Zahřívání motoru po nastartování
Moderátor: Colommbo
Zahřívání motoru po nastartování
Ahoj všichni, před jízdou u své octavečky 1.6MPI zahřívám motor, cca si 10min. Vím, že emise, spotřeba atd jsou velké. Mě zajímá, jestli ubližuji oleji, potažmo motoru. Olej mám Mobil 1 0W-40, měním častěji, než udává výrobce. Děkuji za odpovědi.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
mohu se zeptat jaky je vas vymenny interval?dekujiAnonymous píše:Ahoj všichni, před jízdou u své octavečky 1.6MPI zahřívám motor, cca si 10min. Vím, že emise, spotřeba atd jsou velké. Mě zajímá, jestli ubližuji oleji, potažmo motoru. Olej mám Mobil 1 0W-40, měním častěji, než udává výrobce. Děkuji za odpovědi.
Motoru nijak moc neubližuješ,ale svým způsobem ano,protože studený motor běží na sytič,a bohatou směs.
Tím pádem žere jak kráva,zanáší kat,zakarbonovává svíčky a nespálený benzín znehodnocuje olej.
Normálně nastartuj,nech motor tak 30 vteřin běžet(zapnutí světel,pásu,pohodlné usazení),a rovnou vyjeď,netoč motor do otáček,dokud motor nemá 80"C,tak ho něhoň,motoru,oleji v něm i životnímu prostředí to jen prospěje.
Tím pádem žere jak kráva,zanáší kat,zakarbonovává svíčky a nespálený benzín znehodnocuje olej.
Normálně nastartuj,nech motor tak 30 vteřin běžet(zapnutí světel,pásu,pohodlné usazení),a rovnou vyjeď,netoč motor do otáček,dokud motor nemá 80"C,tak ho něhoň,motoru,oleji v něm i životnímu prostředí to jen prospěje.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Myslím si, že to není "to pravé ořechové"Anonymous píše:Ahoj všichni, před jízdou u své octavečky 1.6MPI zahřívám motor, cca si 10min. Vím, že emise, spotřeba atd jsou velké. Mě zajímá, jestli ubližuji oleji, potažmo motoru. Olej mám Mobil 1 0W-40, měním častěji, než udává výrobce. Děkuji za odpovědi.
Takhle zahřejete pouze motor - a co převodovka a difec? Pokud vyjedete po 10-ti minutách, voda v motoru může mít už klidně 60°C, motor bude už taky celkově "teplejší", ale olej v převodovce a v difecu a třeba ložiska v kolech jsou pořád studený. Máte teplý motor, (nevím,) možná "tomu dáte", ale všechno ostatní je ještě studený. Pokud nemrzne, nechat motor tak 15vteřin, když mrzne, tak do max. minuty vyjet - a nevytáčet, nepodtáčet, zahřát klidnou jízdou, hned po vyjetí tak do dvou tisíc otáček, a až se pohne teploměr, tak tak max. 3000.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Doufám že ty otáčky zahřívání nemyslíš i na diesla a v mrazechPitris píše:Myslím si, že to není "to pravé ořechové"Anonymous píše:Ahoj všichni, před jízdou u své octavečky 1.6MPI zahřívám motor, cca si 10min. Vím, že emise, spotřeba atd jsou velké. Mě zajímá, jestli ubližuji oleji, potažmo motoru. Olej mám Mobil 1 0W-40, měním častěji, než udává výrobce. Děkuji za odpovědi.
Takhle zahřejete pouze motor - a co převodovka a difec? Pokud vyjedete po 10-ti minutách, voda v motoru může mít už klidně 60°C, motor bude už taky celkově "teplejší", ale olej v převodovce a v difecu a třeba ložiska v kolech jsou pořád studený. Máte teplý motor, (nevím,) možná "tomu dáte", ale všechno ostatní je ještě studený. Pokud nemrzne, nechat motor tak 15vteřin, když mrzne, tak do max. minuty vyjet - a nevytáčet, nepodtáčet, zahřát klidnou jízdou, hned po vyjetí tak do dvou tisíc otáček, a až se pohne teploměr, tak tak max. 3000.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Jasně píšu, že mám Ostavia 1.6MPI, tedy benzin, ne diesel, olej měním po 10 tisících. Jinak dík za příspěvkyg.lubomir píše:Doufám že ty otáčky zahřívání nemyslíš i na diesla a v mrazechPitris píše:Myslím si, že to není "to pravé ořechové"Anonymous píše:Ahoj všichni, před jízdou u své octavečky 1.6MPI zahřívám motor, cca si 10min. Vím, že emise, spotřeba atd jsou velké. Mě zajímá, jestli ubližuji oleji, potažmo motoru. Olej mám Mobil 1 0W-40, měním častěji, než udává výrobce. Děkuji za odpovědi.
Takhle zahřejete pouze motor - a co převodovka a difec? Pokud vyjedete po 10-ti minutách, voda v motoru může mít už klidně 60°C, motor bude už taky celkově "teplejší", ale olej v převodovce a v difecu a třeba ložiska v kolech jsou pořád studený. Máte teplý motor, (nevím,) možná "tomu dáte", ale všechno ostatní je ještě studený. Pokud nemrzne, nechat motor tak 15vteřin, když mrzne, tak do max. minuty vyjet - a nevytáčet, nepodtáčet, zahřát klidnou jízdou, hned po vyjetí tak do dvou tisíc otáček, a až se pohne teploměr, tak tak max. 3000.
Jestli jezdíš krátké trasy, tak je ta výměna po 10 000 v pořádku, jestli převážně dálky, tak snese i těch 15 000 km. Mobil1 0W-40 má normu VW 503 01, což je pro benzínové turbomotory Audi, kde se mění při nastavení proměnlivého intervalu někdy až po 30 000 km. Osobně to ale nedoporučuji, zde s těmi prodlouženými intervaly mají také nějaké zkušenosti:www.cimbu.cz
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: výměna motorového oleje?
Prdlačky... Taky nechávám studený motor na místě proběhnout, pustím topení a mezitím si z celého auta pěkně ometu sníh a oškrábu okna, dám si u toho cigárko a poslouchám, jak si motor ševelí a ptáčkové zpívajú... Interiör se mi zatím pěkně vyhřeje, takže mohu sundat klobouk a svrchník, nasedám a vyjíždím s vyhřátým autem a, jak správně píše Pitris, jemnou jízdou zahřívám převodovku, difec a další mechanické skupiny vozu...Pitris píše: ...A nechat studený motor pár minut "brblat" na místě je asi horší, než po krátkém promazání opatrně vyjet a jízdou s otáčkami kolem dvou tisíc prohřát třeba i převodovku a difec....
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: výměna motorového oleje?
....nějak si to neumím představit ve tři ráno, když jedu do roboty Ale když má někdo čas....Colommbo píše:....nechávám studený motor na místě proběhnout, pustím topení a mezitím si z celého auta pěkně ometu sníh a oškrábu okna, dám si u toho cigárko a poslouchám, jak si motor ševelí a ptáčkové zpívajú....
A že by ptáčci koncertovali když padají ty bílý sračky jsem si taky nevšiml - ti jsou rádi, že jsou rádi.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: výměna motorového oleje?
Ano, záleží na okolnostech, ve tři ráno v zimě ptáčkové ještě spí. A já taky...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: výměna motorového oleje?
Ještě že až v půl 5.
Ale znám to,taky bejvalo.
I tak chudák Alma 4x denně za studena 4km.
Pokud je víc jak 5 cm BH nebo břečky a víc jak -5.
Jinák maká skútr.
Ale znám to,taky bejvalo.
I tak chudák Alma 4x denně za studena 4km.
Pokud je víc jak 5 cm BH nebo břečky a víc jak -5.
Jinák maká skútr.
Re: výměna motorového oleje?
Nemusíte nechávat motor běžet studený ani škrabat a rovnou jít do teplého.
http://www.autosip.cz/detail/nezavisla- ... 385050000/
http://www.autosip.cz/detail/nezavisla- ... 385050000/
Re: výměna motorového oleje?
Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 20:13, celkem upraveno 1 x.
Re: výměna motorového oleje?
Daleko levnější řešení na pořízení i provoz, představuje do chladicí soustavy vložené topné tělísko. Má to však jeden háček, auto musí být v objektu. Prodlužovák z panelákového okna natažený přes ulici není zrovna nejbezpečnější
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40