API SM
Moderátor: Colommbo
Naštěstí je mi to srdečně jedno, diesela nemám a do starého benziňáka SM lít nehodlám.
Já jsem se ve svém úsudku řídil výhradně selským rozumem, který mi říká, že když někde něco sice neekologického, ale léty dostatečně vypiplaného a osvědčeného, z ekologických důvodů chybí, tak to buď musí být nahrazeno něčím "ekologičtějším", tj. obvykle méně účinným a zároveň citelně dražším, nebo to tam prostě chybí, tudíž je daný produkt horší, než ten dřívější, neekologický. A poněvadž cena olejů v API SM ve srovnání s jejich předchůdci v SL nejenže nestoupla, ale dokonce v průměru spíše klesla (a teď nehovořím o českém trhu), vychází mi z toho spíše ta druhá varianta.
Já jsem se ve svém úsudku řídil výhradně selským rozumem, který mi říká, že když někde něco sice neekologického, ale léty dostatečně vypiplaného a osvědčeného, z ekologických důvodů chybí, tak to buď musí být nahrazeno něčím "ekologičtějším", tj. obvykle méně účinným a zároveň citelně dražším, nebo to tam prostě chybí, tudíž je daný produkt horší, než ten dřívější, neekologický. A poněvadž cena olejů v API SM ve srovnání s jejich předchůdci v SL nejenže nestoupla, ale dokonce v průměru spíše klesla (a teď nehovořím o českém trhu), vychází mi z toho spíše ta druhá varianta.
Z článku Ing. Černého:
Naftovým motorům s filtrem pevných částic vyhovují jakékoliv oleje generace API SM........
Ing. Černý buďto není takový odborník, za kterého jsem ho tu doposud měli a nebo již pomalu podléhá stařecké demenci
Nechápu, jak si vůbec někdo dovolí tvrdit, že olej splňující normu pro benzínové motory je vhodný do dieslů s filtrem pevných částic a navíc že API SM = low saps, což jsou blbosti na entou
Naftovým motorům s filtrem pevných částic vyhovují jakékoliv oleje generace API SM........
Ing. Černý buďto není takový odborník, za kterého jsem ho tu doposud měli a nebo již pomalu podléhá stařecké demenci
Nechápu, jak si vůbec někdo dovolí tvrdit, že olej splňující normu pro benzínové motory je vhodný do dieslů s filtrem pevných částic a navíc že API SM = low saps, což jsou blbosti na entou
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Mi beretete slova.... Celý tento článek je napsán účelově a zřejmě na zakázku koncernu überauto včetně jeho dceřiných společností ve snaze přesvědčit šetřivé majitele jejich dieselů s DPF, že vlastně i olej 10W-40 který vlastní normu API SM je ten "pravý " pro jejich motor a až dotyčný "dojezdí" tak mu ve značkovém servisu řeknou jenom MY máme ten správný olej a velele naúčtují 150.000,- za GO, protože jim klesl téměř na nulu prodej oleje ze sudu za 700,-/litr a někde ty prachy dohonit musí v rámci krize a odpomoci jim od jejich úspor....... Pan ing. v tomto článku vyvrací vše, co napsal v těch předchozích, stačí si je pořádně přečíst.Anonymous píše:Z článku Ing. Černého:
Naftovým motorům s filtrem pevných částic vyhovují jakékoliv oleje generace API SM........
Ing. Černý buďto není takový odborník, za kterého jsem ho tu doposud měli a nebo již pomalu podléhá stařecké demenci
Nechápu, jak si vůbec někdo dovolí tvrdit, že olej splňující normu pro benzínové motory je vhodný do dieslů s filtrem pevných částic a navíc že API SM = low saps, což jsou blbosti na entou
Dnes večer asi neusnu, budu jak Růžičková ve Slunce,seno a pár facek"... inženýr jeden tříbarevnej...."
- Millers Oils
- Příspěvky: 74
- Registrován: pon bře 02, 2009 13:22
- Kontaktovat uživatele:
výborný, souhlasímalfi166silver píše:Mi beretete slova.... Celý tento článek je napsán účelově a zřejmě na zakázku koncernu überauto včetně jeho dceřiných společností ve snaze přesvědčit šetřivé majitele jejich dieselů s DPF, že vlastně i olej 10W-40 který vlastní normu API SM je ten "pravý " pro jejich motor a až dotyčný "dojezdí" tak mu ve značkovém servisu řeknou jenom MY máme ten správný olej a velele naúčtují 150.000,- za GO, protože jim klesl téměř na nulu prodej oleje ze sudu za 700,-/litr a někde ty prachy dohonit musí v rámci krize a odpomoci jim od jejich úspor....... Pan ing. v tomto článku vyvrací vše, co napsal v těch předchozích, stačí si je pořádně přečíst.Anonymous píše:Z článku Ing. Černého:
Naftovým motorům s filtrem pevných částic vyhovují jakékoliv oleje generace API SM........
Ing. Černý buďto není takový odborník, za kterého jsem ho tu doposud měli a nebo již pomalu podléhá stařecké demenci
Nechápu, jak si vůbec někdo dovolí tvrdit, že olej splňující normu pro benzínové motory je vhodný do dieslů s filtrem pevných částic a navíc že API SM = low saps, což jsou blbosti na entou
No, také mi to nadalo a zvedl teleféén a někam volal.Né nebojte opravdu jsem mluvil s fundovaným odborníkem z OMV.
Vysvětlil mi to asi takhle.
API v globálu pro Nás Evropany není vůbec směrodatná, evropští výrobci si určují buď svoje normy popř.ACEA.V opačném případě výrobci olejů pro Evropu se snaží o koncernové normy a hlavně o ACEA,API je v tomto případě až druhořadá a Evropští výrobci aut na ní neberou prakticky zřetel.U některých výrobců olejů je to jen plácnutí do prázdna a API je jen obsahem na etiketě.Jsou však výrobci olejů, kterří si na API zakládají, ale těch prý je jen pár.U API Sx prý záleží na jednotlivých složkách, které dovolují použití i do dieselů, jedná se však především o diesely těžkých tahačů. U nové SM je možné díky nízkému obsahu složek síry, fosforu a tvorbyschopnosti sulfát.popílku použít do motorů vybavenými DPF.Vyloučil však, že když bude označení jen API SM tak do os.diesela určitě ne.Pokud bude označení API SM VW 505.01, 506.01 lze použít na TD PD s DPF aniž by byli v kategorii LowSaps.Sám mi řekl ať neřeším API a beru v potaz hlavně koncerny a ACEA.Problémem jsou asijská auta, ale tam už se díky velkému evropskému zastoupení přechází také na koncern a ACEA.Když jsem ho odkázal na zde uvedený článek, vyjádřil se v duchu souhlasu, ale stím že by v tomto případě API měla být specifičtější.Už v tom směru, že se nejedná hlavně o nízké obsahy, ale vyšší kubatúry.Je to prý začarovaný kruh,ohledně amerického a evropského trhu, ale pro nás to nic neznamená.Jen nevím, co je pro něj nízký obsah, na to už jsem se neptal.
Vysvětlil mi to asi takhle.
API v globálu pro Nás Evropany není vůbec směrodatná, evropští výrobci si určují buď svoje normy popř.ACEA.V opačném případě výrobci olejů pro Evropu se snaží o koncernové normy a hlavně o ACEA,API je v tomto případě až druhořadá a Evropští výrobci aut na ní neberou prakticky zřetel.U některých výrobců olejů je to jen plácnutí do prázdna a API je jen obsahem na etiketě.Jsou však výrobci olejů, kterří si na API zakládají, ale těch prý je jen pár.U API Sx prý záleží na jednotlivých složkách, které dovolují použití i do dieselů, jedná se však především o diesely těžkých tahačů. U nové SM je možné díky nízkému obsahu složek síry, fosforu a tvorbyschopnosti sulfát.popílku použít do motorů vybavenými DPF.Vyloučil však, že když bude označení jen API SM tak do os.diesela určitě ne.Pokud bude označení API SM VW 505.01, 506.01 lze použít na TD PD s DPF aniž by byli v kategorii LowSaps.Sám mi řekl ať neřeším API a beru v potaz hlavně koncerny a ACEA.Problémem jsou asijská auta, ale tam už se díky velkému evropskému zastoupení přechází také na koncern a ACEA.Když jsem ho odkázal na zde uvedený článek, vyjádřil se v duchu souhlasu, ale stím že by v tomto případě API měla být specifičtější.Už v tom směru, že se nejedná hlavně o nízké obsahy, ale vyšší kubatúry.Je to prý začarovaný kruh,ohledně amerického a evropského trhu, ale pro nás to nic neznamená.Jen nevím, co je pro něj nízký obsah, na to už jsem se neptal.
Sorry Mipeso, ale to není pravda!
API SM, respektive API Sx je norma výhradně pro benzínové motory. Uvedení této normy na obale oleje neříká NIC o tom, zda se dá nebo nedá olej použít do jakýchkoli dieslů
Doporučuji Vám (i všem ostatním) přečíst si příspěvky zde od Alfiho a předně ten, kde Alfi dává odkaz na olej API SM od Petro Canada, který se NESMÍ použít do dieslů a který nesplňuje ŽÁDNOU dieslovou normu
API SM, respektive API Sx je norma výhradně pro benzínové motory. Uvedení této normy na obale oleje neříká NIC o tom, zda se dá nebo nedá olej použít do jakýchkoli dieslů
Doporučuji Vám (i všem ostatním) přečíst si příspěvky zde od Alfiho a předně ten, kde Alfi dává odkaz na olej API SM od Petro Canada, který se NESMÍ použít do dieslů a který nesplňuje ŽÁDNOU dieslovou normu
To já vím, že API Sx je norma pro benzíny, nebo alespoň řekněme tabulkově.Já jsem zde, jen doufám, že dobře reprodukoval určitý ohlas odborníka.Několikrát jsem také navštívil výrobce olejů a myslím si o tom své.Jen chci podotknout, že jestli ste to dobře pochopil, tak ani já ani ten odborník nepreferujeme použití API Sx do dieselů, jen zde bylo řečeno, že za jistých okolností to lze.To jak v globálu vzniká API já nemám tušení, ale myslím si , že několik výrobců k ní přistupují hodně lehkovážně.O Petro-Canada si myslím, že se jedná o super rafinérku, tudíž americkou, kde bude mít API jiný význam, než třeba u Mogulu.S Alfiho příspěvků po většinou souhlasím, ikdyž jsem je nečetl určitě všechny.Po většinou se jedná o to co se tu často probírá a myslím si, že přispívá kvalitními příspěvky, nevím, co bych si z toho měl odnést,respektive mě nic konkrétního nechytlo.To nemyslím ve zlém, ani to, že jsem spolknul šalamounovo hov.oAnonymous píše:Sorry Mipeso, ale to není pravda!
API SM, respektive API Sx je norma výhradně pro benzínové motory. Uvedení této normy na obale oleje neříká NIC o tom, zda se dá nebo nedá olej použít do jakýchkoli dieslů
Doporučuji Vám (i všem ostatním) přečíst si příspěvky zde od Alfiho a předně ten, kde Alfi dává odkaz na olej API SM od Petro Canada, který se NESMÍ použít do dieslů a který nesplňuje ŽÁDNOU dieslovou normu
No já ten Total taky nedávno kupoval a už tam bylo SM.ka-spel píše:Nekecej, já mám taky ten samý Total z loňska a tam je ještě SL.Anonymous píše:napr. tam kde bol doporucovany olej napr. SJ ...... napr. Total 5w40....lejem ho uz par rokov, zo zaciatku bol SJ, potom tusim SL a teraz mam 3x5 litrove balenia kde je uz API SM (samozrejme aj ACEA A3/B3/B4 + VW 502 00 VW 505 00 )
Alfi, myslím si, že jsi to špatně pochopil - bylo napsáno, že:alfi166silver píše:Nevím, kde pan ing.Černý vzal informaci, že olej čistě API SM je vhodný do dieselu s filterm pevných částic, ale já si dovolím tvrdit že je to totální nesmyl, neboť čistě API SM oleje od Petro-Canada prodávám, mají "kulatou" certifikaci Amerického petrol.institu a do dieselu se NESMÍ!!!!!!!!!!!!!! použít.....
"Snížený obsah některých prvků je zde vyjádřen v označení SM. Oprávnění použít takový olej i v naftovém motoru osobního automobilu opravňuje zařazení do klasifikace ACEA či některé firemní klasifikace."
Já to chápu tak, že olej API SM je možné použít i v naftovém motoru osobního automobilu, pokud ho k tomu opravňuje případná norma ACEA pro diesely. A tohle to i potvrzuje:
"Naftovým motorům s filtrem pevných částic vyhovují jakékoliv oleje generace API SM s výkonovou specifikací ACEA pro naftové motory." (To modré jsou citace z onoho článku....)
A co se týče tohoto:
nemyslíš, žes to s tím chytrákem z katedry trochu přepískl.....krom toho nevím, proč by měl do německého naftového motoru použít olej, který má POUZE API SM/SL - čili JEN pro benzin - a je určen pro mazání moderních benzínových motorů osobních a lehkých dodávkových automobilů z produkce USA a Asie (jak máš psáno).alfi166silver píše:.....už vidím toho chytráka z katedry jak do svojeho Superba s PD motorem nebo Common Railem leje např tohle: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... E-5W-30-1l
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57