Přechod z 10W-40 na 5W-40
Moderátor: Colommbo
Přechod z 10W-40 na 5W-40
Ahoj lidi,chci se zeptat,jestli uškodím motoru,když tam naliji olej 5W-40 místo 10W-40.Motor má 180tis a olej nežere.Celou dobu se tam dával 10W-40.Ten 5W-40 bych tam dal jenom kvůli občasným krátkým jízdám.Zimní starty jsou nulové.V zimě vůbec nejezdim.Díky
No, pokud je pravda, že s autem v zimě vůbec nejezdíte, tak bych takovouto změnu viskozity vůbec neřešil. 10W40 je v létě plně dostačující i pro občasné krátké popojíždění.
Pokud však trváte na přechodu k 5W40, tak vězte, že tím motoru nikterak neuškodíte, avšak první výměnu oleje bych zkrátil zhruba na polovinu (v motoru můžou zreagovat aditiva z té staré 10W40 a nové 5W40 - tím zkrácení první výměny to zavčas ´´vypláchnete´´). Jinak je rozdíl v ceně mezi 10W40 a 5W40, a to v neprospěch 5W40, a tak promyslete, zda-li to má opravdu cenu měnit.
I ta 5W40 však MUSÍ plnit normy, jenž požaduje výrobce Vašeho vozu a doporučil bych sáhnout po oleji renomovaného výrobce.
Pokud však trváte na přechodu k 5W40, tak vězte, že tím motoru nikterak neuškodíte, avšak první výměnu oleje bych zkrátil zhruba na polovinu (v motoru můžou zreagovat aditiva z té staré 10W40 a nové 5W40 - tím zkrácení první výměny to zavčas ´´vypláchnete´´). Jinak je rozdíl v ceně mezi 10W40 a 5W40, a to v neprospěch 5W40, a tak promyslete, zda-li to má opravdu cenu měnit.
I ta 5W40 však MUSÍ plnit normy, jenž požaduje výrobce Vašeho vozu a doporučil bych sáhnout po oleji renomovaného výrobce.
Pokud v zimě auto nejezdí, klidně bych zůstal u té 10w40 - jsou to oleje API SJ nebo SL/CF a ACEA A3/B3, takže jsou STEJNĚ VÝKONNOSTNĚ KVALITNÍ, jako 5w40
Spíš bych uvažoval místo "pětky" o nějaké konzervaci motoru,
a přípravě auta na "zimní nečinnost".
Ale pokud bys použil (z jakéhokoliv důvodu) tu 5w40 - jak už kluci napsali, samozřejmě použít lze. Ale rozhodně olej 5w40 NEpomůže motoru při NEJEŽDĚNÍ víc, než "desítka".
Spíš bych uvažoval místo "pětky" o nějaké konzervaci motoru,
a přípravě auta na "zimní nečinnost".
Ale pokud bys použil (z jakéhokoliv důvodu) tu 5w40 - jak už kluci napsali, samozřejmě použít lze. Ale rozhodně olej 5w40 NEpomůže motoru při NEJEŽDĚNÍ víc, než "desítka".
-Nesúhlasím s tým "skrátením výmeny kvôli zreagovaniu a tým včasnému vypláchnutiu".luk.zah píše:...avšak první výměnu oleje bych zkrátil zhruba na polovinu (v motoru můžou zreagovat aditiva z té staré 10W40 a nové 5W40 - tím zkrácení první výměny to zavčas ´´vypláchnete´´). Jinak je rozdíl v ceně mezi 10W40 a 5W40, a to v neprospěch 5W40, a tak promyslete, zda-li to má opravdu cenu měnit.
I ta 5W40 však MUSÍ plnit normy, jenž požaduje výrobce Vašeho vozu a doporučil bych sáhnout po oleji renomovaného výrobce.
-Nesúhlasím s tým, že cena SAE 5W-40 je vyššia ako SAE 10W-40.
-Súhlasím s dodržaním noriem.
-
- Příspěvky: 99
- Registrován: úte srp 12, 2008 9:23
Pro FF:
Děkuji ti za velice poučný příspěvek.
Nebýt tebe, netušil bych, že 5W40 Cinol je levnější než 10W40 Shell
Samozřejmě jsem myslel 10W40 a 5W40 od stejného výrobce, jelikož jsem předpokládal, že takto by se rozmýšlel původní tazatel (přečti si příspěvek, díky kterému toto vlákno vzniklo).
Dál bych ti chtěl poděkovat za tvoje odsouhlasení toho, že normy výrobce jsou opravdu k tomu, aby se dodržovaly a ne pro srandu králíkům
No a na závěr: Děkuji ti za tvůj určitě erudovaný nesouhlas s mým doporučením o zkrácení výměnného intervalu při přechodu od 10W k 5W kvůli možnému zreagovaní aditiv. Nicméně byl bych moc rád, pokud bys nám tu všem vysvětlil, proč nesouhlasíš - myslím nějaký rozumný důvod (já jsem napsal důvod proč to udělat).
Děkuji ti za velice poučný příspěvek.
Nebýt tebe, netušil bych, že 5W40 Cinol je levnější než 10W40 Shell
Samozřejmě jsem myslel 10W40 a 5W40 od stejného výrobce, jelikož jsem předpokládal, že takto by se rozmýšlel původní tazatel (přečti si příspěvek, díky kterému toto vlákno vzniklo).
Dál bych ti chtěl poděkovat za tvoje odsouhlasení toho, že normy výrobce jsou opravdu k tomu, aby se dodržovaly a ne pro srandu králíkům
No a na závěr: Děkuji ti za tvůj určitě erudovaný nesouhlas s mým doporučením o zkrácení výměnného intervalu při přechodu od 10W k 5W kvůli možnému zreagovaní aditiv. Nicméně byl bych moc rád, pokud bys nám tu všem vysvětlil, proč nesouhlasíš - myslím nějaký rozumný důvod (já jsem napsal důvod proč to udělat).
3x ďakujem za tvoje tri ďakovanialuk.zah píše:Pro FF:
Děkuji... ...poděkovat ...Děkuji ti za tvůj určitě erudovaný nesouhlas s mým doporučením o zkrácení výměnného intervalu při přechodu od 10W k 5W kvůli možnému zreagovaní aditiv. Nicméně byl bych moc rád, pokud bys nám tu všem vysvětlil, proč nesouhlasíš - myslím nějaký rozumný důvod (já jsem napsal důvod proč to udělat).
Zreagovanie aditív je holý nezmysel. Dnešné oleje sú navzájom absolútne miešateľné a jediný "průser", ktorý tým môže vzniknúť je, že sa môže mierne zmeniť viskozita "výsledného oleja". Samozrejme bavíme sa o olejoch splňujúcich požadované normy daného motora. Takéto mierne "rozladenie" viskozity môže nastať aj zmiešaním dvoch rôznych olejov rovnakej viskozity...
Keď sa však mení olej v motore tak je jasné, že ten starý nikdy nevytečie na 100%, ale povedzme na 97% takže k "zmiešaniu" dôjde vždy pri výmene oleja a to aj vtedy keď meníš starý olej za ten istý nový olej pretože opotrebovaný olej má tiež rôzne vyčerpané aditíva a mierne zmenenú viskozitu.
P. S.: keby mal nastať nejaký "průser" kvôli nejakému "zreagovaniu" po "prechode na iný olej" tak by mu nepomohla žiadna skrátená výmena pretože problém by sa musel vyskytnúť krátko po samotnej výmene.
FF napsal
Zreagovanie aditív je holý nezmysel.
Není to nesmysl, ikdyž výrobců aditiv na světě není mnoho, stále se jedná o chemické sloučeniny, je pravda, že aditivace si je hodně podobná a myslím si , že někteří výrobci olejů ani neví z čeho se jejich aditivační složky skládají.
FF napsal
Dnešné oleje sú navzájom absolútne miešateľné a jediný "průser", ktorý tým môže vzniknúť je, že sa môže mierne zmeniť viskozita "výsledného oleja".
Tak si je mýchejte sám.Pro viskozitu hovoří zpracování základového oleje.Výrobců základových olejů příbývá a bohužel někteří výrobci šetří víc než je zdrávo,i u nás se výrábí zákl.olej, vše je jen o penězích.
Požadovaná norma může splňovat několik druhů olejů o různých viskozitách a různých technologických zpracování, proto není rozumné je mýchat.Nikde není psáno, že tomu motoru ublížíte, ale určitě zkrátíte jeho životnost.Vy nevíte jestli tento olej má lepší ochranné účinky než ten druhý a výsledek mýchanice může být nulový ke svému významu, ale nemusí.Raději budu počítat, že bude.
Při výměně oleje, samozřejmě, nepatrná část starého oleje v motoru zůstane a jeho část určitě způsobuje částečnou degradaci oleje nového a proto nejen já tvrdím, že měnit olej podle výrobce u diesela po 20 tkm je za hranicí možností oleje, už podle laboratorního rozboru.Ten olej ať je od kohokoliv to prostě nevydrží a už jen maže, ale nechrání a to nemluvím o delších intervalech.
Zkrácený interval výměny při přechodu na jiný olej má výplachový význam.Chem.reakce zde proběhne ať už velká nebo malá.Proč to pokoušet.Pokud jste fundovanej, tak víte o čem mluvím.
Takže toto fórum se vlastně může zrušit a každý nechť si leje do auta co chce, jen aby to plnilo normu....no jo, ale co motory, které normu žádnou nemají?...tam je to jedno.
Zreagovanie aditív je holý nezmysel.
Není to nesmysl, ikdyž výrobců aditiv na světě není mnoho, stále se jedná o chemické sloučeniny, je pravda, že aditivace si je hodně podobná a myslím si , že někteří výrobci olejů ani neví z čeho se jejich aditivační složky skládají.
FF napsal
Dnešné oleje sú navzájom absolútne miešateľné a jediný "průser", ktorý tým môže vzniknúť je, že sa môže mierne zmeniť viskozita "výsledného oleja".
Tak si je mýchejte sám.Pro viskozitu hovoří zpracování základového oleje.Výrobců základových olejů příbývá a bohužel někteří výrobci šetří víc než je zdrávo,i u nás se výrábí zákl.olej, vše je jen o penězích.
Požadovaná norma může splňovat několik druhů olejů o různých viskozitách a různých technologických zpracování, proto není rozumné je mýchat.Nikde není psáno, že tomu motoru ublížíte, ale určitě zkrátíte jeho životnost.Vy nevíte jestli tento olej má lepší ochranné účinky než ten druhý a výsledek mýchanice může být nulový ke svému významu, ale nemusí.Raději budu počítat, že bude.
Při výměně oleje, samozřejmě, nepatrná část starého oleje v motoru zůstane a jeho část určitě způsobuje částečnou degradaci oleje nového a proto nejen já tvrdím, že měnit olej podle výrobce u diesela po 20 tkm je za hranicí možností oleje, už podle laboratorního rozboru.Ten olej ať je od kohokoliv to prostě nevydrží a už jen maže, ale nechrání a to nemluvím o delších intervalech.
Zkrácený interval výměny při přechodu na jiný olej má výplachový význam.Chem.reakce zde proběhne ať už velká nebo malá.Proč to pokoušet.Pokud jste fundovanej, tak víte o čem mluvím.
Takže toto fórum se vlastně může zrušit a každý nechť si leje do auta co chce, jen aby to plnilo normu....no jo, ale co motory, které normu žádnou nemají?...tam je to jedno.