ak je to TSI vyrobené od r. 2009 do 2011
a olej neťahá cez vrch (toto nepredpokladám...) tak sú v tom motore v hajzlu piestne krúžky (zatuhnuté zapečené karbónom
hlavne stierací krúžok ktorý múdre hlavy z FAUVE z dôvodu zníženia trecích strát, čo sa snažili dosiahnúť jeho tenkým konštrukčným vyhotovením (1mm) a naviac do neho vymysleli, že ideálne bude urobiť pre prietok oleja malinkaté len vŕtané otvory v nich
ktoré keď motor nepracuje doslova v ideálnym podmienkach prevádzkovania
tak sa pomerne rýchlo zaj*bú karbónom a krúžky zatuhávajú, prestávajú efektívne stierať olej
a spotreba oleja rastie a rastie a rastie... až do takej miery že to kludne býva aj 1l na 500km a viac.
Ak sa to nerieši čím skor ako spotreba začne výraznejšie stúpať
poškodí nahromadený karbón v zámku krúžkov steny válcov a občan môže kupovať nový kompletný polomotor, prípadne veľké GO s vyvložkovaním + nové piesty ojnice ložiská a všetkými úkonmi k tomu prislúchajúce no s neistým výsledkom za rovnako brutálnu cenu ( a to viac v pomere k zostatkovej cene vozidla
)
Zhrnutie: žiaden olej ti tu nepomôže, pri takejto spotrebe ti nepomôže ani žiadna chémia aplikovaná do oleja napr Bishops 560
to by bolo potrebné nasadiť podstatne skôr kým stieracie krúžky ešte nestratili úplne funkčnosť a olej cez ne nejaký ešte preteká.