motorový olej RAVENOL
Moderátor: Colommbo
Re: motorový olej RAVENOL
Kdyby to byla taková pecka, jak se u všemožných přísad píše, jistě by to dávno bylo namícháno i v motorových olejích.
Nejsem chemik, ale přísady do olejů za mne rozhodně ne.
Nejsem chemik, ale přísady do olejů za mne rozhodně ne.
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorový olej RAVENOL
...hlavně ne hen ty kovokeramické...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: motorový olej RAVENOL
No já sdílím tentýž názor jenže nejen oleje, ale i tyto navíc aditiva udělaly pokrok a zas ne každý to do oleje potřebuje hned z výroby. Vím, jdu proti tomu co tady několik let píšu ale co třeba jestli to fakt pomůže??
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorový olej RAVENOL
Nanofulereny wolframu jsou hlavním lákadlem přípravků/aditiv od Nanotech Europe - https://shop.nanotech-europe.cz/ . Přes zimu jsem jej měl do 5W40 přidaný, teď u 5W50 jej nemám. Prostě jsem se nechal přesvědčit reklamou...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: motorový olej RAVENOL
No mě trošku vrtá hlavou tohle....
kornel píše:Osobne by som pridaním napr. Molygen-u od LM (napr. v 1/4-tinovej dávke 125ml čo by v 5litroch oleja malo vytvoriť koncentráciu "W" ca 300-350ppm) do oleja s obsahom Mo aspoň tých 100ppm, nevidel teoreticky ani prakticky žiaden problém
Jednak Liqui Moly je seriózna spoločnosť, ktorá tento organo wolfram používa aj priamo vo svojej rade olejov a jednak aj vzhľadom na samotné zloženie Molygenu (Mo-4, Fosfor-158, Zinok-0, Barium-0, Bor-68, Horcik-0, Vapnik-3, Wolfram-12840; základ: HC+AN; viskozita odpovedajúca triede - 0/5w-30: cSt 40°C - 57,9 .. 100°C - 10,2... TBN-8,3 ; koncentrácia síry - 0,09 čo je veľmi málo)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorový olej RAVENOL
V tom případě bych raději volil Molygen New Generation olej, který nabízí v mnoha viskozitách.
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorový olej RAVENOL
Na zkoušku může být, není však z nejlevnějších - patnáct stovek za pět litrů 5W40 popř. čtyři litry 5W50...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1841
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: motorový olej RAVENOL
Teď jsi mě, Colommbo, celkem nasadil brouka do hlavy s tím Molygen New Generation , já mám oleje ale už na 3 sezóny ne nechci dělat Pitris Oil Company konkurenci
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorový olej RAVENOL
V tomhle nejedu, Peťo, s broukem přišel někdo jiný...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1841
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: motorový olej RAVENOL
A, pardón
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: motorový olej RAVENOL
Tady je ten LM 5w40 Molygen https://www.motora.cz/oleje/liqui-moly/ ... 516529.htm levnější. A sorry za off topic
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorový olej RAVENOL
Pomoc to může, pokud to přidáš do nějakého hodně laciného oleje, který neobsahuje estery nebo AN a jiné složky a aditiva, která se aktivně snaží uchytit na povrchu.
Ideálně nějaký olej, kde není Mo, Bo ani jiná "kouzla" a kde je HC nebo VHVI základ by byl můj kandidát, protože u prémiových olejů těžko něco takhle na koleně zlepšíš. Já bych do toho nešel. Když tak bych zkusil Ravenol REP/RUP nebo ten Molygen New Generation.
Kdyby to fungovalo takhle hezky, tak by třeba LM u svých aditiv mělo jasně uvedeno: Když do našeho oleje X přidáte naše aditivum Y, tak se zlepší a, b, c, d, ... a stále bude platit, že výsledný olej plní požadavky ACEA norem atd. Nic takhle konkrétního jsem nikdy nezahlédl, vždycky jen spousta naleštěných keců.
Navíc kvality IF-WS2 prokazují zkouškou, která je relevantní spíš pro převodovky, což u mě taky nadšení nevzbuzuje, ale chápu, že ta zkouška je levná. Můj motor levný není.
Re: motorový olej RAVENOL
boj o povrch ale nieje všetko... sú tu aj vzájomné synergické efekty. Ak by šlo len o boj o povrch, tak by v oleji boli rôzne aditiva resp. prvky prakticky k ničomu, vzájomne by sa negovali neustále.. postrádalo by proste zmysel dávať do oleja viacero roznych prvkov, ktoré majú ten istý účel no jeden druhému chcú rozbiť tlamu Čo som sa dočítal, W aj Mo práve pôsobia synergicky
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1841
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: motorový olej RAVENOL
Souhlasím s tím co napsal Shi, dává my to asi největší smysl, do nějakýho zakladovýho oleje bez B, MO, W oukej, ale ne do hotových, aditivovaných olejů, kdyby to byla taková pecka, proč to tam nedá už výrobce?
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: motorový olej RAVENOL
Ci je W pecka alebo nie, je otázne... Ja osobne až tak úžasne dramaticky tie benefity nevidím... Nakoľko protioterovy potenciál wolframu sa uvoľní za určitých podmienok. Rovnako alebo nie o moc horšie urobí službu aj Mo a Bor, pričom Mo funguje už podstatne za nižších teplôt a tlakov. Bor dokonca dokáže nahradiť dosť efektívne aj ako vysokotlakovy prvok ZDDP.