VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Mav »

Dobrý večer Pánové, možná to znáte, náhodou to na mě juklo z netu, pro ilustraci otěru za extrémních podmínek docela vypovídající. Určitě se při shlédnutí videí i něco dozvíme. To prostě jeden rychle nestíhá! :)
JakubLet
Příspěvky: 18
Registrován: ned pro 04, 2022 12:42

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od JakubLet »

Zdravím,

Přemýšlím nad olejem do maminčinyho auta.
Citigo MR18, 1.0 55kw CHYB, bez start/stop(dikybohu), norma VW50200. V servisu od novoty dostává 5w40 dle VW502. Já v tom v domácím servisu pokračuji.
Dávám Shell/Total.
A koukám, že v normě VW502 se dá najít i 0W40.
Auto jezdí město a dálnici tak půl na půl. Tu dálnici beru s rezervou protože maminka už je starší a jezdí velmi opatrně a defenzivne. Přes 110km/h nejezdí. Takže motor nevytočí nad 2.5tis otáček. Roční nájezd 8-10tis km.Olej Měním po max 7500km.
Můžu "jentak" přejít na 0w40?
V době vzniku toho motoru snad ani 0w40 v tyhle normě nebyla.
Kolega mi třeba řekl, že by měl motor jezdit jen na jednu viskozitu a aby na tu 0w nezacal papat olej. Doteď nic nebere snad ani kapku :-)
Jde mi o to, že by to mohlo být lepší na ty mestsky jízdy.

Díky moc za názory a hezký večer!
Škoda Scala 1.6TDi DGTA, DSG7 DQ200
VAG 0w30/Shell AV-L 0w30
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1855
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Ahoj,
Na 0W klidně přejít můžeš, pokud olej bude splňovat zmíněnou normu. A co se konkrétně týče jaký olej, Shell Helix Ultra 0W40 nebo třeba peckový Ravenol SSL 👍

Nechme ale promluvit i větší kapacity 😁
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
JakubLet
Příspěvky: 18
Registrován: ned pro 04, 2022 12:42

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od JakubLet »

Díky za odpověd.
Norma je jasná, že dodržím. Pro mě to je jak zákon:-)
Tak počkám jestli mi to někdo potvrdí nebo vyvrati. Jestli má vůbec efekt přejít na 0w.


Díky
Škoda Scala 1.6TDi DGTA, DSG7 DQ200
VAG 0w30/Shell AV-L 0w30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27626
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

0w má výhodu ve velkým mrazu při startu, anebo když ho máš za levno. Když nebydlíš na horách, v pohodě i 5w30 nebo 5w40. Super ty intervaly výměn, akorát by to chtělo občas tu maminku nechat odpočnout 😄 a říct ručičce na otáčkoměru aby na pětce vyhnala z motoru pavouky 👍 Jinak Shell Helix klidně, a dál se dá dobře i třeba Repsol, Yacco, Mobil1, Motul, Ravenol, Valvoline,, Q8, Eni, Fuchs, Petro-Canada, Millers.... Jak je libo.

PS: co nechápu je proč by měl motor mít větší spotřebu oleje s 0w40 a ani to "jedna SAE na pořád" není pravda.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adra
Příspěvky: 2
Registrován: čtv srp 17, 2023 13:00

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od adra »

Ahoj,

muzete mi poradit? Poridil sem 1.4 tsi 110kw CZDA (primy vstrik) najeto 130tkm a ceka me vymena oleje. Dle manualu mam na pevny interval (planuji vymeny vzdy 10-12tkm) je norma VW 502.00 a dole v poznamce je navic toto:
Abyste nepoškodili motor, je možné doplnit, až do nejbližší výměny
oleje, pouze jednorázově max. 0,5 l oleje následujících specifikací:
- benzinové motory: ACEA A3/ACEA B4 nebo API SN, (API SM);

Je dobra volba ACEA A3/B4 pro tyto motory? Vytipoval sem tedy tyto oleje:
CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W-30 A3/B4
SHELL HELIX ULTRA 5w-30

Oba tyto oleje maji ovsem API SL. Budou tedy tyto oleje vhodne? Pripadne meli byste nejaky jiny tip?

Predem dekuji za odpoved.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1855
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Ahoj, manuály mě vždy dokáží pobavit 😁

Je tam psáno jak píšeš A3/B4 NEBO (!!!) API SN. :wink:
Co se týče Magnatecu, nedával bych.
Jak už se zde psalo mockrát o normě 502, brát HELIX ULTRA, Yacco, Ravenol, Eni..
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27626
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Ba. Jak psáno, Shell Helix Ultra (bez nějakých dalších označení) - a ať už 0w40, 5w30, 5w40 je dobrá volba :wink:
A píšeš přímý vstřik - doufám že s tím nehodláš jezdit v otáčkách který jsou málo i pro diesel ☹️ Aby se ten motor nekarbonoval chce to nejezdit moc pod 2 tisíce, držet 2 - 4 tisíce (ty vyšší hlavně při potřebě výkonu - viz třeba před předjížděním si podřadit) a občas to vyhnat i k 5000 :wink: A před vypnutím horkého motoru dochladit po jízdě turbo.
A tankoval bych aspoň jednou za tři nádrže N98 (třeba MOL, Verva, Shell) nebo doaditivovávaný N95 (třeba EO Optimal), anebo do obyčejného N95 (třeba ONO) přidával pokaždé třeba VIF, Wynn's Supremium Petrol nebo Millers Petrol Power Ecomax...
A z důvodu správného spalování je dobré svíčky a vzduchový filtr měnit o něco dřív než je předpis.
Pitris JUNIOR píše: pát srp 18, 2023 11:11 Ahoj, manuály mě vždy dokáží pobavit 😁
Asi tak 🤣 A Shell Helix Ultra 0w40 a 5w40 jsou s API SN, a byť 5w30 bys sehnal zřejmě s SL, nevadilo by to. Ani to SL, a ani když bys dal xw40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1855
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Toto by se mělo zarámovat a dát každýmu do garáže 😁
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
adra
Příspěvky: 2
Registrován: čtv srp 17, 2023 13:00

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od adra »

Pitris píše: pát srp 18, 2023 11:35 Ba. Jak psáno, Shell Helix Ultra (bez nějakých dalších označení) - a ať už 0w40, 5w30, 5w40 je dobrá volba :wink:
A píšeš přímý vstřik - doufám že s tím nehodláš jezdit v otáčkách který jsou málo i pro diesel ☹️ Aby se ten motor nekarbonoval chce to nejezdit moc pod 2 tisíce, držet 2 - 4 tisíce (ty vyšší hlavně při potřebě výkonu - viz třeba před předjížděním si podřadit) a občas to vyhnat i k 5000 :wink: A před vypnutím horkého motoru dochladit po jízdě turbo.
A tankoval bych aspoň jednou za tři nádrže N98 (třeba MOL, Verva, Shell) nebo doaditivovávaný N95 (třeba EO Optimal), anebo do obyčejného N95 (třeba ONO) přidával pokaždé třeba VIF, Wynn's Supremium Petrol nebo Millers Petrol Power Ecomax...
A z důvodu správného spalování je dobré svíčky a vzduchový filtr měnit o něco dřív než je předpis.
Pitris JUNIOR píše: pát srp 18, 2023 11:11 Ahoj, manuály mě vždy dokáží pobavit 😁
Asi tak 🤣 A Shell Helix Ultra 0w40 a 5w40 jsou s API SN, a byť 5w30 bys sehnal zřejmě s SL, nevadilo by to. Ani to SL, a ani když bys dal xw40.
Takze konkretne tento bude OK: https://www.alza.cz/auto/shell-helix-ul ... 462973.htm
Jeste jednou dekuji i za ostatni rady.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27626
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Ano. Ale dá se i ten Shell v 0w/5w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27626
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Pitris JUNIOR píše: pát srp 18, 2023 12:48 Toto by se mělo zarámovat a dát každýmu do garáže 😁
Jenže on každej tu garáž nemá 🤨 😄
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
JakubLet
Příspěvky: 18
Registrován: ned pro 04, 2022 12:42

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od JakubLet »

Pitris píše: čtv srp 17, 2023 21:23 0w má výhodu ve velkým mrazu při startu, anebo když ho máš za levno. Když nebydlíš na horách, v pohodě i 5w30 nebo 5w40. Super ty intervaly výměn, akorát by to chtělo občas tu maminku nechat odpočnout 😄 a říct ručičce na otáčkoměru aby na pětce vyhnala z motoru pavouky 👍 Jinak Shell Helix klidně, a dál se dá dobře i třeba Repsol, Yacco, Mobil1, Motul, Ravenol, Valvoline,, Q8, Eni, Fuchs, Petro-Canada, Millers.... Jak je libo.

PS: co nechápu je proč by měl motor mít větší spotřebu oleje s 0w40 a ani to "jedna SAE na pořád" není pravda.

Jednou/dvakrát do roka si auto pujcuju a trochu to protáhnu abych Vyfoukal pavouky . Většinou po výměně oleje při zkušební jízdě.

Takže reálně ta 0w nebude mít podstatnější přínos oproti 5w co jsem pochopil ? O cenu mi ani tak nejde.

S tou "jednou SAE" jsem se chtěl právě takle tady poradit :-) takže můžu v klidu nechat tu 5w40 Shell a nic navíc nehledat .

Díky
Škoda Scala 1.6TDi DGTA, DSG7 DQ200
VAG 0w30/Shell AV-L 0w30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27626
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Ono protáhnout to auto chce aspoň jednou/dvakrát za měsíc. Za rok to moc nepomůže, ale taky je fakt že 2500 otáček není 1500.... Aspoň.

SAE 0w má výhodu v čerpatelnosti v mrazu - resp. je víc tekutá oproti 5w i při velkém mrazu a dokáže líp při/po startu rychleji zaolejovat a natlakovat motor. Ale to jsme někde u -20° C a níž. Jinak vyjde 0w a 5w takřka nastejno.

Třída SAE se vybírá předevšim podle jízdních podmínek a dá se (a má se) přizpůsobit. Ale jednotlivé třídy se i překrývají a v ČR lze bez obav 0w30, 5w30 (zde ale bacha na oleje A5/B5 příp. C1/C2 - na ty MUSÍ !! být motor konstruovaný), a 0w40 a 5w40. A ta 5w40 je dobrý výběr pro 95% našeho území. A kromě toho 0w40 a 5w40 na tom při provozní teplotě motoru budou co jde o "hustotu/řídkost" zhruba stejně. Protože oba 40....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
JakubLet
Příspěvky: 18
Registrován: ned pro 04, 2022 12:42

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od JakubLet »

Pitris píše: pát srp 18, 2023 14:57 Ono protáhnout to auto chce aspoň jednou/dvakrát za měsíc. Za rok to moc nepomůže, ale taky je fakt že 2500 otáček není 1500.... Aspoň.

SAE 0w má výhodu v čerpatelnosti v mrazu - resp. je víc tekutá oproti 5w i při velkém mrazu a dokáže líp při/po startu rychleji zaolejovat a natlakovat motor. Ale to jsme někde u -20° C a níž. Jinak vyjde 0w a 5w takřka nastejno.

Třída SAE se vybírá předevšim podle jízdních podmínek a dá se (a má se) přizpůsobit. Ale jednotlivé třídy se i překrývají a v ČR lze bez obav 0w30, 5w30 (zde ale bacha na oleje A5/B5 příp. C1/C2 - na ty MUSÍ !! být motor konstruovaný), a 0w40 a 5w40. A ta 5w40 je dobrý výběr pro 95% našeho území. A kromě toho 0w40 a 5w40 na tom při provozní teplotě motoru budou co jde o "hustotu/řídkost" zhruba stejně. Protože oba 40....

Tak k autu se nedostanu ani jednou měsíčně. Musím se spokojit s červeným polem otackomeru alespoň jednou/dvakrát ročně 😅
A jezdit podle ukazatele řazení sem mámu naštěstí odnaučil.

Beru samozřejmě A3, žádný A5 nebo nedejbože C2-C3. Na tom A3 si dávám záležet abych se neprehlidnul.

Že bude 0w lépe cerpatelna mi je asi jasný, jen si nedokážu představit o kolik. Jak velký to je rozdíl a je pravda, že u nás takový mrazy nejsou. A teď mi taky došlo, když je dejme tomu -10° a méně a sníh tak maminka jako správný opatrný řidič nejezdí vůbec. Takže ta 0w ve finále nebude mít význam abych na ni přecházel.

Díky:-)
Škoda Scala 1.6TDi DGTA, DSG7 DQ200
VAG 0w30/Shell AV-L 0w30
Odpovědět