Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Moderátor: Colommbo
Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Zdravím,
jsem čerstvý majitel Mazdy MX-5 NBFL 1.6 81kw a chtěl bych se zeptat jaké jsou olejové normy do motoru (co musí být na pixle)?
Auto je 2001 do roku 2009 a 98tisíc km provozovené v Německu na olej 5W30 dále nespecifikováno (štítek elf), poté v ČR u jednoho majitele a lito 10w40 Shell HX7. Nyní 107 tisíc km, auto nekouří a zdá se že nebere ani olej motor šlape jak má. Auto bude jezdit jen jako víkendovka za pěkného počasí a v zimě se jen párkrát protočí - stojí v nevytápěné garáži. Nebude jezdit na okruhu ani v extrémní zátěži, pouze svižnější okresky. Nejsem si jistý jestli je HX7 nejlepší volba... Co by jste doporučili?
Díky
jsem čerstvý majitel Mazdy MX-5 NBFL 1.6 81kw a chtěl bych se zeptat jaké jsou olejové normy do motoru (co musí být na pixle)?
Auto je 2001 do roku 2009 a 98tisíc km provozovené v Německu na olej 5W30 dále nespecifikováno (štítek elf), poté v ČR u jednoho majitele a lito 10w40 Shell HX7. Nyní 107 tisíc km, auto nekouří a zdá se že nebere ani olej motor šlape jak má. Auto bude jezdit jen jako víkendovka za pěkného počasí a v zimě se jen párkrát protočí - stojí v nevytápěné garáži. Nebude jezdit na okruhu ani v extrémní zátěži, pouze svižnější okresky. Nejsem si jistý jestli je HX7 nejlepší volba... Co by jste doporučili?
Díky
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Oleju je mraky. Pokud v zimě ne, tak dobrou 10w40. Shell není špatný, ale nevíš jeho originalitu.
A jedna ráda. V zimě nic neprotačej. Pokud nepojedes nestartuj. Jen motoru uškodiš, když olej pořádně nezahřejes.
A jedna ráda. V zimě nic neprotačej. Pokud nepojedes nestartuj. Jen motoru uškodiš, když olej pořádně nezahřejes.
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Protočením bylo myšleno zahřátí jízdou, když bude sucho Co je lepší než Shell za předpokladu že bude originál? Valvoline? Millers už mi přijde drahý, výměnu bych prováděl co 5 tisíc nebo po roce...
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
No ten tvuj motor není nějak extra točivý náročný jak třeba civic, crx 1.6 vtec, takže Ravenol Tsi 10w40, Yacco vx 500 10w40. Motul synergie 6100 10w40, Millers EE Nano je zbytečné drahy. To bys musel mít 2 litra a ždímat ho tvrdě a ještě to přestavet na turbo, jak se u MX5 částo dělá.
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
"Na turbo" asi těžko...
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Ano, ten motor by dobře umazal i třeba Mogul 10w40 GX-FE, přesto bych možná uvažoval právě nad těmito:
10w40 je vhodná SAE, a dále by na pixle mělo být API SL (nebo SJ, SM, SN), a ACEA A3.
Anebo Valvoline SynPower nebo MaxLife, Eni-i-Sint, Elf Competition STI, Repsol Elite Multivalvulas nebo Q8 Formula Advanced. Ovšem "nejlepší olej" je ta výměna po 5-ti tkm.Bramborak3 píše:Ravenol Tsi 10w40, Yacco vx 500 10w40. Motul synergie 6100 10w40, Millers EE Nano....
10w40 je vhodná SAE, a dále by na pixle mělo být API SL (nebo SJ, SM, SN), a ACEA A3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Tak zrovna tohle je podle mě blbost, ta šestnáctistovka bude namahaná při sportovní jízdě víc než dvoulitr, prostě bude ždímaná až do omezovače. A na MX-5 se dělají kity s mechanickým kompresorem, nikoli turbem, jak psal Jarda.Bramborak3 píše:To bys musel mít 2 litra a ždímat ho tvrdě a ještě to přestavet na turbo, jak se u MX5 částo dělá.
Co se týče oleje, použil bych kvalitní 10W40 a první výměny zkrátil. Můj tajný tip: https://www.znackoveoleje.cz/Selenia-20 ... escription
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
No tak jsem se netrefil...Měl jsem šanci 50:50...D. Nevěděl jsem, že se tam cpe kompresor místo turba. Tak na turbo se musí přestavět celý motor a to nikdo neudělá. Ovšem Jarda je technicky jinde
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Kdyby chlapci nechybela teorie, postacilo napsat, atmosfericke plneni motoru bude nahrazeno preplnovanim.... A to muze bejt vice zpusoby.
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Tento model neni třeba zdimat. Je to povedeny agregát. To si pleteš s H crx. Mazducha je sportovni pohodar, i kochajda. H fakt neee.
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Já bych teda tady do toho trošku rejpl, přemýšlím nahlas jo.
Ale tady u toho auta a motoru je "red line" skoro na denní bázi a tak bych za mě šel do 10W50 nebo něco takovýho. Na FB někdo řešil, že skoro u každého oleje do 5k km sleduje pokles tlaku na oleji při volnoběhu i v otáčkách.
Dále hodně lidí dodělává olejový chladič i pro "okresky" takže tak.
Takže rada měnit do 5k rozhodně. Ale W50 bych se určitě nebál, kor při letních teplotách.
Pokud byste měli tip na nějaký "sportovnější" olej co má A3/B4 a xW50 tak sem s ním.
Ale tady u toho auta a motoru je "red line" skoro na denní bázi a tak bych za mě šel do 10W50 nebo něco takovýho. Na FB někdo řešil, že skoro u každého oleje do 5k km sleduje pokles tlaku na oleji při volnoběhu i v otáčkách.
Dále hodně lidí dodělává olejový chladič i pro "okresky" takže tak.
Takže rada měnit do 5k rozhodně. Ale W50 bych se určitě nebál, kor při letních teplotách.
Pokud byste měli tip na nějaký "sportovnější" olej co má A3/B4 a xW50 tak sem s ním.
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Tak dobrá 10w40 (třeba Motul 6100), co jde o zátěž a teplotu) vydrží docela dost.
Ale jestli se budeme bavit o xw/50, tak s A3/B4 jsou dobrý oleje třeba:
5w50 - Mobil1 FS, Yacco Galaxie
10w50 - Q8 Formula, Total Racing
Nebo pak v obou SAE třeba Millers nebo Ravenol, ale ty jsou cenově vejš....vejš....
Ale jestli se budeme bavit o xw/50, tak s A3/B4 jsou dobrý oleje třeba:
5w50 - Mobil1 FS, Yacco Galaxie
10w50 - Q8 Formula, Total Racing
Nebo pak v obou SAE třeba Millers nebo Ravenol, ale ty jsou cenově vejš....vejš....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Když koukám na ceny, tak bude lepší asi fakt vzít tu 10W40 a měnit....
Jedině ten Q8 Formula a Total Racing vychází kolem 160kč na litr to je pohoda.
Jedině ten Q8 Formula a Total Racing vychází kolem 160kč na litr to je pohoda.
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
A co takovej Total Quartz 5000 20W-50 ten má sympatickou cenu. A vzhledem k ježdení jen v létě...
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Osobně bych tam olej 20w50 nedával. Těch 30 korun na litr za to nestojí....
A asi by byla i možnost (i když nevím jaký předpis u Tebe na API, bo toto "jen" SG) Elf 5w50 https://www.motora.cz/oleje/elf/5w50-pl ... KbEALw_wcB
A asi by byla i možnost (i když nevím jaký předpis u Tebe na API, bo toto "jen" SG) Elf 5w50 https://www.motora.cz/oleje/elf/5w50-pl ... KbEALw_wcB
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF