Výměna oleje.
Moderátor: Colommbo
Re: Výměna oleje.
a nebo vzepřít koště mezi plynem a sedačkou
Re: Výměna oleje.
Motorový proplachový šampon Castrol slouží k ošetření motoru před výměnou oleje. Pomáhá zachovávat čistotu a efektivní provoz motoru vašeho auta. K vyčištění stačí pouhých 10 minut chodu na volnoběh.[/i]cayc píše:Ahojte. Existuje nejaký výplach oleja do TDI aby som ho dal do teplého motota a nemusel zvyšovať otáčky? Dosť problém to je a sedieť so stlačeným plynom v aute 10 minút sa mi nechce.
https://www.castrol.com/cs_cz/czech-rep ... ampoo.html
Je to teda Castrol, pokud to nevadí
Re: Výměna oleje.
Tak jsem po "letních" necelých 8 tkm vypustil z motoru Repsol Elite 5w40 a nalil doň nový Ravenol SSL 0w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9974
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Já se chystám za kamošem do pražské dílny v pátek - Ravenol HVT 5W50 (po 10tis.km) ven a Shell HU 5W40 dovnitř.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1833
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Výměna oleje.
Dobrá volba
Já doma objevil 2 kanďáky Shell HU 0w40 a kanďák SSL, jedno z toho naleju na šolich do Megana 1.6 16V, a něco si nechám pro Kiuš.
Já doma objevil 2 kanďáky Shell HU 0w40 a kanďák SSL, jedno z toho naleju na šolich do Megana 1.6 16V, a něco si nechám pro Kiuš.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
- Colommbo
- Příspěvky: 9974
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Šak jsem si taky nechal trochu poradit...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Tak som dnes vymenil oil aj ja. Nieco cez 8 tkm.
Kedze mrzne , nechcelo sa mi moc liezt pod auto kvoli vypustaniu a tak som sa podujal na taky " pokus " s lidlovskou odsavackou, ktora sa tu roky povaluje nevyuzita .
Najprv som na saciu hadicku dal predlzenie , ktore malo zaistit, ze sa to dole neohne a dociahne az na dno vane. Prvoplanovo som tam naimplantoval kus brzdovej trubky na Aviu. Rovna, niečo cez 80 cm, priemer vonkajsi ľahko pod 6 mm. Do dierky po mierke sa zmesti krasne....ale - zabudol som pravdaze, ze tato sachta na mierku nemusi byt rovna. Takze u toyoty nepouzitelne - dociahne po prvu " zakrutu" co je vysoko vobec nad hladinou oleja - takze nic .
U civica je to teda rovne az do vane, ale aj tu v poslednej casti sa to niečoho dotklo a mierne suchalo. V dobrej viere, ze nepojde o nič podstatne , coho poskodenim by som motor odpisal, som to tam miernym tlakom narval. Podla mňa to v poskednej casti šucha o bok vane. Aspon dúfam, ze nejde o nic kriticke ( kazdopadne auto stale ide).
No a teraz vysledok. V prvom rade ma zaujmalo kolko to vytiahne , resp.kolko to tam toho necha. Takze cez odsavacku vyslo 3 litre takmer presne. Z filtra 0,2 l a po " kontrolnom" odstraneni vypustaka a miernom zdvihnuti predku auta ( nutnost , aby som tam vobec vliezol) este dalsich 0,2 l.
Napln v motore pre vymenu je 3,4l.
Tolko fakty.
Nie zle, ale myslim , ze nabuduce sa na to vyse....m. Aj tak som to musel pridvihnut, aby som trafil na miesto filter a potom , ked uz to mam zdvihnute, uz mozem rovno vypustit cez spodok.
Takze benefit odsavacky nula prd za mna a ostavam pri klasike nabuduce.
Inak ma mierne rozculuje hondicka. Zimna prevadza jej asi nevonia. Zacalo to naburanim do stlpika ( ok, za to inzinieri v honde nemozu), predverom som zistil, ze mam prasknute celne sklo - to uz som sa zamracil...a vcera mi zacali poblikacat svetla - test dobijania : vysoke napätie , takze regulator, potazmo diodovy mostik...
Zaujmave ale je, ze po vymene oleja tato zavada ZMIZLA . Zial na odrety naraznik a prasklinu na skle vymena oleja nemala vplyv a je to tam furt
Takze zaver -
1. Poznatok - odsavanie nula bodov, mozno v nudzi.
2.poznatok - vymena oleja neodstrani mechanicke poskodenie karosérie a skla
Kedze mrzne , nechcelo sa mi moc liezt pod auto kvoli vypustaniu a tak som sa podujal na taky " pokus " s lidlovskou odsavackou, ktora sa tu roky povaluje nevyuzita .
Najprv som na saciu hadicku dal predlzenie , ktore malo zaistit, ze sa to dole neohne a dociahne az na dno vane. Prvoplanovo som tam naimplantoval kus brzdovej trubky na Aviu. Rovna, niečo cez 80 cm, priemer vonkajsi ľahko pod 6 mm. Do dierky po mierke sa zmesti krasne....ale - zabudol som pravdaze, ze tato sachta na mierku nemusi byt rovna. Takze u toyoty nepouzitelne - dociahne po prvu " zakrutu" co je vysoko vobec nad hladinou oleja - takze nic .
U civica je to teda rovne az do vane, ale aj tu v poslednej casti sa to niečoho dotklo a mierne suchalo. V dobrej viere, ze nepojde o nič podstatne , coho poskodenim by som motor odpisal, som to tam miernym tlakom narval. Podla mňa to v poskednej casti šucha o bok vane. Aspon dúfam, ze nejde o nic kriticke ( kazdopadne auto stale ide).
No a teraz vysledok. V prvom rade ma zaujmalo kolko to vytiahne , resp.kolko to tam toho necha. Takze cez odsavacku vyslo 3 litre takmer presne. Z filtra 0,2 l a po " kontrolnom" odstraneni vypustaka a miernom zdvihnuti predku auta ( nutnost , aby som tam vobec vliezol) este dalsich 0,2 l.
Napln v motore pre vymenu je 3,4l.
Tolko fakty.
Nie zle, ale myslim , ze nabuduce sa na to vyse....m. Aj tak som to musel pridvihnut, aby som trafil na miesto filter a potom , ked uz to mam zdvihnute, uz mozem rovno vypustit cez spodok.
Takze benefit odsavacky nula prd za mna a ostavam pri klasike nabuduce.
Inak ma mierne rozculuje hondicka. Zimna prevadza jej asi nevonia. Zacalo to naburanim do stlpika ( ok, za to inzinieri v honde nemozu), predverom som zistil, ze mam prasknute celne sklo - to uz som sa zamracil...a vcera mi zacali poblikacat svetla - test dobijania : vysoke napätie , takze regulator, potazmo diodovy mostik...
Zaujmave ale je, ze po vymene oleja tato zavada ZMIZLA . Zial na odrety naraznik a prasklinu na skle vymena oleja nemala vplyv a je to tam furt
Takze zaver -
1. Poznatok - odsavanie nula bodov, mozno v nudzi.
2.poznatok - vymena oleja neodstrani mechanicke poskodenie karosérie a skla
Naposledy upravil(a) jarson1 dne ned pro 17, 2023 14:19, celkem upraveno 3 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Výměna oleje.
Aneb každá zkušenost se hodí
A to buď ráď že to predlzenie , ktore mslo zaistit, ze sa to dole neohne a dociahne az na dno vane nezůstalo v motoru
By sis cvičně dal rozborku a zborku
A to buď ráď že to predlzenie , ktore mslo zaistit, ze sa to dole neohne a dociahne az na dno vane nezůstalo v motoru
By sis cvičně dal rozborku a zborku
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
Ha, ha , ha.....
No ano. A este mam jeden poznatok z dneska - su dni , ked je lepsie ostat na gauči s vyloženymi nohami
No ano. A este mam jeden poznatok z dneska - su dni , ked je lepsie ostat na gauči s vyloženymi nohami
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Výměna oleje.
zhodou nahod som dnes menil olej aj ja, v chevrolete po odjazdenych 3370km, do tepleho oleja som samozrejme nalial plechovku wynn's oil system cleaner , cistic nieje ciste rozpustadlo ma jantarovu farbu a medzi prstami je citit mazivost, po aplikacii dokonca motor este stichol, 20 minut som to nechal na volnobehu, potom som vyse hodiny nechal olej stiect a pouzil som ombreho metodu, nalial som tam fanfaro 5w-30 6719 a do toho aditivum mannol ester aditive, v marci bude zase vymena oleja spolu s wynns ale vtedy spravim aj preplach olejom
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Výměna oleje.
Bola tu dávnejšie debata,že určite lepšie je vypustiť olej cez šrób aj s úsadami bordelu jak odsávať. Takže som rád,že si to zistil sám svojou skúsenosťou
A čo sa týka problémov s autom - asi by bolo vhodné konečne zmeniť značku
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Výměna oleje.
Jerome - Myslis znacku okuliarov?
Bjuk - len aby si nedopadol.." ...motor napadne stichol, potom isiel este 20 min na volnobeh a potom nadobro zomrel "
Bjuk - len aby si nedopadol.." ...motor napadne stichol, potom isiel este 20 min na volnobeh a potom nadobro zomrel "
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Výměna oleje.
Mannol ester aditive...Je vhodný pre všetky typy motorov, naftové aj benzínové, štvortaktné aj dvojtaktné...
Mám laickú otázku - do akého oleja sa leje pri dvojtaktoch?
Mám laickú otázku - do akého oleja sa leje pri dvojtaktoch?
Re: Výměna oleje.
Že by do toho 2T oleje?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
Iste - mňa prekvapilo, že jeden zázrak do všetkého. Mnohé firmy vyrábajú selektívne aditíva - iný do oleja motoru aj to podľa typu, stavu, veku, iný do neautomatických prevodoviek, iné do palív. A tu čosi, vhodné všade, do všetkých typov olejov.