Proplach motoru
Moderátor: Colommbo
Re: Proplach motoru
Tak do spojky investovat ještě budou a víc už ne A teď docela možný scénář.... Udělá se spojka a za 100 km to těsnění pod hlavou buchne úplně Hergot kolik to těsnění stojí? Přitom jestli ta voda do oleje/olej do vody jen prolíná (jakože asi jo když "jen trochu") tak by mohlo i stačit jen to těsnění). Já se těm lidem divím.... Vyměnit těsnění a tu spojku a to auto může dělníkovat ještě třeba 2 roky. Ale chtělo by to i proplach olejového systému (BG 109) ať se aspoň trochu ten glykol odtam dostane.
PS: ale jo, vím Ty jako servisák to můžeš jen navrhnout - rozhodnout musí majitel
PS: ale jo, vím Ty jako servisák to můžeš jen navrhnout - rozhodnout musí majitel
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1826
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Proplach motoru
Do tohoto bych BG už nelil, když jsem koukal na vačku, tak karbonu jak sviňa... Tady už bych měl strach
Je to dědictví, který nikdo nechtěl a bohužel z jistých důvodů se nemůže prodat, respektive hodit do šmelcu. Proto do toho ani nechce investovat, pochopitelně.
Je to dědictví, který nikdo nechtěl a bohužel z jistých důvodů se nemůže prodat, respektive hodit do šmelcu. Proto do toho ani nechce investovat, pochopitelně.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
- BigBang
- Příspěvky: 1878
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proplach motoru
Je to OHV, takže hlava je pohoda. Takže nerozumím tomu proč do toho ještě trochu nepřilít.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Proplach motoru
mate niekto skusenost s pouzitim ATF oleja namiesto pripravku na to urceneho? napr tak ze sa naleje pol litra ATF oleja pojazdi sa na tom a potom vypusti?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Proplach motoru
Některé manuální převodovky mají předepsánu náplň ATF (můj případ), že existují motory mající pro motor i převodovku společnou náplň, jsem se před pár dny taky dozvěděl, ale o tom, co píšeš, jsem nikdy neslyšel ani nečetl, bjuku...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Proplach motoru
Ono se sice říká že je lepší jakýkoliv olej než žádný olej a že půl litru se dá dolít v podstatě čímkoliv, ale dát cíleně ATF olej do motoru Nevim že by převoďák do automatu měl nějaké excelentní karbon či úsady rozpouštěcí schopnosti
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Proplach motoru
Naopak ano. Teda motorovy do prevodovky. To mam aj ja v navode. Ak nie je dostupný mtf3, mozno pouzit motorovy 10w40.
Ale to je manual a este k tomu naopak , nez zamyslas ty.
Ale to je manual a este k tomu naopak , nez zamyslas ty.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Proplach motoru
ide o to ze ten ATF ma vraj dobre cistiace ucinky, co sa mi tiez celkom nezda
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Proplach motoru
Colommbo píše: ↑čtv bře 21, 2024 22:35 Vypustit starý olej s čistícím aditivem, nalít "plnou" nového M1 ESP, znovu vypustit a další nový olej mi přijde už přehnané. Myslíš, že by ty "zvyšky" proplachovacího aditiva v oleji/motoru něčemu vadily...?
Připomíná mi to jednu dávnou známou - manžel byl rybář a ona občas dělala rybí polévku. Povařila kapří hlavy a vnitřnosti, vývar slila a vylila, nalila čistou vodu, opět trochu povařila, znovu slila a vylila a teprve ze třetí vody udělala polévku. Doprdelepráce, dyť to už nemohlo mít žádnou chuť...!
No tento to tak spravil...asi je to správny postup pri preplachu motora.Samozrejme ja som zásadne proti preplachovaniu motorov!Radšej mením každých 5000 max 6000 km a pokoj.Ale sto ludí sto chuťí.
https://www.youtube.com/watch?v=rCo6aCed0bo&t=32s
BMW X1 (E84) xdrive 18d
Ravenol VMP 5W30
Ravenol VMP 5W30
Re: Proplach motoru
..to je pekné áno, len realita je taká, že ani 5000-6tkm intervaly výmeny oleja v niektorých situáciach/prípadoch (či už výrazne sťažené prevádzkové podmienky - jazdenie takmer výlučne krátke trasy a poskakovanie pravidelne s neprehriatym motorom.. alebo konštručné zverstvá v dizajne motora) nedokážu zabezpečiť z dlhodobejšieho hľadiska nezanášanie a postupné nestrácanie funkčnosti piestnych krúžkovBMW píše: ↑ned kvě 05, 2024 6:48 Samozrejme ja som zásadne proti preplachovaniu motorov!Radšej mením každých 5000 max 6000 km a pokoj.Ale sto ludí sto chuťí.
https://www.youtube.com/watch?v=rCo6aCed0bo&t=32s
..najmä pre tieto prípady slúži ako podpora (z môjho pohľadu nutnosť ak chcem auto dlhšie ako záruku) pravidelne raz za nejaký čas urobiť aj intenzívny preplach na to určenou chémiou kým tie krúžky ešte majú pohyblivosť a funkčnosť a kým cez ten spodný stierací nejaký olej vôbec ešte dokáže prúdiť a nie je úplne zanesený a tuhý.
Re: Proplach motoru
Tak. Když olej měněn často, bývá proplach (i) zbytečný. Pokud je ale to auto po ovládači co jezdil na interval 30 tkm anebo třeba nevíš co a jak dlouho je v motoru, má ten proplach význam
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1826
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Proplach motoru
Naprostý souhlas s Kornelem.
Měl jsem teď Kiuš u kamaráda na rejdové čepy a geošku.
Ptal se mě, kolik to žere oleje. Říkám že defakto nic, naprosté minimum, nedolévám, nezmizne ani pětina risky... On vyvalil oči se slovy, že servisuje 3 další tyto Ceedy s 1.6 GDI, a všem okolo 100tkm (já mám 160tkm) jde litr na 6-8tkm... Odvětil jsem, že za A nejezdím na 20tkm intevrval, za B, jezdím na A3 ne na A5, za C, Měním 2x ročně po max 7tkm a za D, každý druhý rok tam jde BG109. U každé výměny oleje prolít čistým olejem...
Za to že vím že ten motor je cajk, mi těch 30 minut práce a cca 400kč stojí
Měl jsem teď Kiuš u kamaráda na rejdové čepy a geošku.
Ptal se mě, kolik to žere oleje. Říkám že defakto nic, naprosté minimum, nedolévám, nezmizne ani pětina risky... On vyvalil oči se slovy, že servisuje 3 další tyto Ceedy s 1.6 GDI, a všem okolo 100tkm (já mám 160tkm) jde litr na 6-8tkm... Odvětil jsem, že za A nejezdím na 20tkm intevrval, za B, jezdím na A3 ne na A5, za C, Měním 2x ročně po max 7tkm a za D, každý druhý rok tam jde BG109. U každé výměny oleje prolít čistým olejem...
Za to že vím že ten motor je cajk, mi těch 30 minut práce a cca 400kč stojí
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Proplach motoru
Stále váham ci ísť do BG, čistil som olejom v krátkych intervaloch, ale olej všetok karbón nerozpustí ci?
Výmeny boli do 120t po 30t.
Následne pri 128, 132, 135, 140, 141, 142, 146, 154, 157.
Vždy s filtrom.
Teraz mam 160 a už chcem meniť po 7t km.
Mňa aj zaujíma, že ako po vypusteni starého oleja s bg docieliť aby tam toho ostalo v motore co najmenej?
Jedna krátka výmena s filtrom, alebo liať zhora čistý olej?
Výmeny boli do 120t po 30t.
Následne pri 128, 132, 135, 140, 141, 142, 146, 154, 157.
Vždy s filtrom.
Teraz mam 160 a už chcem meniť po 7t km.
Mňa aj zaujíma, že ako po vypusteni starého oleja s bg docieliť aby tam toho ostalo v motore co najmenej?
Jedna krátka výmena s filtrom, alebo liať zhora čistý olej?
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1826
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Proplach motoru
Jdi do toho.
BG do starýho, zahřátého. 15 minut volnoběhu, vypustit, vyměnit filtr, nalít polovinu standardní náplně (něco levného, obyčejného), 15 minut volnoběhu, vypustit, vyměnit filtr a nalít standardní náplň.
BG do starýho, zahřátého. 15 minut volnoběhu, vypustit, vyměnit filtr, nalít polovinu standardní náplně (něco levného, obyčejného), 15 minut volnoběhu, vypustit, vyměnit filtr a nalít standardní náplň.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Proplach motoru
vôbec by som sa to nebál držať aj na jemne zvýšenom voľnobehu 1200-1300ot. 15-20 minút (aj tlak oleja je rozhodne lepší pri týchto otáčkach - čo má vyšší efekt nielen pre čistenie ale aj mazanie oproti voľnobehu).. takto som to urobil v TSI v oboch prípadoch.
tomxass... Napečený tuhý karbón žiadne klasické olejové skrátené výmeny už neodstránia.. pomôže to zbaviť sa len blata a plaku. Karbón dokáže odstraňovať len koncentrovanejšia chémia preplachmi ak je ešte olej schopný skrze zasvinené miesta pretekať..
tomxass... Napečený tuhý karbón žiadne klasické olejové skrátené výmeny už neodstránia.. pomôže to zbaviť sa len blata a plaku. Karbón dokáže odstraňovať len koncentrovanejšia chémia preplachmi ak je ešte olej schopný skrze zasvinené miesta pretekať..