaniu to "bojuje" práve tým, že to viaže vodu a teda voda s alkoholom nemôže zamrznúť a je to tiež asi jediný rozumný spôsob ako tú vodu z benzínu dosať (cez spalovací priestor) preč z nádrže...skodovkar píše:Ale píší, že to je jen proti zamrzávání , ale jestli to na sebe váže vodu těžko říct.
...ja mám tiež LPG a pri každom tankovaní benzínu dávam do nádrže niečo ako Velfobin (to čo je momentálne po ruke od rôznych výrobcov - je to totiž na rovnakom princípe) celý rok, teda aj v lete (vtedy stačí cca polovičné množstvo) a keď mi prvý krát blikne kontrolka paliva (benzínu) tak vtedy dotankujem do cca polovice nádrže (s tým, že tam dám ten spomínaný prípravok na odvodnenie/nemrznutie benzínu) a nikdy som nemal žiaden problém s palivovou sústavou (auto má 11 rokov, LPG je v ňom 10 rokov a z toho ja ho mám 5 rokov).
Momentálne mám tento:
...ale v plechovke.Tirika píše:Třeba tady http://www.vasoil.cz/detail/sheron-aqua ... aquafobin/ od Sheronu[/url]
Najradšej som mal také malé balenie od Shell-u, stálo cca 2,-€, malo asi 75ml a bolo to tiež na cca 45l nádrž (rovnako ako ostatné prípravky, ale tie tam idú asi v 500ml množstve) lenže už asi rok ho nikde nemajú.
Je to sice starší téma, ale fungovat to bude i teď Proti "stárnutí" benzinu lze použít i toto:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=2057 - nebo třeba Motorex Fuel Stabilizer.
A neměnnou kvalitu benzinu při déledobém skladování by měl zajistit i VIF Super Benzin Aditiv.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=2057 - nebo třeba Motorex Fuel Stabilizer.
A neměnnou kvalitu benzinu při déledobém skladování by měl zajistit i VIF Super Benzin Aditiv.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF