chladicí nemrznoucí směs
Moderátor: Colommbo
Re: chladicí nemrznoucí směs
"usilovne krade....narusuje povrchy."
Preto sa miesa pred naliatim.
Prepac, ale ked to vyrobca odporuca - tu "hladnu " vodu - asi s tym pocita, ze sa ta voda musi nasytit. Tym je zrejme myslena ta " správna" chem.reakcia. Teda koncentrat je zrejme podla toho chemicky postaveny.
Ako by vsak zostavil koncentrat pre vodu ,ktorej zlozenie chemicke nepozna?
Aj z pohladu vyrobcu je ovela jednoduchsia prva moznost myslim.
Preto sa miesa pred naliatim.
Prepac, ale ked to vyrobca odporuca - tu "hladnu " vodu - asi s tym pocita, ze sa ta voda musi nasytit. Tym je zrejme myslena ta " správna" chem.reakcia. Teda koncentrat je zrejme podla toho chemicky postaveny.
Ako by vsak zostavil koncentrat pre vodu ,ktorej zlozenie chemicke nepozna?
Aj z pohladu vyrobcu je ovela jednoduchsia prva moznost myslim.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: chladicí nemrznoucí směs
Pokud výrobce píše demivodu nebo destilku, tak není co řešit. Pokdu si dobře vzpomínám, tak udržet demivodu ve stavu, aby byla skutečně demineralizovaná je dost náročné. Takže demivoda, kterou člověk běžně koupí, již bude zcela srovnatelná s destilkou a bude jedno, jestli je prodávána pod názvem demineralizovaná, nebo destilovaná.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Nasiel som taketo u rusakov:
"Niektorí výrobcovia nemrznúcich zmesí tvrdia, že na zriedenie koncentrátov nie je potrebné brať destilát. Existuje jednoduchý spôsob, ako to skontrolovať: do pripravenej priehľadnej nádoby naliať nemrznúcu zmes a pridať vodu. Potom nechajte pôsobiť 24-48 hodín. Ak počas tejto doby roztok zakalí alebo sa v ňom vytvorí zrazenina, je lepšie použiť destilovanú vodu."
"Niektorí výrobcovia nemrznúcich zmesí tvrdia, že na zriedenie koncentrátov nie je potrebné brať destilát. Existuje jednoduchý spôsob, ako to skontrolovať: do pripravenej priehľadnej nádoby naliať nemrznúcu zmes a pridať vodu. Potom nechajte pôsobiť 24-48 hodín. Ak počas tejto doby roztok zakalí alebo sa v ňom vytvorí zrazenina, je lepšie použiť destilovanú vodu."
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: chladicí nemrznoucí směs
z hladiska objemu vody,ktorá sa počas celej životnosti motora v aute vymení bude tvrdost vody pomerne bezpredmetný parameter. Problémi s upchatím chladiča vápenatými usadeninami mali len nákladné autá,traktory a podobne,kde sa nepoužívala chladiaca kvapalina a tieto problémi sa objavili až po dlhých rokoch používania.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: chladicí nemrznoucí směs
Takisto mám od mechanikov používať vodu z vodovodu.
Niečo z dokumentu po "interní použití" :
Technická produktová informace Číslo případu: 2042595/1
Servisní informace: Použití destilované vody pro chladicí kapalinu Datum zveřejnění: 14.12.2015
Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny
Týká se všech oprav vozidel značky ŠKODA, u nichž byla v rámci opravy vypuštěna chladicí kapalina.
Moderní spalovací motory mají vzhledem k různým vlivům stále vyšší požadavky na chladicí kapalinu. Jelikož chladicí kapalina není omezena žádnými
intervaly, co se týče údržby (náplň pro celou dobu životnosti), musí se přizpůsobit požadavkům. Z tohoto důvodu se chladicí kapalina stále vyvíjí.
Velký vliv na účinnost chladicího prostředku má voda, která se používá při vytváření směsi.
Vzhledem k různým obsahovým látkám, které mohou být různé / specifické u jednotlivých zemí nebo dokonce regionů, se ŠKODA rozhodla definovat
kvalitu vody pro chladicí systémy.
Demineralizovaná / destilovaná voda podle normy VDE 0510 splňuje všechny požadavky. Mimo to je k dostání po celém světě.
Z tohoto důvodu je předepsáno zředit chladicí prostředek při doplňování a novém plnění destilovanou vodou.
Důležité:
• Pokud byla z chladicího systému vozidla vypuštěna chladicí kapalina, nesmí již být tato směs znovu použita (nelze ji nalít zpět do chladicí soustavy). V opačném případě hrozí poškození dílů chladicí soustavy.
• Pro naplnění chladicího systému použijte koncentrát chladicí kapaliny dle aktuálního katalogu ETKA. Koncentrát řeďte výhradně destilovanou vodou dle předpisu na obalu (nepoužívejte pitnou vodu!).
Upozornění:
• Tato změna bude v nejbližší době zohledněna jak v dílenské příručce (v ElsaPro), tak i v návodech k obsluze.
Dokumenty slouží výhradně k vnitřnímu použití!
Niečo z dokumentu po "interní použití" :
Technická produktová informace Číslo případu: 2042595/1
Servisní informace: Použití destilované vody pro chladicí kapalinu Datum zveřejnění: 14.12.2015
Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny
Týká se všech oprav vozidel značky ŠKODA, u nichž byla v rámci opravy vypuštěna chladicí kapalina.
Moderní spalovací motory mají vzhledem k různým vlivům stále vyšší požadavky na chladicí kapalinu. Jelikož chladicí kapalina není omezena žádnými
intervaly, co se týče údržby (náplň pro celou dobu životnosti), musí se přizpůsobit požadavkům. Z tohoto důvodu se chladicí kapalina stále vyvíjí.
Velký vliv na účinnost chladicího prostředku má voda, která se používá při vytváření směsi.
Vzhledem k různým obsahovým látkám, které mohou být různé / specifické u jednotlivých zemí nebo dokonce regionů, se ŠKODA rozhodla definovat
kvalitu vody pro chladicí systémy.
Demineralizovaná / destilovaná voda podle normy VDE 0510 splňuje všechny požadavky. Mimo to je k dostání po celém světě.
Z tohoto důvodu je předepsáno zředit chladicí prostředek při doplňování a novém plnění destilovanou vodou.
Důležité:
• Pokud byla z chladicího systému vozidla vypuštěna chladicí kapalina, nesmí již být tato směs znovu použita (nelze ji nalít zpět do chladicí soustavy). V opačném případě hrozí poškození dílů chladicí soustavy.
• Pro naplnění chladicího systému použijte koncentrát chladicí kapaliny dle aktuálního katalogu ETKA. Koncentrát řeďte výhradně destilovanou vodou dle předpisu na obalu (nepoužívejte pitnou vodu!).
Upozornění:
• Tato změna bude v nejbližší době zohledněna jak v dílenské příručce (v ElsaPro), tak i v návodech k obsluze.
Dokumenty slouží výhradně k vnitřnímu použití!
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Re: chladicí nemrznoucí směs
Brembo:
Co sa tyka upchatia hlavneho chladiča, tak asi je to tak.
V osobakoch je prvy na rane v tomto smere vymennik kurenia. A nezda sa mi , ze by aj v sucasnosti islo o zriedkavy problem
"Rum- doporucuje 9 z 10 hospodskych.
Voda - doporucuje 9 z 10 mechaniku"
Co sa tyka upchatia hlavneho chladiča, tak asi je to tak.
V osobakoch je prvy na rane v tomto smere vymennik kurenia. A nezda sa mi , ze by aj v sucasnosti islo o zriedkavy problem
"Rum- doporucuje 9 z 10 hospodskych.
Voda - doporucuje 9 z 10 mechaniku"
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: chladicí nemrznoucí směs
Opět perla z dílny koncernu VWJelikož chladicí kapalina není omezena žádnými intervaly, co se týče údržby (náplň pro celou dobu životnosti)....
I když - jestli počitají životnost těch svých plecháčů na 5-6 let, tam potom jo....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Presne som vedel, že sa tejto vety niekto chytí
A má pravdu preceda
apropo, samotný výrobca orig. zmesy udáva interval výmeny 5rokov/250tis km
A má pravdu preceda
apropo, samotný výrobca orig. zmesy udáva interval výmeny 5rokov/250tis km
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Re: chladicí nemrznoucí směs
Ano....
A koncern VW pak napíše "bez výměny". To mě sejří. Jsou papežštější než papež.sosko píše:samotný výrobca orig. zmesy udáva interval výmeny 5rokov/250tis km
Už půl roku nepreceda. Už pouze OBČASNÝ kolemjdoucí.sosko píše:má pravdu preceda
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: chladicí nemrznoucí směs
Koncern jako takový mi taky leze na nervy, ač možná méně než tobě. V tomto případě mě však napadá jiná replika než papežštější papeže (či poturčenec horší Turka) - ještě větší blbec, než jsme doufali...Pitris píše:A koncern VW pak napíše "bez výměny". To mě sejří. Jsou papežštější než papež.sosko píše:samotný výrobca orig. zmesy udáva interval výmeny 5rokov/250tis km
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: chladicí nemrznoucí směs
Honda předepisuje výměnu chladicí kapaliny po 10 letech. Zahraniční mechanik od Toyoty doporučoval výměnu po cca 5-6 letech, co přesně předepisuje Toyota už si nepamatuji. Doživotní náplň je podobně dobrý vtip - podobně jako doživotní náplň převodovky.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Ford prý taky. Je to sice o trošku lepčí než "celoživotní", ale i tak je to moc Já do 5-ti.Shi píše:Honda předepisuje výměnu chladicí kapaliny po 10 letech.
Apropo k té rozvinuvší se diskuzi jakou že vodou ředit nemrzku. Do tohoto auta jsem koupil origo náplň Honda už namíchanou a nachystanou k použití, ale dřív při výměnách jsem propláchl motor vodou z kohoutku a to co tam pak zbylo (asi půl litru), tam i zůstalo. A dána nemrznoucí směs 50:50 s destilkou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Honda (moja ,rok 2006)
Toyota ( moja , rok 1992)
can we download images from instagram
...inak na tej starenke sa mi pacia vsetky tie stitky v motorovom priestore . To uz dnes nevidis....
can we download images from instagram
can we download images from instagram
https://500pxdownload.com/
...a ete tam nieco je , ale bud uz to nevidiet poriadne, alebo je to blbo pristupne na fotku.
Toyota ( moja , rok 1992)
can we download images from instagram
...inak na tej starenke sa mi pacia vsetky tie stitky v motorovom priestore . To uz dnes nevidis....
can we download images from instagram
can we download images from instagram
https://500pxdownload.com/
...a ete tam nieco je , ale bud uz to nevidiet poriadne, alebo je to blbo pristupne na fotku.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: chladicí nemrznoucí směs
taka blbosť... nerobte z vody kyselinu..Shi píše:Dokáži si představit, proč se může nedoporučovat demineralizovaná voda. Kvalitní demineralizovaná je tak hladová voda, že než se nasytí tak usilovně krade molekuly ze svého okolí, tzn narušuje povrchy. Ale destilka bude vždycky lepší, než pitná voda zcela neznámých parametrů, přičemž samozřejmě měkká pitná voda nebude o mnoho horší než destilka.Colommbo píše:Co tak sleduju, tož názor, že klasická voda z vodovodního řadu je do chladící směsi vhodnější než destilka či voda demineralizovaná, zastává i poměrně hodně mekániků. Včetně toho mého.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: chladicí nemrznoucí směs
Já už si taky pamatuju hodně málo, ale tak nějak v těchto intencích se odůvodnění (někde jsem o tom i četl) pohybovalo... Ecce: https://www.petrol.cz/aktuality/archiv/ ... ovana-4290Shi píše:...Kvalitní demineralizovaná je tak hladová voda, že než se nasytí tak usilovně krade molekuly ze svého okolí, tzn narušuje povrchy...
"...Přišlo se totiž na to, že úplně demineralizovaná voda - tedy zbavená všech iontů - má tendenci do sebe soli "nasávat" a vyrovnávat tak svůj osmotický tlak. Za určitých okolností pak taková příliš "čistá" voda může spíše přispívat ke korozi, než jí nepřítomností chloridů a síranů bránit...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90