Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Moderátor: Colommbo
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Ja by som zvolil na prvej stránke spomenutý Motul 8100 ECO-LITE 5W-30
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Mirec v čom je toto dobre prepracovaný motor?
Lenivý zravy motor.
Mal som tu cest a je to lenivé ako 1,4 TSI v Superbe.
80te a 90te roky už boli dávno, dneska ku komfortu určite nepatrí vytacat motor do 6-7 tisíc otacok aby to ako tak išlo.
Jediná výhoda, že to je 2,5 ale stále len 4val.
Podobne funguje aj 2,5 od Toyoty v hybride, na tom keď idem tak hresim celú cestu, kktske CVT, Japonci sú za opicami.
A na keci o spoľahlivosti kašlem, ja po 150t mením auto.
A mazda so svojimi papierovými plechmi už bude zhnita na total po 6-7r.
Lenivý zravy motor.
Mal som tu cest a je to lenivé ako 1,4 TSI v Superbe.
80te a 90te roky už boli dávno, dneska ku komfortu určite nepatrí vytacat motor do 6-7 tisíc otacok aby to ako tak išlo.
Jediná výhoda, že to je 2,5 ale stále len 4val.
Podobne funguje aj 2,5 od Toyoty v hybride, na tom keď idem tak hresim celú cestu, kktske CVT, Japonci sú za opicami.
A na keci o spoľahlivosti kašlem, ja po 150t mením auto.
A mazda so svojimi papierovými plechmi už bude zhnita na total po 6-7r.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
tak ja si dovolím len za seba.. No napr. v tom, že netrpí žiadnym konštrukčným problémom alebo nedostatkom že je navrhnutý kvalitne a s rozumom kde mal to hlavné slovo konštruktér a nie ekoném oddelenia bez toho aby sa človek strachoval kedy ten motor kľakne na rozvody, či odjebané piestne krúžky, praskujúce hlavy, ojnice, enormné spotreby oleja ktoré sú dnes alibisticky u iných výrobcov bežne označované za vlastnosť a normálnosť (a pod chuťovky..).tomxass píše:Mirec v čom je toto dobre prepracovaný motor?
trhač asfaltu to je veru, ale ak sa s tým jazdí tak ako s atmosférickým benzínom má, tak ide pekne a reálna rýchlosť narastá viac než ten subjektívny pocit zrýchlenia (tu je veľa ľudi pocitovo ovplyvnených z turbodizlov po presadnutí do auta s benzínovým atmosférickým motorom). Ale ok, máš svoj názor.tomxass píše: Lenivý zravy motor.
Mal som tu cest a je to lenivé ako 1,4 TSI v Superbe.
a čo teda patrí dnes k tomu "komfortu" turbodízle to asi tiež nebudú ak sa ich výroba už prakticky skončila a je tu posledné roky zo západu trend ich vytesňovať z trhu...tomxass píše: 80te a 90te roky už boli dávno, dneska ku komfortu určite nepatrí vytacat motor do 6-7 tisíc otacok aby to ako tak išlo.
Ale priamo k podstate... To točenie motora do vyšších otáčok je čisto subjektívny osobný "pocit", či to niekomu prekáža alebo naopak to má rád. Pre teba je to nekomfort OK, pre iného radosť a normálna ničím náročná a zaťažujúca záležitosť (jeden úkon rukou a nohou naviac podradiť..). Takže svoje pocity a názor v tomto neprezentuj ako všeobecne prijaté a uznávané pravidlo.
a aká resp. aké sú teda tie nevýhody (tohto) 4valu:?: (škoda že si toto neuvedomili motorári v racing oddelení v Toyote a stvorili nevýhodný motor v podobe dokonca 3valu pre GR Yaris, Corollu)..tomxass píše: Jediná výhoda, že to je 2,5 ale stále len 4val.
toto je ťažka myšlienka podopretá zrejme množstvami argumentov... bolo by dobré ich teda rozviesťtomxass píše: Japonci sú za opicami.
ako vlastne súvisí tvoj osobný prístup a na čo ty osobne kašleš s tým, čo sa tu rieši a pointou debaty...tomxass píše: A na keci o spoľahlivosti kašlem, ja po 150t mením auto.
Sestra má Mazdu6 r.2016 (2.0 sky)... auto sa využíva od novoty celoročne a žiadna hrdza prítomná nie je.tomxass píše: A mazda so svojimi papierovými plechmi už bude zhnita na total po 6-7r.
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
K té ,,zhnilosti”tomxass píše:Mirec v čom je toto dobre prepracovaný motor?
Lenivý zravy motor.
Mal som tu cest a je to lenivé ako 1,4 TSI v Superbe.
80te a 90te roky už boli dávno, dneska ku komfortu určite nepatrí vytacat motor do 6-7 tisíc otacok aby to ako tak išlo.
Jediná výhoda, že to je 2,5 ale stále len 4val.
Podobne funguje aj 2,5 od Toyoty v hybride, na tom keď idem tak hresim celú cestu, kktske CVT, Japonci sú za opicami.
A na keci o spoľahlivosti kašlem, ja po 150t mením auto.
A mazda so svojimi papierovými plechmi už bude zhnita na total po 6-7r.
BM 2014 - absolutně bez koroze 9let.
BK 2008 - karoserie absolutně bez koroze - podvozek s korozí ale to auto má 15 let.
BP 2021 - nemá smysl řešit
DJ 2019 - to samé.
Atmosféru je třeba vytáčet, jel jsi někdy třeba BMW M3 e46? I takový motor potřebuje otáčky. Jejich výkon začíná kde většina TSI končí.
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Ja som nevravel, že je nespolahlivy.
Skôr som narážal, že vraj je prepracovaný.
Obyčajný motor ako z 90 rokov, treba to točiť, žerie to.
O hnilobe viem svoje, vidím na zdvihaku bežné CX5 ako sú zhnité po 3 rokoch, to ze nehniju blatníky neznamená kvalitu.
Mne to auto ani nepríde už výnimočné, dizajn starý ako Európa.
To dokážu len Japonci 15 rokov vyrábať ten istý model.
Ak niečo na krásu tak 508, len škoda tej 1,6.
Skôr som narážal, že vraj je prepracovaný.
Obyčajný motor ako z 90 rokov, treba to točiť, žerie to.
O hnilobe viem svoje, vidím na zdvihaku bežné CX5 ako sú zhnité po 3 rokoch, to ze nehniju blatníky neznamená kvalitu.
Mne to auto ani nepríde už výnimočné, dizajn starý ako Európa.
To dokážu len Japonci 15 rokov vyrábať ten istý model.
Ak niečo na krásu tak 508, len škoda tej 1,6.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
V pohode páni...doslo tu zrejme iba k nepochopeniu pojmov prepracovany a komplikovany .
To prve ja chapem ako motor prosty konstrukcnych preslapov a to druhe naopak, plus prepchaty eko kurvitkami.
A z tohoto pohladu práve motory pochadzajuce konstrukcne z 90-tich rokov ( plus/ minus) si myslim ze vo vacsine pripadov patria medzi tie prepracovane.
Nakoniec toxmassov nazor je pochopitelny a ocakavatelny vzhladom k tomu ake auto vlastni .
Ja zase naopak nedokazem prist na chut dieslom a turbu. Co som jazdil taketo auta ( vacsinou firemne sluzobaky) tak mi to proste nesadlo. Nebudem vsak tvrdit ,ze su vo vseobecnosti zle. Asi by si ich potom tolko ludi nekupovali.
Len je to proste ine. A kazdy uzivatel ma ine preferencie a vdaka "zaostalym" japoncom mame este na vyber a sancu na normalny motor v aute
To prve ja chapem ako motor prosty konstrukcnych preslapov a to druhe naopak, plus prepchaty eko kurvitkami.
A z tohoto pohladu práve motory pochadzajuce konstrukcne z 90-tich rokov ( plus/ minus) si myslim ze vo vacsine pripadov patria medzi tie prepracovane.
Nakoniec toxmassov nazor je pochopitelny a ocakavatelny vzhladom k tomu ake auto vlastni .
Ja zase naopak nedokazem prist na chut dieslom a turbu. Co som jazdil taketo auta ( vacsinou firemne sluzobaky) tak mi to proste nesadlo. Nebudem vsak tvrdit ,ze su vo vseobecnosti zle. Asi by si ich potom tolko ludi nekupovali.
Len je to proste ine. A kazdy uzivatel ma ine preferencie a vdaka "zaostalym" japoncom mame este na vyber a sancu na normalny motor v aute
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Ďakujem Vám za odpoveďe, kúpil som si nakoniec Mobil1 ESP LV 0W-30 chcel som čo najnižšiu zimnú viskozitu, aj keď to u nás nie je v ani v lete ani v zime vôbec využívaná .
Malo by byť údajne mix GTL + PAO + Hydrokrak našiel som to na ruskom fóre OilClub, bola tam analýza.
@tomxass
žravý... priemernú spotrebu mám medzi 7,6 a 7,8 liter podľa premávky a je to automat s hydromeničom a 143 kw.... manželka čo má 1.2 Puretech (manuál) aj keď hocičo robíme... podľa premávky nevyjde lepšie ako 6,6 - 6,8 liter. (a nemá veľa kilometrov)
A to že je lenivý... je tiež Tvoj subjektívny názor alebo pocit... keď si presadnes z Turbo motoru do atmosféry je to úplne niečo iné... predtým som mal 508 Peugeot 2.0 HDI 103KW a cítil som v Mazde, že to auto nejde..., ale je to len z toho dôvodu, že ťa "nekopne turbo do zadku", necítiš ten ťah tak brutálne z dôvodu absencie turba, ale to neznamená že nejde... treba pozrieť na rýchlomer alebo na cestu ako rýchlu z toho ubúda ...to je môj pocit z toho a to že to treba vytáčať absolútne nie je nezdravé pre motor, skôr lepšie, "lebo aspoň vypucuješ pavučiny" a aj s tým vytáčaním čiastočne nesúhlasím... pri bežnom normálnom predbiehaní úplne je postačujúce vytočiť do 4000 ot. ... od 6500 sú červené... takže dá sa povedať že stačí do polovice...
1,4 tsi alebo 1.8 tsi alebo 2,0 tsi si myslím že tiež zobere bez absolútnych problémov 7-10 litrov/100 km.
Ja som už dízel nechcel... bol som spokojný strašne s 2.0 HDI nemal žiadnu chybu okrem bežnej údržby, ale tentokrát som chcel benzín.
A v tomto prípade pojem komfort nie je na mieste... čo Ti to v Tvojom komforte prekáža, keď sa motor vytáča? Keď TSI nie je potrebné trebárs vytáčať, tak prečo sú spotrebou na tom istom mieste? Bratranec má 2.0 TSI v Superbe a jeho spotreba pri zmiešanej premávke sa pohybuje medzi 10-11 litrov (auto má len 50.000 km)... tak Mazda má žravý motor?
"Kokotské" CVT-čká mali Audiny s Multitronicom... Jedine Japonci vedia spraviť CVT prevodovku, nikto iný, to je všeobecne známe aj podľa testov.
Z môjho príspevku je asi viedieť že nie som nadšencom koncernu (mal som tú česť vlastniť a nechcel by som od nich auto do vlastníctva, max ako firemné a tak ako píšeš po 3 rokoch vymeniť za nové), ale nikoho neodsúdím a nebudem ohovárať jeho vlastníctvo alebo názor na to, že koncernové autá sú pre neho naj. Všetcia máme iné nároky, názory a očakávania od značky alebo od auta, a preto si vybereme to, čo pre nás je to naj.
Prečo by boli? Lebo neidú s trendom blbého downsizingu a radšej spravia motor s väčším objemom, bez turby, bez eko kurvítok a aj napriek tomu majú také nízke spotreby, lebo nevyužívaš stále vykonový potenciál toho motoru... oproti tomu downsizingované motory, ktoré by podľa koncernu, či už VW alebo Stellantis, BMW atď by mali mať spotrebu 4-5 litrov na 100 km? a v reále to ešťe nikto nevedel spraviť a nevidel?
Strýko má 2008-ku Mazdu 3 a nikde na karosérie žiadna hrdza nie je...
treba párkrát do roka aj umyť srandujem...
My umývame auto ručne, a na montážnej jame vždy 1x za 3-4 mesiace vystriekame podvozok s aktívnou penou a opláchneme... (na všetkých mojich autách som vždy vystriekal dutiny aj spodok s voskom a nikdy pri žiadnej značke som nemal zatiaľ problém s koróziou) klop klop klop.
Malo by byť údajne mix GTL + PAO + Hydrokrak našiel som to na ruskom fóre OilClub, bola tam analýza.
@tomxass
Prepracovaný je každý dnešný motor a všetky sú spolahlivé, otázka je len tá, či pre výrobcu (aby sa čo najskôr pokazil) alebo pre vlastníka Určite má parametre také, aké dnešné autá resp. motory nemajú, priblíži sa k tomu iba Toyota s 2.5. Nemajú GPF, nemajú turbo (pre mňa výhoda, pre Teba nie), aspoň poruchy týkajúce sa týchto dielov netreba riešiť, presne tak ako si hovoril sú to "zastaralé a primitívne" motory ALE SPOLAHLIVÉ... nevyhoria ako BMW 20d, nie je olejová pumpa v prdeli po 80-100.000, retazové rozvody sa netrhajú ako u PSA 1.6, BMW 1.6, Opel a VW TSI pred 100.000 km alebo tesne po... a nemajú rozvodovú REMEN v oleji ako nové benziňáky, kde jednoducho olej rozožere kaučuk upchá olejové sitko a problém je na svete (mám s tým skúsenosť...nakoľko som to vedel, spravil som to už po 4 rokoch na aute mojej manželky PSA 1.2 Puretech) Ani na karbonizáciu sania nie sú tak háklivé ako iné GDI motory... takže určite sú vo svojej triede najlepšie to je fakt.Mirec v čom je toto dobre prepracovaný motor?
BLBOSŤ NA ÚROVNI... prepáč za výraz ale to čo si napísal je blbosť.Lenivý zravy motor.
žravý... priemernú spotrebu mám medzi 7,6 a 7,8 liter podľa premávky a je to automat s hydromeničom a 143 kw.... manželka čo má 1.2 Puretech (manuál) aj keď hocičo robíme... podľa premávky nevyjde lepšie ako 6,6 - 6,8 liter. (a nemá veľa kilometrov)
A to že je lenivý... je tiež Tvoj subjektívny názor alebo pocit... keď si presadnes z Turbo motoru do atmosféry je to úplne niečo iné... predtým som mal 508 Peugeot 2.0 HDI 103KW a cítil som v Mazde, že to auto nejde..., ale je to len z toho dôvodu, že ťa "nekopne turbo do zadku", necítiš ten ťah tak brutálne z dôvodu absencie turba, ale to neznamená že nejde... treba pozrieť na rýchlomer alebo na cestu ako rýchlu z toho ubúda ...to je môj pocit z toho a to že to treba vytáčať absolútne nie je nezdravé pre motor, skôr lepšie, "lebo aspoň vypucuješ pavučiny" a aj s tým vytáčaním čiastočne nesúhlasím... pri bežnom normálnom predbiehaní úplne je postačujúce vytočiť do 4000 ot. ... od 6500 sú červené... takže dá sa povedať že stačí do polovice...
1,4 tsi alebo 1.8 tsi alebo 2,0 tsi si myslím že tiež zobere bez absolútnych problémov 7-10 litrov/100 km.
Ja som už dízel nechcel... bol som spokojný strašne s 2.0 HDI nemal žiadnu chybu okrem bežnej údržby, ale tentokrát som chcel benzín.
tiež tvoj subjektívny názor... niekomu sa to páči, niekomu nie... ja s tým problém nemám80te a 90te roky už boli dávno, dneska ku komfortu určite nepatrí vytacat motor do 6-7 tisíc otacok aby to ako tak išlo.
A v tomto prípade pojem komfort nie je na mieste... čo Ti to v Tvojom komforte prekáža, keď sa motor vytáča? Keď TSI nie je potrebné trebárs vytáčať, tak prečo sú spotrebou na tom istom mieste? Bratranec má 2.0 TSI v Superbe a jeho spotreba pri zmiešanej premávke sa pohybuje medzi 10-11 litrov (auto má len 50.000 km)... tak Mazda má žravý motor?
a čo je problém s tým že je to 4 valec? Má krásny vyrovnaný chod, nemám k tomu čo dodať... Aj predošlá 508 bol 2.0 HDI štvorvalec a nemal žiaden problém... Vidíš tu by som používal tvoj názor, že nežijeme v 80.-90. rokoch že je potrebné aby motor bol 12 valec.... aj keď by som strašne prijal 6 valec aj 8 valec, to nepopieram, ale nechcem zas toľko investovať do auta...Jediná výhoda, že to je 2,5 ale stále len 4val.
Mazda nemá CVT ale klasický automat s hydromeničom.Podobne funguje aj 2,5 od Toyoty v hybride, na tom keď idem tak hresim celú cestu, kktske CVT,
"Kokotské" CVT-čká mali Audiny s Multitronicom... Jedine Japonci vedia spraviť CVT prevodovku, nikto iný, to je všeobecne známe aj podľa testov.
Z môjho príspevku je asi viedieť že nie som nadšencom koncernu (mal som tú česť vlastniť a nechcel by som od nich auto do vlastníctva, max ako firemné a tak ako píšeš po 3 rokoch vymeniť za nové), ale nikoho neodsúdím a nebudem ohovárať jeho vlastníctvo alebo názor na to, že koncernové autá sú pre neho naj. Všetcia máme iné nároky, názory a očakávania od značky alebo od auta, a preto si vybereme to, čo pre nás je to naj.
Neviem no... sú to trocha silné a odvážne slová...dovoľujem si nesúhlasiť...Japonci sú za opicami.
Prečo by boli? Lebo neidú s trendom blbého downsizingu a radšej spravia motor s väčším objemom, bez turby, bez eko kurvítok a aj napriek tomu majú také nízke spotreby, lebo nevyužívaš stále vykonový potenciál toho motoru... oproti tomu downsizingované motory, ktoré by podľa koncernu, či už VW alebo Stellantis, BMW atď by mali mať spotrebu 4-5 litrov na 100 km? a v reále to ešťe nikto nevedel spraviť a nevidel?
ja nie... a to nie sú kecy. Ja nevymením auto po 150t ani po 2 rokoch, lebo "žiaľ" u nás je to skoro "člen rodiny" máme k autám citovú väzbu, čo samozrejme nie je dobré...ale u nás takto jeA na keci o spoľahlivosti kašlem, ja po 150t mením auto.
Hovadina prepáč...A mazda so svojimi papierovými plechmi už bude zhnita na total po 6-7r.
Strýko má 2008-ku Mazdu 3 a nikde na karosérie žiadna hrdza nie je...
treba párkrát do roka aj umyť srandujem...
My umývame auto ručne, a na montážnej jame vždy 1x za 3-4 mesiace vystriekame podvozok s aktívnou penou a opláchneme... (na všetkých mojich autách som vždy vystriekal dutiny aj spodok s voskom a nikdy pri žiadnej značke som nemal zatiaľ problém s koróziou) klop klop klop.
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
A dobre robíš, bo tých 150tis. je tak na hrane životnosti u VAG Kdežto tá 2.5 od Mazdy je ešte len po zábehu
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Jsem se docela i zasmál Ale toto by si zasloužilo přesunout do vlákna Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"tomxass píše:....Japonci sú za opicami....
Ale jo, každej jsme jiná člověci, někdo holky jinej vdolky. Jen prosím nebrat jako etalon kvality a vrchol komfortu Superba / Passata s traktorovým TDI a s dvouspojkou DSG....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Pitris, stačí si pozrieť tomasové príspevky a človek hneď pochopí ,ktorá bije.A aj Japoncom sa niekedy "zadarí",napr.dízel od Mazdy v CX5 a CX6 ,ale benzínové majú super.A kto nepochopí čaro hladkej atmosféry je u mňa...
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
nie je nič charakternejšie vzrušujúcejsie ako točivý JAP honda benzínovy atmosféricky motor
Ale svoje čaro má aj preplňovaný "štvorcový" točivý a neuveriteľne výbušný Honda motor v CT-R.. a zvlášť po spešl upgrade prestavbe... to je peklo stroj ..dlhozdvihový TSi takú točivost, výbušnosť a hlavne charakter s lineárne a strmo narastajúcou krivkou výkonu v celom pásme k 7200ot. dokonca so špičkou (ako profil vrchu K2) mať nikdy nebude
Ale svoje čaro má aj preplňovaný "štvorcový" točivý a neuveriteľne výbušný Honda motor v CT-R.. a zvlášť po spešl upgrade prestavbe... to je peklo stroj ..dlhozdvihový TSi takú točivost, výbušnosť a hlavne charakter s lineárne a strmo narastajúcou krivkou výkonu v celom pásme k 7200ot. dokonca so špičkou (ako profil vrchu K2) mať nikdy nebude
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Greg: skvelá voľba
Tomxass: si hrdý majiteľ VW so všetkým čo k tomu patrí...
Tomxass: si hrdý majiteľ VW so všetkým čo k tomu patrí...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Z druhej strany keď si zvykneš na turbodiesel tak po presadnuti do benzínovej atmošky si povieš že je to skapal pes logicky. Chce to úplne iný štýl jazdy. Dokonca keď som presadol z Ufa do Accorda tak tým že mala prevodovka dlhšie prevody bolo treba jazdiť úplne inak. Bez podraďovania to proste vôbec nešlo:|
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
A preto tam je ten fofrklacek , aby sa použival a motor sa točil ľahko a veselo.