Proplach motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9969
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

kornel píše: ned kvě 05, 2024 13:13 vôbec by som sa to nebál držať aj na jemne zvýšenom voľnobehu 1200-1300ot. 15-20 minút...
Takhle to i píšou v návodu na aplikaci na plechovce - motor o objemu oleje do 9 litrů 20-30 minut při otáčkách 1200/min.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4900
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Proplach motoru

Příspěvek od bjukemen »

dneska som si cuchol k tomu BG109 a ma to fakt zaujimavu vonu, ako zmes rozpustadiel, nieje to len tak obycajny vyplach na baze petroleja
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27550
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Pitris »

A to počkej teprve až to ochutnáš.... :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4900
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Proplach motoru

Příspěvek od bjukemen »

ked sa niekto boji preplachov a odporuca BG109 bolo by dobre si k nemu pricuchnut, BG109EPR a TEC2000 su najsilnejsie preplachovace dostupne na trhu a su urcene hlavne na odlepenie kruzkov, na vycistenie blata staci mannol za dve koruny ktory je na baze petroleja
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
tomxass
Příspěvky: 333
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: Proplach motoru

Příspěvek od tomxass »

Colommbo píše: ned kvě 05, 2024 13:48
kornel píše: ned kvě 05, 2024 13:13 vôbec by som sa to nebál držať aj na jemne zvýšenom voľnobehu 1200-1300ot. 15-20 minút...
Takhle to i píšou v návodu na aplikaci na plechovce - motor o objemu oleje do 9 litrů 20-30 minut při otáčkách 1200/min.
Vadí ak budú voľnobezne otáčky?
Alebo sedíte v aute 20min?
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1826
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Já dělám volnoběžnýma 8)
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27550
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Pitris »

Já teda taky, ale jak zmínil kornel tak při těch 12 stech otáčkách bude vyšší tlak oleje což asi příznivý vliv mít bude (pro motor - jestli i pro čištění to nevím). Nicméně sedět v autě nemusíš, o pedál se dá opřít "něco tak akorát" :P aby to drželo těch 1200....
Já když čistil sání a škrticí klapku sprejem tak jsem 3000 otáček "udělal" lehce na pedál položenou pracovní kabelou :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9969
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Jen tak na první dobrou mě napadá, že v případě mého motoru bych měl dokázat režim volnoběh až 1200/min. držet prakticky i za jízdy... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4900
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Proplach motoru

Příspěvek od bjukemen »

ja davam na akykolvek preplach obcas vyssie otacky aby dostatocne oplachlo aj veko ventilov
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9969
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Vyššie otáčky - to je asi tak kolik, bjuku...? Bo mám v plánu, až pojedu za kamošem mekánikem na výměnu oleje, nalít BéGéčko dejmetomu 15-20 minut před dojetím a volnou klouzavou jízdou pokračovat v cestě až k dílně a tam hned hupky-dupky na hever... :idea:
Colommbo píše: pon kvě 13, 2024 14:30 Jen tak na první dobrou mě napadá, že v případě mého motoru bych měl dokázat režim volnoběh až 1200/min. držet prakticky i za jízdy... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2099
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Proplach motoru

Příspěvek od jarson1 »

Pojem " zvysene otacky" aj ked teda v inom vyuziti ( napr. pri testovani niektorych parametrov motora - pri ek...., alebo pri " učení" / adaptacie motora po opravach/ vymenach - napr. " učenie volbobehu"....) sa obvykle rozumie cca 2500- 3000 min. Teda pri benzinoch.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1826
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Colommbo píše: pon kvě 13, 2024 16:46 Vyššie otáčky - to je asi tak kolik, bjuku...? Bo mám v plánu, až pojedu za kamošem mekánikem na výměnu oleje, nalít BéGéčko dejmetomu 15-20 minut před dojetím a volnou klouzavou jízdou pokračovat v cestě až k dílně a tam hned hupky-dupky na hever... :idea:
Colommbo píše: pon kvě 13, 2024 14:30 Jen tak na první dobrou mě napadá, že v případě mého motoru bych měl dokázat režim volnoběh až 1200/min. držet prakticky i za jízdy... :?
Jirko řekl bych, že přesně takto můžeš. Nalít 15 minut před dojezdem k mekánikovi, a max do 2 000ot dojet k němu 👍
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2274
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Proplach motoru

Příspěvek od tonny »

Jirko, dej tam třeba jen půlku, není potřeba dávat celou flašku, nebo i třetinu. Nemusíš to dělat násilím ale postupně, šetrněji. Já dávám od MO Engine https://www.millersoils.cz/engine-flush, mám ověřeno, spokojenost. :wink:
U BG načneš plechovku a musíš použít celou. MO EF prostě naliješ něco a zavíčkuješ pro další použití.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9969
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Už mám nějaký čas koupené BéGéčko, Toníku, tož do náplně (necelých sedm litrů) půjde celá piksla naráz.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4900
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Proplach motoru

Příspěvek od bjukemen »

az mam pravdu povedat tak ist na aute z naliatym BG by som sa bal a to som dost odvazny pri pouzivani preplachov

Colommbo vyssie otacky myslim max do 1500

na 7l olejovej naplne sa uz zvyknu pouzivat dve plechovky, ale myslim ze v tvojom pripade by mohla stacit jedna
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět