pjotr píše:...pokud vyžadují vyšlápnutou spojku tak musí být zajištěno dostatečné promazání kliky
Colommbo píše:
s axiálním uložením klikové hřídele jsem nikdy neměl problém.
S použítím střihově stabilních olejů ani myslím nemůže nastat,jenom by zajímalo jak došli k tomu závěru,že za to opotřebení může zrovna jenom sešláplá spojka při startu.Ta Fabie jezdila dozajista na LL interval a ty kruhy musí být vyrobeny z "měkčího" materiálu než klika samotná,když vymezují její vůli.
Takže toto doporučení bych bral s rezervou.
Co na to ostatní?
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
sešlápnutí spojky při startu dnes chce celá řada aut, a nikdo nehlásí problémy....
a u starých vehiklů se taky startovalo.....
a mezi náma posunout kliku - o kolik? 0,01 mm, 0,001 mm? nebo 0,0001 mm?
Přidám trochu do mlýna.
Velmi důležitá je jedna věc, po startu nechat na místě prohřát, kdy ŘJ sundá volnoběźné otáčky na teplotu zahřátého motoru.
Je rozdíl , když motor jde na bohatší směs na volnoběh nebo po startu vyjet, tam se do oleje dostává benzínu nejvíce.
Ps: nehleď na teplotu na budíku, ten nesignalizuje stejnoměrné zahřátí motoru, orientovat se zvýšeným volnoběhem.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
No ale to mi zcela měníte moje chápání světa.
Rozumím a bohužel mi to i dává logiku, že když ŘJ nechá spadnout otáčky studeného motoru na úroveň volnoběhu tak se tolik neusazuje benzin ze vstřiků na studených stěnách válce a nedostává se ho tolik do oleje. Takže jako na volnoběh necháte ohřát jen stěny válce (pár minut), pak už se na nich benzin neusazuje a je možné vyrazit ?
Bylo by fajn takto nechat ohřát motor, ale doteď jsem přebíral názor jiných, že moderní motory mají tak malý odpor, že k zahřátí na volnoběh dojde až za hodně dlouho, jestli vůbec. Naproti tomu za jízdy vlivem dalších odporů se motor musí více snažit a k prohřátí dojde daleko dříve. A tedy že dlouhé zahřívání na volnoběh i přes menší ředění oleje benzínem (na jednu otáčku motoru) v konečném důsledku vlivem dlouhé doby způsobí celkově větší ředění než hned vyrazit a ohřát jízdou daleko rychleji.
Ahoj! Pamatuješ legendárního fotbalového trenéra Tomáše Pospíchala (kupř. Bohemians Praha) a jeho neméně legendární výrok "fotbal nemá logiku"...? Podobně je to prakticky se vším - zahřát trochu motor na místě/hned vyrazit, startovat s vyšlápnutou spojkou či bez, husté oleje/řídké oleje, výměnné lhůty dle výrobce vozu kontra zkušenosti starých mekániků a mohl bych pokračovat. Názory se různí a je jen na vkusu každého soudruha, k čemu se přikloní nebo sám vypozoruje. U mého současného motoru je to díkybohu zcela jednoznačné - po studeném startu motor naskočí jakoby "na sytič" při nějakých 1200/min., po zhruba 30-40 vteřinách (podle aktuální teploty okolí) motor změní zvuk, otáčky klesnou na cca 800-900 a to je přesně ten okamžik, kdy starej Colommbo vyjíždí. Tedy pokud si ještě nedá retko a neprohodí pár posledních slov s kamarády z olejfóra...
Ku vyslapavaniu/nevyslapavaniu spojky pri štarte je video na Auto.cz aj ku ohrievaniu na volnobehu od Vaculika. Spomínal aj konkretne motory kde trpeli loziska. To krátke počkanie kým padnú otáčky sa snažím praktizovať aj ja pri Dieseloch- jeden to urobí celkom rýchlo , E 6 d to trvá dlhšie. Vaculik hovorí o prvých minútach štartu studeného motoru ako o sprchovaní, kedy nielen RJ leje veľa paliva ale ešte aj vznikajúci kondenz , kedy sa môže degradovat olej .
O videu M.V. (jehož znalostí si vážím) týkajícím se spojky při startování se tu ví, taky se už prob(p)íralo. Dovolím si jen maličko rýpnout - dělají všichni všechno (či chovají se) dycky jen a jen správně...? Je to nezdravé, přesto se kouří, chlast rozvrací charaktery a rodiny, přesto se pije, na silnicích se má jezdit jen rychlostmi dovolenými předpisy či značkami, přesto... A tak i někteří při startování vyšlapávají spojku. #Me too...