Magnet na olejovy filter
Moderátor: Colommbo
Magnet na olejovy filter
v Engine Oil Bible http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html som sa docital o magnetoch na olejove filtre, ktore maju za ulohu zadrziavat vo filtri kovove mikrocastice
1. FilterMaster(Bear Trap) https://secure.webcnx.com/thebeartrap/s ... product=23
2. FilterMAG http://www.filtermag.com/products.php
3. alebo samovyroba
nie som zrovna priaznivec ziadnych "zazaracnych" pripravkov a zariadeni do motora ale toto sa mi zda zaujimave,
aj ked myslim, ze kovove mikrocastice sa vo filtri zadrziavaju tak ci tak, takze neviem teraz ci tento magnet naozaj realne pomoze alebo v konecnom dosledku neurobi nic ...
co si o tom myslite, viete niekto viac o tom alebo mate s tym niekto osobne skusenosti ?
1. FilterMaster(Bear Trap) https://secure.webcnx.com/thebeartrap/s ... product=23
2. FilterMAG http://www.filtermag.com/products.php
3. alebo samovyroba
nie som zrovna priaznivec ziadnych "zazaracnych" pripravkov a zariadeni do motora ale toto sa mi zda zaujimave,
aj ked myslim, ze kovove mikrocastice sa vo filtri zadrziavaju tak ci tak, takze neviem teraz ci tento magnet naozaj realne pomoze alebo v konecnom dosledku neurobi nic ...
co si o tom myslite, viete niekto viac o tom alebo mate s tym niekto osobne skusenosti ?
magnet a motorový olej
Dobrý den,
zachytávání feromagnetického kovového otěru z motorového oleje zase tak úplná blbost není. Pamětníci, a skoro k nim již patřím, potvrdí, že u starých motorů byla výpustná zátka opatřena magnetem, který při každé výměně oleje vypadal jak chlupatá koule. Motory s odstředivým olejovým filtrem, resp. nečistoty z nich taky ulpívaly na magnetu, což ukazovalo na přítomnost kovového otěru z ocelových dílů motoru. Samozřejmě tyto motory nelze srovnávat s nynějšími, kvalita filtrace motorového oleje je také nesrovnatelně vyšší. I u moderního motoru může ale magnet, resp. to, co se na něj nachytá, pomoci při hledání nebo při podezření na závadu. Tím se vyjadřuji k tématu, ne k nabídce na odkazech. Podobně tomu bylo u převodovek a dodneška jich má spousta magnet, ne však ve špuntu, ale někde uvnitř dobře schovaný. U převodovek je magnetická separace kovového otěru namístě.
zachytávání feromagnetického kovového otěru z motorového oleje zase tak úplná blbost není. Pamětníci, a skoro k nim již patřím, potvrdí, že u starých motorů byla výpustná zátka opatřena magnetem, který při každé výměně oleje vypadal jak chlupatá koule. Motory s odstředivým olejovým filtrem, resp. nečistoty z nich taky ulpívaly na magnetu, což ukazovalo na přítomnost kovového otěru z ocelových dílů motoru. Samozřejmě tyto motory nelze srovnávat s nynějšími, kvalita filtrace motorového oleje je také nesrovnatelně vyšší. I u moderního motoru může ale magnet, resp. to, co se na něj nachytá, pomoci při hledání nebo při podezření na závadu. Tím se vyjadřuji k tématu, ne k nabídce na odkazech. Podobně tomu bylo u převodovek a dodneška jich má spousta magnet, ne však ve špuntu, ale někde uvnitř dobře schovaný. U převodovek je magnetická separace kovového otěru namístě.
Ano, vskutku magnetické zátky byly třeba na Octáviích, ale měly ryze informativní charakter, aby se vědělo jak moc se opotřebovává motor.
Nejsem si ale jistý jestli magnetické pole bude dost silné , aby udrželo otěr i v proudu oleje, chtělo by to hodně silný magnet.
Pokud rádi bastlíte, tak VELICE silné magnety jsou ve starých a velkých reproduktorech, jeden mi visí na topení a panečku je to síla!
Nejsem si ale jistý jestli magnetické pole bude dost silné , aby udrželo otěr i v proudu oleje, chtělo by to hodně silný magnet.
Pokud rádi bastlíte, tak VELICE silné magnety jsou ve starých a velkých reproduktorech, jeden mi visí na topení a panečku je to síla!
Re: Magnet na olejovy filter
toto jsem objevil https://www.autozive.cz/magnety-na-olej ... ch-ridicu/ a tom, že je v některých filtrech magnet slyším prvně, znám magnety na výpustných šroubech. Co vy ?
Re: Magnet na olejovy filter
Už som tu o tom kedysi čítal zmienku. Asi nato budú vhodné pevnejšie nepreliačitelné materiály filtra, že na nich drží magnet (vyskúšané UFI, Meyle).
Skúsil by som na ne navliecť cez filter nejakú ponožku, než aby som sa kašlal s ich lepením so sekundovým. Potom s magnetmi čo - zahodiť, alebo tesať dole šróbovákom? To asi nutné len na tie tenké mäkké, kde by nedržali. Sám to pravdepodobne skúšať nebudem, nestíham sa venovať základnejším prkotinám na aute, ktoré čakajú na svoj čas.
Skúsil by som na ne navliecť cez filter nejakú ponožku, než aby som sa kašlal s ich lepením so sekundovým. Potom s magnetmi čo - zahodiť, alebo tesať dole šróbovákom? To asi nutné len na tie tenké mäkké, kde by nedržali. Sám to pravdepodobne skúšať nebudem, nestíham sa venovať základnejším prkotinám na aute, ktoré čakajú na svoj čas.
Naposledy upravil(a) bloke dne pát kvě 08, 2020 20:19, celkem upraveno 1 x.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Magnet na olejovy filter
aj som o tom cital, aj som videl taký "pokus" ako na to
Na prvý pohlad to vyzerá logicky, ba myslím, že ucinok ovela efektívnejší ako u vypustnej zatky.Cez filter ide oil ale pod tlakom a tak rozmýšlam, či naozaj len "nejaký magnet" to zachytí. Spomente si ked davate blbinky na ladničku doma ...nie je magnet ako magnet...mám obavu o realnej učinnosti s použitím nejakého slabého.
Nakoniec filtre s magnetmi sa normálne vyrabaju a predávaju. A možno aj mate taký v aute a ani o tom neviete. Akurat to maju už v sebe a nie nejako lepené dokola...námatkovo _:
https://www.autodielyonline24.sk/master ... 31490.html
No ale k tomu pokusu - magnety obyčajné okrúhle, nalepené na hadicovej spone s utiahnutím na šrubovák. Každý si vie predstaviť? Vyzeralo to celkom dobre. Vo výsledku obopínali fitter ako taký opasok a zatiahnutá spona držala viac než dobre. Za 10tkm to nespadlo. Po výmene jednoducho premontované na nový filter. Ale nejako nebol nijak skumaný prípadný zachytený material, lebo sa nikomu nechcelo sa v tom babrat. A ako to bolo dalej neviem...už sme neboli v kontakte.
Na prvý pohlad to vyzerá logicky, ba myslím, že ucinok ovela efektívnejší ako u vypustnej zatky.Cez filter ide oil ale pod tlakom a tak rozmýšlam, či naozaj len "nejaký magnet" to zachytí. Spomente si ked davate blbinky na ladničku doma ...nie je magnet ako magnet...mám obavu o realnej učinnosti s použitím nejakého slabého.
Nakoniec filtre s magnetmi sa normálne vyrabaju a predávaju. A možno aj mate taký v aute a ani o tom neviete. Akurat to maju už v sebe a nie nejako lepené dokola...námatkovo _:
https://www.autodielyonline24.sk/master ... 31490.html
No ale k tomu pokusu - magnety obyčajné okrúhle, nalepené na hadicovej spone s utiahnutím na šrubovák. Každý si vie predstaviť? Vyzeralo to celkom dobre. Vo výsledku obopínali fitter ako taký opasok a zatiahnutá spona držala viac než dobre. Za 10tkm to nespadlo. Po výmene jednoducho premontované na nový filter. Ale nejako nebol nijak skumaný prípadný zachytený material, lebo sa nikomu nechcelo sa v tom babrat. A ako to bolo dalej neviem...už sme neboli v kontakte.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne pát kvě 08, 2020 20:40, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey