VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ahoj! Obyčejně bývá množství náplně takové, aby po vyšroubování kontrolního šroubu byla hladina na spodním okraji otvoru, resp. začala tak akorát (při plnění) vytékat. Při nalévání otvorem po čidle zpátečky je pak náplně o čtvrtinu víc - nevadí to...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
V tomto prípade je to takto, tak to robia aj v autorizaku. Tak mi to tam poradili, keďže sa nedá inak naplniť potrebné množstvo.cez srob zistíš, že tam olej je ale nie koľko ho tam je.
Takže zablokovať prevodovku, cez hlavný vypúšťak koľko ide, zbytok cez vedlajsi, inak nevytecie všetok.
Takže zablokovať prevodovku, cez hlavný vypúšťak koľko ide, zbytok cez vedlajsi, inak nevytecie všetok.
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Aha, už rozumím. Podle toho, co píšeš (a co tvrdí v servisu) je tedy KONTROLNÍ šroub na převodovce vlastně úplně zbytečný... Dobré vědět!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
To " nalievat cez cidlo ....." je v tom manuali?
Akoze je to mozne.....mozno mali skladom vela nepouzitych dier, tak ich potrebovali minut...a vyriesili to zbytocnym kontrolnym otvorom
Simple clever
Akoze je to mozne.....mozno mali skladom vela nepouzitych dier, tak ich potrebovali minut...a vyriesili to zbytocnym kontrolnym otvorom
Simple clever
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Citujem škoda fórum:
U jedničkovejch Oktávek byl kontrolní šroub k něčemu. U dvojkovejch už je pod hladinou, kvůli jinak natočenýmu agregátu. Kontrola se provádí vypuštěním.
U jedničkovejch Oktávek byl kontrolní šroub k něčemu. U dvojkovejch už je pod hladinou, kvůli jinak natočenýmu agregátu. Kontrola se provádí vypuštěním.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Tož to je masakr...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Či v servisnom neviem , ale v mojom osobnom je...., Apropo usieraj si zo svojich japonských črepov..., Nebyť európskych áutomobiliek ktoré šikmači okopirovali-licencovali, by sa doteraz ešte vozili maximálne na bicykloch ...., To isté platí aj pri motorkách....
Colombo- tam nejde o to či je ten srob na 2 veci alebo na 1, keďže sa prevodovky používajú v nespočetnom množstve modelov, niektoré motory sú naklonené dopredu a tým pádom tam nedáš toľko koľko má ísť. Kontrolný srob je od slova kontrola- tzn s ním skontrolujes či tam olej je. Keďže výrobca udáva celoživotnú náplň , tak olej v autorizaku štandartne v manualoch nemenia, a keď už majú prevodovku rozhodenu z nejakého dôvodu , tak ju aj naplnia. Keď je prevodovka hore , tak buď cez snímač spiatocky alebo cez vrchný cap riadenia.
To že je mám úchylku meniť prevod olej po 80 tis km je môj problém ,autorizak s tým nič nemá, mechanici nad mojím činom len krútia hlavou....
Colombo- tam nejde o to či je ten srob na 2 veci alebo na 1, keďže sa prevodovky používajú v nespočetnom množstve modelov, niektoré motory sú naklonené dopredu a tým pádom tam nedáš toľko koľko má ísť. Kontrolný srob je od slova kontrola- tzn s ním skontrolujes či tam olej je. Keďže výrobca udáva celoživotnú náplň , tak olej v autorizaku štandartne v manualoch nemenia, a keď už majú prevodovku rozhodenu z nejakého dôvodu , tak ju aj naplnia. Keď je prevodovka hore , tak buď cez snímač spiatocky alebo cez vrchný cap riadenia.
To že je mám úchylku meniť prevod olej po 80 tis km je môj problém ,autorizak s tým nič nemá, mechanici nad mojím činom len krútia hlavou....
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Není to spíš tak, že tam olej byl, než byla kontrola kontrolním šroubem zahájena?dany01 píše: Kontrolný srob je od slova kontrola- tzn s ním skontrolujes či tam olej je.
a tohle zase bude geniální vynález evropských automobilekdany01 píše: Keďže výrobca udáva celoživotnú náplň , ...
To není úchylka, ale velmi rozumný postup.dany01 píše: To že je mám úchylku meniť prevod olej po 80 tis km je môj problém ,autorizak s tým nič nemá, mechanici nad mojím či km len krútia hlavou....
Úchylka je ničit převodovky dodržením postupu výměn dle doporučení výrobce, v jehož zájmu není, aby auta dlouho vydržela.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Je to marketing, tak ako výmeny po 30 tis km. Problém je vtom že ľudia sú tupela a neprečítajú si manuál kde sa uvádza že olej sa mení podľa podmienok uzivania vozidla.
Moja skúsenosť je že olej prevodový už po 80 tis km nevyzerá vábne- netvrdím že by ešte niečo nedal a motorový má dosť po 8 tis. km, mením 10 tis. Upresnim že jazdím s jedným autom iba diaľnicu, takže žiadne skákačky po meste, druhé chvála bohu začalo tiez jazdiť diaľnicu.
Mechanik zo zvedavosti pri mne stal a pozeral ako prevod. olej bude vyzerať po 80 tis km-prvonapln , a síce nerád ale dal mi za pravdu.
Nepoužívam žiadne "sračky" oleje z Lidl, Kaufland, a podobne, do prevodovky šiel len origo, do motora renomované značky.
Moja skúsenosť je že olej prevodový už po 80 tis km nevyzerá vábne- netvrdím že by ešte niečo nedal a motorový má dosť po 8 tis. km, mením 10 tis. Upresnim že jazdím s jedným autom iba diaľnicu, takže žiadne skákačky po meste, druhé chvála bohu začalo tiez jazdiť diaľnicu.
Mechanik zo zvedavosti pri mne stal a pozeral ako prevod. olej bude vyzerať po 80 tis km-prvonapln , a síce nerád ale dal mi za pravdu.
Nepoužívam žiadne "sračky" oleje z Lidl, Kaufland, a podobne, do prevodovky šiel len origo, do motora renomované značky.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
A na tom si byl kde prosím?dany01 píše:....usieraj si zo svojich japonských črepov..., Nebyť európskych áutomobiliek ktoré šikmači okopirovali-licencovali, by sa doteraz ešte vozili maximálne na bicykloch....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Takze som to trafil. Vylisky prevodoviek "na sklade". Tak to pouzili, hoci kontrolny otvor vplyvom ineho natocenia v konkretnej aplikacii nejde pouzit k svojmu povodnemu ucelu.Tak?
Nuz v poriadku. Z tohto pohladu sa tato neobvykla zahada (ne)kontrolneho otvoru da vcelku aj pochopit.
Co neviem ale celkom dobre pochopit je to co pises o japonskych motorkach....
Ty mas nejaku? Len ma to tak zaujma.
Nuz v poriadku. Z tohto pohladu sa tato neobvykla zahada (ne)kontrolneho otvoru da vcelku aj pochopit.
Co neviem ale celkom dobre pochopit je to co pises o japonskych motorkach....
Ty mas nejaku? Len ma to tak zaujma.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne úte led 24, 2023 19:25, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
hlavne že tieto európske koncernové "etalóny kvality" VAG nie je schopný pri tej svojej výnimočnosti vychytať ani za 15 rokov čo tieto skvosty uviedli do života
https://www.youtube.com/watch?v=sWr0fpQVv20&t=306s
https://www.youtube.com/watch?v=sWr0fpQVv20&t=306s
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
To Pitris: snáď sa tu nebudeme priet o históriu...., si pozri historické dokumenty -je ich dosť, keď Európa bola motorizovana Japonci objavili ešte len šijací stroj, keď Európa jazdila na moto tak oni ešte len bycikel objavili ...Pitris píše:A na tom si byl kde prosím?dany01 píše:....usieraj si zo svojich japonských črepov..., Nebyť európskych áutomobiliek ktoré šikmači okopirovali-licencovali, by sa doteraz ešte vozili maximálne na bicykloch....
To že okopirovane veci svojou šikovnosťou, vycibrili do stavu aký je , je na inú debatu..
Kľudne ma zaskatulkuj ako typického Vagistu, alebo ako si to radi kopnete keď ma niekto iný názor podložený faktami. Typický liberálny fasizmus- gratulujem...
Apropo :bežné auta stále nevedia poriadne odhlucnit- Corolla, Civic, Mazda ,Vitara,Ceed, I30 atď. Čistá katastrofa , v tom max do vedľajšej dediny a radšej na bus....
Predražene diely, nedostupný servis ani komentovať nebudem.
To Jarson: písal som o tom aj Pitrisovi, nastuduj si históriu, pri moto je to to isté....,ako chodili studovat a kupovali Japoncici patenty, vývoj,atď. Či Československé alebo Anglické značky. Naša smola bola že nás "oslobodili "' a potom zarezali takmer všetko... Pozri si históriu Jawa,CZ, Huricane , Anglických je tiež kopec čo zaniklo
K tvojej otázke : áno mám aj históriu a súčasnosť. Našu históriu a Japonsku súčastnost. Jawa - Honda
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Slabší odhlučnění je nectnost mnoha japonců, to je fakt.
Jenomže třeba tenhle losí test, na to že jde o RS model, je celkem šílený propadák:
https://www.youtube.com/watch?v=1HRzFjNdHNo
VW Arteon v losím testu taky nic moc ...
Ale odhlučněný je Arteon velmi slušně, to je fakt. Život je otázka priorit
Jenomže třeba tenhle losí test, na to že jde o RS model, je celkem šílený propadák:
https://www.youtube.com/watch?v=1HRzFjNdHNo
VW Arteon v losím testu taky nic moc ...
Ale odhlučněný je Arteon velmi slušně, to je fakt. Život je otázka priorit
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
No pokud si dodal toto (což ovšem mělo být napsáno hned) tak pak ano. A třeba u těch motorek je fakt že Honda začátkem 60. let kopírovala Jawu (a měli z toho i problém ale už nevím jestli to skončilo u arbitráže nebo se nějak dohodli), ale třeba CB 750 byl velký technický průlom od firmy pana Soichiradany01 píše:To že okopirovane veci svojou šikovnosťou, vycibrili do stavu aký je , je na inú debatu....
Ale tady asi nevíš co píšeš. Anebo nevíš kde nakupovat. Notabene > většina japonců ani moc ND nepotřebuje. A s tím odhlučněním je to stejně jako u VW - podle výbavy. I tam umí holátko. Ale dobrej motor má být slyšet.dany01 píše:Predražene diely, nedostupný servis ani komentovať nebudem
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF