Jen tak mimochodem, ono to aky dost záleží na tom jak se s tím autem bude jezdi, což jste neuvedl ani náznakem, zatímco to že jde o beznínový motor a ne třeba naftový jste aspoň naznačil.bernardo píše:Pěkný den,
Na autě je úprava Mountune na 330 koní a 550nm. Podle výrobce do motoru patří olej 0w-30, C2 nebo A5. Auto je po záruce takže tohle neřeším, hledám vhodný olej.
Ford Focus ST
Moderátor: Colommbo
Re: Ford Focus ST
Re: Ford Focus ST
Děkuji vám za odezvy, doplním informace.
Filtr pevných částic tam je, co se týká jízdy tak z 50% městský provoz, 30% okresky s malým blbnutím a 10% dálnice.
Konkrétně mě fakt zajímá jestli tam může jít ten Millers XF 5w-30, je C2/C3, HTHS tedy 3,5. Ale je to 5W-30, předepsaná je 0W-30. Je to problém? Mám nerozdělaný pětilitr co jsem měl původně do Mazdy. Jinak plánuji proplach - nalít tam něco levnějšího - asi nějaký Shell - píšete že dobře čistí. Nechat ho tam dva tisíce a vylít. Tak mně to alespoň doporučil můj mechanik. Ten Castrol je tam totiž už 18 tisíc a víc jak dva roky
Nebo je lepší jen před výměnou použít přípravek do oleje - třeba ten Millers Engine Flush?
Díky!
Filtr pevných částic tam je, co se týká jízdy tak z 50% městský provoz, 30% okresky s malým blbnutím a 10% dálnice.
Konkrétně mě fakt zajímá jestli tam může jít ten Millers XF 5w-30, je C2/C3, HTHS tedy 3,5. Ale je to 5W-30, předepsaná je 0W-30. Je to problém? Mám nerozdělaný pětilitr co jsem měl původně do Mazdy. Jinak plánuji proplach - nalít tam něco levnějšího - asi nějaký Shell - píšete že dobře čistí. Nechat ho tam dva tisíce a vylít. Tak mně to alespoň doporučil můj mechanik. Ten Castrol je tam totiž už 18 tisíc a víc jak dva roky
Nebo je lepší jen před výměnou použít přípravek do oleje - třeba ten Millers Engine Flush?
Díky!
Re: Ford Focus ST
S tým millersom vyčisti,a potom tam daj kvalitný olej napr. Ravenol.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Re: Ford Focus ST
Preplach nejakým prípravkom by som neriešil....jeden dlhší interval nenapácha takú škodu ktorá by sa nedala zmyť olejom ... kľudne aj ten millers na pleplach že je 5w je jedno... najlepšie vo všeobecnosti čistia alebo udržujú v čistote oleje s estermi...nie je však olej ako olej preto moje odporúčanie na mobil 1 ESP.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Ford Focus ST
Ahoj,
já mám auto rok a půl a olej dělám dvakrát do roka. Teď je tam Sustina, na zimu půjde asi Mobil 1 ESP.
Bohužel oficiální zastoupení Eneosu - jejich web - japaneseoil.cz už neexistuje, tak pravděpodobně skončil.
Takže na jaro musím do něčeho jiného - asi zvítězí nějaký Ravenol. Ten Millers tam klidně nalej, je to kvalitka, žádný sráč. Před výměnou použij jejich Flush. S mým nájezdem měním olej cca po 6 - 8 tisících, filtr Mann a do benálu přidávám PP Ecomax rovněž od Millers. Zřejmě subjektivně - ale nejsametovější chod měl motor na Mobil ESP 0w-40, který jsem dal při úplně první výměně. Mám najeto 26 tisíc, motor přede jako kocour. Jak jsi spokojený s Mountune úpravou? Za mě top, jen nevím proč ST nejde takhle nastavené přímo z výroby.
Jinak FF MK4 Ecoboosty už mají DPF. Takže určitě oleje C.
já mám auto rok a půl a olej dělám dvakrát do roka. Teď je tam Sustina, na zimu půjde asi Mobil 1 ESP.
Bohužel oficiální zastoupení Eneosu - jejich web - japaneseoil.cz už neexistuje, tak pravděpodobně skončil.
Takže na jaro musím do něčeho jiného - asi zvítězí nějaký Ravenol. Ten Millers tam klidně nalej, je to kvalitka, žádný sráč. Před výměnou použij jejich Flush. S mým nájezdem měním olej cca po 6 - 8 tisících, filtr Mann a do benálu přidávám PP Ecomax rovněž od Millers. Zřejmě subjektivně - ale nejsametovější chod měl motor na Mobil ESP 0w-40, který jsem dal při úplně první výměně. Mám najeto 26 tisíc, motor přede jako kocour. Jak jsi spokojený s Mountune úpravou? Za mě top, jen nevím proč ST nejde takhle nastavené přímo z výroby.
Jinak FF MK4 Ecoboosty už mají DPF. Takže určitě oleje C.
Naposledy upravil(a) cimik dne čtv črc 07, 2022 20:10, celkem upraveno 1 x.
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: Ford Focus ST
Přesně jak píší kolegové - Millers s estery bude nejspíš čistit nejspíš lépe, nez Shell, ale zda váš Millers obsahuje estery nevím. Po přetaženém Castrolu bych tam olej nechal tak 3000 km.
Co se týče 5W, zatím jsem nepřišel na to proč by při teplotách nad 0 stupňů Celsia měl být 0w-30 lepší než 5W-30 natolik, aby mělo smysl předepsat jako jedinou přípustnou třídu 0w-30. 0w má význam hlavně když se v zimě jezdí kratší trasy.
Pokud budete využívat potenciál motoru, tak bych zejména u motoru s turbem doporučil olej s nízkou odparností nebo aspoň vysokým flash pointem. Já bych u Ravenolu nejspíš šáhl pro něčem jako je Ravenol REP 5w-30. Ale ať už tam nalijete cokoliv tak po jízdě, kde se otáčky pohybují nad cca 2000 ot/min nechat aspoň 30 sekund dochladit turbo, pokdu se jelo trochu živěji, tak spíš minutu až dvě a pokud se využíval potenciál motoru, tak chladit až 5 minut. Turbo nebude chládnotu rychleji než brzdy a ty chládnou překvapivě dlouho. Typický "průšvih" je rychlý dojezd na dálniční benzinku rovnou ke stojanu ...
Co se týče Millerse, tak se nemohu vyjádřit vůbec nijak, protože technický list k jejich prémiové řadě je plivanec do obličeje každého technika a tedy naprostá ztráta času zkoumat jejich sortiment:
https://www.millersoils.co.uk/wp-conten ... 5w30-1.pdf
Aneb velmi nerad kupuji zajíce v pytli - fakticky jediné, co garantuje, že to nebude průměrný olej, je doporučení dle MB 229.51, MB 229.31 a zmínka o Dexos 2 (zda lze něco konkrétního vyvodit z Chrysler MS-11106 nebo Fiat 9.55535-S3 netuším), ale tři konkrétní číselné údaje na stránce naleštěných řečí je na můj vkus zatraceně ubohé. Navíc ty firemní normy jsou doporučení (recommendation), nikoliv schválení (approval).
Co se týče 5W, zatím jsem nepřišel na to proč by při teplotách nad 0 stupňů Celsia měl být 0w-30 lepší než 5W-30 natolik, aby mělo smysl předepsat jako jedinou přípustnou třídu 0w-30. 0w má význam hlavně když se v zimě jezdí kratší trasy.
Pokud budete využívat potenciál motoru, tak bych zejména u motoru s turbem doporučil olej s nízkou odparností nebo aspoň vysokým flash pointem. Já bych u Ravenolu nejspíš šáhl pro něčem jako je Ravenol REP 5w-30. Ale ať už tam nalijete cokoliv tak po jízdě, kde se otáčky pohybují nad cca 2000 ot/min nechat aspoň 30 sekund dochladit turbo, pokdu se jelo trochu živěji, tak spíš minutu až dvě a pokud se využíval potenciál motoru, tak chladit až 5 minut. Turbo nebude chládnotu rychleji než brzdy a ty chládnou překvapivě dlouho. Typický "průšvih" je rychlý dojezd na dálniční benzinku rovnou ke stojanu ...
Co se týče Millerse, tak se nemohu vyjádřit vůbec nijak, protože technický list k jejich prémiové řadě je plivanec do obličeje každého technika a tedy naprostá ztráta času zkoumat jejich sortiment:
https://www.millersoils.co.uk/wp-conten ... 5w30-1.pdf
Aneb velmi nerad kupuji zajíce v pytli - fakticky jediné, co garantuje, že to nebude průměrný olej, je doporučení dle MB 229.51, MB 229.31 a zmínka o Dexos 2 (zda lze něco konkrétního vyvodit z Chrysler MS-11106 nebo Fiat 9.55535-S3 netuším), ale tři konkrétní číselné údaje na stránce naleštěných řečí je na můj vkus zatraceně ubohé. Navíc ty firemní normy jsou doporučení (recommendation), nikoliv schválení (approval).
Re: Ford Focus ST
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Ford Focus ST
Děkuji všem za rady. Dnes tam dám ten Millers, nechám ho tam tři tisíce a pak přejdu asi na Mobil ESP. Jen nevím jestli 0w-30 LV - C2, nebo spíše ESP 5w-30 C2/C3.
Mountune úpravu nemůžu příliš hodnotit, auto už ji mělo při koupi proto nemůžu srovnávat před a po.
Mountune úpravu nemůžu příliš hodnotit, auto už ji mělo při koupi proto nemůžu srovnávat před a po.
Re: Ford Focus ST
C je správna odpoveď mobil 1 ESP 0w30.bernardo píše: Mobil ESP. Jen nevím jestli 0w-30 LV - C2, nebo spíše ESP 5w-30 C2/C3.
https://www.motora.cz/oleje/mobil/0w30- ... 435233.htm
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
- BigBang
- Příspěvky: 1880
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ford Focus ST
dej Millerse, a pak určitě to ESP. V mezičase sleduj teploty a před další výměnou poreferuj v jakých hodnotách se pohybuješ
Proč? Protože by neměli důvod prodávat RS...cimik píše:...Za mě top, jen nevím proč ST nejde takhle nastavené přímo z výroby...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Ford Focus ST
Určitě dám vědět, teď s tím Castrolem mám teplotu při pohodové jízdě 85 - 90, při svižné 95. Pilu jsem ještě nejel to nechám teď na víkend po výměně.BigBang píše:dej Millerse, a pak určitě to ESP. V mezičase sleduj teploty a před další výměnou poreferuj v jakých hodnotách se pohybuješProč? Protože by neměli důvod prodávat RS...cimik píše:...Za mě top, jen nevím proč ST nejde takhle nastavené přímo z výroby...
Jinak olej jsem hledal na Pemě, tam to ESP 0w-30 nemají. Každopádně díky za rady a tipy!
Re: Ford Focus ST
Dobrá úprava, musí to jezdit dobře
Jen pro doplnění. Legislativa v EU donutila výrobce filtry pevných částic implementovat do všech benzínových aut s přímým vstřikem paliva od podzimu r. 2018.
Jezdil jsem s Civikem r. 2019 na Mobil 1 ESP SAE 0W30, jakož i několik dalších kamarádů z klubu. A na tom nebudu určitě nic měnit ani u TypeR.
Jedna perla. Faceliftovaný Hyundai i30 N (2.0T) má v plánu údržby rovněž olej SAE 0W30, a to konkrétně Shell Helix Ultra ECT C2/C3. Kuriózní, v době olejů SAE 0W16/0W20.
Jen pro doplnění. Legislativa v EU donutila výrobce filtry pevných částic implementovat do všech benzínových aut s přímým vstřikem paliva od podzimu r. 2018.
Jezdil jsem s Civikem r. 2019 na Mobil 1 ESP SAE 0W30, jakož i několik dalších kamarádů z klubu. A na tom nebudu určitě nic měnit ani u TypeR.
Jedna perla. Faceliftovaný Hyundai i30 N (2.0T) má v plánu údržby rovněž olej SAE 0W30, a to konkrétně Shell Helix Ultra ECT C2/C3. Kuriózní, v době olejů SAE 0W16/0W20.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ford Focus ST
Děkuji! Myslel jsem, že to bylo později, on však ten čas fakt hodně rychle utíká...Libor píše:...Jen pro doplnění. Legislativa v EU donutila výrobce filtry pevných částic implementovat do všech benzínových aut s přímým vstřikem paliva od podzimu r. 2018.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ford Focus ST
Jo, divné to v dnešní pseudoekodobě je. Ale (aspoň) někdo už pochopil že ty ekožbrďoly 0w16/0w20 nezvládnou vysokou zátěž.Libor píše:Jedna perla. Faceliftovaný Hyundai i30 N (2.0T) má v plánu údržby rovněž olej SAE 0W30, a to konkrétně Shell Helix Ultra ECT C2/C3. Kuriózní, v době olejů SAE 0W16/0W20.
A děláš dobře A sorry za off topic....Libor píše:Jezdil jsem s Civikem r. 2019 na Mobil 1 ESP SAE 0W30, jakož i několik dalších kamarádů z klubu. A na tom nebudu určitě nic měnit ani u TypeR.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
Plán údržby? čo to je ? Konkrétny olej ? To som ešte nepočul.. skôr by ma zaujimalo čo predpisuje /povoľuje výrobca...iste tam bude A5/C2 jelikož kórejec
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3