olej pro 2,8 CRD
Moderátor: Colommbo
olej pro 2,8 CRD
Zdravím vespolek,
nenašel jsem žádný podobný příspěvek, tak zakládám nový.
Chtěl jsem se zde zeptat, jaký olej byste mi doporučili pro Jeep Wrangler 2,8 CRD, 147 kW, r.v. 2012, s DPF, najeto, cca 90 tisíc.
Pro verze bez filtru je předepsána 0W40, pro verze s filtrem 5W30 C3. Výměnný interval 25 tisíc km při normálním použití, 7,5 tisíce při ztížených podmínkách. Moje auto jezdí jako daily car, spíš kratší trasy. O víkendech je nájezd vyšší. Občas se podívá do terénu, když je potřeba, tak dostane plato a zapotí se i s nákladem. Olej měním pravidelně po max. deseti tisíc km, vloni jsem udělat dvě výměny po cca 5ti tisících. Používám 5W30, nyní Mannol 7715.
O tomto motoru se ví, že není úplně vzorně dimenzován, no objevuje se dost motorů, co odešlo na klice. Možná to i souvisí s olejovým servisem, náplň oleje je pouze 6,6 litru a je to přeci jenom skoro třílitr a těch 25 tisíc km je podle mě až dost. A teď můj dotaz : je pro moje použití olej 5W30 vhodný, nebo bych měl radši, pro klid duše, přemýšlet nad tou 0W40, popř. 5W40?
Díky za vaše postřehy.
K.
nenašel jsem žádný podobný příspěvek, tak zakládám nový.
Chtěl jsem se zde zeptat, jaký olej byste mi doporučili pro Jeep Wrangler 2,8 CRD, 147 kW, r.v. 2012, s DPF, najeto, cca 90 tisíc.
Pro verze bez filtru je předepsána 0W40, pro verze s filtrem 5W30 C3. Výměnný interval 25 tisíc km při normálním použití, 7,5 tisíce při ztížených podmínkách. Moje auto jezdí jako daily car, spíš kratší trasy. O víkendech je nájezd vyšší. Občas se podívá do terénu, když je potřeba, tak dostane plato a zapotí se i s nákladem. Olej měním pravidelně po max. deseti tisíc km, vloni jsem udělat dvě výměny po cca 5ti tisících. Používám 5W30, nyní Mannol 7715.
O tomto motoru se ví, že není úplně vzorně dimenzován, no objevuje se dost motorů, co odešlo na klice. Možná to i souvisí s olejovým servisem, náplň oleje je pouze 6,6 litru a je to přeci jenom skoro třílitr a těch 25 tisíc km je podle mě až dost. A teď můj dotaz : je pro moje použití olej 5W30 vhodný, nebo bych měl radši, pro klid duše, přemýšlet nad tou 0W40, popř. 5W40?
Díky za vaše postřehy.
K.
Re: olej pro 2,8 CRD
Ahoj.
Zaujímavý príspevok v ktorom si spomenul vlastne všetko od A po Z
Podľa môjho názoru robíš všetko správne. Či už zvoleným olejom alebo aj intervalom výmeny
Čo sa týka tých problémov, asi by som ich pripísal na vrub toho predĺženého intervalu 25tis.km Niečo podobné poznám z 2.2 crdi. Drž sa tej 5W30-ky vymienaj do 10tis. a všetko bude ok
Zaujímavý príspevok v ktorom si spomenul vlastne všetko od A po Z
Podľa môjho názoru robíš všetko správne. Či už zvoleným olejom alebo aj intervalom výmeny
Čo sa týka tých problémov, asi by som ich pripísal na vrub toho predĺženého intervalu 25tis.km Niečo podobné poznám z 2.2 crdi. Drž sa tej 5W30-ky vymienaj do 10tis. a všetko bude ok
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: olej pro 2,8 CRD
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej pro 2,8 CRD
Díky za odkaz.
Re: olej pro 2,8 CRD
Teď mám ještě dost času do příští výměny, tak to promyslím.
Chvílema sám sebe přistihnu, že to až moc řeším. Ale když uvážím popsaný styl provozování auta, kdy jsem např. v létě táhnul na podválu Volhu M21 přes 250 kilometrů tak mě hlodá, jestli by ta 5W40 neměla v těchto extrémech spolehlivější olejový film.
Chvílema sám sebe přistihnu, že to až moc řeším. Ale když uvážím popsaný styl provozování auta, kdy jsem např. v létě táhnul na podválu Volhu M21 přes 250 kilometrů tak mě hlodá, jestli by ta 5W40 neměla v těchto extrémech spolehlivější olejový film.
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1841
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: olej pro 2,8 CRD
Při takovém zatížení rozhodně nee 25tkm na olej
Když hodně, tak 15, a i to je hodně. Pokud tam byla nižší viskozita, olej bude dosahovat vyšších teplot a půjde dřív do kopru, nehledě na riziko přetržení filmu
Když hodně, tak 15, a i to je hodně. Pokud tam byla nižší viskozita, olej bude dosahovat vyšších teplot a půjde dřív do kopru, nehledě na riziko přetržení filmu
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: olej pro 2,8 CRD
Díky za radu.
Vždycky jsem byl pro ty mnohatisícové intervaly krátit na těch 10-15 tisíc km.
Ještě bych se zeptal na problematiku Mid SAPS/Low SAPS. Mnoho olejů, co plní C3 jsou některé Mid a jiné Low Saps. Je v tom podstatný rozdíl? Resp. když mám DPF upřednostňovat jen např Low?
Vždycky jsem byl pro ty mnohatisícové intervaly krátit na těch 10-15 tisíc km.
Ještě bych se zeptal na problematiku Mid SAPS/Low SAPS. Mnoho olejů, co plní C3 jsou některé Mid a jiné Low Saps. Je v tom podstatný rozdíl? Resp. když mám DPF upřednostňovat jen např Low?
Re: olej pro 2,8 CRD
C2 a C3 a C5 mid saps - obsah saps do 0,8 %
C1 a C4 low saps - obsah saps do 0,5 %
C1 a C2 snížená HTHS
C3 a C4 normalní HTHS
C5 jsou 0w20
Z hlediska více zatíženého motoru s DPF je nejvhodnější C3 - pokud není předepsán low saps.
Osobně bych uvažoval klidně o dobré 0w40 nebo 5w40 s C3 a měnil DO 8 tkm (výrobce asi ví proč píše ty ztížené podmínky 7,5 tkm - a to ty kratší jízdy nebo terén jsou).
I když při výměně po 5 tkm to zvládne i ten Mannol 5w30
C1 a C4 low saps - obsah saps do 0,5 %
C1 a C2 snížená HTHS
C3 a C4 normalní HTHS
C5 jsou 0w20
Z hlediska více zatíženého motoru s DPF je nejvhodnější C3 - pokud není předepsán low saps.
Osobně bych uvažoval klidně o dobré 0w40 nebo 5w40 s C3 a měnil DO 8 tkm (výrobce asi ví proč píše ty ztížené podmínky 7,5 tkm - a to ty kratší jízdy nebo terén jsou).
I když při výměně po 5 tkm to zvládne i ten Mannol 5w30
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej pro 2,8 CRD
To bych to napsal trošku jinak. Ty vyšši teploty nebudou kvůli nižší viskozitě, ale za tepla více viskózní olej ty vyšší teploty snese líp a nabídne vyšší ochranu motoru.Pitris JUNIOR píše: ↑úte led 30, 2024 18:28Pokud tam byla nižší viskozita, olej bude dosahovat vyšších teplot a půjde dřív do kopru, nehledě na riziko přetržení filmu
A z olejů 5w40 C3 co nabídnou dobrou kvalitu za dobrý peníze mne napadá např. Shell Helix HX8 ECT, Yacco VX 1000 FAP, Q8 Formula M Long Life nebo Eurol Turbo DI.
V 0w40 C3 pak třeba Mobil 1 ESP X3 ale ten je už dražší.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1841
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: olej pro 2,8 CRD
No tak nějak to bylo myšleno
Že pokud při vyšším zatížení budu mít viskóznější olej, nebude tak náchylný.
Že pokud při vyšším zatížení budu mít viskóznější olej, nebude tak náchylný.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: olej pro 2,8 CRD
To znamená, že Mannol není uplně TOP?Pitris píše: ↑úte led 30, 2024 19:57 C2 a C3 a C5 mid saps - obsah saps do 0,8 %
C1 a C4 low saps - obsah saps do 0,5 %
C1 a C2 snížená HTHS
C3 a C4 normalní HTHS
C5 jsou 0w20
Z hlediska více zatíženého motoru s DPF je nejvhodnější C3 - pokud není předepsán low saps.
Osobně bych uvažoval klidně o dobré 0w40 nebo 5w40 s C3 a měnil DO 8 tkm (výrobce asi ví proč píše ty ztížené podmínky 7,5 tkm - a to ty kratší jízdy nebo terén jsou).
I když při výměně po 5 tkm to zvládne i ten Mannol 5w30
Re: olej pro 2,8 CRD
Oleje Mannol jsou "ekonomická" varianta Není to šunt ale jsou oleje - a ne o moc dražší, co nabízejí lepší základ a/nebo aditivační balíček (viz třeba ty zmíněné výše).
U olejů neplatí ze ty nejdražší musí být zákonitě i nejlepší, nicméně u/v těch hodně levných - byť normy splní, je toho všeho jen tak akorát aby tu normu plnily.
U olejů neplatí ze ty nejdražší musí být zákonitě i nejlepší, nicméně u/v těch hodně levných - byť normy splní, je toho všeho jen tak akorát aby tu normu plnily.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1841
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: olej pro 2,8 CRD
Není nejhorší, volil bych ale za sebe jinou viskozitu. Tento Mannol by měl být na PAO+Ester základu, no ovšem jsem se u nich už setkal s tím, že píšou krásně na obalu Ester, přitom tam vůbec není
Bohužel rozbor k tomuto 7715 jsem nenašel, víc nemohu soudit. Třeba někdo jiný.
Ale nějaký tipy už zde padly, z nich vybrat nebude problém, viz: Shell Helix HX8 ECT, Yacco VX 1000 FAP, Q8 Formula M Long Life nebo Eurol Turbo DI
Kurňa, táto, zase jsi byl rychlejší
Bohužel rozbor k tomuto 7715 jsem nenašel, víc nemohu soudit. Třeba někdo jiný.
Ale nějaký tipy už zde padly, z nich vybrat nebude problém, viz: Shell Helix HX8 ECT, Yacco VX 1000 FAP, Q8 Formula M Long Life nebo Eurol Turbo DI
Kurňa, táto, zase jsi byl rychlejší
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: olej pro 2,8 CRD
Sorry Bobe
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej pro 2,8 CRD
Pitris JUNIOR píše: ↑úte led 30, 2024 21:29 ....
Bohužel rozbor k tomuto 7715 jsem nenašel, víc nemohu soudit. Třeba někdo jiný.
...
A rozbor k Mannol Energy Combi LL5W30?
Ten mi totiž vyhledávač nabízí jako nejvhodnější.