VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Zdravím pánové, jdu si pro radu. Mám audi A6, 3.0 V6 benzín, kompresor, 2011 rok, bez filtru pevných částic a sháním pro ní olej 5w50. A nejsem si jistý ohledně norem, protože s 502.00 jsem našel pouze Yacco. Opravdu tam patří jen tento olej Žádný jiný s touto normou jsem nenašel, ani případně v 10w60. Z jiných olejů by se mi například zamlouval Mobil 1 Peak Life 5w50 či Valvoline VR1 Racing 5w50, ale není u nich zmíněná norma. Díky.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jestli potřebuješ 5w50 (pro vysoké zatížení - třeba na závodech), tak vedle té Galaxie GT můzeš úplně klidně použít i ten Mobil1 FS, Valvoline VR1, Ravenol RRS nebo třeba Repsol Carrera. Výkonové požadavky normy VW502 plní - jen na ni nejsou testovány. Ale třeba ten Ravenol RRS nebo ta Galaxie jsou "racing" oleje, a potřebují fakt teplo a zátěž.
Jinak ale vyhoví i SAE 5w40, kde je (pokud na ní trváš) výběr olejů s 502 veliký. Třeba Ravenol VST nebo VSI, Repsol Competicion, Shell Helix Ultra, Eni-i-sint, Q8 Formula, Valvoline SynPower, Yacco VX 1000 nebo Galaxie, Motul 8100 x-cess nebo třeba Eurol Super Lite. A držel bych se ACEA A3 (ne C3).
Důležitý je ale i interval výměn toho oleje, a jestli tomu fakt šlapeš, tak klidně i do tří tkm. Jinak při normálních krátkých jízdach (nebo ostřejších) do 10-ti tkm, a jenom při delších klidných se dá jít k 15-ti tkm / 1rok.
PS: A co převoďák a chladicí kapalina
Jinak ale vyhoví i SAE 5w40, kde je (pokud na ní trváš) výběr olejů s 502 veliký. Třeba Ravenol VST nebo VSI, Repsol Competicion, Shell Helix Ultra, Eni-i-sint, Q8 Formula, Valvoline SynPower, Yacco VX 1000 nebo Galaxie, Motul 8100 x-cess nebo třeba Eurol Super Lite. A držel bych se ACEA A3 (ne C3).
Důležitý je ale i interval výměn toho oleje, a jestli tomu fakt šlapeš, tak klidně i do tří tkm. Jinak při normálních krátkých jízdach (nebo ostřejších) do 10-ti tkm, a jenom při delších klidných se dá jít k 15-ti tkm / 1rok.
PS: A co převoďák a chladicí kapalina
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Díky za rychlou odpověď a dovysvětlení. Tak ono auto úplně takovej kotel nedostává, aby potřebovalo opravdu echt racing olej, ale jezdím často dlouho po dálnici kde se ručička v rámci možností podívá k červenému, případně po Německu uhání stabilní dvoustovkou a pán co mi dělal servis doporučil jít do 5w50 z hlediska vysokých teplot v motoru. Takže bych to asi viděl na ten Valvoline nebo možná i spíš ten Mobil, koukal jsem, že by měl být pro vozidla 100 tis. +, což pro audi s 220 tis. km by asi bylo vhodnější. Olej se snažím měnit 8-10 tisíc km jak to vyjde, tak to předpokládám zvládne v pohodě. Auto má málo startů, z 90 procent parkuje v garáži, ale zas když už vyjede tak jede bez pauzy. Jinak převoďák dělám po 30-35 tis. km, G12 dostala teď novou, akorát brzdovka si už musí počkat, protože mě v dohledné době čekají kotouče, tak to udělám při jednom.
- BigBang
- Příspěvky: 1880
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Co třeba Penrite 10 TENTHS PREMIUM 5W-50? VW502.00 má Napadl mě v souvislosti s mou výměnou 10w-50 v Mazdě, co jsem dnes dělal a vím, že tu normu má taky
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ano, to se i 5w50 dá dobře. A třeba Mobil1 FS nabízí perfektní poměr cena - výkonloprais píše:....jezdím často dlouho po dálnici kde se ručička v rámci možností podívá k červenému, případně po Německu uhání stabilní dvoustovkou a pán co mi dělal servis doporučil jít do 5w50 z hlediska vysokých teplot v motoru....
Moc lepších věcí pro motor udělat nejdeloprais píše:.... Olej se snažím měnit 8-10 tisíc km
5w50 je gut, ale Biba má pravdu že by šel dobře i 10w50....loprais píše:Auto má málo startů, z 90 procent parkuje v garáži....
A jestli můžu ještě poradit, pokud nebereš už doaditivovaný benzin, přidávej třeba VIF.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
5w50 brzo ztrácí viskozní parametry. Olej dřív tzv řídne. Čím větší rozptyl mezi oběma čísly, tím huř. 10w50 by bylo super, ale nabídka není velká. Ano dělá i millers, Ravenol ale za jaké peníze....Pak tam zbývá snad jen Total 10w50, a ten to uplně v klidu umaže.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
viac viscosity index improvers, casom viac sajrajtu a usad.Bramborak3 píše: Čím větší rozptyl mezi oběma čísly, tím huř.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Áno...je treba si uvedomiť tento fakt. týka sa to najmä všetkých olejov s hths 3.5 a viac... niektoré viac niektoré menej ... záleží od toho či si tento problém výrobca uvedomuje a akceptuje...
Čo sa týka spomenutého mobilu 1 tak kľudne ich 5w50 bude na tom lepšie ako mnohé 10w50 od iných výrobcov...toto je totiž jeden z Top výrobcov ktorý tento problém skutočne riešia
Čo sa týka spomenutého mobilu 1 tak kľudne ich 5w50 bude na tom lepšie ako mnohé 10w50 od iných výrobcov...toto je totiž jeden z Top výrobcov ktorý tento problém skutočne riešia
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Kluci, nestrašte... Na oleje 5W50 různých značek (Mobil1, Sunocco, Yacco) jsem jezdil s Omčou necelých osm let a zhruba 140tis.km, měnil po cca 12-15tis.km a olej i při vypouštění relativně čistý (průsvitný) a motor (2.6 V6 atmo 132kW) šlapal jak hodinky. Je-li benzínový motor mechanicky v pořádku, není potřeba stahovat kalhoty několik desítek tisíc km před brodem, jímž teče 5W50...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Človek môže jazdiť mnoho rokov v domnení že je všetko ako má byť....motor si pradie olej nemyzne proste všetko ako má byť.... až jedného dňa či už z donútenia alebo zo zvedavosti nakukne pod "pokrievku" a je nemilo prekvapený čo vidí....osobne sa mi to stalo už viackrát...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jasně. Když je to olej s normální HTHS a náhodou to není Mobil, tak to stojí za hov*o. Ještě si tam Mirec zapomněl namontovat ty "svoje" ekovodičky aby to bylo dokonalý....
Jerry měl pravdu - nemá to cenu.
Kluci ahoj, a panu Jiřímu ze Záboří patří EXTRA DÍK za převzetí tady povinností.
Jerry měl pravdu - nemá to cenu.
Kluci ahoj, a panu Jiřímu ze Záboří patří EXTRA DÍK za převzetí tady povinností.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jj k tomu Mirec 29 netřeba se vyjadřovat. To už je asi nějaká nemoc či co...Vše co je olej a ne eko sračka je totiž shit a motor na kvalitní olej s vyssí hths zdechne....Dřív tak najezdily motory stovky tisíc km a jak byly v pohodě. Pak přijde nějaký odborník z garáže ze slovenska a dřív se mu posral motor z určitě jiných duvodu než normálním olejem. A rázem eko oleje jsou best. JJ motor zdechne ještě dřív....Bavíme se tu ještě o autu. 3 litr benzin stará audi. Ikdyž benziny meli lepsi bmw, tak stejně dnešní eko sráče foukané turbem a ježdene na vodičky si k tomu nemužou čuchnout.Pitris píše:Jasně. Když je to olej s normální HTHS a náhodou to není Mobil, tak to stojí za hov*o. Ještě si tam Mirec zapomněl namontovat ty "svoje" ekovodičky aby to bylo dokonalý....
Jerry měl pravdu - nemá to cenu.
Kluci ahoj, a panu Jiřímu ze Záboří patří EXTRA DÍK za převzetí tady povinností.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Prepáč ale tieto tvoje reakcie nie sú hodné...radšej nedokončím vetu...Pitris píše:Jasně. Když je to olej s normální HTHS a náhodou to není Mobil, tak to stojí za hov*o. Ještě si tam Mirec zapomněl namontovat ty "svoje" ekovodičky aby to bylo dokonalý....
prečo zase prekrúcaš čo som napísal...mobil 1 som uviedol ako jeden konkrétny prípad výrobcu ktorý o tomto probléme veľmi dobre vie a robí všetko preto aby boli všetky jeho produkty bezproblémové tých výrobcov je viac už som ich tu v inom vlákne menoval aj konkrétne oleje za ktoré dám ruku do ohňa...Nemôžem menovať všetkých pretože o všetkých nemám vedomosť...o kom mám rád napíšem aby som sa podelil o info....prepáč že sa neviem vyjadriť možno k tvojej oblúbenej či používanej značke Takže nie nikdy som nepovedal že všetko ostatné okrem mobilu je na hov*no
Ak sú v tvojom ponímaní ekovodičky oleje s hths menej ako 3.5 tak áno tieto sú na spomínaný problém menej náchylné.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ovečka sa rada pridá ku kamarátovi...inak sama čušíBramborak3 píše: Jj k tomu Mirec 29 netřeba se vyjadřovat. To už je asi nějaká nemoc či co...Vše co je olej a ne eko sračka je totiž shit a motor na kvalitní olej s vyssí hths zdechne....Dřív tak najezdily motory stovky tisíc km a jak byly v pohodě. Pak přijde nějaký odborník z garáže ze slovenska a dřív se mu posral motor z určitě jiných duvodu než normálním olejem. A rázem eko oleje jsou best. JJ motor zdechne ještě dřív....Bavíme se tu ještě o autu. 3 litr benzin stará audi. Ikdyž benziny meli lepsi bmw, tak stejně dnešní eko sráče foukané turbem a ježdene na vodičky si k tomu nemužou čuchnout.
tvoje vyjadrenia by sa páčili chlapcom z vw v 80 tych rokoch kedy oleje nezmyselne rozdelili kvôli konštrukčným problémom...
Mne sa žiadny motor nepokazil...len píšem o problémoch ktoré tu sú a mnohý o nich nevedia pretože motor "normálne" beží...boli to rôzne motory a prevádzkované na kvalitné oleje ale tento problém nie je len o oleji ako takom
nájdi si čo výrobca doporučoval a lialo sa bežne do bmw niekde okolo 80tich rokov...ešte v čase monograde olejov...v čase kedy chlapci od bmw predpisovali inú sae v lete a inú v zime...a nebol žiadny problém...hľadaj študuj a potom sa vyjadruj o tom čo bolo dobré do bewé...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
colommbo myslim ze cajk, lebo robis kratke intervaly, ak si dobre spominam. problem plati pre longlife.
ono tie lowsaps a nizkoviskozne ol, musia byt vyvazene aj dizajnom motora. rolny, technika, materialy..
ale mirec je schopen poradit toto aj do veterana 1980 a to by bolo fatalne.
ja s tym suhlasim, je to nemoc radit neco take do stareho motoru.Bramborak3 píše: Jj k tomu Mirec 29 netřeba se vyjadřovat. To už je asi nějaká nemoc či co...Vše co je olej a ne eko sračka je totiž shit a motor na kvalitní olej s vyssí hths zdechne....
ono tie lowsaps a nizkoviskozne ol, musia byt vyvazene aj dizajnom motora. rolny, technika, materialy..
ale mirec je schopen poradit toto aj do veterana 1980 a to by bolo fatalne.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30