alonso84301 píše:prečo sa neda objednat z LUBSTAR na svk?ved aj on je hlavmy distributor!!
...moja reakcia skôr tak do všeobecna, pre toho kto by uvažoval nad zakúpením oleja priamo od oficiálneho CZ-SK distribútora olejov Mobil 1
Pani z "Lubstar CZ" po mojom zadaní objednávky promptne kontaktovala, že už sa moja objednávka vybavuje cez slovenskú dcéru "Lubstar SK" za úplne rovnakých podmienok.. všetko zariadili proaktívne Teda do budúcna už rovno pošlem objednávkový mail priamo na Lubstar SK a len počkám na zálohovú faktúru.
taká zaujímavosť v súvislosti s predmetnými M1 ESP olejmi (..možno to tu už niekto na fóre spomínal v nejakej súvislosti.. neviem ) Bór ktorého je v olejoch Mobil 1 tejto rady (receptúry bez SP ) ozaj dosť vysoké množstvo a v kombinácii s 3-jadrovým Mo (v porovnaní s drvivou väčšinu iných značiek olejov) patrí medzi 4 najúčinnejšie používané extrémne vysokotlakové prísady v olejoch "EP" (závislé od teploty) proti opotrebovaniu... Bór reaguje s kovovými povrchmi pri jeho aktivovaní pôsobením zvýšenej teploty a tlaku v danom mieste medzi pohyblivými kovovými povrchmi (ak ku takým podmienkam dôjde),.. kde medzi nimi vytvára silnú ochrannú bariéru (podľa info čo som sa dočítal na "penriteoil.com.au" dokonca oveľa silnejšiu ochranu ako Zinok.. + ďalšie pozitíva ako dispergátor ako aj neprispieva k vytváraniu úsad).
Tak psal jsem dodavateli Maier & Korduletsch Maziva a mám tuto odpověď:
"Dobrý den,
Ano, z důvodu změny dodavatelského řetězce došlo ke změně složení oleje Mobil 1 FS 0W-40 a jeho specifikací a fyzikálních vlastností. Oleje, v novém složení budou na našem trhu …………………., bohužel to nevíme …. V současné době jsme schopni vám dodat olej Mobil 1 FS 0W-40 ze skladu s následujícími vlastnostmi a specifikacemi:"
Je tam dále potom ta specifikace co je ve starém technickém listu takže 12,9 atd.
Jsem si myslel, že už nebudu muset s oleji laborovat a je to tady zase No nic vyzkouším Motul 300V 5w40. Němci do více upravených motorů co mám (2.0 TSI EA888 gen3) dávají i kombinace Shell UH 5w40 s Shell Racing 10w60 v poměru 3:1. Ale mixovat se mi moc nechce, zase takový chemik nejsem
Nebo (když je více upraveno ale záleží jak moc tomu dáváš čočku) v 5w40 Ravenol RCS, Millers CFS NT či Yacco Galaxie, nebo v 0w40 Amsoil Signature Series, Yacco Galaxie RS či Redline -> na vysoké zatížení. To je ale už na jiné vlákno
alebo sa predzásobiť ešte doterajšou receptúrou ..ja objednávam 3 celé kartóny (3x12 litroviek) ESP 5w-30 API SN... a možno aj aspoň 1 kartón do zásoby ESP LV 0w-30 (ale to ešte uvidím, keďže Mobil receptúru u ESP LV vyzerá to tak, že nemení a neplánuje ho oštemplovať oficiálne API SP )
Asi jo... objednám taky pár kartonů toho FS btw. jaká může být maximální délka skladovatelnosti? Kdyby mi to ta zásoba vyšla na dalších 5-6 let tak je to v pohodě?
Hmmmm. Objednal jsem kamosovy Mobil 1 5w30 esp. A koukám na normu na obalu SP. A rikam si boha jeho. Mrdky. Bylo mé jasné že v dnešní době ekoteroristu a zmrdu ze dojde ke zhoršení kvality. Co uz. A pak přijdu sem a mam potvrzení. Ještě že to neni moje auto. A doufám, že do motorek s tou normou SP přijdou až o par let. Radši koupim yacco mvx dřív....do zásoby