Pančování oleje
Moderátor: Colommbo
Re: Pančování oleje
Bojím se zeptat, ale zkusím to : různě se tu píše že po výměně oleje vám něco zbývá a nevíte co s tím.
Co špatného se může stát, když při výměně dám např 3 litry Total 5w40 a 1 litr Shell Helix HX7 5w30 ?
Jedná se o bezproblémový benzinový 97kW 2.0 motor ve staré Hondě Accord V.
Vím že pocitově mě všichni odsoudíte (už teď se cítím blbě), ale reálně co je na tom špatně ?
Co špatného se může stát, když při výměně dám např 3 litry Total 5w40 a 1 litr Shell Helix HX7 5w30 ?
Jedná se o bezproblémový benzinový 97kW 2.0 motor ve staré Hondě Accord V.
Vím že pocitově mě všichni odsoudíte (už teď se cítím blbě), ale reálně co je na tom špatně ?
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Pančování oleje
Zdejší odborníci přinejmenším pozdvihnou obočí, já napíšu, že se nic moc nestane. Ano, dělat bys to neměl, můžou se hádat aditiva, ale motor tím nezabiješ, dodržuješ-li rozumné intervaly výměny...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Pančování oleje
Tiež sa pridám k názoru že bez obáv... miešanie hotových produktov je v poriadku. Mnohý to robia cielene ale to už je iná debata.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Pančování oleje
Vzhledem k tomu, že pří výměně oleje 0,5 až 1 litr starého oleje v motoru zbude, tak k míchání různých olejů dochází zcela běžně. Takže úplně ideální to není, ale výsledkem smíchání dvou celkem kvalitních a moderních olejů bude opět celkem kvalitní olej.
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Pančování oleje
Možná jak v kterém motoru, zbytek půl až litr starého oleje se mi však zdá hodně, litr tedy určitě. Nebo mám aspoň jiné zkušenosti.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Pančování oleje
Stačí si vyhledat v dokumentaci:
Motor Honda R18Z4: Capacity 3,7 litre (Service fill), Capacity 4,5 litre (Dry fill)
Olejová náplň 4,5 litru, při běžné výměně včetně filtru je potřeba cca 3,7 litru, v motoru zůstává 0,8 litru.
Podobně třeba Škoda Octavia III 1.8 TSI (132 kW) (2012 - 2018):
Capacity 5,2 litre (Service fill), Capacity 6,1 litre (Dry fill), tj. v motoru zůstává 0,9 litru.
Motor Honda R18Z4: Capacity 3,7 litre (Service fill), Capacity 4,5 litre (Dry fill)
Olejová náplň 4,5 litru, při běžné výměně včetně filtru je potřeba cca 3,7 litru, v motoru zůstává 0,8 litru.
Podobně třeba Škoda Octavia III 1.8 TSI (132 kW) (2012 - 2018):
Capacity 5,2 litre (Service fill), Capacity 6,1 litre (Dry fill), tj. v motoru zůstává 0,9 litru.
Re: Pančování oleje
Ja mám napr. uvedený aj objem filtra...myslím že 0,3l. Akurát neviem či je to zarátané v servisnej náplni alebo to treba pripočítať.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Pančování oleje
Já mám v návodu k Civiku 8G 1.8, motor R18A2:
Olej celkem: 4,7l, výměna bez filtru: 3,5 litru, výměna s filtrem: 3,7 litru.
Olej celkem: 4,7l, výměna bez filtru: 3,5 litru, výměna s filtrem: 3,7 litru.
Re: Pančování oleje
A objem rátajú medzi rysky takže tam das viac
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Re: Pančování oleje
Mezi horní a dolní ryskou mám cca 1 litr, takže kdyby to bylo napůl mezi horní a dolní rysku, tak by tam měla být rezerva 0,5 litru. Jenomže když mi tam v servisu hrkli celý obsah 4 litrového kanystru, tak to bylo určitě na horní rysku nebo i něco nad (šrafování pokryto a stopa po oleji byla i kousek nad šrafováním. Nicméně u čistého oleje se to opravdu blbě pozná a měrka není dělaná tak, aby šlo dobře poznat že je tam o trochu víc. Když ale dostali 5L kanystr, tak si dali záležet a v kanystru vrátili určitě něco víc než jeden litr - cca 1,25 litru. A když jsem to po čase kontroloval, tak olej byl "na horní rysce" - celé šrafování bylo pokryto olejem. Takže na to, že udávaný objem je mezi rysky, bych radši nesázel. Stejně tak když auto dostalo olej od nich - na faktuře 3,7 nebo 3,8 litru a celé šrafování na měrce bylo spolehlivě pokryto.
Re: Pančování oleje
Záleží od výrobcu, keď som mal avensis tak tam bolo len 3,7l po vrch rysky ako v návode.
Na octavii som mal 4,3 a bolo to asi myslene bez filtra, po doliati 4,3 to bolo na spodku rysky, reálne tam vošlo aj 4,9.
Teraz mam pisane 4,7, je to nad polovicou.
Idealne je meniť ak by bol predok auta vyššie a viac by vytieklo ale nemám rampy a meníme to na klasickom hydraulickom zdvihaku.
Niekedy som si menil olej sam, v garazi v jame a ešte som predok dvihol na 2 hever, nechal som to aj 3 hodiny vytekat, ale je to priveľa roboty a času pre mňa, za výmenu dávam 15eur s hodinovým odkvapkavanim, neoplatí sa mi to robiť sám doma.
Na octavii som mal 4,3 a bolo to asi myslene bez filtra, po doliati 4,3 to bolo na spodku rysky, reálne tam vošlo aj 4,9.
Teraz mam pisane 4,7, je to nad polovicou.
Idealne je meniť ak by bol predok auta vyššie a viac by vytieklo ale nemám rampy a meníme to na klasickom hydraulickom zdvihaku.
Niekedy som si menil olej sam, v garazi v jame a ešte som predok dvihol na 2 hever, nechal som to aj 3 hodiny vytekat, ale je to priveľa roboty a času pre mňa, za výmenu dávam 15eur s hodinovým odkvapkavanim, neoplatí sa mi to robiť sám doma.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Re: Pančování oleje
keď po vypustení už takmer nekvapká, tak ešte tlakovým vzduchom od kompresora cez otvor na merku (cez handričku) dovyfukujem tak 2 dcl starého oleja, ktorý by tam inak bezpečne ostal
Re: Pančování oleje
A keby som lial z vrchu olej kým nepôjde čistý von?
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Pančování oleje
To myslíš jako vtip, že...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Pančování oleje
Myslím že dobrý nápad... najlepšie so zapnutým motorom aby si krásne prečistil aj všetky kanály...tomxass píše:A keby som lial z vrchu olej kým nepôjde čistý von?
To budeš pašák
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3